AndroidHealthClinic

Willem's log... lifting dad...

Gewoon verslag schrijven en "deload" erbij zetten

• Topic Starter Topic Starter
Nou vooruit, had last van me knie en me klauwen, was moe en weinig zin.

Woensdag 12-11-2014 DELOAD

DEADLIFT
10 x 70kg
6 x 120kg
6 x 150kg
3 x 180kg
1 x 200kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg

Vanaf de 200 al met hitch moeten trekken, het leek zo nergens op dat ik ermee gestopt ben.

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Vandaag weer motivatie probleem, toch maar wat gedaan.

Donderdag 13-11-2014

PUSHPRESS
10 x 20kg strict
10 x 40kg strict
6 x 50kg strict laatste rep push
6 x 60kg
6 x 70kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg

Voelde echt heel licht, hoefde haast niet te pressen. Moest erg me best doen om er geen repout van te maken. Vandaag was puur voor de techniek, eerst ff paar weken opbouwen. Had na afloop wel last van plolsen en eleboog, denk van elke keer dat gewicht opvangen. Zodra ik de push deed vloog het gewicht als weightless omhoog, het bovenin opvangen was niet fijn voor de elebogen en polsen.

V-HANDEL PULLDOWN
10x
10x
10x
10x

LOW INCLINED BENCH
10 x 40kg
6 x 60kg
6 x 70kg
2 x 80kg

Eleboog deed zeer, ik dacht eerst f**k you, and f**k your elebow. Maar toch maar nie geforceerd.

DB CURLS
10x
10x
10x

CHIN UPS
6x
6x
6x

Pushpress ging wel lekker, rest was wederom waardeloos.

Was toch niet slecht.

Kan beter

Luister dan gewoon naar je lichaam en neem een paar dagen rust.

Luister dan gewoon naar je lichaam en neem een paar dagen rust.

"Luister naar je lichaam" klinkt als "Zoek een excuus om een training te skippen"

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Knie is nog steeds klote, dus om de squat ook maar deload gedaan.

Zondag 16-11-2014

SQUAT DELOAD
6 x 60kg
6 x 60kg
6 x 80kg
6 x 100kg
5 x 120kg
3 x 130kg
3 x 140kg
1 x 150kg
1 x 150kg
1 x 150kg

CRUNCHES
50x
50x
50x
70x

DB CURLS
10x
10x
10x
10x

CHEAT BB CURLS
8x
8x
8x
8x

REVERSE EZ CURL
10x
10x
10x
10x

EZ CURL
10x
10x
10x
10x

Legday veranderd in leg/arm day.

"Luister naar je lichaam" klinkt als "Zoek een excuus om een training te skippen"

En dat is niet hardcore? Of denk je dat het een hardloopwedstrijd is? Volgens mij train je helemaal nog niet zo lang en zit je ongeveer in de helft van je trainingen (als het niet meer is) te klagen over allemaal dingen waar je wel niet last van hebt. Naar je lichaam luisteren en zorgen dat je blessurevrij kan trainen is niet iets raars en zal je op de lange termijn veel verder brengen dan maar gewoon door te roppen. Maar je moet vooral niks aan nemen van een ander, gewoon lekker eigenwijs verder gaan.

Als ik altijd maar naar mijn lichaam zou luisteren was ik allang gestopt met trainen.

En dat is niet hardcore? Of denk je dat het een hardloopwedstrijd is? Volgens mij train je helemaal nog niet zo lang en zit je ongeveer in de helft van je trainingen (als het niet meer is) te klagen over allemaal dingen waar je wel niet last van hebt. Naar je lichaam luisteren en zorgen dat je blessurevrij kan trainen is niet iets raars en zal je op de lange termijn veel verder brengen dan maar gewoon door te roppen. Maar je moet vooral niks aan nemen van een ander, gewoon lekker eigenwijs verder gaan.

Een training skippen is sowieso niet hardcore...

Naar je lichaam luisteren hoeft niet gelijk te staan aan training skippen

Echt niet... Anders zit je heel de dag al te bedenken, waar zou ik vanavond eens last van hebben om niet te hoeven trainen. Nu ben ik moe, nu ben ik aan de schijt, nu heb ik geen zin, nu heb ik last van me knie, nu heb ik last van me eleboog, nu voel ik me schouder, als ik me ogen dicht doe zie ik niks, etc. etc. Gewoon gaan met die luie reet, en dan doe je maar wat minder zwaar of je doe een rep minder.

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Naar je lichaam luisteren hoeft niet gelijk te staan aan training skippen

Nee weet ik, maar hierboven stond: "luister naar je lichaam, neem een paar dagen rust.'

Ectoforce heeft wel gelijk.

Er bestaat ook actieve rust

Verstandiger trainen is wellicht wel een optie

Terug
Naar boven