XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

Als tussenoplossing éh. ;)

• Topic Starter Topic Starter
i know. Gebruik ze af en toe bij DB Row als het lastig wordt. Maar wil komende tijd eigenlijk licht gewicht hanteren en rustig opbouwen en zien hoever ik kom. Nu eerst de komende weken van 8x8 60kg naar een 8x8 100kg bij de deadlift. Dan overstappen op 5x5 tot aan de 150-160kg en dan 3x3's tot de 200kg. Als me hand het houd natuurlijk.

Haha lees ik nou serieus dat je denkt dat je heavy stones niet van de grond krijgt door underdeveloped rear delts :D

Haha lees ik nou serieus dat je denkt dat je heavy stones niet van de grond krijgt door underdeveloped rear delts :D

Ja lach maar als de dombo die je bent. Dit hebben we zelf ondervonden op de training. En de gast die uitleg geeft e.d. erkende dit als een probleem. Die krengen gaven steken en pijn en de stone kwam geen milimeter van de grond. Dit terwijl men zou verwachten dat je eerder voorkant schouders last zou kunnen hebben de eerste paar keer. En die zijn gewoon heel sterk bij mij geworden van al dat benchen. Dus ja...ik moet me rear delts versterken.

Het is ook niet goed om zo beperkt te zijn door je hand, dus straps zijn dan wel een goede oplossing vind ik.
Ik ben van plan om eens helemaal "all out" te gaan met rack-pulls vandaag, en zal daar ook straps bij gebruiken om iig niet te falen ivm grip.
Zo ook met "one arm rows" waar bij op een gegeven moment mijn grip het ook af laat weten als ik hoog in herhalingen probeer te gaan.

Als ik ga toppen gebruik ik magnesium. Straps en belts en elbow sleeves en knee wraps en weet ik veel wat nog meer wil ik zo min mogelijk mee te maken hebben en zolang mogelijk uitstellen tot ik zoiets ga gebruiken. Gewoon RAW to the max :D

Enige waar ik eventueel een belt bij zou gebruiken is bij de log presses ivm de onhandige houding en druk op de onderrug. Verder zie ik nog geen toegevoegde waarde in al die dingen op een Yoke of zware squats/deadlifts.

Daar ben ik ook wel voor, maar ik heb niet zo'n heel sterke grip.
Ik heb het "Big Z syndroom"... ;)
Leek ik voor de rest maar wat meer op 'm, qua kracht. :D

ken het probleem. mijn grip is ook nooit geweldig geweest. Op een gegeven moment ben ik 10 singles gaan doen met rust intervals van een minuut of anderhalf. Na de single de barbell nog even vasthouden. Daarna begonnen met Coan Deadlift waarbij je lekker laag in de reps blijft. Hoge rep sets op de deadlift ligt mij ook niet echt. Misschien dat die 8x8 er een beetje bij gaat helpen ofzo...

Future will tell...

Zit nu beetje te dubben over bench/squat morgen. Moet 8x3 112,5kg bench doen. Maar zou ook kunnen proberen die 150kg te doen. En de squat...5x5 170kg of opbouwen naar een 1x5 max op de 180kg ofzo. Heb nog een dag om er over na te denken :D

Ja lach maar als de dombo die je bent. Dit hebben we zelf ondervonden op de training. En de gast die uitleg geeft e.d. erkende dit als een probleem. Die krengen gaven steken en pijn en de stone kwam geen milimeter van de grond. Dit terwijl men zou verwachten dat je eerder voorkant schouders last zou kunnen hebben de eerste paar keer. En die zijn gewoon heel sterk bij mij geworden van al dat benchen. Dus ja...ik moet me rear delts versterken.

Nee.

hmmm...luisteren naar mensen die geen verstand van zaken hebben. Of luisteren naar iemand met ervaring en die mij ook op de event trainingen mee maakt. Lastige keuze...

En de reden dat ik me rear delts moet verbeteren is niet alleen voor de stones. Maar ook voor de bench press waar ik wat ongemakken mee ervaar. Iets met externe rotatie of zoiets. Boeiend...het werkt.

Laatst bewerkt:
hmmm...luisteren naar mensen die geen verstand van zaken hebben. Of luisteren naar iemand met ervaring en die mij ook op de event trainingen mee maakt. Lastige keuze...

En de reden dat ik me rear delts moet verbeteren is niet alleen voor de stones. Maar ook voor de bench press waar ik wat ongemakken mee ervaar. Iets met externe rotatie of zoiets. Boeiend...het werkt.
:roflol:

Na goed ga jij dan maar lekker rear delt werk doen om je stone te liften.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

Overigens, wie is de "expert" die jou begeleid?

expert is grote benaming. ik zeg alleen dat hij ervaring heeft niet dat hij expert is. Waar zeg ik iets over een expert? en dan kan ik wel naar een hoop mensen hier luisteren, maar ik wil vooruitgang boeken. Dan moet ik niet luisteren naar mensen die rondom mijn eigen niveau zitten, maar mensen die al stuk verder zijn.

En ik doe niet puur delts om stones te doen. ik blijf gewoon ook de overige oefeningen doen. delts is alleen om een zwakte punt weg te werken in de loop der tijd. En dat allen samen zorgt dat ik de stones fatsoenlijk kan doen.

En dat externe rotatie gebeuren voor de bench. Dat komt uit het Bench Database topic hier. Iemand herkende hetzelfde probleem. En loste dat op met rear delt oefeningen en cuban rotations. En sinds ik dat doe is het ongemak op de bench stuk minder geworden.

Dus door aandacht aan de rear delts te besteden hoop ik zowel probleem op de bench (wat dus werkt) als ook probleem met de stones (wat nog te bezien valt) op te lossen.

ik zal het subtiel brengen: die meneer heeft waarschijnlijk niet zoveel verstand van zaken als jij denkt/hoopt. als het @ dj's is geweest dan weet ik denk ik al wie je bedoelde...

hoe kunnen je rear delts (bij iemand die geen blessures er aan heeft) nou ooit tegenwerken bij het van de grond liften van een stone... gaat toch tegen alle logica in, dat zie je toch zelf ook wel in?

ik voel gewoon dat die krengen niet mee werken en helemaal in de stress schieten. als ze niet mee werken kan ik wel gewoon door blijven trainen zoals ik doe, maar daar schiet ik ook niks mee op.

:roflol:

Na goed ga jij dan maar lekker rear delt werk doen om je stone te liften.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

Overigens, wie is de "expert" die jou begeleid?

ik zal het subtiel brengen: die meneer heeft waarschijnlijk niet zoveel verstand van zaken als jij denkt/hoopt. als het @ dj's is geweest dan weet ik denk ik al wie je bedoelde...

hoe kunnen je rear delts (bij iemand die geen blessures er aan heeft) nou ooit tegenwerken bij het van de grond liften van een stone... gaat toch tegen alle logica in, dat zie je toch zelf ook wel in?
Laat ik me hier ook eens even mee bemoeien. Ik stond erbij en keek erna. En die expert moet in Falstyr ogen Roy zijn geweest. Die kennen jullie beiden van de meet. Roy is zelf heel bescheiden en zal zichzelf nooit de expert noemen.

Je hebt het zeer waarschijnlijk verkeerd opgevat Falstyr. Roy heeft nooit gezegd dat je voor stones sterke rear dealts nodig hebt. Roy en ik stonden beiden zeer verbaasd te kijken toen jij over je rear delts sprak. Bijna iedere beginner aan de stones heeft het over zijn biceps of grip problemen maar rear delts is uniek zeg maar :rolleyes:. Maar ja wie zijn wie om te zeggen dat jij in die situatie daar geen last van had. Dit hebben we beiden in het midden gelaten.

Toen jij bleef aangeven dat je last van je schouders kreeg zei Roy dat je maar je schouders misschien eens moest opwarmen.

Zelf mis ik bij jou de volle gedrevenheid om een event training te doen. Je gym lifts zijn flink sterk maar dit komt totaal niet uit de bus bij event trainingen. Ik weet niet hoe dat komt maar dat moet je bij jezelf eens nagaan. Weet je zeker dat het geen excuus was omdat je de steen gewoon niet van de grond kreeg?
Roy wil veel mensen helpen maar dan moet hij ook het gevoel hebben dat je er ook 100% voor gaat. We zijn daar niet om een beetje te spelen maar om keihard te trainen en dat willen we dan ook graag zien. Dit is geen bash maar een wake-up call.

Laatst bewerkt:
Ben niet goed met namen. Zou inderdaad Roy kunnen zijn. Maar ik heb hem nooit een expert genoemd. Dat maken anderen er van, maar dat woord heb ik nooit geopperd. Ik zie Roy, en nog een paar anderen die soms bij DJ's mee doen eerder als mensen met meer ervaring die mij op weg kunnen helpen in het begin. Nergens vermeld ik die gasten als Experts die alles weten.

Me rear delt en linker trap gaven enorm veel problemen. Spanning bouwde op tot ik gewoon los moest laten omdat me achterkant schouders op springen stonden terwijl de rest geen problemen gaven. De biceps voelde ik alleen heel licht toen ik een andere techniek probeerde met gekromde armen ipv gestrekt. Met de kennismaking na kerst voelde ik juist me voorste schouders qua pees aanhechtingen en dat had ik bij die keer dus niet meer. Ik verwachtte dat grip een probleem zou zijn, maar vond het verrassend ontspannen in me handen aanvoelen.

Het lijkt wel alsof iedereen denkt dat ik puur en alleen rear delt oefeningen doe puur om stones en vergeet dat ik ook nog anderen oefeningen doe die ook helpen om beter te zijn met stones. En dat rear delt oefeningen maar 1 schakel is in het groter geheel. Dan vraag ik me af wie hier nu domme dingen zegt. Ik ben niet degene die blind staart hoor. En als blijkt dat de oefeningen inderdaad niks toevoegen dan gooi ik ze er net zo makkelijk er weer uit.

Event Trainingen wil ik best hard en gestructureerd aanpakken net zoals me gym lifts. Maar weet niet hoe dat op te moeten zetten. Heb het idee te veel afhankelijk te zijn van de anderen en wat zij willen doen qua events en na 2-3 trainingen kan ik me draai gewoon nog niet vinden. Zo wil ik het liefst met Yoke bijvoorbeeld alleen de heen weg lopen en geen kracht verspillen door nog eens 20m terug te lopen. Zodoende kan ik dan opbouwen naar een 300kg Yoke. Of dat ik andere dingen in richt hoe ik dat zou willen. Maar als je traint met anderen kun je niet egoïstisch gaan lopen doen zoals ik van nature ben. Kan mezelf dus geen houding aan nemen en loop dan maar achter de rest aan. Mentaal kom ik dan inderdaad niet echt in de training zoals thuis wel het geval is. Moet me draai nog vinden en wat de mogelijkheden zijn en dat heb je niet na 2-3 trainingen.

Dus ja dat verklaart wellicht ook waarom ik ook nog geen 1x echt voluit heb getraint op events. Behalve de kennismaking met het kleine log toen ik de 100kg poogde. En ook voluit op die grote 380 wheel ging en hem tot knie hoogte van de grond kreeg en toen instortte. Maar die mentale gedrevenheid was maar 2 momenten. En daarna nog 1x gehad met een 250kg Yoke. Verder niet echt meer gehad nee. Maar dat liet Mc Chick ook duidelijk merken met Wheel Flips op de 250kg band waarbij ik rustig aan op me gemak dat ding optilde en deed alsof het zwaar was. Kreeg toen het commentaar dat we niet met cabaret bezig waren. Tja...niet echt prettig commentaar...maar wat moet ik verder als het allemaal nog niet helemaal gaat zoals het voor me gevoel zou moeten.

=edit=
Dat opladen voor een oefening is niet mijn ding. Al dat geschreeuw, gegrom, gebrul, mensen die op je rug slaan... dat wil ik niet en moet er eerder om lachen. Haalt me uit me concentratie al dat overdreven gedoe. Ik probeer juist me adrenaline en alles in te drukken omdat het me hartslag door het plafond laat knallen en dan ben ik al bek af voordat ik überhaupt het gewicht van de grond heb gekregen. Ik doe soort "meditatie"...rustig ademhalen en gedachten leeg maken van alle twijfel of eventuele prestatie druk die ik mezelf opleg. En dan gewoon met een leeg hoofd op automatische piloot de oefening uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Bij gebrek aan een beter woord, gebruikte ik het woord expert. Er stonden ook " " omheen in de hoop dat jullie zouden weten dat het niet al te serieus was.

Ik denk een lack aan rugkracht als ik kijk naar je Squat en Deadlift verhouding?

eerder lack aan grip kracht. En nee ik weiger straps te gebruiken. Als magnesium niet genoeg is dan moet ik gewoon betere grip ontwikkelen.

Je moet ook kijken wanneer ik de PR's zet en dan zie je dat ik al ruim een maand geen deadlift PR's heb gezet. Als ik dat wel gewoon had kunnen doen was me deadlift 230+ geweest nu. Het is helemaal niet vreemd dat ik even veel squat PR als een oude deadlift PR.

Heb nog wat spierpijn in me lats. Zit te twijfelen of ik wel of niet de 150kg bench moet ondernemen vanavond.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven