MuscleMeat

Wie gelooft er hier?

Ik in Chuck Norris

Ik geloof in goede coïtus :cool:

ff back on topic:

ik geloof in je wilskracht...
er zijn geen goden alleen slechtheid...
de wilskracht is om jezelf goed te houden, niet gestrest te raken, kortom niet slecht leven.
en als je dat wel doet ben je in de greep van satan...

zo zie ik het leven...
en der is eg geen god/godin die je helpt ermee...
er zou best wel een ''jezus christus'' zijn geweest, maar er zijn duizende verhalen in die tijd van zulke mensen met krachten.
ene christen, ene boedist, ene islaam, andere stanist... en ik mezelf net als paar mensen die ik in mijn leefgebied ken...

weleens gehoord van discipelen van Jezus, die de kracht van de Heilige Geest kregen na Jezus' wederopstanding?

nee zeker..........lees eerst de Bijbel eens wat beter, dan gelijk met zulk soort onzin aan te komen!
:rolleyes:

ben geen satanist.... me ouders zijn ook gwn christelijk maar ik vind het doorgestoken kaart
leg eens uit waarom je dat vind...........wanneer je nog met vragen zit, stel die dan!
;)
:thumbs:

Laatst bewerkt:
Daarnaast is bestaat de bijbel uit diverse verhalen die gekozen zijn uit meerdere verhalen. Maw ergens in de tijd heeft er dus een selectie plaats gevonden.

de dode zee scrollen bvb, en zou zijn er tal van scripten die bewust "in de doofpot"zijn gestopt.

Wat de criteria waren voor die slectie weet niemand. Dat deze criteria niet het doel hadden om de exacte waarheid naar boven te halen, maar om mensen te winnen voor het geloof lijkt mij niet een vreeemde gedachte. Daarnaast was er maar een handjevol mensen dat kon lezen en schrijven, heerste er grote censuur met dood tot gevolg, etc.
Rede te meer om aan de bijbel te twijfelen.

daarnaast is het ook belachelijk om een heel geloof aan 1 boek op te hangen. Ok het zijn meerdere verhalen. Maar ik geen geen een studie die maar gebruik maakt van 1 boek. Waarom, omdat auteurs met elkaar van mening kunnen verschillen, hierdoor komt een discussie opgang wat de uiteindelijke kennis ten goede komt. Naar mijn menig ontbreekt dit in de bijbel. (Hoewel de verhalen niet geheel hetzelfde zijn. Zo is de kruiseging van jezus naarmate het verhaal "jonger" is steeds spectaculairder)

Klusmier, met het argument dat het verhaal geschreven na interviewen van ooggetuigen aan zou tonen dat het dan wel de waarheid moet zijn, toont weer de onkritische en blinde blik van gelovigen.
ik begrijp je niet helemaal..........ga niet zomaar beschuldigingen uiten en met modder gooien door wat historische feitjes op te noemen.......in het Romeinse Rijk konden best aardig wat mensen schrijven........hoe denk je anders dat de Farizeeers aan hun geschriften en wetten kwamen?
;)

Gisteren zag ik 2 varkens vliegen, ze hadden een broodje kroket gehaald.

Iedereen kan schrijven wat diegene wil, het is maar net of je het geloofd of niet.

Net alsof hij na het lezen van de Bijbel wat anders zal concluderen dan dat de Bijbel onzin is. :rolleyes:

Ik denk, dat als jij de Bijbel gaat lezen en objectief je mening erover zal vormen, dat je dan inderdaad tot een andere conclusie zou komen.
Ik vind lezen ook niet zo heel geweldig. Maar als je er eenmaal in ben begonnen dan lukt het je wel.

Gisteren zag ik 2 varkens vliegen, ze hadden een broodje kroket gehaald.

Iedereen kan schrijven wat diegene wil, het is maar net of je het geloofd of niet.

Gister was ik te laat op een afspraak,degene met wie ik een afspraak had vroeg me waarom ik te laat was.
Ik zei: ik moest een riviertje over steken maar had geen boot.
Ik zag een boom staan, De boom werd hout en hout werd een boot!
En daarom ben ik te laat. Degene lachte me uit . ik vroeg hem waarom lach je? Werd de boom ZOMAAR uit het niets een boot? vroeg hij. Zonder iets gedaan te hebben ? ''Ja'' zeg ik ? geloof je me niet ? Hij : Nee! Ik : Maar evolutie theorie wil je wel geloven ? ..

Voor een gelovige is het gewoon niet normaal te geloven in een wereld zonder God omdat het zo ''mooi gemaakt en perfect is '' En in de Heilige boeken genoeg bewijzen staan voor de gelovigen om er in te geloven.
En niks zomaar uit een toeval kan bestaan zonder een MAKER (creator) zoals t voorbeeld hierboven
volgens de ongelovigen is het juist een sprookjes verhaal terwijl de meeste onder hun niet eens weten wat er in de Heilige boeken staat.Puur omdat ze gewoon niet geloven in een God daarom nemen ze ook niet de moeite.

Alles heeft een MAKER (creator) en die MAKER is GOD .. daar geloven wij in.
Voor een ongelovige is het moeilijk te geloven in een God omdat God zichzelf niet laat zien. En gelovigen denken genoeg bewijzen te hebben en hun best doen om God juist te zien te krijgen ( Hiernamaals ).

Wat ik wil zeggen? eindeloos discussie : :o;)

Mvg,

N000B

Ik denk, dat als jij de Bijbel gaat lezen en objectief je mening erover zal vormen, dat je dan inderdaad tot een andere conclusie zou komen.
Ik vind lezen ook niet zo heel geweldig. Maar als je er eenmaal in ben begonnen dan lukt het je wel.

Ik denk niet dat zomaar iedereen als iedereen uit de Heilige boeken gaat lezen er meteen in gaat geloven. Je hebt daarvoor Geduld en Wilskracht nodig en je moet enig zins geloven in God om het echt geweldig te vinden. Dit is weer mijn menig natuurlijk ;)

NoooB

Ik denk niet dat zomaar iedereen als iedereen uit de Heilige boeken gaat lezen er meteen in gaat geloven. Je hebt daarvoor Geduld en Wilskracht nodig en je moet enig zins geloven in God om het echt geweldig te vinden. Dit is weer mijn menig natuurlijk ;)

NoooB

:thumbs:

NoooB

Staptje voor stapje. Er zijn genoeg aanknopingspunten in te vinden die je doen besluiten je er meer in te verdiepen en zo de motivatie te krijgen om het met meer geduld te lezen en wilskracht te tonen.;)

Ik geloof dat ik nog wat op het vuur heb staan.

Gister was ik te laat op een afspraak,degene met wie ik een afspraak had vroeg me waarom ik te laat was.
Ik zei: ik moest een riviertje over steken maar had geen boot.
Ik zag een boom staan, De boom werd hout en hout werd een boot!
En daarom ben ik te laat. Degene lachte me uit . ik vroeg hem waarom lach je? Werd de boom ZOMAAR uit het niets een boot? vroeg hij. Zonder iets gedaan te hebben ? ''Ja'' zeg ik ? geloof je me niet ? Hij : Nee! Ik : Maar evolutie theorie wil je wel geloven ? ..

Voor een gelovige is het gewoon niet normaal te geloven in een wereld zonder God omdat het zo ''mooi gemaakt en perfect is '' En in de Heilige boeken genoeg bewijzen staan voor de gelovigen om er in te geloven.
En niks zomaar uit een toeval kan bestaan zonder een MAKER (creator) zoals t voorbeeld hierboven
volgens de ongelovigen is het juist een sprookjes verhaal terwijl de meeste onder hun niet eens weten wat er in de Heilige boeken staat.Puur omdat ze gewoon niet geloven in een God daarom nemen ze ook niet de moeite.

Alles heeft een MAKER (creator) en die MAKER is GOD .. daar geloven wij in.
Voor een ongelovige is het moeilijk te geloven in een God omdat God zichzelf niet laat zien. En gelovigen denken genoeg bewijzen te hebben en hun best doen om God juist te zien te krijgen ( Hiernamaals ).

Wat ik wil zeggen? eindeloos discussie : :o;)

Mvg,

N000B

Ja die discussies blijven idd eindeloos als gelovigen dergelijke BAGGER blijven uitkotsen over de evolutietheorie. Als je ergens geen donder van begrijpt, moet je er gewoon over zwijgen.
Ik raad je aan dat in het geval van evolutie te doen, als je daadwerkelijk denkt dat je 'boom wordt boot' een realistische weergave is van wat de theorie inhoudt.

Zeg dan gewoon dat je liever in het gemak van god die de wereld schept wil geloven, ipv de moeite te nemen je te verdiepen in meer zinnige ideeën. Want dit slaat echt helemaal NERGENS op. Totale onzin. Quatch.

Religieuzen kunnen dat argument maar beter helemaal laten rusten, aangezien men zichzelf behoorlijk te kakken zet op zo'n manier. Wentel uzelve niet in onwetendheid.

Ja die discussies blijven idd eindeloos als gelovigen dergelijke BAGGER blijven uitkotsen over de evolutietheorie. Als je ergens geen donder van begrijpt, moet je er gewoon over zwijgen.
Ik raad je aan dat in het geval van evolutie te doen, als je daadwerkelijk denkt dat je 'boom wordt boot' een realistische weergave is van wat de theorie inhoudt.

Zeg dan gewoon dat je liever in het gemak van god die de wereld schept wil geloven, ipv de moeite te nemen je te verdiepen in meer zinnige ideeën. Want slaat echt helemaal NERGENS op.

Religieuzen kunnen dat argument maar beter helemaal laten rusten, aangezien men zichzelf behoorlijk te kakken zet op zo'n manier. Wentel uzelve niet in onwetendheid.

religie maakt me een stuk meer tevreden dan de huidige maatschappij dat kan...

hoe komt het dat wetenschappers nog niks hebben bedacht, dat echt werkt, om wereldvrede te bewaren en mensen weeer beter met elkaar te laten communiceren zonder overal hun eigenbelang in voorop te stellen?

wat dat betreft, kun je van christenen nog een hoop leren......
:roflol:

veel suc6 wetenschappertje..........
;)

Terug
Naar boven