MuscleMeat

Wie gelooft er hier?

Dat kan ik ook niet begrijpen.

Problems with a Global Flood, 2nd edition

Zelf nog niet gelezen, doe ik als ik thuis ben.

edit: deels gelezen, en het somt redelijk wat praktische problemen op. Problemen die ieder weldenkend mens kan voorzien.

Laatst bewerkt:
Ik vind het grappig hoe gelovigen altijd zo zweverig gaan doen als ze gaan preken. Net of ze er high van worden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Global flooding kan niet omdat er niet genoeg (oppervlakte)water op aarde is. 't Kan niet en dat is een feit. Tenzij God ergens nog een flinke reserve bewaart die hij af- en toe aanslaat.

Global flooding kan niet omdat er niet genoeg (oppervlakte)water op aarde is. 't Kan niet en dat is een feit. Tenzij God ergens nog een flinke reserve bewaart die hij af- en toe aanslaat.

maar heel de wereld bedekt met ijs wel, goede redenering :rolleyes:

He ja ga er logica bijhalen.. net alsof dat besteed is aan iemand die daadwerkelijk dat soort verhalen voor waar aanneemt.

maar heel de wereld bedekt met ijs wel, goede redenering :rolleyes:
De hele wereld bedekt met ijs? :roflol: En wanneer is dat gebeurt dan? Ik dacht trouwens dat de laatste ijstijd voor Adam en Eva heeft plaatsgevonden. Vreemd dat je wel gelooft dat er ijstijden zijn geweest..

Ijstijden zijn over 't algemeen voornamelijk op 't noordelijk halfrond geweest.

De hele wereld bedekt met ijs? :roflol: En wanneer is dat gebeurt dan? Ik dacht trouwens dat de laatste ijstijd voor Adam en Eva heeft plaatsgevonden. Vreemd dat je wel gelooft dat er ijstijden zijn geweest..

Ijstijden zijn over 't algemeen voornamelijk op 't noordelijk halfrond geweest.

ik geloof niet in de ijstijd maar ik weet dat jij dat wel doet, vandaar dat ik dit aanhaalde. Maar deze discussie is toch nutteloos :D

ja, waarom vertonen deze dieren foutjes als de evolutie alles beter maakt en alles ten goede van elk dier evolueert?

Je vraag spreekt zichzelf in feite tegen: Je stelt de 'eis' van perfectie aan een organisme dat in grote lijnen steeds complexer a.g.v. een systeem van cumulatieve selectie op natuurlijke variatie. Hetgeen niet wil zeggen dat alles dat veranderd zeer duidelijk een 'perfectionering' lijkt. I.i.g. niet op het eerste gezicht. Verlies van gezichtvermogen kan bijv. een 'fittere' toestand zijn. Daarnaast lijkt de eis van perfectie niet eens reëel, aangezien je niet eens goed genoeg kunt beschrijven wát perfectie is.

precies zoals je het al zei.............als zijn schepping perfect was......
de enige die de verzoekingen van de satan kon weerstaan was Jezus zelf!
;)

Hmz. Als onze vrije wil de oorzaak is van het zondigen en de zonde is de oorzaak van het verval, dan is de zonde ook de enige specialiteit van de vrije wil. Want als de vrije wil er immers niet was, hoe zouden we dan kiezen voor de zonde? Als god alwetend is, wist hij dat de zonde een feit zou worden. En hij stond er machteloos tegenover. Immers, als hij in had gegrepen, had hij niet geweten dat de zonde een feit zou zijn. Dit is overigens wel mogelijk als god zelf ook een op een hogere wetmatigheid anticiperend iets is. Maar dan verliest hij de rol van 'eerste beweger'. (hij zou dan ook niet meer de ultieme bepaler van goed en kwaad kunnen zijn btw)

Geen gebrek aan inzicht maar gewoon eens even zijn manier van vragen stellen overnemen. Dan zie je hoe irritant dat kan zijn

Ik ben blij dat je een dergelijk creationistisch argument als zeer irritant wenst te bestempelen.

Zijn schepping, niet wat wij ervan maken. Het was perfect tot de mens begon te zondigen

wrong.

Wij hadden die bomen toch ook, waarom zijn wij dan wel verder ontwikkeld en de apen niet? dit zijn dingen die ik dan niet snap. En op welke foutjes bij dieren doel je dan?

die 'foutjes' zijn geen 'fouten', maar een plek in een multidimensionaal (dat wil gewoon zeggen afhankelijk van verschillende factoren) fitnesslandschap. Sikkelcelanemie is op het eerste gezicht een nare aandoening, maar de mutatie van het gen/de genen die het veroorzaakten biedt een betere bescherming dan de 'niet fout' tegen malaria. Een 'fout' (dat een menselijk etiket is) in de ene dimensie van het fitnesslandschap (bijv zuurstof opnamecapaciteit van hemoglobine) kan een 'goed' zijn in de andere dimensie, bijv bescherming tegen malaria.

ik blijf tenslotte ook maar een mens in al zijn zwakheden!

mijn Leraar staat in mijn avatar!
:D

Je zou er beter de volgende persoon inzetten:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daniel Dennet

hehe wat een topic vol idioterie weer :roflol: altijd grappig als ik vrienden topics van DBB doorstuur en ze hun vooroordelen over bodybuilders en intelligentie benadrukt zien worden.

hehe wat een topic vol idioterie weer :roflol: altijd grappig als ik vrienden topics van DBB doorstuur en ze hun vooroordelen over bodybuilders en intelligentie benadrukt zien worden.
Ja, 't zal vast geen, in principe, exacte weergave zijn van't Nederlandse/Belgische volk.

Hmja, dat valt mee. Sommigen denken dat de vocabulaire van de gemiddelde BB'er bestaat uit uitkramingen als "GRRRR", "POWERRRR" en "ARRGH".

Het gegeven dat er abstracte zaken worden besproken is in sommige ogen al een openbaring, maar mischien dat jij vrienden hebt die zich ver boven de 'swinish multitude' achten..is natuurlijk niet ondenkbaar :p

Hmja, dat valt mee. Sommigen denken dat de vocabulaire van de gemiddelde BB'er bestaat uit uitkramingen als "GRRRR", "POWERRRR" en "ARRGH".

Het gegeven dat er abstracte zaken worden besproken is in sommige ogen al een openbaring, maar mischien dat jij vrienden hebt die zich ver boven de 'swinish multitude' achten..is natuurlijk niet ondenkbaar :p

er zijn hier genoeg intelligente posters, daar niet van klaas ;), maar ik heb het hier over enkele "individuen" die je gewoon weg niet serieus meer kunt nemen en een karikatuur van zichzelf zijn geworden, vb een klus16 en een spiermier.

Wordt er geen koolstof gevormd in sterren dan?

En nog een heleboel meer :D

Maar door het op deze manier te stellen, geeft spiermier de indruk dat we 'toevallig' in elkaar gevallen stukken sterrenstof zijn. Daarbij gaat hij voorbij aan de kern van het idee dat hij probeert te ontkrachten.

Maar het zou idd dwaas van mij zijn om te zeggen dat we niet opgebouwd zijn uit wat ooit in sterren is gevormd.

Het leven is een hel, vrije wil is foltering, god is de beul en het vagevuur is de verlossing.

En nog een heleboel meer :D

Maar door het op deze manier te stellen, geeft spiermier de indruk dat we 'toevallig' in elkaar gevallen stukken sterrenstof zijn. Daarbij gaat hij voorbij aan de kern van het idee dat hij probeert te ontkrachten.

Maar het zou idd dwaas van mij zijn om te zeggen dat we niet opgebouwd zijn uit wat ooit in sterren is gevormd.

Ja precies.. Ik had het wat beter moeten formuleren dan..

Terug
Naar boven