Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoop doet leven maar als je dood bent is er alleen nog leegte. Dezelfde leegte waar je vandaan gekomen bent.
Geboorte : het einde van niets, het begin van alles
Dood : het einde van alles, het begin van niets

iedere wetenschapper doet wat god hen ingeeft, bewust of onbewust........
![]()
When did I realise I was God? Well I was praying one night and suddenly realised I was talking to myself.

waarom hebben mensen zo'n moeite met het idee bewijs?
Natuurlijk een idioot idee dat je gevoel genoeg is voor bewijs van een dergelijke stelling.

zolang je zelf geen bewijs uit de Bijbel wil accepteren, ben ik het wel eens met je vraagstelling.....
het staat geschreven, door oogetuigen waargenomen, alleen je accepteert het niet omdat het wetenschappelijke eraan ontbreekt............tja, dan houd het ergens op natuurlijk......
![]()

Wanneer stoppen mensen er nou eens mee een belachelijk oud boek als de waarheid te zien.
Stel jij hebt een operatie nodig waardoor je in leven blijft. De chirurg stelt jou voor de keuze: operatiemethode 1, een techniek waarvan de kennis ontleent wordt uit een boek van meer dan 1000 jaar geleden. Waarvan, ondanks intensief onderzoek, nog nooit een enkel (wetenschappelijk) bewijs voor kans van slagen is geleverd. Of operatiemethode 2, een techniek die wetenschappelijk wordt ondersteund (bewijsvoering) en naar de nieuwste inzichten uitgevoerd.
Welke kies je dan?
Wanneer stoppen mensen er nou eens mee een belachelijk oud boek als de waarheid te zien.
Stel jij hebt een operatie nodig waardoor je in leven blijft. De chirurg stelt jou voor de keuze: operatiemethode 1, een techniek waarvan de kennis ontleent wordt uit een boek van meer dan 1000 jaar geleden. Waarvan, ondanks intensief onderzoek, nog nooit een enkel (wetenschappelijk) bewijs voor kans van slagen is geleverd. Of operatiemethode 2, een techniek die wetenschappelijk wordt ondersteund (bewijsvoering) en naar de nieuwste inzichten uitgevoerd.
Welke kies je dan?

zolang je zelf geen bewijs uit de Bijbel wil accepteren, ben ik het wel eens met je vraagstelling.....
het staat geschreven, door oogetuigen waargenomen, alleen je accepteert het niet omdat het wetenschappelijke eraan ontbreekt............tja, dan houd het ergens op natuurlijk......
![]()
er zijn ook een aantal mensen die beweren aliens te hebben gezien, en er zijn mensen die erin geloven... neem jij nu aan dat marsmannetjes bestaan? of denk je wat logisch is en verwerp je dit?

En als we nu een boek vinden dat via koolstofdatering nog ouder is waarin staat dat religie onzin is? Aanvaard je dat dan ook als bewijs?Het staat toch in de Bijbel! Dat boek is al eeuwenoud dus wat denk jezelf, bewijs genoeg zou ik zo denken. Het is verdomme 1000'en jaren geleden geschreven dus denk eens na!
Zucht, occam's razor iemand?Hehe ja dat doe ik toch, jij zegt dat er ten tijde van Mozes daaro de zee open ging Nu rest de vraag nog is die tsunami veroorzaakt door god of niet Maar het heeft plaats gevonden en dus wordt de bijbel nu door de wetenschap zelfs onderbouwd.
Edit: Tis wel toevallig dat de zee openging dan toch? Want anders waren ze gewoon vermoord geweest Toeval, pure luck?
![]()
Daarnaast is bestaat de bijbel uit diverse verhalen die gekozen zijn uit meerdere verhalen. Maw ergens in de tijd heeft er dus een selectie plaats gevonden.
de dode zee scrollen bvb, en zou zijn er tal van scripten die bewust "in de doofpot"zijn gestopt.
Wat de criteria waren voor die slectie weet niemand. Dat deze criteria niet het doel hadden om de exacte waarheid naar boven te halen, maar om mensen te winnen voor het geloof lijkt mij niet een vreeemde gedachte. Daarnaast was er maar een handjevol mensen dat kon lezen en schrijven, heerste er grote censuur met dood tot gevolg, etc.
Rede te meer om aan de bijbel te twijfelen.
daarnaast is het ook belachelijk om een heel geloof aan 1 boek op te hangen. Ok het zijn meerdere verhalen. Maar ik geen geen een studie die maar gebruik maakt van 1 boek. Waarom, omdat auteurs met elkaar van mening kunnen verschillen, hierdoor komt een discussie opgang wat de uiteindelijke kennis ten goede komt. Naar mijn menig ontbreekt dit in de bijbel. (Hoewel de verhalen niet geheel hetzelfde zijn. Zo is de kruiseging van jezus naarmate het verhaal "jonger" is steeds spectaculairder)
Klusmier, met het argument dat het verhaal geschreven na interviewen van ooggetuigen aan zou tonen dat het dan wel de waarheid moet zijn, toont weer de onkritische en blinde blik van gelovigen.

waarom hebben mensen zo'n moeite met het idee bewijs?
Natuurlijk een idioot idee dat je gevoel genoeg is voor bewijs van een dergelijke stelling.

Er is redding;
"What may be asserted without evidence may also be rejected without evidence"
C. Hitchens
![]()

het is dat je nog geen foto's in je galerij hebt staan, anders was ik er misschien wel in gaan geloven!
J/K!
![]()