Fitness Seller

Wie gelooft er hier?

ze zullen die grafiek niet geloven :D

Ik ben gelovig geweest. De reden hiervoor is denk ik dat mijn ouders gelovig waren en ook op school bijbelverhalen vertelt werden die ik simpelweg als waar aannam. Tot het midden van de middelbare school heb ik mij niet echt bezig gehouden met het wel of niet bestaan van een God, als mensen mij erover vroegen zei ik dat ik gelovig was. Aan de onvermijdende waarom-vraag bestede ik geen aandacht.
Na een tijdje over religie nagedacht te hebben, vanwege een discussie gedurende de godsdienstles, leek het mij toch allemaal nog allemaal onwaarschijnlijk. Imo is het waarschijnlijker, en daar kan je heel veel redenen voor aanhalen, dat de mens een god/religie heeft gemaakt, dan dat er een God is die het gehele universum heeft gemaakt.

Sorry maar de naïeviteit straalt er gewoon van af.
De mens is een nieuwsgierig iets, en dat is iets wat heeft geleid tot de huidige maatschappij.
Veel technologische vooruitgang, de mens houdt het maar moeilijk bij allemaal.
Vandaar dat er mensen in de schulp van een fantasiewereld kruipen en verhalen als uit de oude bijbel voor 100% waar gaan interpreteren.
Nee, doe ik niet aan mee.

Ik geloof in de Odin, Thor, Freya, Frigg, Tiwaz, Baldr en Loki. En af- en toe slacht ik een romein om 't te vieren.

[Link niet meer beschikbaar]

:thumbup:

Geeft natuurlijk een goed beeld weer :rolleyes: neem eentje van het Christendom en we staan net even hoog als de ongelovige. Onder religie vallen andere godsdiensten onder waar geen of bijna geen educatie is en dus een zogezegd lager IQ. Ik geloof niet dat mensen in ontwikkelings landen of in het midden oosten dommer zijn of lager iq hebben, ze hebben gewoon minder opleiding genoten

Ik ben helaas te intelligent om in een religie als het christendom of de islam te geloven. Lijkt me heerlijk als je zulke oogkleppen op kunt zetten.

Haha,

dit is een goeie,

iedereen die zou geloven afdoen als 'dom' (want niet intelligent)

Zo'n uitspraak is het type voorbeeld van een uitspraak die meer over jouw intelligentie zegt dan over de intelligentie van gelovigen.

Nja, kom op.. je gelooft toch niet dat er een kerel ergens rondzweeft die alles regelt? Ik dacht vroeger ook dat er een hemel was, totdat ik voor't eerst ging vliegen.

Gemiddeld IQ Nederland 105+ , 48% van de bevolking is atheïst
Gemiddeld IQ VSA -100, 90% gelovig
Gemiddeld IQ Hong Kong 110, bijna allemaal atheïst
Gemiddeld IQ Afrika 60-80? 99% gelovig

Grove schattingen maar ga het maar na. Afrika is trouwens grotendeels christelijk. Educatie maakt ook ongelovig, evolutieleer begrijpen speelt mee.

Geeft natuurlijk een goed beeld weer :rolleyes: neem eentje van het Christendom en we staan net even hoog als de ongelovige. Religie vallen andere godsdiensten onder waar geen of bijna geen educatie is en dus een zogezegd lager IQ. Ik geloof niet dat mensen in ontwikkelings landen of in het midden oosten dommer zijn of lager iq hebben, ze hebben gewoon minder opleiding genoten

inderdaad als in die grafiek(synthology)scientology, de islam en boedhisme zitten haalt dat het gemiddelde menes omlaag aangezien dat de religies zijn in landen waar educatie nou niet echt optimaal is...

Gemiddeld IQ Nederland 105+ , 48% van de bevolking is atheïst
Gemiddeld IQ VSA -100, 90% gelovig
Gemiddeld IQ Hong Kong 110, bijna allemaal atheïst
Gemiddeld IQ Afrika 60-80? 99% gelovig

Grove schattingen maar ga het maar na. Afrika is trouwens grotendeels christelijk.
Komt de brutale "Hoe wordt IQ gemeten?"-discussie weer. Als een groep Afrikanen hier opgroeit en alleen onze cultuur, normen en waarden en dergelijke mee zou krijgen dan zal z'n IQ gemiddeld hetzelfde zijn als die van ons.

Het aantal gelovige in Afrika heeft misschien ook te maken met, waaronder de belgen ook geen lieverdjes waren, de bloeddorstige wijze waarop het geloof werd afgedwongen een paar 100 jaar geleden.

En nog wat, als jij opgroeit in een hel op aarde is het niet verbijsteringwekkend dat je gelooft dat er na je leven op aarde een hemel bestaat waar alles goed is.

IQ naast geloof zetten en dan zo'n zwart-witte lijst krijgen bestaat niet. De link ertussen is niet juist.

Komt de brutale "Hoe wordt IQ gemeten?"-discussie weer. Als een groep Afrikanen hier opgroeit en alleen onze cultuur, normen en waarden en dergelijke mee zou krijgen dan zal z'n IQ gemiddeld hetzelfde zijn als die van ons.
Heb ik iets anders beweerd dan? Die stelling is trouwens niet met zekerheid bewezen, hoewel er wel aanwijzingen zijn in die richting.

Het aantal gelovige in Afrika heeft misschien ook te maken met, waaronder de belgen ook geen lieverdjes waren, de bloeddorstige wijze waarop het geloof werd afgedwongen een paar 100 jaar geleden.
Lijkt me eerder te maken hebben met de achterstand in educatie. Religie is ontstaan in tijden toen de mens nog een lage intelligentie had, mensen die nog steeds op dat niveau zitten kunnen zich hierin dus goed vinden.

En nog wat, als jij opgroeit in een hel op aarde is het niet verbijsteringwekkend dat je gelooft dat er na je leven op aarde een hemel bestaat waar alles goed is.
Idd, lijkt me ook.

IQ naast geloof zetten en dan zo'n zwart-witte lijst krijgen bestaat niet. De link ertussen is niet juist.
Dat is typisch voor gelovigen dit soort antwoorden. Ze krijgen het zwart op wit met wetenschappelijk bewezen feiten en statistieken en ontkennen glashard. Maar geef ze een 2000 jaar oud sprookjesboek en ze geloven het meteen. De logica is ver te zoeken.

De grote vraag is: waarom heeft God die alwetend en volmaakt is een aarde geschapen met zondige mensen.
Meestal krijg ik van een christen als repliek: "Hij heeft ons vrije wil gegeven.", bij het stellen van deze vraag.

Anyway, 100% atheist
Om Nietzsche te citeren: Gott ist tot! Gott bleibt tot! :D
volledig citaat:
God is dead. God remains dead. And we have killed him. How shall we comfort ourselves, the murderers of all murderers? What was holiest and mightiest of all that the world has yet owned has bled to death under our knives: who will wipe this blood off us? What water is there for us to clean ourselves? What festivals of atonement, what sacred games shall we have to invent? Is not the greatness of this deed too great for us? Must we ourselves not become gods simply to appear worthy of it?

Altijd zo zinloos dit he. Mensen die geloven willen zieltjes winnen. En mensen die niet geloven willen duidelijk maken dat geloven zinloos is. Wat heb je hier aan?

Zelfde met van die zinloze politiekdiscussies, standpunten veranderen toch nooit.

ik ben heel gelovig

Tuurlijk geloof ik nergens in, de wetenschap heb dat nu ondertussen wel verklaard, geloven is iets voor de middeleeuwen, ik vind het ook maar een egoistisch iets, de 1 zit te bidden voor z'n tentamen, terwijl de halve wereld dood gaat van de honger, geloven in god omdat hij zo goed is voor ons, zullen ze dat op plaatsen waar ze slootwater op 20 km afstand moeten drinken ook vinden? Ik denk het niet.

Geloof is iets wat lang lang geleden is verzonnen om mensen in toom te houden, tegenwoordig heb je politie en justitie, dat hadden ze duizenden jaren geleden nog niet, toen geloofden mensen nog dat als ze iets fout deden dat ze dan in de hel zouden belanden, tegenwoordig moet 't maar eens afgelopen zijn met die onzin, het brengt alleen maar gezeik mee.

Ja respect voor elkaar is iets moois

En dat hebben gelovigen niet, in hun ogen zijn mensen die niet in hetzelfde geloven als zij, een stel ontwetenden die "ooit" hun lot wel zullen zien.

En hoe denk jij over gelovigen? En het cirkeltje is weer rond. Wat the **** maakt het uit wat iemand gelooft zeg, ik kan me daar totaal niet druk over maken. Ik heb wel wat beters te doen.

Terug
Naar boven