AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

wedstrijd is altijd lang, trekt zeker veel van je. zeker als je zo weinig hebt geslapen.
wel mooie trap na je laatste deadlift! xD

• Topic Starter Topic Starter
Die trap heb ik nog wel een paar minuutjes gevoeld hehe.
Kreeg ook nog commentaar dat als er extra punten gegeven zouden worden voor het mooi neer leggen... :P

ja snap ik, die trap was beetje onnodig mjaa frustraties.
ja dat hoorde ik ja dat zij Pjotr. zat daar opt bankje. da was ook wel je legde hem echt netjes neer! zelf leg ik hem ook altijd wel netjes neer maar die van jou waren bijna niet hoorbaar :p

nette squat vooral Vincent.
respect ook dat je ze zonder belt/wraps deed

Thanks Mike. Heb voor mezelf een 800kg raw als doel gezet. Dat is ook exclusief wraps en riem ook al is dat spul toegestaan.

dat is nog een behoorlijke weg.. 800 zonder alles pff

Tja een doel wat morgen te behalen is motiveert niet echt. Eind volgend jaar eerst de 700 zien te bereiken en dan richting de rest.

dat is 160 kilo, in 1 jaar. een doel dat morgen te halen is motiveert niet. maar een doel moet wel realistisch zijn. maar 800 ooit is niet onmogelijk. maar het is wel heel veel.

Best wel een mooi resultaat hoor, zeker omdat het je eerste wedstrijd is en de zenuwen door je keel gieren!
Ik hoop dat je de smaak te pakken hebt gekregen en de smaak naar meer er is! Suc6 verder met je doelstellingen! :)

Je was zeker van je zak bij de 215kg Squat?
Mooie lifts verder, zeker gezien zonder belt. :)

mooi resultaat :thumbs:
al vraag ik me wel af hoe verstandig het is om zonder belt e.d. te gaan liften terwijl je net een rugblessure hebt gehad maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Een belt gaat geen blessures voorkomen, een juiste houding wel. Daar zijn al tig discussies op het internet over gevoerd.

Nice wedstrijd Vincent.

Een belt gaat geen blessures voorkomen, een juiste houding wel. Daar zijn al tig discussies op het internet over gevoerd.

Nice wedstrijd Vincent.

je hebt wel meer druk met een belt waardoor je minder snel spanning verliest, spanning verliezen kan ook blessures veroorzaken

Vind een belt gewoon onprettig. Gebruik het alleen bij StM loop onderdelen zoals een Yoke of Conan's Wheel. Verlies qua spanning heb ik nooit last van. Me core is ook enorm versterkt sinds ik zwaar volume afwerk op de military presses.

Qua techniek heb ik vandaag geen commentaar gehad door de ervaren lui. Behalve Ilja die zei dat ik bij de tweede bench set spanning verloor. Maar dat was een inkoppertje hehe.

je hebt wel meer druk met een belt waardoor je minder snel spanning verliest, spanning verliezen kan ook blessures veroorzaken
Wederom zegt dit weer niets over de riem maar over het behouden van spanning door de lifter.

Ik dacht dat ik ooit eens van Harpep of 3XL heb gelezen dat deze juist zonder lift omdat hij met riem zwaardere gewichten kan hanteren waardoor hij meer van zijn lichaam vergt.

Nice squat PR !

ah ik dacht dat je altijd met belt liftte, nevermind dan

http://www.youtube.com/watch?v=BahEvVKEkQE

Hele rug spierpijn na gisteren in Papendal.
Lekker rustig licht deload achtig bezig geweest.
Geen arch, geen explosiviteit. Gewoon alles rustig en ontspannen gedaan met 45sec rust intervals. Duurde ongeever 2-3 seconden opwaarts en idem neerwaartse beweging. Alles is wel lekker opgepompt.

Droge Cijfers
Bench Press
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 10
100kg x 10

Military Press
60kg x 10
60kg x 10
60kg x 10
60kg x 10

Close Grip Bench Press
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 10

DB Hammer Curl
20,5kg x 10
58kg Log Hammer curl x 8 strikt
20,5kg x 10
20,5kg x 10

wtf een training de dag na je wedstrijd ? best apart.. 10x100 zal nie heel zwaar zijn voor je ma toch ben je gister wel aant maxen geweest.

Het maxen is zwaar geweest voor het zenuwstelsel. Maar beetje als een bodybuildert met redelijk lichte gewichten trainen belast je het niet echt. Daarnaast liep benchen voor mij alles behalve lekker gisteren waardoor er nog genoeg in de betreffende spiergroepen zit om dit beetje werk te kunnen verzetten. :)

Morgen ga ik proberen een de-load deadlift/rug training af te werken. Wellicht 140kg met 5-6 dubbels ofzo. Trok net de 140kg zonder warming up ook met gemak van de grond om het in me rack te krijgen voor het unloaden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven