AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Vette vis is lekker (al ben ik meer voor de kibbeling in frituur vet hehe), maar het daadwerkelijk effectieve vet wat je er van binnen krijgt is best weinig als je het vergelijkt met hoog gedoseerde capsules. Merk bij mijzelf dat verbranding, metabolisme, herstel en alles een pak beter is bij mijzelf. Maar dat is iets van 2-3 jaar terug en ben het precieze onderzoek al reeds vergeten hehe :P

Vreten
Me voer sinds vorige week hou ik ook aan voor deze week. Ik lijk redelijk stabiel te staan op moment en verlies nog lichtjes wat vet. Dat betekend dat ik bijna mijn daadwerkelijke kcal onderhoud heb gevonden. Wat ik dus eet is als volgt en zijn de dag totalen dus niet specifiek per maaltijd verdeeld.

1. 500ml halfvolle melk, 100gr havermout vlokken, 25gr whey (7:00)
2. 8 sneetjes volkoren brood. 4 met pindakaas, 4 met chocopasta (10:00 en 12:00)
3. 200gr zilvervliesrijst, 400gr kip (15:00 en 18:00)
4. Omelet van 6 hele eieren zonder toevoegingen zoals sambal of zout e.d. (21:30)
totalen: 3880kcal, 247gr eiwit, 142gr vet, 407gr koolhydraten, 31gr vezels
dit is exclusief de 12capsules visolie, 2tabs multi-vitaminen en mineralen, 1-2 scheppen Super Charge op sportdagen.

Volgende stap ga ik weer wat groenten toevoegen bij de rijst en nog wat eiwit verhogende shizzle.

Zo...je eet meer dan mij, wat ik zo zie :eek:
De pindakaas mis ik toch wel moet ik eerlijk bekennen...zou het echt zo'n ramp zijn om die te eten?
Er zit veel vet in (onverzadigd weliswaar), maar ook veel (plantaardige) eiwitten...hmmm...ik twijfel :rolleyes:

fallus mot ik jou ff onder pissen ventje

wtffff 2 dagen achter elkaar squaten wat is dat voor lomps

nee man dat is niet lomp dat is hardcore!:D

Wacht eventjes en herstel en doe 215;).

ook dat. kan later nog;)

huggy zei:
Zo...je eet meer dan mij, wat ik zo zie
De pindakaas mis ik toch wel moet ik eerlijk bekennen...zou het echt zo'n ramp zijn om die te eten?
Er zit veel vet in (onverzadigd weliswaar), maar ook veel (plantaardige) eiwitten...hmmm...ik twijfel

ja huggy, momenteel eet iedereen hier meer dan jij :roflol: zelfs ik en zoals bekend mag zijn permitteer ik me voorlopig geen bulk:o
oja en toch eet ik ook dagelijks pindakaas:)
ik zou bijna medelijden met je krijgen maar bewaar dat maar even voor het geval ik zelf ook ineens weer behoefte krijg om te gaan CUTTEN:eek::rolleyes:

@Huggy
Voeding is gewoon belangrijk. En ook al zijn wij 2 endo's die makkelijk een ronde ton worden...dan nog kunnen we best veel eten hoor. Moet alleen genoeg spiertjes hebben die de kcal ook daadwerkelijk verbruikt. Pindakaas is niet zo slecht. Je moet wel beetje de suikers proberen te beperken, maar verder is het een goede bron voor je dagelijkse vetten samen met wat noten en omeletten.

Verder is afslanken zorgen simpelweg meer kcal verbruiken dan je eet. Zorg voor voldoende vetten en eiwitten en beperk je suikers. Maar zoals ik al zei in je topic heb ik gewoon sterk het idee dat je jaren lang te weinig bruikbare kcal heb gegeten waardoor je metabolisme enorm ingestort is. En dat maakt afslanken lastig nu.

@Henk
Je bent welkom om het te proberen. Zou alleen niet vreemd opkijken als je opeens in aanraking met een muur komt en vervolgens ontwaakt in een ziekenhuis.

@Chreiz & Ms Deadlift
Voel de squat nog in me benen zitten. Dus morgen sla ik hem over. Zit te denken met Power Cleans te beginnen ipv squats. Daarna de reguliere deadlifts. Dan vrijdag ipv Max Effort squat de 5x5 met 150kg doen. Poging voor 212,5 of 215kg bewaar ik voor volgende week vrijdag.

Laatst bewerkt:
Haha fallus kom op dat lukt je nooit, weet je zelf ook. Je denkt vast blabla jochie doet stoer achter zijn pc, ik ben Falstyr ik vreet hem op. Maar je wint het niet, ik pis je helemaal onder

Ah held Henk is ook weer in de tent.

Ik bedoelde niet dat je die squat nu per se deze week moest doen, maar gewoon wanneer je je optimaal voelt.;)

Omdat ik vorige week 2x gesquat had achter elkaar voelde me quads nog steeds erg vermoeid aan. Dus daarom gericht op de Posterior pocket change zonder quad oefeningen.

Het begon met Power Cleans. Heel lang niet meer gedaan, maar techniek zat er goed in na al die tijd. Ik voelde wel me schouders enorm gedurende de gehele training. Een restant van gisteren. Daarom maar niet verder gegaan na de 90kg PC.

Meteen door naar de deadlift. Het verliep lekker en kan volgende week weer gaan verhogen. Grip blijft weer lekker herstellen. Enig na-deel is het k*t weer. Kan merken dat het weer lente en zomer gaat worden. Mijn 2 minst favoriete seizoenen. Had weer klamme handen waardoor de barbell uit me klauwen gleed met grote regelmaat. En ik had geen zin om me magnesium te pakken.

Verder ging alles ook gewoon redelijk.

Droge Cijfers
Power Clean
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3
80kg x 3
80kg x 3
90kg x 3

Deadlift
90kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

Stiff Legged Deadlift
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6

Pendlay Row
80kg x 6
100kg x 6
100kg x 6

DB Row
40kg x 6
45kg x 6
50kg x 6

mooi dat je grip weer de goede kant op gaat. hopelijk net op tijd klaar voor het NCC?

Zal geen probleem zijn. Kan met de duck walk en farmers en zo gewoon aan de bak hoor. Enige waar ik me druk over maak zijn die Stones. Heb al 3-4x geprobeerd op een training de 90kg bij DJ's van de grond te krijgen zonder succes.

Heb op moment wel last van me linker pink. Dat is meer vanwege het litteken weefsel wat zich de laatste 2 weken aan het vormen is. Jeukt en brandt en voelt in het algemeen niet echt prettig aan. Beetje stijfjes en verdoofd gevoel .

Volgende week de deadlift verhogen naar de 115kg :D

Sterke cleans en hoe staat het ervoor met je onderarm(en)?

Zeker. Kan niet wachten om weer met fatsoenlijke gewichten me rug te trainen :P

Met de bench ga ik elke keer voluit, maar de gewichten zijn er niet echt naar. Erg teleurstellend. Maar er is wel veel vooruitgang laatste half jaar met 2x in de week 5x5 te doen.

Squaten gaat altijd lekker. Hoef er geen moeite voor te doen. Maar ben nog wel steeds zoekende naar een schema opzet wat mij nog meer resultaat er mee zou kunnen leveren.

Ik zit overigens ook met een idee te spelen. Heb nu een vrij ruwe opzet qua schema wat goed werkt. Me assists zijn altijd 6 reppers. Idee wat ik heb is om ook deze in een cyclus te gooien waarbij elke week een ander gewicht en rep-range gebruikt wordt. Begin van de 5x5 cyclus de assists op 6-8 reps houden. Tweede week assists op 8-12reps, derde week 12-15reps, vierde week 15-20reps. Idee is dat het gewicht van de hoofd oefening toe neemt, maar de assists qua gewicht minder, maar meer op uithouding en zo het CZS beetje spaar en alles. Idee goed of vol met gaten?

Laatst bewerkt:
Zeker. Kan niet wachten om weer met fatsoenlijke gewichten me rug te trainen :P

Met de bench ga ik elke keer voluit, maar de gewichten zijn er niet echt naar. Erg teleurstellend. Maar er is wel veel vooruitgang laatste half jaar met 2x in de week 5x5 te doen.

Squaten gaat altijd lekker. Hoef er geen moeite voor te doen. Maar ben nog wel steeds zoekende naar een schema opzet wat mij nog meer resultaat er mee zou kunnen leveren.

Je zou de Russian Peak kunnen overwegen, voor mij ziet het er interessant uit, sowieso omdat mijn Bench dus echt ****ed up is en 2x in de week Benchen geen kwaad kan. :)
(en ik mag 2x per week Squatten wat ik ook heeeeeeerlijk vind :heart:)

op moment doe ik ook 2x benchen en 2x squaten. Idee is zodra me handen weer 100% zijn 1 van de 2 squat dagen om te buigen in een Coan Deadlift schema. Wat is Russian Peak voor iets?

op moment doe ik ook 2x benchen en 2x squaten. Idee is zodra me handen weer 100% zijn 1 van de 2 squat dagen om te buigen in een Coan Deadlift schema. Wat is Russian Peak voor iets?

Makkelijk gezegd:

Ma: BE (ME-dag), SQ (DE-dag, 6x2x80%)
Wo: Deadlift (reppen -> maxen, opbouwen door de weken heen)
Vr: SQ (ME-dag), BE (DE-dag, 6x2x80%)

Nog makkelijker: (see for yourself)

[Link niet meer beschikbaar]

Ik zit overigens ook met een idee te spelen. Heb nu een vrij ruwe opzet qua schema wat goed werkt. Me assists zijn altijd 6 reppers. Idee wat ik heb is om ook deze in een cyclus te gooien waarbij elke week een ander gewicht en rep-range gebruikt wordt. Begin van de 5x5 cyclus de assists op 6-8 reps houden. Tweede week assists op 8-12reps, derde week 12-15reps, vierde week 15-20reps. Idee is dat het gewicht van de hoofd oefening toe neemt, maar de assists qua gewicht minder, maar meer op uithouding en zo het CZS beetje spaar en alles. Idee goed of vol met gaten?

Ik pak assistence oefeningen het lief in hoge repranges, 8-12. Assistance hoor je sowieso op een gewicht te doen waarop het je CZS niet al te zwaar belast dus weet niet of dit wat je nu noemt veel zin heeft.

Ik vind 90kg Power Cleans behoorlijk sterk. :thumb:
Dumbbell rows gingen ook nog goed na al dat werk. ;)

Terug
Naar boven