AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Ga je nu weer loggen Falstyr?

Succes dan maar weer!

Ja...Ga het toch weer eens proberen voor al mijn (haatdragende) fans :)

Even zo kort mogelijk samenvatten. Het is wel bekend dat ik last van me rug had/heb. Lange tijd bij de fysio gelopen en dat hielp, maar steeds als ik weer een beetje gewicht op de squat/deadlift deed schoot het er meteen weer in. Hierdoor is 2010 niet mijn jaar geweest. Ene na de andere blessure. Uiteindelijk dan vorige week een MRI-scan laten maken en zal de komende dagen antwoord krijgen wat daar uit is gekomen.

Daarnaast heeft me carriere ook een flinke opleving gekregen waardoor er eigenlijk sinds Biest-Houtakker tot een circa 4 weken terug zo goed als niet getraint is geweest. Richt me nu voorlopig merendeels op de bench press en strikte overhead presses en probeer voor de rest rustig af te vallen. Kracht op de presses blijft omhoog gaan en ben inmiddels van de 132kg bij 32% vet afgezakt naar een steady 124kg bij 20-21% vet. Deadliften lijkt sinds vorige week ook weer mogelijk te zijn en ga dat nu ook weer rustig op pakken. Qua squats doe ik alleen de Zerchers aangezien back squats nog niet wil lukken.

Heb het hele strongman/powerlift gebeuren nog niet afgeschreven. Voorlopig richt ik me op blessure vrij te zijn en hopelijk in 2011 of anders 2012 een nieuwe poging wagen om wedstrijden te doen. Maar dat is voor de toekomst.

Me huidig schema
Maandag
Bench Press 5x5
Militairy Press 6x3
Close Grip Bench 4x8-12
Low Incline Bench 4x8-12
Core 4x8-12

Woensdag
Deadlift “singles”
Deadlift “speed” 5x2
Pendlay Row 4x8-12
DB Row 4x8-12
Shrugs 4x8-12

Vrijdag
Bench Press “singles”
Bench Press “speed” 5x2
DB Shoulder Press 4x8-12
Close Grip Bench 4x8-12
Core 4x8-12

Zaterdag
Zercher Squat 5x5
Rack Pull 4x8-12
Pendlay Row 4x8-12
DB Row 4x8-12
Good Morning 4x8-12

Zondag
Cardio
hamstrings/heupen oprekken met weerstands banden
wat licht rotator cuff werk
eventueel bodyweight complexes

De "singles" op de bench en deadlift is beginnen met een 4 singles op x gewicht. Week er na 6 singles met hetzelfde gewicht en week 3 wordt dan 8 singles met dat gewicht. Vervolgens wordt het gewicht met 5kg verhoogd en begin ik weer met 4 singles om daarna het volume op te bouwen. Tot op moment werkt het aardig.

succes. heb je al een nieuwe fiets gekocht?

Welcome back :D

de stier is terug
succes weer met loggen man

succes. heb je al een nieuwe fiets gekocht?

fietsen heb ik niet echt geluk mee.
Die oude blauwe die sinds kerst vast zat in de zwaarste versnelling heb ik nog bijna een half jaar mee gefietst. Was ook al behoorlijk verroest. Pleurde uiteindelijk uit elkaar en daar stond ik met het stuur in de me handen.

De "nieuwe" fiets is niet echt gemaakt voor mijn postuur. Een semi-race fiets voor lichte dingen. Zodra ik over een klein hobbeltje of kuiltje ging werd het slag in het achterwiel erger en erger. Nu is het zo erg dat het onfietsbaar is. Dus voorlopig ga ik met het OV naar me werk tot ik een fatsoenlijke stevige stadsfiets ergens vandaan kan toveren.

Bodynet is natuurlijk veel te klein voor jou dus was het een kwestie van tijd eerdat je weer terug zou komen.

Logze!

Vandaag "Medium" press dag. Omdat me schema weer lichtelijk veranderd is moest ik her en der zoeken naar wat het juiste gewicht is.

Op de bench begin ik de techniek volgens de IPF regels aardig onder de knie te krijgen. Als ik precies in de groove zit qua ROM vliegt het gewicht alsof het een veertje is. Militairy Press ging ook boven verwachting easy. Had bij elke set het gevoel nog 2-3 reps extra te kunnen doen o.O

Misschien dat het zo easy ging omdat ik lading macaroni als afwisseling heb gegeten ipv standaard rijst met kip/koolvis :)

Droge Cijfers
Bench Press
60kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5

Militairy Press
60kg x 5
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
80kg x 2 (because I can)
90kg x 1 (moest van heel diep komen. Voelde zelfs begin van een kramp in me quads)
=heb het vertrouwen dat eind dit jaar de 1x100kg er in moet zitten

Close Grip Bench Press
60kg x 5
75kg x 8
75kg x 8
75kg x 8

Low Incline Bench Press
60kg x 5
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 5

Core oefening
4 sets x 15 bodyweight

Welkom terug dan!

welcome back 124 kg opo 20% vraagt om pics!! ben geen rekenwonder, maar volgens mij komt dit erop neer dat je puur en alleen vet verloren hebt en zelfs wat spiermassa hebt gewonnen! Tel me your secret dude!!!

nette presses trouwens!

Laatst bewerkt:
Geen idee of het een geheim is. Ben gewoon meer als een bodybuilder gaan eten. Daarnaast me reguliere supplementen uitgebreid met wat vitamines en l-leucine. Filmpjes komen vanzelf als er relevante PR's gezet worden.

In geval sommige mensen denken dat me geheim stiekem gebruik van AS is...nee. Heb het 1x geprobeerd. En dat is gewoon ook me laatste keer voorlopig. Ik zeg geen nooit, maar op moment heb ik er totaal geen behoefte aan. Zelfs geen klein oraaltje ofzo. Qua presses ben ik op moment sterker dan in April eind van de kuur en wil die lijn zonder verder gebruik door zetten.

Laatst bewerkt:
Nadat ik afgelopen zaterdag 2 singles met 160kg heb kunnen deadliften na 6-9 maanden totaal niet gelift te hebben... Nou ja vandaag dus begonnen met een licht gewicht en weer rustig opbouwen. Techniek moet er weer ingeslepen worden. 6 singles waren easy, maar daar gaat het nu nog even niet om.

Daarna toch geprobeerd of ik weer die 160kg kon...stond er versteld van hoeveel ik eigenlijk nog kan :D Had wel een enorme pomp in de onderrug na dit alles.

Verder voelde alles ook goed en begin nu langzaam aan de gewichten weer op te schroeven naar waar het hoort. Zoals het nu is stelt geen **** voor natuurlijk, maar hetzelfde geld voor me core op moment hehe.

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 3
130kg x 1
130kg x 1
130kg x 1
130kg x 1
130kg x 1
130kg x 1
-vanaf hier de komende paar singles 4mins rust intervals ipv 60-90sec dusver
150kg x 1
170kg x 1
190kg x 1 (moest van heel diep komen)

"Speed" Deadlift
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
-Explosiviteit was niet 100%. waarschijnlijk iets mentaals, want bij elk steekje en dingetje was ik bang weer door me rug te gaan dus deed toen stapje terug. Better Safe then sorry voorlopig.

Power Clean
100kg x 1
-Het is makkelijker barbell te legen als het in rack ligt ipv op de grond.

Zercher Squat
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
-waren best pittig met vermoeide core. Qua been power no probs.

Pendlay Row (deadstop elke rep en grip+uitvoering zelfde als een omgekeerde bench press ...as usual)
60kg x 8
80kg x 8
80kg x 6
80kg x 5 + 3 met cheat

DB Row
35,5kg x 15
35,5kg x 15
35,5kg x 15
35,5kg x 15

goed man
geen pijntje in je rug nu na de deads?

Voelde af en toe een licht iets, maar zoals ik zei dat was waarschijnlijk mentaal. Op moment heb ik alleen een mega pomp in de onderrug zonder pijntje. Nu alleen geduld bewaren en niet haasten naar gewichten waar ik voorheen mee stoeide.

Ik zou uitkijken met speed deadlifts als je rug nog niet de oude is. Mooi dat je die 190 nog pakt.

Ben ook voorzichtig, maar is net zoals de bench speed reps. De eerste weken zat er weinig speed/explosiviteit in omdat me schouders nog moesten aansterken. Gewoon rustig en gecontroleerd bezig blijven en de speed komt vanzelf wel als alles wat bijgetrokken is :)

Vandaag de heavy press dag met als doel 6 singles met 125kg dus...

Droge Cijfers
Bench Press
60kg x 5
70kg x 5
90kg x 5
110kg x 3
125kg x 1 (slechte spanning/arch gewicht voelde zwaar aan)
125kg x 1
125kg x 1
125kg x 1
125kg x 1
125kg x 1

Speed Bench
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2

DB Shoulder Press
20,5kg x 8
25,5kg x 8
30,5kg x 8
-al heel lang niet meer gedaan dus was zoeken naar gewicht

Close Grip Bench Press
60kg x 5
75kg x 8
75kg x 8
75kg x 8

Wat core werk. 2 oefeningen 4 sets van 15 elk.

In geval sommige mensen denken dat me geheim stiekem gebruik van AS is...nee. Heb het 1x geprobeerd. En dat is gewoon ook me laatste keer voorlopig. Qua presses ben ik op moment sterker dan in April eind van de kuur en wil die lijn zonder verder gebruik door zetten.

Welcome back op DBB! :)

Je hebt me ooit toevertrouwd dat je AAS wilde uitproberen, ik heb je destijds ook laten weten hoe ik erover dacht...maar ik ben blij dat je tot bezinning bent gekomen. En zie je dat je ook zonder AAS sterker kunt worden?
Ik hoop dat je op de huidige wijze verder zult gaan en wens je heel veel suc6 met het bereiken van je doelstellingen!

Terug
Naar boven