XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

Had je al eens een foto gepost van die hand van je?

• Topic Starter Topic Starter
Had je al eens een foto gepost van die hand van je?

nee. Op moment zie je het nauwelijks meer. Het doet ook geen pijn meer, maar is gewoon beetje onhandig af en toe en moet weer qua knijpkracht en uithouding opgebouwd worden. Me polsen lopen heel snel vol op moment (pomp) en dan kan ik niet meer knijpen. dat moet dus weer verbeteren in de komende maanden. ook qua knijpkracht moet het weer opgebouwd worden want de ene keer lukt 160kg me en andere keren dan opent de hand zich en rolt het gewicht er uit. wat ik eerder met me vingers had was onderhuids dus zag je toen ook niet. Niks boeiends dus...en moet het nu gewoon weer allemaal opbouwen en dat kost tijd.

Ik kan weer gewoon met 75kg farmers lopen, 125kg duck walks e.d. dus maak me niet druk voor het NCC...op de stones na dan. Die willen gewoon geen milimeter van de grond komen bij mij.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik toch eens langs RDP (jan) gaan. Die heeft een 70kg stone liggen. Zo kun je het daarmee opbouwen. Verder gewoon hars gebruiken.

gaat lekker falstyr.
hoe zit het met die oefeningen om je schouders losser te maken?

Als ik jou was zou ik toch eens langs RDP (jan) gaan. Die heeft een 70kg stone liggen. Zo kun je het daarmee opbouwen. Verder gewoon hars gebruiken.

ik merk dat heel me rug weer flink aan het aansterken is sinds de deadlifts weer gedaan worden. Hopelijk zal dit over een tijdje al genoeg zijn voor die 90kg bij jullie. Ik probeer naar RDP en zo te gaan, maar moet ook maar net passen met me eigen dagelijks leef schema. Die conans wheel zou ook leuk zijn om eens gedaan te hebben voor de NCC. Maar wanneer ik er ook de tijd voor heb is een andere vraag...

gaat lekker falstyr.
hoe zit het met die oefeningen om je schouders losser te maken?
Ik moet die oefeningen als warming up doen, want een uur of 2-3 na de work-out zijn ze weer zo stijf als voor de work-out. Heb er geen last van of zo, maar wil gewoon bij squat de barbell zo dicht mogelijk bij het lichaam vast kunnen pakken en niet aan het uiteinde als een soort snatch hehe. Dit beinvloed namelijk ook de spanning die je in de rug en het lichaam hebt tijdens het squaten zelf.

Laatst bewerkt:
ik merk dat heel me rug weer flink aan het aansterken is sinds de deadlifts weer gedaan worden. Hopelijk zal dit over een tijdje al genoeg zijn voor die 90kg bij jullie. Ik probeer naar RDP en zo te gaan, maar moet ook maar net passen met me eigen dagelijks leef schema. Die conans wheel zou ook leuk zijn om eens gedaan te hebben voor de NCC. Maar wanneer ik er ook de tijd voor heb is een andere vraag...

Ik moet die oefeningen als warming up doen, want een uur of 2-3 na de work-out zijn ze weer zo stijf als voor de work-out. Heb er geen last van of zo, maar wil gewoon bij squat de barbell zo dicht mogelijk bij het lichaam vast kunnen pakken en niet aan het uiteinde als een soort snatch hehe. Dit beinvloed namelijk ook de spanning die je in de rug en het lichaam hebt tijdens het squaten zelf.

ah oké.
moet er ook eens aan beginnen dan :P heb laatste tijd beetje pijn met bb vasthouden met squatten als ik hem fijn op me rug leg.
als ik geen last heb moet ik hem veelste hoog leggen, en dat ligt weer k*t op de rug .

Vandaag weer dag van het bench gedoe. Had alles om 1 uur vanmiddag al klaar gezet en wilde toen al aan de slag. Maar ja ik moet op me trainignsbuddy wachten en die kon gelukkig eerder komen. Dus ipv 18:30 begonnen we rond 17:00.

Het benchen ging weer als vanouds. Ook de werk sets gingen best soepel en gecontroleerder dan de afgelopen maandag. Doel bereikt dus volgende week verhogen met 2,5kg.

De Incline Bench zit ik altijd beetje mee te kloten. Als het zwaar werd pakte ik de stang altijd smaller beet zodat er meer tricep assistentie was. Vandaag liet ik dit achterwege en bleef strikt vanuit de schouders duwen. Op de 90kg zette ik een volume PR met 2 reps, en de zesde had ik halverwege hulp van de spotter nodig. Maar wat stonden me schouders vanaf dat punt te fikken...niet normaal meer.

Dat maakte de Close Grip Bench Press niet makkelijker. Wilde namelijk de 110kg voor een set gaan ondernemen, maar alles stond zo op spanning dat ik er maar 1 rep als PR uit geperst heb en geen werk set mee gedaan helaas. De spanning en verzuring op de spieren werkte ook door op de Militairy Press. De 75kg ging zo moeizaam dat ik er maar mee stopte. Volgende keer maar weer.

Alle nodige doelstellingen zijn weer behaald. Op de Incline de 90kg geimproviseerd en een VPR opgezet wat een bonus is. Morgen weer squaten/deadliften en zo.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 5 (Full Stop)
60kg x 5 (Full Stop)
80kg x 5 (Full Stop)
100kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5

Incline Bench Press
60kg x 6
80kg x 6
90kg x 6 (laatste rep spotter assist)
80kg x 6

Close Grip Bench Press
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6
110kg x 1

Militairy Press
60kg x 6
75kg x 6
-schouders waren op dus laatste 1-2 sets gelaten voor wat het was.

Damn. Voel me behoorlijk gesloopt opeens. In plaats van triples op de squat besloot ik vandaag voor 5reppers te gaan. Heb een mooi VPR gezet op de 180kg. Toen ik de 200 wilde uit tillen ging dit nauwelijks. Terwijl ik aan het uitrusten was na de 180kg zat ik wel al te denken om de 212,5kg te pogen als nieuw PR. Maar helaas kwam dat er dus niet van.. Dus heb dat gewicht niet ondernomen vandaag. Hierna de rest afgewerkt en voel me rug aardig verzuurt doen.

Heb de hele week al zonder Super Charge getraint. Mis die drive wel :(

Droge Cijfers
Squat
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
140kg x 5
160kg x 5
180kg x 5 (VPR+2)

Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
130kg x 3

Stiff Legged Deadlift
90kg x 6
90kg x 6
90kg x 6

Pendlay Row
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6
90kg x 6

DB Row
40kg x 6
45kg x 6
50kg x 6

180kg x 5 is netjes toch:). Na zoveel volume is een nieuw pr wagen wel zwaar. Dat had ik ook vorige keer.

als ik triples doe kan ik door tot de 200 + nog een 1x210kg. Maar met de 5jes was het op den duur net iets te veel hehe. Maar eigenlijk doe ik het alleen maar voor de fun vanaf de 60kg en dan steeds stappen van 20 en kijken hoever ik kom. Moet weer eens een keer een serieuze PR attempt gaan doen met andere opbouw in sets hehe. Maar op deze manier werk je een aardig volume af met verzuring als bonus. 220kg squat kijk ik echt tegen op als een muur. Steeds als ik onderin The Hole kom heb ik zoveel spanning dat me kop wil exploderen. Dus vandaar het idee tijdens de work-out om dan maar 212,5kg eventueel te doen en rustig opbouwen.

Laatst bewerkt:
De 212,5kg squat zat in me hoofd en als dat gebeurd moet ik het op zijn minst proberen. Alle sets met full stop onderin behalve de 200kg. De 130kg set werd een 125kg omdat aan de ene kant een 10kg schijf hing ipv 15kg. Voor me gevoel leek het alsof ik scheef onder de stang stond hehe. Bij de 180kg hoorde ik een knak voor het eerst ooit in me knie. Geen pijn, wel vaag. Vanaf de set na de 100kg voelde alles wel zwaar aan op me quads vanwege gisteren. Ach ja...dan maar weer geduld hebben en over een tijdje proberen.

Geeindig met wat Plank Holds.

Droge cijfers
Squat
60kg x 5
100kg x 5
125kg x 3
160kg x 1
180kg x 1
200kg x 1
212,5kg x 0

Plank Holds
bw x 30sec
bw x 30sec
bw x 30sec

tja.. 2 dagen achter elkaar squatten is ook wel vragen om een fail natuurlijk :P

tja als het kriebelt dan doe ik het zonder er over na te denken :P

wtffff 2 dagen achter elkaar squaten wat is dat voor lomps

net zo lomp als het merendeel van jouw reacties :D

leer lezen en je begrijpt waarom en hoef je ook niet te reageren.

Wacht eventjes en herstel en doe 215;).

Vreten
Me voer sinds vorige week hou ik ook aan voor deze week. Ik lijk redelijk stabiel te staan op moment en verlies nog lichtjes wat vet. Dat betekend dat ik bijna mijn daadwerkelijke kcal onderhoud heb gevonden. Wat ik dus eet is als volgt en zijn de dag totalen dus niet specifiek per maaltijd verdeeld.

1. 500ml halfvolle melk, 100gr havermout vlokken, 25gr whey (7:00)
2. 8 sneetjes volkoren brood. 4 met pindakaas, 4 met chocopasta (10:00 en 12:00)
3. 200gr zilvervliesrijst, 400gr kip (15:00 en 18:00)
4. Omelet van 6 hele eieren zonder toevoegingen zoals sambal of zout e.d. (21:30)
totalen: 3880kcal, 247gr eiwit, 142gr vet, 407gr koolhydraten, 31gr vezels
dit is exclusief de 12capsules visolie, 2tabs multi-vitaminen en mineralen, 1-2 scheppen Super Charge op sportdagen.

Volgende stap ga ik weer wat groenten toevoegen bij de rijst en nog wat eiwit verhogende shizzle.

work-out
Zojuist bench dag 1 afgerond. Heb een andere opwarm aantal sets gehanteerd en de nodigde 5x5 107,5kg behaald. Op de Incline was het zwaar werk, maar alles er na voelde ongehoord zwaar aan. Niet normaal meer. Heb bij de CGBP het gewicht wat naar beneden moeten schroeven en ook de Push Presses waren ontiegelijk zwaar.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 5 (Full stop)
60kg x 5 (Full stop)
90kg x 5 (Full Stop)
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5

Incline Bench Press
60kg x 6
80kg x 6
90kg x 5
40kg x 15

Close Grip Bench Press
60kg x 6
80kg x 7
80kg x 8

Push Press
60kg x 6
75kg x 6
75kg x 6

Laatst bewerkt:
12 caps visolie ???

merk je er verschil mee dan? ik dacht dat 2 a 3x vette vis eten in de week eigenlijk ook wel genoeg was..

Terug
Naar boven