Omdat het gisteren niks was...vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan.
Ten eerste de deadlift puur om te kijken hoe me linkerhand zich aan het ontwikkelen is. Van de week hing al paar keer aan me pull-up stangen zonder last van me hand te krijgen. En ook met de deadlift ging het best aardig. Voorheen gaf ik altijd een ruk om het gewicht van de grond te krijgen. Eind van de vorige keer dat ik nog intens deadlifte probeerde ik meer a la Bolton te deadliften. En daar ga ik de laatste week of 2 weer mee verder. Dus geen ruk aan de stang, maar spanning op de stang zetten en dan puur met benen en rug het gewicht van de grond trekken. Zo is het wel veel zwaarder moet ik zeggen. Maar alles voor progressie. Heb wel stuk korst van me wond afgescheurd voor de tweede keer nu al. Dit gaat niet netjes genezen...I'm another battle scar richer
Het ging wel aardig. Me knijpkracht heeft nog geen uithouding, maar de kracht zelf is wel redelijk op de terug weg. Zeker nu ik ook me pink weer wat meer kan gebruiken van de linkerhand. Normaal moest ik met de bovenhandse grip na de 120kg al aan de magnesium en omgekeerde handen. Nu trok ik 150kg zonder magnesium en overhands. Dus dat is ook een vooruitgang te noemen. Ben niet naar de 160kg gegaan omdat me grip al moeite had met de 150kg. Maar alles op zijn tijd hehe. Ik ben weer beetje happy.
Toen overgestapt op wat overhead presses omdat ook die gisteren niet gedaan waren. Het begin met een lege stang militairy presses. Daarna met 40kg Bradley (of Barclay) presses. Hierbij dus voor als achter in de nek pressen. Maar ik liet de stang niet op me traps komen maar net onder oor hoogte. Voelde lekker aan. Het voelde allemaal wel belachelijk zwaar aan.
Bij de 70kg liep ik me kamer weer in en kon het niet laten even te flexen voor de spiegel. Liked what I saw inclusief aders die zich beginnen te openbaren. En dan met volle vertrouwen: "zo en dan nu even deze 3x pressen...1...2...3...next". Het voelde weer lekker licht aan dus op naar de 80kg en beyond. Heb wat leuke volume PR's gezet. Niet voluit gegaan, maar het ging op zich wel lekker.
Toen bedacht ik me dat DB Presses doe ik niet vaak. Ben er niet aan gewend en altijd moeite met de balans van die krengen. Dus meteen een super setje gedaan na de laatste Push Press. Toen rust intervals genomen en gekeken hoever ik kon komen. Links ging elke keer moeizamer dan rechts. Maar als de eerste rep omhoog ging dan volgde de rest ook wel. Heb alles strict zonder leg drive gedaan.
Een redelijk rustige work-out dus.
Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1
140kg x 1
150kg x 1
Militairy Press 20kg x 10
Bradley Press 40kg x 8
Push Press
60kg x 6
70kg x 3
80kg x 2
90kg x 2
95kg x 2 super set met DB Press 25,5kg
Standing DB Press (gewicht is 1 hand per keer)
25,5kg x 5
30,5kg x 5
35,5kg x rechterhand easy 5, links weigerde dienst