XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Even los van de discussie over of je er klaar voor bent is een bepaalde deadlift hebben geen garantie dat je die band kan flippen. Je bent ook afhankelijk van bouw, techniek en explosiviteit.

Jammer. Had gehoopt dat er een meetbaar target zou zijn. Ach ja dan probeer ik maar meer feeling met de band van 250kg te krijgen en op te bouwen naar 4 sets van 10 ofzo eer ik eens de 360-380kg band probeer.

De Training van vandaag....

Voelde nog wat spierpijn in de bovenrug en alsof de linkerkant er van soort van op slot zat. Kort voor de work-out werd ik beetje hyper..dat "hongerige" gevoel als je al een week de-load en weer eens aan de bak wilt kind of gevoel.

Het begon met de Bench Press en de normale opwarm sets met full stop op de borst. Na de 110kg besloot ik grotere stap te gebruiken en dit pakte goed uit. Toen ik de 150kg er voor het eerst uit tilde voelde het zwaar, maar niet alsof het onmogelijk zou worden. Had moeite onderin de ROM, maar toen het van de borst los kwam wist ik dat het Home Free zou zijn. Een lekkere PR. En 70-75% van dit gewicht ga ik vanaf maandag weer gebruiken voor de 5x5 cyclus.

I'm happy...en presses beginnen me nu wel te bevallen. Op naar de 180kg in plaats van deze bench in de prullenbak te gooien :P

Vervolgens de Push Press. Wilde hier ook op gaan toppen en bleef dus laag in de reps. Alles ging soepel tot de 110kg. De eerste twee pogingen kwam het gewicht net tot ooghoogte, maar failde. Tussen de pogingen door ging ik bij mezelf na wat er gebeurde...een soort angst. Ik dook niet onder de barbel. Na een wat langere rust interval een nieuwe poging welk relatief makkelijk omhoog ging. Een tweede PR vandaag en gevierd met 3x5 op de 80kg. De eerrste set van die 3 deed ik meteen als super set na de 110kg PR.

De Close Grip Bench was gewoon licht. De Bradley Press met 60kg gedaan voor een set tot me schouders gewoon op waren en niet meer verder kon. Het was een lekkere work-out.

Had na de 125kg op de Bench Press wel last van steken in me rechter biceps, maar lijkt niks ernstigs te zijn. En nu kijken of deze work-out me morgen in de weg gaat zitten als ik met een 2500kg bestelbusje ga proberen te spelen voor GPP/Cardio gevolgd door wat deadliften e.d.

Droge Cijferrs
Bench Press
40kg x 8 (Full Stop)
60kg x 6 (Full Stop)
80kg x 3 (Full Stop)
100kg x 3 (Full Stop)
110kg x 3 (Full Stop)
125kg x 1
140kg x 1
150kg x 1 (PR!!)

Push Press
60kg x 5
80kg x 3
90kg x 1
100kg x 1
110kg x fail
110kg x fail
110kg x 1 (PR!!)
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5

Close Grip Bench Press
60kg x 6
80kg x 6
80kg x 6

Seated Bradley Press
60kg x 5

Laatst bewerkt:
Het was hard werk om er te komen. Voel me schouders en triceps enorm op moment, maar het was erg bevredigend. :D

Heel netjes man! :thumb:

Sterke bench!
PP is ook zekers niet mis. :)

Sterke bench maar die PP mag beter met zo'n bench offcourse ;)

Push Press is meer angst overwinnen om onder die barbell te duiken. Zit inderdaad nog een 120 en eventueel 130kg in denk ik. Onderschat het niet...gewicht voelt nog steeds zwaar bij het uittillen en dat beinvloed mij toch behoorlijk. Maar is meer een kwestie van lef op het juiste moment te hebben.

Ashley was er wat vroeger, dus me super charge gedronken en meteen aan de slag. Busje stond klaar voor de conditie/gpp training en buurman wilde van de parkeerplaats. Hij deed raampje open om te vragen of we op zijn plek moesten zijn. Toen ik uitlegde wat ik met het busje ging doen stond hij even verbaast te kijken...net zoals anderen die langs liepen.

Ash zijn busje zat vol met bouw materiaal dus was aardig aan de zware kant qua gewicht. Mijn vermoeden was dat ik al me kracht in de strijd moest gooien om het in beweging te krijgen, maar toen ik er een duwtje aan gaf begon het al te rollen. Dus toen sprintjes getrokken met het busje. We hadden afgesproken 30m runs te doen, maar de eerste ging zo soepel en speedy dat ik nog een stukje door ging. Na de tweede sprint werd ik toch een partij misselijk. Verder geen runs of pulls meer gedaan. Bewaren we voor volgende keer. Voelde wel me quads verzuren hehe.

De Super Charge smaakte gelukkig net zo lekker toen het er uit kwam als toen het er in ging. Maar het ging helemaal niet goed met mij vanaf dat moment. Was duf, knallende kop, duizelig en meer. Volgende keer 20-30mins wachten na inname van de Super Charge en niet binnen een paar minuten al aan de bak gaan. Wil niet weer zo'n rampzalige training hebben de volgende keer. En dan gaan we die Bestelbus hand-over-hand pulls doen :D

Toen maar besloten naar binnen te gaan en wat gym lifts te doen. Ash wilde nog wat op techniek oefenen met wat oefeningen. We begonnen met deadlifts, maar ik was nog steeds misselijk met me hoofd die op springen stond wat het niet makkelijk maakte om uitleg te geven. Dus even 10-15mins op me bed gaan liggen tot het weg trok en ik weer een beetje mee kon doen. Ben niet echt vol uit gegaan verders.

Droge Cijfers
Bestelbus Run 2500kg
45m
30m

Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 5

Rack Pulls
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 1

Barbel Hold
100kg 36sec (slecht, maar onthoud dat me grip weer op de weg terug is van weg geweest)

Laatst bewerkt:
110 pakken na 150 kg bench
is niet gek lijkt me zo
mooi man

Die presses van je beginnen vrij bruut te worden.

Op de Biest-Houtakker neem ik wel de presses voor me rekening als jij de Power Stairs en zo regelt voor ons Fluffy Bunny Team :P

Nog een rustige avond goed-maak work-out. Vanaf de 160kg squat begon ik de verzuring weer te voelen van het busje duwen. De 160kg lag overigens ook niet lekker op me rug, maar gewoon setje afgemaakt. Volume PR op de 200kg met 1+ rep.

Wilde daaraan de Yoke Squat doen tot aan de 320kg. Maar de 240kg voelde al enorm zwaar aan en de 260kg ging moeizaam. Dus besloot toen weer rust te nemen en een widowmaker Squat te doen.

Nu chillen en maandag weer serieus aan de bak :D

Droge Cijfers
Squat
60kg x 3
80kg x 3
100kg x 3
120kg x 3
140kg x 3
160kg x 3
180kg x 3
200kg x 2

Yoke Squat (14pins hoogte)
240kg x 3
260kg x 1

Widowmaker Squat
80kg x 38

Laatst bewerkt:
Vandaag weer serieus begonnen met een nieuwe 5x5 cyclus welk een week eindigd voor de NCC. En die week zal me rust week zijn dan. Nu was alleen de vraag of ik met 70 of 75% van me 1RM zou beginnen. Ook ga ik me trainingen qua aantal verhogen van 3 met soms 1 extra naar een standaard aantal van 4.

Het is maandag en dus de Press dag. We begonnen met de Bench Press en vanaf set 1 voelde het al niet goed. De gedurende alle sets en de gehele training voelde alles scheef aan en dat maakte het gevoelsmatig niet prettig en zwaarder dan normaal. Ik had overmoedig gekozen om te beginnen met de 75% als 5x5 en het was na de eerste werkset al duidelijk dat dit hem niet ging worden. Dus terug naar de 70% voor de overige sets en weer aan het werk.

Incl. Barbel Press ging ook wel aardig. Bij de Close Grip voelde ik op me bovenbuik pijn steken elke keer als de stang er op terecht kwam. Het was niet erg pijnlijk, maar mentaal wel storend. Dus toen me handdoek dubbel gevouwen en er op gelegd. En toen nog even door geknald.

We eindigden met de Militairy Presses. Mijn schouders voelden al behoorlijk zwaar aan, maar het ging nog best redelijk. Heb op de 80kg een volume PR van +1,5 rep gedaan hehe.

Gevoelsmatig was het geen prettige work-out. Maar als ik puur naar de cijfers kijk waren alle doelstellingen gewoon behaald en ben dus tevreden wat dat betreft.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 6 (Full Stop)
60kg x 5 (Full Stop)
80kg x 5 (Full Stop)
100kg x 5
112,5kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5

Incline Barbel Bench Press
60kg x 7
70kg x 6
80kg x 6
90kg x 3 (VPR +2)

Close Grip Bench Press
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6

Militairy Press
60kg x 6
70kg x 6
80kg x 2,5 (hehe...derde was gewoon fail natuurlijk)

je mag ook zeker niet klagen.

houd er rekening mee dat je je voorste schouderkoppen al flink hebt belast met de incline bp.

Ik schrijf het slechte gevoel toe aan afkick verschijnselen hehe ;)
Heb voor het eerst in maanden geen Super Charge genomen voor de work-out...en ook qua eten zat het niet goed vandaag. 2 chocolade hazen, zak gummi beren, 10 pannekoeken, 500ml melk met 100gr havermout en 25gr whey. Straks een omelet van 6 eieren. Meer heb ik niet op vandaag.

Morgen lekker squaten en deadliften :D

Laatst bewerkt:
Bench is idd zwakker dan je kunt lijkt me;) Maar een MP van 80 vind ik wel netjes.

ik vond de bench anders nog behoorlijk pittig hoor. Wellicht dat de PR's van vorige vrijdag er nog in zaten. Maar met een 5x5 cyclus heb ik liever dat het begin wat lichter en easy gaat en niet dat ik vroegtijdig tegen een muur kom verderop in de cyclus.

Ohja je deed een nieuwe cyclus. Toen ik dat deed begon ik ook lichter (wil vrij weinig zeggen aangezien ik dat de ereste cyclus was die ik deed:p).
En met een 150 bench afgelopen vrijdag mag je wel wat lichter starten idd.

Het laatste half jaar ongeveer heb ik de benen en rug wat op onderhoud gezet en me op Press oefeningen toegelegd. Hierdoor zijn me schouders stuk stugger geworden. Daarom dus regelmatig Rotator Cuff oefeningen zodat ik bij de squat niet de uiteinden van de barbell vastpak, maar me vingers gewoon op de ringen kan houden en dus meer spanning op de rug. Vandaag dus ook Rotator opwarm oefeningen gedaan met een handdoek...en dat k*t ding trok ik uit elkaar halverwege :(

Toen maar begonnen met de squat. In tegenstelling tot de bench van gisteren besloot ik de 70% van me 1RM te pakken voor het begin van me nieuwe cyclus. De explosiviteit was vreemd genoeg ver te zoeken. Dit maakte het squaten zwaarder dan normaal het geval is. En ipv pauzes onderin the hole ging ik vandaag dus licht bouncen om momentum te creeeren. Na het squaten voelde me quads te zwaar aan en besloot overige quad oefeningen te annuleren voor vandaag.

Op naar de deadlift. Het ging aardig met het verhoogde gewicht. Ook de Stiff Legged ging weer met 20kg meer. De Pendlay Row kon ook met 100kg gedaan worden...en daarna kapte me grip er mee. Er zit dus weer vooruitgang in en ben er erg blij mee. Kan niet wachten tot ze weer opvolle oorlogssterkte zijn.

Droge Cijfers
Squat
60kg x 5
82,5kg x 5
105kg x 5
125kg x 5
147,5kg x 5
147,5kg x 5
147,5kg x 5
147,5kg x 5
147,5kg x 5

Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5

Stiff Legged Deadlift
80kg x 6
90kg x 6
100kg x 6

Pendlay Row
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 5

Rack Pull Wide Grip
100kg x 3
120kg x 1
the end van me handen voor vandaag.

je bent je deadlift nog aan het opbouwen neem ik aan

je bent je deadlift nog aan het opbouwen neem ik aan

zou wat worden als 105kg al problemen zou geven hehe. ben het inderdaad nog aan het verhogen. 2x in de week en als me handen het volhouden verhoog ik het met 5kg per week. Zodra het 5x5 145-150kg is dan zit het aan het begin van een nieuwe cyclus en waar het hoort te zitten ongeveer. Zit qua hand op moment alleen beetje te k*tten met de pink. Er begint nu littekenweefsel te ontstaan precies over het kootje heen. Dit maakt het op moment soms lastig om er voldoende mee te kunnen knijpen.

Laatst bewerkt:
oke dan sterkte met je hand man

Terug
Naar boven