MuscleMeat

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet dat ik tegen hars ben. Had er gewoon geen zin in op dat moment. Dacht niet zoveel pogingen te doen als ik deed en om voor die 1-2 pogingen die ik eerst in gedachten had hars op te doen zag ik niet zitten.

Maar ik kreeg net wel een "klap". Vermoed flinke spierpijn in me quads en bovenrug te krijgen.

Ok, dat je niet met suit/wraps/belt enzo wilt trainen tot daar aan toe maar dat je geen hars wilt gebruiken begrijp ik toch niet hoor

Zoals ik zei...ben niet tegen hars. Had er gewoon geen zin in voor die 1-2 pogingen die ik in gedachten had om te gaan doen. Als ik meer van plan was zou ik zonder moeite hars gebruiken. Ik gebruik toch ook gewoon magnesium? Dus waarom geen hars? Toen ik maanden terug met Unclez een keertje wat Highlander dingen trainden gebruikte ik ook gewoon zijn spray on hars ding. Het was dit keer gewoon een gemakzuchtigheid en luiheid.

Trouwens. Ik gebruik ook een belt...zeldzaam. Had bij de 250kg Yoke een belt omgedaan. Merkte er alleen geen voordeel mee omdat me buik qua omvang tussen 2 gaatjes in zat. De ene zat te strak en kwam er niet bij en de ander zorgde er voor dat er nog speling in bleef zitten. Dus dat schoot achteraf gezien ook niet op helaas.

Als blijkt dat me knieen ooit lastig gaan doen dan introduceer ik gewoon knee-sleeves zonder enige moeite. Maar ik ga ze niet nu gebruiken als er nog geen problemen zijn.

Laatst bewerkt:
Somebody got some sand in his vagina..

Omg not this shit again.. :roflol:

Heb toch iets goed gedaan. Voel me behoorlijk gesloopt in me rug en mindere mate de benen. Maar nu vraag ik me af...wat voor stats met bijv deadlift of sets/reps met een lichtere band is nodig om een reële inschatting te hebben dat ik die 360-380kg band zou kunnen flippen :D

400kg 1 arm deadlift, met aan de ene zijde chains en de andere bands!

Hmmm....moet te doen zijn over paar weken :P

Maar serieus. Voel nu zo'n vaag gevoel/motivatie dat ik die band gewoon wil flippen :D
Misschien dat ik eerst opbouw dat ik 3-4 set van 10 kan met de 250kg dat ik een band zwaarder probeer. Jammer dat er geen tussen stap is dus moet zeker zijn dat het gaat lukken eer ik die grote tevoorschijn pak :D

En het is ook Officieel dat Chreiz en ik ons in gaan schrijven voor die Bies-Houtakker team wedstrijd C-klasse.

Wat ga je je nu druk maken om die NK wedstrijd band?
Ik zie mike, die destijds een deadlift van 180kg had, de band sneller en explosiever liften dan dat jij dat nu deed. Het zag er al beter uit dan voorheen maar je bent nog lang niet toe aan die 380kg band.

Ik begrijp dat ongeduld gewoon niet. Zorg nou maar eerst dat je met de lichtere objecten goed uit de voeten kunt. Je mag binnenkort eens een medley doen met allemaal lichte gewichten, kijken hoe je dat gaat bevallen.

Ik ga er ook mee stoppen steeds maar weer gasten uitleggen dat ze eerst aan hun techniek moeten werken, steeds weer zie ik dat ze maar met één ding bezig zijn en dat is maxen. Het heeft geen zin, ik ben wegh. :sad:

Zo erg is het ook weer niet o.O
Het is niet alsof ik nu al die band wil...eigenlijk wel, maar snap best dat ik er naar toe moet werken. Het is niet alsof ik hem de volgende training al te voorschijn pak. Vraag alleen maar waar ik naar toe moet werken om een reeele inschatting te hebben vanaf welk punt je klaar zou zijn voor het volgende. Dat is een duidelijk target zetten om naar toe te werken. Niks mis mee toch?

Heb ik nu ook met me Gym lifts 5x5. Begin dan op X gewicht, elke week 2,5kg omhoog tot ik Y gewicht doe. Y gewicht staat dan gelijk aan een theoretisch Z 1RM om te gaan testen. Het is niet dat ik meteen Z ga doen zonder eerst naar Y toegewerkt te hebben.

Ik wil ook een 300kg Yoke lopen, maar je ziet mij toch niet meteen die 300kg er aan gooien? Ik zit er eerder aan te denken om elke training 3-4 runs met een statisch gewicht te doen. Slaag ik dan verhoog ik het de volgende training met 10kg ofzo.

Je hebt de hele tijd commentaar op me motivatie. Heb ik iets waar ik naar toe wil werken en opeens gemotiveerd over voel is het weer niet goed o.O

Laatst bewerkt:
Hate is easy...

Afijn zojuist weer een de-load training gedaan. De voorlaatste ofzo, want volgende week wil ik weer vol aan de bak. Na de Strongman training afgelopen maandag heb ik enorme spierpijn overal. Op den duur verdween het op de meeste plekken, maar in de traps/onderarmen en zijkant schouders bleef het er nog stevig in zitten.

En dat kwam ook terug in de training. Omdat de Farmer's afgelopen maandag geen probleem gaven had ik weer wat geloof in me linkerhand terug. Het heeft geen terugval gehad dus besloot op de deadlift vandaag te verhogen naar de 100kg ipv 80kg. Het ging lekker, maar me onderarmen begonnen het op den duur op te geven. Schijnbaar hebben de Farmer's, wheel flips e.d. er toch harder in gehakt dan gedacht.

Heb ook nog niet de groove terug op de deadlift, want me techniek is niet 100%. Vroegah was me rug zo recht als een plank, maar nu staat hij praktisch paralel aan de vloer met een kromming in de bovenrug. Dat is technisch gezien niet echt geweldig. En waar dat opeens vandaan komt geen idee.

Het squaten er na viel ook erg zwaar ondanks de lichte gewichten. Om nog maar te zwijgen over de Stiff Legged Deadlifts en mijn onderarmen als laatste oefening.

Gelukkig is het een de-load training, want als dit gebeurd op het moment dat ik met serieuze gewichten in de weer ben zou het bestempeld kunnen worden als een rampzalige work-out.

Maar me linkerhand lijkt zo goed als herstelt te zijn, maar moet nog uithoudingsvermogen en kracht herwinnen qua herstel. Nu nog wachten tot er nog een laagje of 2 huid op de pink terug gegroeit is en dan kunnen we verder met verhogen. Wil eind mei weer op de 5x5 150kg zitten qua deadlifts.

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x5
100kg x5
100kg x5
100kg x5
100kg x5

Squat
100kg x 8
120kg x 6
120kg x 6

Stiff Legged Deadlift
80kg x6
80kg x6
80kg x6

Veel meer dan 5 x 150, we moeten die wedstrijd nog doen in juni;).

Het is 5x5 150kg. Dat is nog steeds een aardige belasting.
Reden dat ik dat als minimaal doelwit heb tegen die tijd is omdat het 70% van de 210kg deadlift is. Dus dat is gewoon het begin van een nieuwe cyclus op weg naar de 250kg. 250kg voor Juni zie ik overigens niet gebeuren.

Wat moet je deadliften dan in Juni?

Is geen limiet. Is bak deadlift en score van ons 2 is dan het totaal. Doel is dan gewoon zo hoog mogelijk totaal te hebben.

Even los van de discussie over of je er klaar voor bent is een bepaalde deadlift hebben geen garantie dat je die band kan flippen. Je bent ook afhankelijk van bouw, techniek en explosiviteit.

Mooi voorbeeld:
Ik heb de laatste keer met pijn en moeite een enkele flip gedaan op die band. Deadlift pr 2 weken ofzo daarvoor op 260 gezet.
Mijn trainingsmaat kan qua squats en deads op het moment niet met me mee in de gym, maar kachelt dat ding op dezelfde event training 8 keer achter elkaar over de kop.

Het is 5x5 150kg. Dat is nog steeds een aardige belasting.
Reden dat ik dat als minimaal doelwit heb tegen die tijd is omdat het 70% van de 210kg deadlift is. Dus dat is gewoon het begin van een nieuwe cyclus op weg naar de 250kg. 250kg voor Juni zie ik overigens niet gebeuren.

Ik zat ook maar een beetje te ****en. Gewoon zo snel en goed als je zelf kunt dan komt het wel goed.

Terug
Naar boven