AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

denk je met dat opwarm gewichtje goed er in te komen? ik niet. heb liever last man standing dat je gewoon begint en blijft verhogen met 10kg. maar nu moest ik gaan gokken welke gewichten ik wilde gebruiken. en hoe de neuk bouw je op naar een 105-110kg in 3 beurten :S

Ik had gewoon 2-3reps op de 80kg moeten doen. daarna een 90 of 95kg pakken en 1-2 reps mee doen en daarna de 100-105kg pakken. Nu was de stap van 80 naar 100 inderdaad te groot.

klopt ja maar dat hoort er nou eenmaal bij :) iedereen heeft daar last van. als je het echt niet zonder kan moet je idd tijdens je beurt een paar reps maken.

• Topic Starter Topic Starter
De 100kg drukte je ook heel vreemd, van je af ipv naar boven. Merkte je dit zelf niet?

niet gemerkt en heb zelf nog geen filmpjes terug gezien.

klopt ja maar dat hoort er nou eenmaal bij :) iedereen heeft daar last van. als je het echt niet zonder kan moet je idd tijdens je beurt een paar reps maken.

Op een training merk ik ook dat de techniek en alles er pas in begint te zitten rond de 80-90kg met wat meer reps. En als je op een training al een flink volume als opbouw gebruikt zou een paar repjes niet zoveel moeite moeten kosten. Maar toen ik het vroeg aan de scheids of dit mocht of niet voor de zekerheid stond hij me vreemd aan te kijken.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk omdat hij je niet verstond. :roflol:

zou niet de enige belg zijn geweest...

De EHBO'er had ik ook veel moeite nodig om hem te verstaan.
Daarna bij de bio plees een belg met zwaar accent, die lange ecto die nog wat stones ging proberen toen wij aan het wachten waren.

Maar goed. Moet nu voorbereiden op beginner powerlift 22mei in arnhem. Geen doelstellingen behalve ervaring op doen en misschien wat PR's breken als het mee zit. Daarna richting Biest-Houtakker toewerken samen met Chreiz en nog meer aan me conditie gaan werken.

Voortaan dus een zonnebril opdoen als je gaat logpressen. ;)

of je niet zo snel laten afleiden :P

Toch nog beetje "getraint" qua presses omdat het gisteren zo slecht was. Schijnbaar toch vermoeider dan gedacht.

Ik ga vanaf nu de assist oefeningen weer wat meer op de Chadbury manier doen. 45sec rust intervals. Op de oefeningen kies ik een 8rm gewicht en zet als doel 32reps te maken in totaal met dat gewicht ongeacht hoeveel rust intervals er nodig zijn. Zodra het gewicht in 4 "sets" lukt dan wordt het gewicht pas verhoogd.

Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 8
75kg x 5
100kg x 5
115kg x 2

Militairy Press
60kg x 10

Laatst bewerkt:
Het is niet altijd even makkelijk deze week. Me rug en polsen zijn het meest verrot. Toch vandaag wat geprobeerd. Het was meer op gevoel dus heb niet echt op de hoeveelheid reps zitten letten en de rust was ook erg kort. Voelde me rug enorm dus kon helaas niet echt zwaar op de squat. En bij de deadlift gave me polsen enorme steken en shit :(

Die NCC heeft er harder in gehakt dan gedacht. Na een training in Baarn kon ik na een paar dagen gewoon aan de bak...totaal anders dan nu.

Droge Cijfers
Squat
60kg
100kg
140kg
160kg

Deadlift
60kg
100kg
120kg
140kg

Net me laatste "training" voor deze week gedaan. Ondanks de klap van het NCC toch trouw me compounds er uit geperst. Nu lekker chillen tot maandag. Besloot te benchen op de manier van de aankomende wedstrijd. Dus ik gaf MichaelP de instructie om 2sec te wachten met "Press". Dus ik deed 2seconde paused bench presses vandaag. Het ging lekker, maar bij de 120kg voelde ik me hoofd roder en roder worden hehe. De 125kg was me rechterschouder leeg en viel het gewicht op me borst en vingen de vangers het verder op.

Bench ging lekker, kont bleef 100% zeker op de bank en barbell raakte borstbeen aan zoals het volgens regelement van het IPF moet.

Hierna nog 1 set 60kg militairy press tot me schouders helemaal op waren. Dus nu relaxen tot maandag.

Daarnaast ben ik een plan aan het uitwerken die ik de komende dagen wel zal delen voor eventuele feedback.

Droge Cijfers
2 sec Paused Bench Press
50kg x 6
75kg x 5
100kg x 1
110kg x 1
115kg x 1
120kg x 1
125kg x 0

Militairy Press
60kg x 12

Je ging nog best snel in de loadrace. :)

Je ging nog best snel in de loadrace. :)

yarr. voelde me erg lichtvoetig na de wissel van zware werkschoenen met stalen neus naar lichte zaalvoetbalschoentjes. Ging inderdaad boven verwachting, maar heb 6-7sec. verspeeld met 1 vat en 1 machine die. Dat zijn gewoon schoonheidsfoutjes die beter worden als ik het vaker doe. Ik liet tenminste me dingen niet vallen zoals velen deden :P

yarr. voelde me erg lichtvoetig na de wissel van zware werkschoenen met stalen neus naar lichte zaalvoetbalschoentjes. Ging inderdaad boven verwachting, maar heb 6-7sec. verspeeld met 1 vat en 1 machine die. Dat zijn gewoon schoonheidsfoutjes die beter worden als ik het vaker doe. Ik liet tenminste me dingen niet vallen zoals velen deden :P

Gebeurde best vaak maar het is ook anders dan tijdens een training, dan ga je voor snelheid en ben je gauw geneigd te snel te lopen en dan kan je inderdaad de kegs gauw uit je handen laten glippen. :p

Wedstrijd is geen 2sec pauze hoor:)

I know. Maar het is wel handig om te weten dat ik hem tijdje dood op me borst kan houden tot scheids "press" zegt.

Het is idd wel goed om met signalen en met pauze te oefenen ja. Dan weet je iig dat je niet op de wedstrijd je geplet wordt onder gewichten die je normaal touch n go wel drukt.

idd beter te lang leren wachten dan te kort :)

Ik ga dan toch weer eens strikt cutten. Maar ik wil weinig tot geen kracht verliezen, want dan ga ik automatisch weer meer eten hehe. In dit geval kies ik voor carb-cycle omdat je dan simpel weg met high/med/low dagen kan spelen en schuiven wat het iets flexibeler maakt en wellicht ook makkelijker vol te houden.

Ben van plan er maandag mee te beginnen.

Bijlagen

waarom cutten?

(bedoel meer waarom niet gewoon wat high intensity cardio erbij ofzo voor de conditie?)

Terug
Naar boven