Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

Good form deads en squats

Het lijkt wel of je u squats semi paused doet ? Met hamstring bounce zit er nog veel in.
Rare manier van unracken ook

• Topic Starter Topic Starter
thnx

Unracken ging paar keer beetje vaag omdat het vreemd genoeg lichter aanvoelde dan verwacht.

Bij de zwaardere gewichten doe ik de squats "semi-paused". Met een "bounce" heb ik niet echt goede ervaringen. Dus doe liever rustig aan en ga voor het zekere en zoveel mogelijk controle.

Diepte zal er om draaien, maar wel mooie sterke squats vind ik hoor. :thumb:

Las dat meer mensen met recente rug blessures moeite hebben om op diepte te komen. Aangezien ik er een half jaar mee heb gelopen ligt het misschien daar aan. Maar ik blijf gewoon proberen aangevuld met rek/strek werk dmv weerstandsbanden.

Eind Januari werksetjes met 200kg? ;)

Het is wel zo dat sinds gisteravond heel me bovenrug, in positieve zin, naar de klote is. Dus dit weekend even extra proteïne weg werken voor herstel.

-edit-
als extra... Heb besloten dat zodra ik de 800kg totaal raw heb dan pas serieus te gaan cutten :D

Laatst bewerkt:
Me bovenrug voelde nog steeds niet helemaal hersteld aan. Was benieuwd om te zien in welke mate dit me presses zou gaan beïnvloeden. Alles voelde zwaar aan. Spanning in de arch was lastig en van explosiviteit was geen sprake. Heb op domme kracht alles er uit moeten persen vandaag. Heb het dus maar bij het minimale gehouden vandaag.

Doelen
-5x5 120kg bench press
-6x3 80kg military press 2:30 rust intervals

Droge Cijfers
Bench Press
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
120kg x 5
120kg x 5
120kg x 5
120kg x 5

Military Press
60kg x 3
70kg x 3
80kg x 3
80kg x 3
80kg x 3
80kg x 3
80kg x 3
80kg x 3

Close Grip Bench Press
60kg x 8
90kg x 8
90kg x 8
90kg x 8

DB Hammer Curl (gewicht per DB)
20,5kg x 8
25,5kg x 8
25,5kg x 8

Ondanks dat ik me voor Papendal niet echt ga voorbereiden qua trainingen en rust wil ik toch iets doen met me deadlifts. Vandaar 2x1 200kg tussen de geplande 180kg setjes door. Volgende week dinsdag 210kg tussen de 190kg door. En dan op de wedstrijd een 220 misschien proberen.

Droge Cijfers
Semi-sumo Deadlift
100kg x 5
120kg x 5
140kg x 3
160kg x 1
180kg x 1
200kg x 1
200kg x 1 (damn wat heavy had gewoon de barbell afdruk in me handen staan na het geknijp)
180kg x 1
180kg x 1
180kg x 1
180kg x 1
180kg x 1

Deficit Stiff Legged Deadlift
130kg x 4
130kg x 4
130kg x 4
130kg x 4
130kg x 4

Pendlay Row
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 9
80kg x 6

Vond het wel weer best. Me lats zijn nog steeds niet voldoende hersteld en steeds blijven trainen helpt niet echt.

Ik heb gelezen dat je inmiddels toch al diverse keren 5x5x120kg gedrukt hebt bij het banken...best wel goed hoor! En ook op andere onderdelen gaat het toch lekker vooruit, toch? Fijn dat je ook hebt besloten om mee te doen in Papendal...suc6 met je eventuele voorbereiding daarop en ik hoop dat je de smaak te pakken krijgt :)

P.S. goed dat je weer besloten hebt om hier te loggen...ondanks dat we allemaal wel eens met destructieve kritiek te maken krijgen zijn de meeste reacties sympathiek en constructief te noemen ;)

Sinds ik 100% blessure en pijnvrij ben gaat het weer lekker.

Constructie/sympathieke reacties zijn altijd prettig. Zolang het maar geen arselikken wordt zoals her en der het geval is aangevuld met pogingen op grappig commentaar wat nergens op lijkt. De parasieten die steeds steken geven zijn gewoon trieste gevallen die niks anders kunnen dan drogredenen en dooddoeners gebruiker. Kan er niks mee. In the end sport ik voor mezelf en weet wat ik wel en niet kan.

Aangezien alles lekker gaat risico genomen om toch maar in te schrijven voor Papendal. Ga er niet apart op voorbereiden. Ik ga proberen om op een slechte dag alsnog een totaal van 530 te zetten (200-130-200). Op een goede dag richt ik me op een 580 totaal (220-140-220). Alles daar tussen in zal ik tevreden mee zijn. Ga niet om te winnen of wat dan ook. Geen druk en gewoon beetje kijken hoe alles in zijn werk gaat. Enige waar ik beetje mee zit is of ik genoeg mobiliteit heb om de juiste diepte op squat te kunnen bereiken.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de squat wel goed qua diepte. Dit geeft ook altijd zo'n vertekend beeld. Je hoeft maar net door de par heen, en dat doe je volgens mij wel. Film het maar eens recht van voren en dan de meningen hier vragen.

Vandaag presses met 140kg singles op het programma. Heb de laatste dagen voldoende kunnen herstellen in de bovenrug. Alleen de twee buizen zijn nog niet echt hersteld in de rug hehe. Komt wel goed. Wel geinig om te zien dat me opwarm gewichten omhoog beginnen te gaan rofl. Al heb ik voor de fun al eens paar setjes van 5-8 gedaan met 100kg zonder warm-up.

Zelfs de 100kg power clean om de barbell van de grond in het rack te krijgen voelde licht aan en had er geen explosiviteit voor nodig. Was meer een veredelde upright row. Damn... :O

Als ik volgende week zondag 100% hersteld ben van spierpijn en zo overal dan ga ik misschien op een goede dag zelfs de 145-150kg bench proberen met full stop :)

Droge Cijfers
Bench Press
70kg x 5
85kg x 5
105kg x 5
125kg x 3
140kg x 1 (paused PR +5kg, maar was wel een lichte grinder van de borst af)
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 0 (verloor onderin spanning en de barbell eindigde op de vangers)
-125kg...w00t nog nooit meer dan 1 single per set gedaan. Nu had ik zelfs nog reps over. En een lekkere ego boost op de 140kg. Merkte duidelijk dat me bovenrug goed genoeg hersteld is. Met lekkere VPR's daarna.

Speed Paused Bench Press
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
100kg x 2
-Als ik vanaf nu de singles verhoog gaat het gewicht op deze speed sets ook mee omhoog.

Close Grip Bench Press
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 4
120kg x 2
90kg x 17 (verzuring :O)

Incline Bench Press
70kg x 8
70kg x 8
70kg x 8
70kg x 8

SQUAT!!! en andere shizzle. Had even met paar 1RM calculators zitten spelen. Was van plan een poging te gaan doen op 4x200kg. Dit is theoretisch 1x220kg en dus een ego boost voor Papendal zonder daadwerkelijk vroegtijdig te gaan toppen. Daarna setjes met 180kg afgemaakt waar ik vorige week gebleven was.

Grotere stappen qua opwarm sets is wennen. Gewichten waren gevoelsmatig zwaarder in de weg omhoog dan normaal.

Droge Cijfers
Squat
60kg x 5
60kg x 5
100kg x 5
130kg x 5
160kg x 3
180kg x 3 (derde rep ging minder rap dan vorige week)
200kg x 3 (VPR +1 rep. Rep 2 was een grind en rep 3 helemaal omdat ik de setup gevoelsmatig niet klopte en fijn was)
180kg x 3
180kg x 3
180kg x 3
120kg x 27
-Denk dat ik me top beurt in Papendal dan maar op een 215kg hou. Is toch een PR +5kg. Mooie is dat ik een spiegel direct voor me neus heb en zag dat de diepte meer dan acceptabel was zonder twijfelingen.

DB Row
40,5kg x 10
40,5kg x 10
40,5kg x 10
40,5kg x 7

Log Hammer Curl (log leeg weegt 58kg)
58kg x 6
58kg x 6
58kg x 6
58kg x 6
-niet helemaal strikt met sommige gewoon cheaten om in beweging te krijgen, maar komt wel in de loop der tijd.

2 core oefeningen

50mins bezig geweest. Lekker tempo dit keer.

nice skwats

Is de laatste keer. Kap er mee...word er moe van :P
Voortaan ga ik de internet held uithangen die alleen maar praat en niet in staat is gewicht te verplaatsen. Zoveel makkelijker hehe.

sterk man, nice squats

Voelde me duf en alles. Dus een aangepaste trainingsvorm qua sets/reps. Gewoon even wat fun. Morgen deadliften+squaten. Daarna rust tot aan zondag om los te gaan in Papendal.

Droge Cijfers
Bench Press
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
130kg x 3 (paused)
140kg x 1 (paused)
100kg x 14

Military Press
60kg x 5
70kg x 5
80kg x 5
90kg x 2
75kg x 9

Close Grip Bench Press
60kg x 8
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 8

27x120 brr

Vandaag wat simpele Deadlifts en squats. Niet veel, maar genoeg om gevoel met gewichten te houden.

Droge Cijfers
Deadlift
100kg x 5
125kg x 5
150kg x 3
170kg x 1
190kg x 1
210kg x 1
210kg x 1

Squat
60kg x 5
60kg x 5
100kg x 5
125kg x 5
150kg x 3
170kg x 1
190kg x 1
210kg x 1

en nu lekker chillen en niks doen tot zondag in Papendal.

Vandaag dus naar Papendaal geweest voor de beginners Powerlift wedstrijd. Na de films van Vin Diesel naar bed gegaan, maar kon pas 2 uur later me slaap vinden. Vier uur later werd ik wakker...ruim 45mins voor me wekker zou gaan. Dan maar even blijven liggen en daarna douchen en tas in pakken. Had me voor de gein gewogen en kwam thuis op de 133ish uit.

Bij Papendal aangekomen bleek ik ongeveer de eerste te zijn. Ondanks dat ik moest zoeken naar het juiste gebouw op dat complex. Pardeep, Ielja en de NK Bondscoach waren de enigen aanwezig op dat moment. Pjotr en zo kwamen er net aan. Even koffie gedronken en uiteindelijk maar eens zoeken waar iedereen naar toe was gegaan. Kwam toen opeens een stoet bekende gezichten tegen en ben er achteraan gegaan. Tijdens het wegen kwam er 130kg uit wat me mee viel. Vond het apart om bij het wegen al de openingsbeurten op te moeten geven. Wist ik veel...wilde dat pas opgeven na de opwarm sets.

In de zaal waren 5 plankiers om op te warmen. Gek genoeg stond bijna iedereen bij de laatste drie. En ik had me eigen plankier als het ware. Eerste wat me opviel was dat het allemaal zwaar en onwennig aanvoelde. De barbel...de schijven...alles.

Squat
Groep 1, de lichtgewichten, waren aan de gang. Kon tussen me opwarm setjes dus even kijken naar het hoe/wat. Ondanks dat het allemaal apart aanvoelde toch paused squats t/m 180kg gedaan. Ging er zo snel door heen dat ik op het einde 5-7min rust inlaste anders zou het niet uitkomen met het begin van groep 2.

De eerste beurt was een easy paused 190kg. Kreeg toen nog wat commentaar over hoe ik de barbell op me rug vasthield, maar bleek later geen probleem te zijn. Opvolgend deed ik een 205kg welk ook easy was. Toen moest ik beslissen wat de derde beurt zou worden en ging voor de 215 ipv 220. Bij het uittillen voelde de 215 al licht aan. Ik was zeker van me zak en zette hier een nieuw PR op de squat.

Bench Press
De opwarmbeurten voelde weer zwaar en ongemakkelijk. Na het squaten kon ik ook geen spanning meer houden in me bovenrug. De 110kg paused opwarm set voelde ongelofelijk zwaar. Bij het uittillen de eerste keer sloegen me polsen ook bijna dubbel. WTF!?!?

De openingsbeurt werd 125kg. Ik lag nog niet goed of de spotter begon al met uittillen. Toch ging dit gewicht easy. De 135kg poging er na kwam ik vast te zitten. Kreeg krampen en andere ongein en besloot de derde beurt maar te laten voor wat het is. Dit is geen serieuze wedstrijd en ga geen dingen forceren net nu ik van die blessure af ben.

Deadliften
Deed me opwarm gewichten. Maar begon mentaal en fysiek erg moe te worden. Het is enorm zwaar om 4 uur lang met de grote drie bezig te zijn. Begon zuurstof te kort te krijgen waardoor er sterretjes kwamen. Toch ging de 190kg omhoog zonder al te veel moeite. De 200kg was doorbijten, maar als de barbell in beweging is dan kan ik hem meestal wel doortrekken. Voor mijn gevoel was de wedstrijd voor mij toen over. Liet gewoon 215 aan de stang hangen voor een alles of niets poging...en dat werd dus niets.

Uiteindelijk toch een 540kg totaal met een PR. Valt in de marge van 530-580kg die ik voor mezelf neer had gezet en ben genoeg tevreden.

Me pa heeft ongeveer een uur materiaal gefilmd van verschillende lifters. Zodra ik het bestand heb zal ik het laten weten.

4 uur lang? :eek: lijkt mij ook best lastig om dat allemaal in te delen met opwarmen e.d.!

Begon om 11 uur met eerste opwarm beurten. Om 15:00 gingen we allemaal weg. Dus 4 uur bezig inderdaad. Je was of aan het opwarmen...of wedstrijdbeurten aan het doen...of aan het vreten om de carbs aan te blijven vullen :)

Maar was wel aparte ervaring. Zodra me naam geroepen werd om klaar te staan kwamen de zenuwen. Hartslag ging door het dak en zo. Bij de barbell zie je dan iedereen voor je zitten en stond te trillen. In mezelf even lachen en gek doen zodat de shakes weg waren. Rustig op ademhaling focussen. Zodra de barbell uitgetild was zag ik niets en niemand meer en deed me beweging. Pas bij de 2e bench beurt waren de zenuwen behoorlijk weg en onder controle. Is maar goed ook, want me stem sloeg een aantal keer over naar een paar hogere tonen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven