Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
Ga je nu weer loggen Falstyr?
Succes dan maar weer!
Ja...Ga het toch weer eens proberen voor al mijn (haatdragende) fans

Even zo kort mogelijk samenvatten. Het is wel bekend dat ik last van me rug had/heb. Lange tijd bij de fysio gelopen en dat hielp, maar steeds als ik weer een beetje gewicht op de squat/deadlift deed schoot het er meteen weer in. Hierdoor is 2010 niet mijn jaar geweest. Ene na de andere blessure. Uiteindelijk dan vorige week een MRI-scan laten maken en zal de komende dagen antwoord krijgen wat daar uit is gekomen.
Daarnaast heeft me carriere ook een flinke opleving gekregen waardoor er eigenlijk sinds Biest-Houtakker tot een circa 4 weken terug zo goed als niet getraint is geweest. Richt me nu voorlopig merendeels op de bench press en strikte overhead presses en probeer voor de rest rustig af te vallen. Kracht op de presses blijft omhoog gaan en ben inmiddels van de 132kg bij 32% vet afgezakt naar een steady 124kg bij 20-21% vet. Deadliften lijkt sinds vorige week ook weer mogelijk te zijn en ga dat nu ook weer rustig op pakken. Qua squats doe ik alleen de Zerchers aangezien back squats nog niet wil lukken.
Heb het hele strongman/powerlift gebeuren nog niet afgeschreven. Voorlopig richt ik me op blessure vrij te zijn en hopelijk in 2011 of anders 2012 een nieuwe poging wagen om wedstrijden te doen. Maar dat is voor de toekomst.
Me huidig schema
Maandag
Bench Press 5x5
Militairy Press 6x3
Close Grip Bench 4x8-12
Low Incline Bench 4x8-12
Core 4x8-12
Woensdag
Deadlift “singles”
Deadlift “speed” 5x2
Pendlay Row 4x8-12
DB Row 4x8-12
Shrugs 4x8-12
Vrijdag
Bench Press “singles”
Bench Press “speed” 5x2
DB Shoulder Press 4x8-12
Close Grip Bench 4x8-12
Core 4x8-12
Zaterdag
Zercher Squat 5x5
Rack Pull 4x8-12
Pendlay Row 4x8-12
DB Row 4x8-12
Good Morning 4x8-12
Zondag
Cardio
hamstrings/heupen oprekken met weerstands banden
wat licht rotator cuff werk
eventueel bodyweight complexes
De "singles" op de bench en deadlift is beginnen met een 4 singles op x gewicht. Week er na 6 singles met hetzelfde gewicht en week 3 wordt dan 8 singles met dat gewicht. Vervolgens wordt het gewicht met 5kg verhoogd en begin ik weer met 4 singles om daarna het volume op te bouwen. Tot op moment werkt het aardig.