AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Jij spalkt zelf je gebroken botten..?
Ahum...
Rambo..?

Rambo...heb dat al eens gehoord. Nee daar komt het niet van. Me pa is commando geweest en heb wat trekjes van hem overgenomen.

Ps
History Channel rules met Egypte en Sparta en Rome :D

Lekker hardcore enzo maar ga nu toch eens gewoon naar een dokter

Je zou ook kunnen overwegen om naar een andere dokter te gaan..

Rambo...heb dat al eens gehoord. Nee daar komt het niet van. Me pa is commando geweest en heb wat trekjes van hem overgenomen.

Ps
History Channel rules met Egypte en Sparta en Rome :D
De "heavy dudes" are runnin' wild in Y'r family lad! :thumb:

History Channel even gemist...

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Lekker hardcore enzo maar ga nu toch eens gewoon naar een dokter
:roflol:

Vandaag dus grootse plannen voor de work-out gehad. Helaas ging het k*t. Na het squaten waren me benen op, ik was misselijk en had geen zin meer om door te gaan. Het heeft ongeveer 20minuten geduurd eer ik verder kon en me explosiviteit was ver te zoeken. Heb toen een tweede Super Charge shake genomen en dat hielp een beetje.

Heb de training verder puur op mentaliteit afgemaakt zover het wilde gaan. Heb me lichaam helemaal de kanker in gescholden dat het zich niet zo aan moet stellen en gewoon doen wat ik zeg. Ik gaf mijn lichaam de keuze om te breken door het gewicht of door mishandeling van mijzelf.

De bench was puur op wilskracht en niet op techniek e.d. idem voor de rest er na. Ik ga me lichaam deze week nog mishandelen en volgende week krijgt het weer een de-load. Want als me lichaam met zulke miezerige k*t gewichten al op springen staat dan is het gewoon tijd voor een rust weekje.

Zoals andere het zo mooi zeggen...een training om te vergete.

Droge Cijfers
Squat
65kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
140kg x 5
160kg x 5
160kg x 5
160kg x 5
160kg x 5
160kg x 5

Bench Press
40kg x 5 (full stop)
60kg x 5 (full stop)
80kg x 5 (full stop)
100kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5

Zercher Squat
100kg x 6
120kg x 6
120kg x 6

Push Press
40kg x 6
60kg x 6 (Militairy Press ipv Push)
75kg x 6

Floor Press
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6

Yoke Squat 13 pins ipv de gewone 14
180kg x 6
220kg kreeg ik verrassend geen beweging in vandaag :(

Laatst bewerkt:
Toch nog een flinke training neergezet hoor op karakter. :bow:

het voelt eerder frustrerend aan omdat ik niet eens al de minimum doelstellingen heb behaald. In plaats van een 140+ Zercher squat gestopt op 120 en de Yoke Squat was al helemaal om te huilen. De bench ging ook niet lekker en raakte bij bijna elke rep uit de baan zodat ik meer op schouderkracht aan het pressen was dan met borst/triceps en alles :S

de squats die je neer hebt gezet zijn iig wel goed sterk.
200+ zal niet lang meer duren denk ik

Hij heeft al 210 gezet als ik me niet vergis:p.

Op de bench na (waarvan de techniek luguber was) was maandag alles lichter dan wat het hoort te zijn en zou me normaliter geen problemen mogen geven. Dat deed het wel en nu voelt me lichaam nog steeds gesloopt aan. Vooral de gehele benen zijn verdoet qua spierpijn e.d. Denk dat ik vanavond gewoon meteen begin met de-load ipv wachten tot volgende week. Zou qua tijd ook beter uitkomen met het NCC omdat ik dan nog 1 cyclus er kan persen voor het zover is.

Normaal zou ik in een de-load de normale training hanteren met 50% gewicht. Nu ga ik eens relaxen door iedere De-load training een full body work-out te doen met Squat-Bench-Deadlift-Overhead Press. Natuurlijk wel met lagere intensiteit.

De-load training nummero uno van de 5 in totaal. Dacht pak even 50% van me 1RM qua gewicht en dan 5 sets van 10 reps met 45-60sec rust intervals. Me lichaam was gesloopter dan verwacht en het was alsnog een aanslag die het niet gewend is. Omdat ik met 50% gewicht train wordt er natuurlijk geen tijd verspilt met onnodige warm-up sets.

Me benen waren gesloopt, maar had bij aanvang van de training alleen nog last van binnenkant dijbenen. Ik deed de reps op de squat lekker rustig aan. Het voelde licht en relaxt aan. Kon tussen door nog een gesprek voeren met me trainingsbuddy dus dat zegt wel hoe ontspannend het was. Ook me benen voelde lekker aan vanwege de doorbloeding.

Bij de bench voelde het minder prettig aan. Schouders gaven al snel last van lichte steken en verzuring.

De deadlift volgens plan weer verhoogd qua gewicht. Handen en alles voelen aan alsof ze aan de betere hand zijn (no pun intended). Heb ook nog even een keer of 2-3 met vol lichaamsgewicht gehangen aan de optrek steunen voor grip test. Met 120-130ish lichaamsgewicht was dit dus een goede test. Kon zo 20sec blijven hangen eer ze los lieten.

Vervolgens afgesloten met de Militairy Press. Me schouders zijn verzuurd...ongelofelijk. 1 ding is zeker...De-loads geven mij altijd de nodige spieruithoudingsvermogen voor de nieuwe cyclus hehe.

Me lichaam heeft erge behoefte aan nog meer de-load that's for sure.

Droge Cijfers
Squat
100kg x10
100kg x10
100kg x10
100kg x10
100kg x10

Bench Press
75kg x 10 (zat niet op te letten dus 5kg te veel gedaan)
70kg x10
70kg x10
70kg x10
70kg x10

Deadlift
70kg x10
70kg x10
70kg x10
70kg x10
70kg x10

Militairy Press
40kg x10
40kg x10
40kg x10
40kg x10
40kg x10

Net als bij een DE dagje bankdrukken.
Dan denk je: "goh, 8x3x50-60%, da's lekker relaxed, zeker met steeds een minuut rust!"
Maar toch word het dan nog wel intensief vind ik.
Omdat je dan echt zo snel mogelijk moet drukken, en da's toch weer heel anders dan je gewend bent...

Wel een flinke training voor de doorbloeding al die reps. :thumbs:

Als je met dit soort gewichten de standaard 2-5mins gaat wachten wordt het wel een hele saaie work-out. Het moet wel nog enigszins uitdagend zijn. Ik gooi het dan op conditie verbetering hehe. Plus dat de trainingsbuddy vroeg om een snelle work-out. Ask and I shall deliver ;)

Bij de squats had ik nergens last van. Me trainingsbuddy stond na de tweede set al te melden dat zijn hartslag zeker 180 moest zijn heheh. Eind van de work-out was dit omgedraaid. Hij was uitgerust en ik stond naar lucht te happen en had gewoon wat extra rust nodig.

Maar dat maakt het interessant. Daardoor begin ik de nieuwe cyclus meestal met een betere conditie dan dat ik er aan begon hahaha.

Ik zat stiekem te denken om 11x11 met 110kg squat te doen omdat de vorige de-load de 10x10 100kg een eitje was. op de laatste 2 sets na qua uithoudingsvermogen hehe.

de-load trainingen. Altijd ****ing intensief en ben dan ook het meest gemotiveerd...
dus na 2 oefeningen er al mee gekapt. had er geen zin in *gaapt*

droge cijfers
Zercher Squat
100kg 4x10

Close Grip Bench Press
60kg 4x10

Omdat het gisteren niks was...vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan.

Ten eerste de deadlift puur om te kijken hoe me linkerhand zich aan het ontwikkelen is. Van de week hing al paar keer aan me pull-up stangen zonder last van me hand te krijgen. En ook met de deadlift ging het best aardig. Voorheen gaf ik altijd een ruk om het gewicht van de grond te krijgen. Eind van de vorige keer dat ik nog intens deadlifte probeerde ik meer a la Bolton te deadliften. En daar ga ik de laatste week of 2 weer mee verder. Dus geen ruk aan de stang, maar spanning op de stang zetten en dan puur met benen en rug het gewicht van de grond trekken. Zo is het wel veel zwaarder moet ik zeggen. Maar alles voor progressie. Heb wel stuk korst van me wond afgescheurd voor de tweede keer nu al. Dit gaat niet netjes genezen...I'm another battle scar richer

Het ging wel aardig. Me knijpkracht heeft nog geen uithouding, maar de kracht zelf is wel redelijk op de terug weg. Zeker nu ik ook me pink weer wat meer kan gebruiken van de linkerhand. Normaal moest ik met de bovenhandse grip na de 120kg al aan de magnesium en omgekeerde handen. Nu trok ik 150kg zonder magnesium en overhands. Dus dat is ook een vooruitgang te noemen. Ben niet naar de 160kg gegaan omdat me grip al moeite had met de 150kg. Maar alles op zijn tijd hehe. Ik ben weer beetje happy.

Toen overgestapt op wat overhead presses omdat ook die gisteren niet gedaan waren. Het begin met een lege stang militairy presses. Daarna met 40kg Bradley (of Barclay) presses. Hierbij dus voor als achter in de nek pressen. Maar ik liet de stang niet op me traps komen maar net onder oor hoogte. Voelde lekker aan. Het voelde allemaal wel belachelijk zwaar aan.

Bij de 70kg liep ik me kamer weer in en kon het niet laten even te flexen voor de spiegel. Liked what I saw inclusief aders die zich beginnen te openbaren. En dan met volle vertrouwen: "zo en dan nu even deze 3x pressen...1...2...3...next". Het voelde weer lekker licht aan dus op naar de 80kg en beyond. Heb wat leuke volume PR's gezet. Niet voluit gegaan, maar het ging op zich wel lekker.

Toen bedacht ik me dat DB Presses doe ik niet vaak. Ben er niet aan gewend en altijd moeite met de balans van die krengen. Dus meteen een super setje gedaan na de laatste Push Press. Toen rust intervals genomen en gekeken hoever ik kon komen. Links ging elke keer moeizamer dan rechts. Maar als de eerste rep omhoog ging dan volgde de rest ook wel. Heb alles strict zonder leg drive gedaan.

Een redelijk rustige work-out dus.

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1
140kg x 1
150kg x 1

Militairy Press 20kg x 10
Bradley Press 40kg x 8

Push Press
60kg x 6
70kg x 3
80kg x 2
90kg x 2
95kg x 2 super set met DB Press 25,5kg

Standing DB Press (gewicht is 1 hand per keer)
25,5kg x 5
30,5kg x 5
35,5kg x rechterhand easy 5, links weigerde dienst

Laatst bewerkt:
geen verkeerde trainingen hier
pittige press-training afgewerkt

Thanx. Het was inderdaad prettig na 2 lichte de-load trainingen even een sub-maximale training te doen.

Mooi dat die DL weer groeit. En zonder magnesium en overhand is toch wel netjes denk ik, 200+ komt weer in het verschiet.

Waarom geen onderdelen meer trainen btw? Gaat doordeweeks niet lukken? En in het weekend kun je nog naar RPB of RDP?

Laatst bewerkt:
250 here I come :P

denk dat ik gewoon nu al overstap op 5x5 ipv 8x8. kan ik wat sneller omhoog in gewicht op de deads. Techniek en "groove" begint ook langzaam aan weer terug te komen. Ben daar wel blij mee.

Waarom geen onderdelen meer trainen btw? Gaat doordeweeks niet lukken? En in het weekend kun je nog naar RPB of RDP?

Door de weeks in de avond kan af en toe. Heen weg is qua reistijd zo gedaan. Maar terug weg zorgt er voor dat ik dan laat thuis ben en dan te weinig slaap ivm werk. Weekenden 90mins heen en 90mins terug reizen met OV zie ik ook niet zo zitten. Dan kan ik die dag opschrijven puur voor de training, want voor de rest valt er weinig meer te doen dan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven