Hate is easy...
Afijn zojuist weer een de-load training gedaan. De voorlaatste ofzo, want volgende week wil ik weer vol aan de bak. Na de Strongman training afgelopen maandag heb ik enorme spierpijn overal. Op den duur verdween het op de meeste plekken, maar in de traps/onderarmen en zijkant schouders bleef het er nog stevig in zitten.
En dat kwam ook terug in de training. Omdat de Farmer's afgelopen maandag geen probleem gaven had ik weer wat geloof in me linkerhand terug. Het heeft geen terugval gehad dus besloot op de deadlift vandaag te verhogen naar de 100kg ipv 80kg. Het ging lekker, maar me onderarmen begonnen het op den duur op te geven. Schijnbaar hebben de Farmer's, wheel flips e.d. er toch harder in gehakt dan gedacht.
Heb ook nog niet de groove terug op de deadlift, want me techniek is niet 100%. Vroegah was me rug zo recht als een plank, maar nu staat hij praktisch paralel aan de vloer met een kromming in de bovenrug. Dat is technisch gezien niet echt geweldig. En waar dat opeens vandaan komt geen idee.
Het squaten er na viel ook erg zwaar ondanks de lichte gewichten. Om nog maar te zwijgen over de Stiff Legged Deadlifts en mijn onderarmen als laatste oefening.
Gelukkig is het een de-load training, want als dit gebeurd op het moment dat ik met serieuze gewichten in de weer ben zou het bestempeld kunnen worden als een rampzalige work-out.
Maar me linkerhand lijkt zo goed als herstelt te zijn, maar moet nog uithoudingsvermogen en kracht herwinnen qua herstel. Nu nog wachten tot er nog een laagje of 2 huid op de pink terug gegroeit is en dan kunnen we verder met verhogen. Wil eind mei weer op de 5x5 150kg zitten qua deadlifts.
Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x5
100kg x5
100kg x5
100kg x5
100kg x5
Squat
100kg x 8
120kg x 6