Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

Vanaf zulke gewichten wordt het verdacht éh Ove?! :D

• Topic Starter Topic Starter
http://www.youtube.com/watch?v=dOO4VZeH4-g

De laatste paar dagen zie ik steeds meer gasten overstappen op de Sumo Deadlift. Besloot me er ook weer eens in te verdiepen en veel techniek instructie videos bekeken over de hoe/wat. Vroegah ging ik dus te wijd staan waardoor me knieen een te grote klap kregen. Vandaag ging het dus wel van begin af aan goed. Het voelt ook prettiger voor me heupen. Voel ook hele andere spieren werken, maar ook me onderrug voel ik in positieve zin opspelen. Sumo lijkt op elk vlak te roeleren.

Heb dus de doelstelling van 4 singles op de 140kg easy behaald. Daarna met stappen van 10kg verhoogd om te kijken hoever ik kan komen op deze sumo-stijl. Niet zover als ik wilde, maar toch positief. Ook qua grip voelt het opeens sterker aan. Daar waar het gewicht uit me handen wil glijden stond ik nu een halve minuut overeind als static barbell hold. Kortom ik ga de sumo er voorlopig ook even inhouden.

Vraag me nu wel af - en misschien heeft iemand advies - normaal doe ik na de singles nog wat doubles voor explosiviteit met lichter gewicht. Is het misschien idee om dat achterwege te laten en box squats te gebruiken voor betere hamstring/glute activatie om zo een betere lift-off op de sumo te krijgen? Lijkt me wel prettiger aangezien reppen op de Sumo erg ongemakkelijk is.

Droge Cijfers
Sumo Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 3
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
150kg x 1
160kg x 1
170kg x 1
180kg x 1
190kg x 1
-Voelde nu heel me rug zowel onder, midden als boven. Me heupen nergens last van. Kijken of dit vanavond en morgen ook zo blijft. Nu ik weet wat mogelijk is de volgende keer al die nutteloze stappen overslaan.

Pendlay Row
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 5

DB Row
30,5kg x 15
30,5kg x 15
30,5kg x 11
30,5kg x 7

chillen maar met wat melk

Fli nke training hoor.
Mooi dat Sumo je zo goed af gaat.

Dat vind ik gewoon een bullshit statement. Alle gains die je haalt zonder AS is gewoon naturel behaald. Dus ik kan prima de 180kg naturel bereiken.

Ben ik wel met je eens. Eigenlijk moet je dus zo rekenen: 40kg gewonnen met kuren (test, hgh enz) op de bench = 180 - 40 = eigenlijk maar een bench van 140.

Ben zelf ook tevreden dat het 1 en ander weer de goede kant op gaat. Misschien dat ik voor oud en nieuw nog wat PR's kan breken zodat dit jaar toch niet helemaal een verlies was :)

Ben ik wel met je eens. Eigenlijk moet je dus zo rekenen: 40kg gewonnen met kuren (test, hgh enz) op de bench = 180 - 40 = eigenlijk maar een bench van 140.
Had vroegah een hele verklaring hoe/wat, maar kan het helaas niet meer herinneren. Kern was dat zodra je 1 maal kuurt meteen nooit meer naturel bent. En dat die statement onzin is ongeacht welke hoek je gebruikt om dat standpunt te benaderen. Tegen de tijd dat ik 180kg bank zit er geen enkel stofje meer in me bloed/lichaam dus ben ik gewoon naturel :)

haha bij sumo heb jij zeker helemaal een rom van 5cm? (niet hatend bedoeld)

het is net een quarter squat met mijn dwergen pootjes :P

hehe ja daarom :) handig

al denk ik dat je er extreem weinig uit gaat halen mocht je ooit strongman weer op willen pakken

Als je serieus STM ambities hebt is het niet zo heel handig natuurlijk... :rolleyes:

Wedstrijden heb ik nog niet afgeschreven, maar staan nu niet hoog op de prioriteiten lijst. En met mijn brak lichaam zal ik nooit op een NK qua niveau mee komen dus...ik zie het allemaal wel. Geen zin me nu mee bezig te houden eigenlijk. Word er alleen maar depri van hehe. Wil gewoon schijven toe blijven voegen op me presses en de sumo squat. Voorlopig focus ik op herstel en weer pijnvrij op niveau terug zien te komen.

Vandaag benchen met de zware singles. Doel was 4 singles op de 130kg en heb er naar uitgekeken. Was blij om eindelijk te mogen beginnen er aan.

Droge cijfers
Bench Press
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
115kg x 3
130kg x 1 (Paused en op film)
130kg x 1
130kg x 1
130kg x 1
145kg x 1
-Filmpje als test hoe me nieuwe mobile filmpjes maakt. Belabberde kwaliteit dus. En een Volume PR op de 130kg +2 singles.

"speed" benches (elke rep paused)
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2

Push Press
60kg x 5
75kg x 3
90kg x 2
90kg x 2
100kg x 1
110kg x 1 (evenaring PR)
90kg x 2
-Volume PR op de 90kg

Close Grip Bench Press
60kg x 5
75kg x 8
75kg x 8
75kg x 8

Incline Log Press
63kg x 8
63kg x 8
63kg x 8
63kg x 8

Filmpje
Zoals gezegd slechte kwaliteit. eens kijken of ik iets met de oude mobiel kan fixen voor toekomstige filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=Kzj52Yf3WOI

Je safeties kunnen een pinnetje hoger. :D
Was een makkelijke beurt.
Maar wat doe je veel man! :eek:

Safeties eentje hoger en dan knalt me barbell er bijna tegen aan. Vind het mentaal niet prettig aanvoelen. Nu als ik faal kan ik er nog net onderuit kruipen hehe.

Hoe bedoel je veel? Het volume? Vind dat juist prettig werken. Maak er gains mee meer dan voorheen.

Nette rep op je filmpje! Idd een dik volume:p

volgende week 6 singles op de 130 als doel. week er na 8. En dan weer 5kg omhoog en 3 weken opnieuw verhogen. Lijkt lekker te werken. Zeker in combinatie met een lichtere 5x5 op maandag om overbelasting te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Safeties eentje hoger en dan knalt me barbell er bijna tegen aan. Vind het mentaal niet prettig aanvoelen. Nu als ik faal kan ik er nog net onderuit kruipen hehe.
Net als bij mij is je hoofd natuurlijk een stuk lager dan je buik. :D
Het leek of het te laag was, maar filmpjes geven soms toch een verkeerd beeld natuurlijk.
Hoe bedoel je veel? Het volume? Vind dat juist prettig werken. Maak er gains mee meer dan voorheen.
Ja, ik vond het nogal veel duw oefeningen, maar als je er goed op gaat is dat het belangrijkste natuurlijk.
Ook al die enkele herhalingen vind ik wel bijzonder, maar nogmaals, als je er zo goed op gaat... :thumb:

Terug
Naar boven