Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
Even los van de discussie over of je er klaar voor bent is een bepaalde deadlift hebben geen garantie dat je die band kan flippen. Je bent ook afhankelijk van bouw, techniek en explosiviteit.
Jammer. Had gehoopt dat er een meetbaar target zou zijn. Ach ja dan probeer ik maar meer feeling met de band van 250kg te krijgen en op te bouwen naar 4 sets van 10 ofzo eer ik eens de 360-380kg band probeer.
De Training van vandaag....
Voelde nog wat spierpijn in de bovenrug en alsof de linkerkant er van soort van op slot zat. Kort voor de work-out werd ik beetje hyper..dat "hongerige" gevoel als je al een week de-load en weer eens aan de bak wilt kind of gevoel.
Het begon met de Bench Press en de normale opwarm sets met full stop op de borst. Na de 110kg besloot ik grotere stap te gebruiken en dit pakte goed uit. Toen ik de 150kg er voor het eerst uit tilde voelde het zwaar, maar niet alsof het onmogelijk zou worden. Had moeite onderin de ROM, maar toen het van de borst los kwam wist ik dat het Home Free zou zijn. Een lekkere PR. En 70-75% van dit gewicht ga ik vanaf maandag weer gebruiken voor de 5x5 cyclus.
I'm happy...en presses beginnen me nu wel te bevallen. Op naar de 180kg in plaats van deze bench in de prullenbak te gooien

Vervolgens de Push Press. Wilde hier ook op gaan toppen en bleef dus laag in de reps. Alles ging soepel tot de 110kg. De eerste twee pogingen kwam het gewicht net tot ooghoogte, maar failde. Tussen de pogingen door ging ik bij mezelf na wat er gebeurde...een soort angst. Ik dook niet onder de barbel. Na een wat langere rust interval een nieuwe poging welk relatief makkelijk omhoog ging. Een tweede PR vandaag en gevierd met 3x5 op de 80kg. De eerrste set van die 3 deed ik meteen als super set na de 110kg PR.
De Close Grip Bench was gewoon licht. De Bradley Press met 60kg gedaan voor een set tot me schouders gewoon op waren en niet meer verder kon. Het was een lekkere work-out.
Had na de 125kg op de Bench Press wel last van steken in me rechter biceps, maar lijkt niks ernstigs te zijn. En nu kijken of deze work-out me morgen in de weg gaat zitten als ik met een 2500kg bestelbusje ga proberen te spelen voor GPP/Cardio gevolgd door wat deadliften e.d.
Droge Cijferrs
Bench Press
40kg x 8 (Full Stop)
60kg x 6 (Full Stop)
80kg x 3 (Full Stop)
100kg x 3 (Full Stop)
110kg x 3 (Full Stop)
125kg x 1
140kg x 1
150kg x 1 (PR!!)
Push Press
60kg x 5