MuscleMeat

Wilde stier in een porseleinen kast

1) als je twijfelt moet je het doen.
2) voor zover ik je bezig heb gezien met bijvoorbeeld de yoke bij DJ's is je probleem met de stones eerder te zoeken in de richting van ontbrekende core kracht.
3) less talk, more train.

Succes! :)

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk denk ik dat me core eerder problemen heeft met uithoudingsvermogen. Voorheen toen ik nog veel deadlifts deed kon ik niet hoog in reps/sets omdat heel me onderrug verzeurde in no time. Hopelijk zullen de 8x8 sets de komende weken hier verbetering in helpen te brengen.

Genoeg zwakke plekken die nog verbeterd moeten worden.

als ik geen zwakke plekken meer heb betekend niet dat je klaar bent. er kan altijd nog wel een schijfje meer aan de stang er bij ;)

I was only joking guys! ;)

Vandaag uiteindelijk toch besloten om voor de 150kg bench press te gaan ondanks de twijfels ivm spierpijn in me lats. De 130kg ging voor me gevoel niet prettig. Dacht dat het even een vorm probleem was en dat het bij de 140kg wel weer goed zou komen. Niet dus...de 140kg ging tergend langzaam omhoog en werd een keiharde grinder. Dit verziekte natuurlijk mijn humeur en motivatie voor de rest van de work-out.

Moet gewoon over een week of 2 een de-load in plannen en dan gaat zowel de 150 als 160kg bench er aan hehe. Ik ga presses nog leuk vinden zo :P

In plaats van Incline Barbel Bench Press gekozen voor een Incline Pin Press met elke rep een full stop op de vangers. Damn wat was dit een aanslag op me schouders. Na deze oefening kon ik lange tijd niet eens me armen omhoog bewegen.

Uiteindelijk eens een bicep oefening gedaan, maar me schouders waren zo verdoet dat ik helaas niet meer kon doen.

Verder was het een rustige work-out. Vanaf volgende week weer terug naar strikte stuctuur. 5x5 160kg squat en dan weer opbouwen ipv dat gekloot van de afgelopen week of anderhalf.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 8 (Full Stop)
70kg x 6 (Full Stop)
90kg x 3 (Full Stop)
110kg x 1 (Full Stop)
120kg x 1 (Full Stop)
130kg x 1
140kg x 1 (een ****ing grinder om PR te evenaren welk toen easy ging)
100kg x 12

Squat
60kg x 5
110kg x 5
140kg x 5
160kg x 5
180kg x 3

Incline Pin Press
20kg x 8
40kg x 8
60kg x 8
80kg x 10
90kg x 6

Barbel Curl
20kg x 8
40kg x 10
50kg x 8

Jammer van je bench...
Je ging wel heel snel naar singles, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Barbell curls met de rechte stang? :thumb:

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

Wel nog behoorlijke squats trouwens. ;)

Normaal zou ik bench opwarmen met 40-60-80-100kg. Maar wilde het nu eens anders aanpakken. mentaal durfde ik de stap van 100 naar 120kg nog niet aan. Dus daarom een 40-70-90-110kg als opbouw in plaats van wat ik normaal zou doen.

Ik doe altijd zo min mogelijk isolaties. Maar deed gewoon wat curls omdat ik niks anders kon verzinnen om de tijd te vullen. Doe ze altijd met de olympische 20kg barbell die ik ook voor andere oefeningen gebruik.

Juist.
Curls zijn imo ook het beste met de rechte stang, al is de ez-bar soms wel wat vriendelijker voor de polsen.

Weer even deadlift gedaan. Dit keer 8x8 65kg volgens plan. Woensdag op naar de 70kg. Me onderrug en polsen staan op springen nu. Was benieuwd na de 8x8 wat me hand nog meer toe zou laten. Max was 5x100kg en meer kan ik nog niet. Me vingerkootjes deden beetje auw en ook me pink is nog steeds zo verdoofd als wat dat ik er niet eens mee kan knijpen.

Hierna de standaard oefeningen gedaan dus niet echt boeiend verder. Tempo lag voor mijn doen erg hoog met 45-60sec rust intervals volgens de stopwatch. Conditionele aanslag, verzuring van spieren en zweten als een otter hehe.

Verder niet echt een boeiende work-out. Als ik 22mei weer 1x160kg kan deadliften op de wedstrijd ben ik tevreden. Gebrek aan gewicht op dat onderdeel compenseer ik wel met de squat ;)

Droge Cijfers
Deadlift
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8
80kg x 5
100kg x 5

Stiff Legged Deadlifts
65kg x8
65kg x8
65kg x8
65kg x8

Bent over Row
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 6
100kg x 6

DB Row
40,5kg per hand x6
40,5kg per hand x6
40,5kg per hand x6
40,5kg per hand x6

Rear Delt Raise
10,5kg per hand x10
10,5kg per hand x10
10,5kg per hand x10
10,5kg per hand x10

Laatst bewerkt:
Aardig veel deadlifts dan:p. Vergen die BOR met 100kg dan niets van je hand?

BoR til ik niet van de grond, maar vanuit me power rack. Scheelt qua ROM en tijd dat de hand belast is. Maar ik zou graag weer eens zwaarder willen dan 100kg :P

Tja ik probeer hoog volume met korte rust te hanteren als compensatie dat ik nog niet zwaar kan. Ook hoop ik op die manier wat meer spieruithoudingsvermogen te kweken, want daar schort het nog wel eens aan hehe. En ik was ook totaal mijn deadlift "groove" kwijt. Maar techniek en groove beginnen nu ook langzaam aan terug te komen.

hmm...zie nu pas dat een deel van me helend wondje is open gescheurd :S

Laatst bewerkt:
Flink wat volume gedraaid op die deadlifts man.
Het is wel gezonder dan zware deadlifts waarschijnlijk, die 8x8x65. ;)
Wat mankeer je dan precies aan je hand?

Even wat duidelijkheid geven over me linkerhand. Zaterdag na kerst ging ik bij DJ's me allereerste strongman training doen. Sindsdien kamp ik met pijn in de linkerhand. Geen idee wat het is, maar als ik ergens hard in wil knijpen kan dit niet. Een drietal vingers weigeren dienst en geven dan enorme steken. Opgerekte banden in de vingers, lichte kneusing...kan van alles zijn. Zodra een barbell met 120+ kg vast pak is me hand meteen weer een week naar de klote.

Sinds een week geleden is er nog wat bij gekomen. Een bar gevecht waarbij iemand uithaalde met een stuk glas en mijn pink wist te raken. Heel stuk vlees open, bloed je kent het wel. Heb aardig wat verloren waardoor ik me die avond enorm duizelig voelde en de rest van de week ook niet 100%. Die wond zit precies over de kootjes heen waardoor de vinger niet gebogen kan worden. Er is al wat huid aan het terug groeien onder de wond en vermoed dat over een week of 2-3 hij helemaal bruikbaar zal zijn.

Aangezien ik weiger naar een dokter te gaan weet ik niet de details waarom me hand dienst weigert.

De snee die ik heb was al behoorlijk aan het dichtgroeien, maar is gisteren tijdens het deadliften weer wat open gescheurd.

Ik bouw gewoon me deadlift rustig op en zie wel.

Laatst bewerkt:
niet echt trauma. maar die gast is meer op vakantie dan hij er is. als hij er is krijg ik meestal te horen gewoon rust te nemen. laatste keer heb ik gezegd nog liever dood neer te vallen voordat ik ooit nog eens naar een dokter ga omdat ik het geklungel van hun gewoon zat ben. Sindsdien alles zelf behandeld en het gaat prima.

Ik herken dat heel goed wat je zegt over die dokter.
Ik heb er soms ook echt geen zin en vertrouwen in, maar heb toch het idee dat het soms beter is.
Ik heb maanden geleden ineens een steek in mijn elleboog gekregen in mijn linkerelleboog, en vond het ook niet nodig naar de dokter te gaan, maar heb er nog steeds last van.
Maar ik heb van zoveel dingen last, als ik dat allemaal wil laten onderzoeken kan ik 'm beter eens een hele dag reserveren...

Succes er mee! ;)

Ik heb gelukkig niet op zoveel plekken last. Alles heelt op den duur.

Anderhalf jaar terug ofzo had ik een spit. Ben ook niet naar de dokter geweest. Die idioot vroeg of ik even langs kon komen. Man...ik had al 8 uur nodig om uit bed te rollen. Denk je dan echt dat ik nog een heel stuk ga fietsen/lopen? Waar is de tijd gebleven dat er nog huisbezoek afgelegd werd? Al was het maar tussen 3-5 in de middag dan had ik gewoon rustig gewacht. Zonder pijnstillers of wat dan ook nam ik nog een paar ZMA tabletten die ik had liggen. Magnesium helpt om de spieren nog een beetje te ontspannen en dat hielp inderdaad een beetje. Voor de rest mezelf dwingen toch beetje rond te strompelen, dan weer liggen, dan weer zitten etc. En dan gewoon met een verdoete rug naar de winkel lopen en met 2 volle boodschappen terug terwijl ik zo scheef als een bejaarde liep met enorme pijn. Na 2-3 weken afspraak bij fysio gemaakt die me iedere week even kraakte en wat rek/strek oefeningen liet doen. Heb nu nog steeds bij deadlift en zo dat linker onderrug heel snel volloopt en dan een mega pomp heb. En zoals ik altijd zeg...Pomp is ****ing irritant en overrated. Het beperkt alleen maar. Dus dan moet ik langere rust intervals hanteren tot de vloeistof wat wegebt en ik weer door kan.

Alles wat ik zelf heb gedaan zoals gebroken botten recht zetten en spalken zijn allemaal goed genezen.

Er moet dus heel wat gebeuren eer ik gebruik maak van een arts. Als het rustig opbouwen qua gewicht bij deadliften niet helpt. Heel misschien dat ik dan eens ga denken om naar een dokter te gaan. Betekend niet dat ik ga, maar ga er dan wel aan denken hehe. En dan over een jaar dat ik dan eens echt ga rofl

Nu eerst maar denken aan maandag en de 5x5 160kg squat, 5x5 115kg bench en wekelijks verhogen.

Laatst bewerkt:
Jij spalkt zelf je gebroken botten..?
Ahum...
Rambo..?

Terug
Naar boven