ZATERDAG 14-06-2014 Wedstrijd Strongman for Semmy in Nijkerk
Erg te vreden over me prestatie, stond na drie onderdelen 5de, ben toen na het frame gezakt na 6de plaats, en na de stones na 7de plaats. Dat was wel jammer, maar goed kon er weinig aan doen, met frame had ik problemen met de het ademen, en bij de stones wou de onderrug echt nie meer meewerken... Maar goed 5 onderdelen 3x PR, 1x evenaring PR en 1x onder de maat gescoord. Overall erg tevreden, was een leuke dag!
TRUCKPULL
+/- 8.000 kg 25m in 23,81 seconde PR
Ging erg snel, hij voelde ook nie heel zwaar voor mijn gevoel, kwam gelijk lekker opgang en lekker vlot doorgetrokken.
WEIGHT FOR HEIGHT
zandzak 3,50m easy
zandzak 3,75m easy
zandzak 4,00m easy evenaring PR
zandzak 4,25m fail
Ging lekker, had hier ook goed voor geoefend, en flink punten mee gepakt. Was in het begin wel beetje bang omdat je maar 2x per hoogte mocht doen, maar gelukkig alles in 1x gegooid.
DEADLIFT
200kg easy
220kg easy
240kg easy PR
250kg fail
Tijdens het opwarmen begon me onderrug ineens te zeiken, tijdens de zware reps niet echt last meer van gehad.
FRAME CARRY
250kg 40m incl. turn 1:05 min PR nog nooit zo zwaar met turn gedaan, en al helemaal niet zo`n afstand!
Heb altijd geoefend met zwaarder en dan alleen een kant op. Moest voor het eerst een turn maken, dus dat was al nieuw en die afstand is echt een killer. Maar goed, grip was geen probleem gelukkig, had alleen moeite met adem halen waardoor ik niet door kon. Had achteraf denk ik bij na de eerste drop beter ff paar tellen langer op adem moeten komen, en dan de laatste 20m in een keer uitlopen. Ik pakte hem nu vrij snel weer op om verder te gaan, maar zat er toen een paar meter voor de finish doorheen, toen ff nieuw chalk gepakt, ff geademd en een sprintje getrokken over de finish. Maar kwa kracht geen probleem, uithoudingsvermogen en ademhaling was het probleem. Toch wel tevreden.
STONES
110kg 5 sec
120kg 16 sec
130kg fail
Vorig jaar grip fail omdat de hars warm was. Ik nu goed voorbereid, had speciale Tacky gekocht en heel slim in de koelbox gezet... is me hars potverdomme bevroren... hoe krijgen ze het verzonnen... Maar gelukkig van Björn een likkie hars gehad en toch nog 2 stenen gelegd. Normaal zou het door de grip failen, maar dat was nu niet het geval, het was de onderrug die nie meewerkte. De laatste poging was zonde, want hij kwam los, ik ging alleen niet goed zitten en liet hem weer vallen. Ben hierover niet tevreden, heb training wellis ze alle 3 in 44 sec gedaan toen was het zelfs nog op hoogte ook. Maar goed na zo`n dag zware lange dag moet ik misschien ook niet zeiken. Denk dat als ik de 130kg nog had gelegd had misschien net 1 plaats gescheeld in het klassement. Maar goed volgende keer maar weer.
Best dagje geweest zo, op de laatste stone poging na ben ik tevreden! Filmpie komt nog! Eerst ff een eitje bakken!