XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Ik pak assistence oefeningen het lief in hoge repranges, 8-12. Assistance hoor je sowieso op een gewicht te doen waarop het je CZS niet al te zwaar belast dus weet niet of dit wat je nu noemt veel zin heeft.
Het is meer dat ik in een ander log van iemand die Stm wilt doen een oudere gozer advies zag geven om 15-20rep sets te gaan draaien. Ik vond dat helemaal nergens op slaan. Elders las ik dat gasten als Alex, Jarno en Jimmy ook in rep ranges varieren. Dat zette me allemaal beetje aan om hierover na te gaan denken.

@Hummer
geen idee of het echt power cleans heet. Gewicht ligt op de grond en ik ram het met Clean techniek omhoog en vang hem op. Normaal bij een clean zou je door je benen moeten en hem zo opvangen, maar ik blijf gewoon recht staan zonder onder de stang te hoeven duiken. Denk dat een 1x100kg ook nog net moet lukken, maar dan moet ik wel lichtjes door me benen denk ik hehe.

Laatst bewerkt:
zware powercleans
netjes , ik mag van die gewichten nog niet dromen

Het is meer dat ik in een ander log van iemand die Stm wilt doen een oudere gozer advies zag geven om 15-20rep sets te gaan draaien. Ik vond dat helemaal nergens op slaan. Elders las ik dat gasten als Alex, Jarno en Jimmy ook in rep ranges varieren. Dat zette me allemaal beetje aan om hierover na te gaan denken.
Ik heb dat ook gelezen ja, het lijkt mij ook erg hoog. Maar goed het is wel een oudgediende dus je kan het eens proberen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit echt een vast schema volg dus de ene keer pak ik 12 de andere keer 8 reps op m'n assistance.

Ik heb dat ook gelezen ja, het lijkt mij ook erg hoog. Maar goed het is wel een oudgediende dus je kan het eens proberen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit echt een vast schema volg dus de ene keer pak ik 12 de andere keer 8 reps op m'n assistance.
Toch hebben ook Westside en Joe DeFranco het over die hoge repranges.

Over de PC's,
Ik doe ook nooit erg door mijn knieën buigen.
Daarom noem ik het ook een Power clean, omdat in mijn geval je niet kan spreken over enige techniek... :o
En bij jou ook niet zo te lezen! :D
Wel sterk.

Over de PC's,
Ik doe ook nooit erg door mijn knieën buigen.
Daarom noem ik het ook een Power clean, omdat in mijn geval je niet kan spreken over enige techniek... :o
En bij jou ook niet zo te lezen! :D
Wel sterk.

Ik probeer bij olympische oefeningen juist wel op techniek te letten. Het is echt een enorme belasting op me schouders als ik het zonder techniek doe. Explosief van de grond, ellebogen staan dan horizontaal zoals een upright row, dan draai ik me polsen rond de stang en van hem op met me borst. Aardig techniekerig al zeg ik het zelf. Heel wat anders dan halve curls P

Ik probeer bij olympische oefeningen juist wel op techniek te letten. Het is echt een enorme belasting op me schouders als ik het zonder techniek doe. Explosief van de grond, ellebogen staan dan horizontaal zoals een upright row, dan draai ik me polsen rond de stang en van hem op met me borst. Aardig techniekerig al zeg ik het zelf. Heel wat anders dan halve curls P
Wat je beschrijft is zo ongeveer de slechtste techniek die er is om (Power) Cleans te doen. ;)

klopt maar die hebben het over 8-15, 15-20 vind ik wel erg hoog
Och, als je bij de 8-15 op de max zit, doe je hetzelfde als wanneer je bij de 15-20 op zijn minimum zit... ;)
Het enige verschil is dan dat je het CNS/CZS wat minder belast in het tweede geval.

Och, als je bij de 8-15 op de max zit, doe je hetzelfde als wanneer je bij de 15-20 op zijn minimum zit... ;)
Het enige verschil is dan dat je het CNS/CZS wat minder belast in het tweede geval.

true maar er zit natuurlijk geen hond op die 15 :P

Das ****ing cardio man :P

http://www.youtube.com/watch?v=6tXcS0Xp1aE
zo is me techniek inderdaad niet. Ik heb niet de afzet op de benen zoals wel met een hang clean doe. Heb het idee dat zodra ik afzet ik al lang en breed voorbij me benen ben om die afzet te kunnen geven hehe.

true maar er zit natuurlijk geen hond op die 15 :P
Ryan Kennelly heeft het bijv. ook over 12-20 reps voor de Skullcrushers en Triceps Extensions enzo. ;)

Das ****ing cardio man :P
zo is me techniek inderdaad niet. Ik heb niet de afzet op de benen zoals wel met een hang clean doe. Heb het idee dat zodra ik afzet ik al lang en breed voorbij me benen ben om die afzet te kunnen geven hehe.
Een Clean van de grond begint eigenlijk gewoon met een vrij rustige Deadlift die overgaat in een explosieve beweging.
Het lijkt me link om gelijk al volgas weg te accelereren met het gewicht vanaf de grond...
Maar ieder het zijne, als de halter maar omhoog gaat éh..? ;)
Zeker voor een Strongman.

Laatst bewerkt:
Ik doe de deadlift ook altijd explosief en dan is het vanaf de lift off meteen vol gas. Heb er dus geen moeite mee met een clean. Vind het wel prettiger omdat ik dan voor me gevoel in die enkele rep nog explosiever kan zijn dan met een deadlift. Want met een Clean ben ik na een enkele rep al klaar. En aangezien deze hoedanigheid van explosiviteit me zonder adem achter laat is het prettiger dan tig explosieve reps op een deadlift waarbij ik dan inhoud omdat er nog meerdere reps komen.

Dat rustig omhoog deadliften en dan pas knallen...zie het niet zitten. Kan ik net zo goed gewoon bij hang cleans blijven. En daar heb je voor mijn gevoel vrij weinig aan behalve met Axle Clean shizzle.

Vandaag realiseerde ik me dat na deze week er nog maar 2 trainingsweken zijn, dan een rust week voor het NCC. Wil de komende tijd nog minstens 1 strongman training doen en nog wat conditie werk met Ashley's bus.

Vandaag even rond gevraagd bij Real Dutch Power in 's Gravenzande. Qua openbaar vervoer niet echt goed te doen dus belde me pa op. Helaas gaan me ouders weer een keer naar Berlijn voor paar dagen dus helaas no go dit weekend. Wellicht dat volgende week vrijdag mogelijk is, maar zal er de komende week over nadenken. Het zou me in staat stellen het Conan's Wheel te proberen anders zal het op de NCC mijn eerste keer zijn met dat ding. Andere optie is volgend weekend wellicht bij Raw Power Baarn trainen als het niet gesloten is voor de paasdagen en zo nog meer ervaring op het log te krijgen. Met de auto naar Baarn is dan een uurtje en een stuk aantrekkelijker dan 2,5 uur met het OV.

Afijn op naar de training van vandaag. Heb de volgorde van de oefening ietwat aangepast. De laatste week of twee ben ik harder bezig op de Incline Press. Hierdoor waren me schouders helemaal naar de klote en kon ik de rest van de training wel vergeten om fatsoenlijk te trainen. Dus nu staat de Incline als laatste oefening op het schema en heb ik de overhead press van die plaats verhoogd naar de tweede.

De Bench liep lekker. Controle over de gewichten en touch 'n go zonder bounces. Daarna wilde ik ongepland de 120kg weer eens doen voor de fun. Geen idee hoe ik het zou doen of hoeveel reps. Dus gedachten op nul en gaan. Eerste rep full stop, tweede met touch 'n go.

Tweede oefening was de Push Press. Op de 90kg was de eerste rep maar net boven me hoofd en verder kwam het niet. Me explosiviteit was niet goed. Even diep ademhalen en gewoon uitstoten dat ding. Volume PR met 1 rep. Zat nog wat meer in, maar geen zin in. Toen terug naar de 80kg en kapot gegaan...voornamelijk conditioneel.

Close Grip verliep lekker nu me schouders niet zo erg naar de klote waren als na een incline press hehe. De Incline Press als laatste verliep op zich erg lekker ondanks dat het de laatste oefening was.

Zoals sommigen zal opvallen heb ik nu 8reps ipv 6 gedaan op de assists. Ik probeer de volgende keer de reps naar de 10 te brengen en dan gewichten verhogen.

Alle doelstellingen zijn weer bedoeld + wat extra's her en der. Volgende week de bench verhogen naar de 110kg.

Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 5 (Full Stop)
70kg x 5 (Full Stop)
90kg x 5 (Full Stop)
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5
107,5kg x 5
120kg x 2 (eerste rep Full Stop, andere Touch 'n Go)

Push Press
60kg x 8
80kg x 8
90kg x 3 (VPR +1)
80kg x 10 (VPR + veel)

Close Grip Bench Press
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 6

Incline Barbel Bench Press
60kg x 8
70kg x 8
80kg x 7

Laatst bewerkt:
Ik ga zeer waarschijnlijk volgende week vrijdag naar RDP en ik heb dan in principe beschikking over een auto.

Sterke PP en BP mate!
Qua kracht zit het helemaal goed bij jou, ik ben bang dat je veel aan je techniek zult moeten doen op de events om daarin net zo optimale stats te behalen als je gymlifts. :p

rauwe kracht is inderdaad niet zo'n probleem. Heb het zo geregeld dat ik nog 2 Strongman trainingen kan doen voor de wedstrijd om wat techniek bij te schaven. Om eerlijke te zijn had ik het idee nu ongeveer in een dip te komen en veel massa/kracht zou gaan verliezen. Maar dat is blijkbaar niet het geval waar ik erg blij mee ben.

huidige planning...
2 April bij Real Dutch Power om kennis te maken met Conan's Wheel en met lichtere stones dan bij DJ's wat te oefenen.
10 april ofzo hopelijk bij Raw Power Baarn wat log clean techniek verfijnen
daarna meteen rust/de-load week tot aan de wedstrijd op de 18e

dat betekend dat de komende weken dus de vrijdag training er uit gaat vallen. Dat is merendeels posterior chain werk en dat gebruik je ook zo goed als bij de events. Dus qua compensatie zit dat wel in orde.

Netjes gebankt.
Dat 5x5 is zware shit als je straight sets doet.
Mooie push press ook, en dan hele goede close grips na al die sets. :thumb:

zware training F
borst + schouders is altijd een pittige combi

Zou je voor de grap eens een filmpje kunnen uploaden van bench / deadlift techniek, of heb je die ergens staan?

zal maandag kijken of me trainingsbuddy wat setjes op camera wil vastleggen. deadlift ben nog aan het zoeken om terug in de "groove" te komen. Ben er lang uit geweest op die oefening. Dus een filmpje daarvan moet nog even wachten hehe.

Straks even kijken hoe het squaten gaat. Me benen voelen vreemd genoeg de hele week al zwaar aan :S

Laatst bewerkt:

Het kwam oorspronkelijk volgensmij uit mijn log. En diegene was trouwens robbert wolters

Terug
Naar boven