MuscleMeat

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Er loopt hier sinds gisteren trouwens een van de atleten rond :p Ik weet alleen niet zeker wie het is, ik denk afgaande op de foto's van de WSM site dat het Johannes Arsjo van Zweden is.

Ik heb daarnet tegen hotmail moeten zeggen dat ik niet Johannes Arsjo ben, mijn vermoeden klopt dus :D
 
Bench press training

Bench press
10x20kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
5x90kg
5x90kg (volume PR denk ik, maar ging veel te zwaar)
1x90kg (proberen om van lager uit te nemen, maar dat was geen succes)
0x100kg
0x100kg

Dips
5xBW
5xBW+10kg
5xBW+20kg (easy nog altijd, maar levensgevaarlijke opstelling)

Peck deck
5x een gewicht
5x meer gewicht
5x nog meer gewicht (half stack ongeveer) en toen was ik het beu


Pull down
20x een gewicht
20x hetzelfde
20x hetzelfde

Pendlay row
5x60kg
4x80kg
2x105kg (pijn in pols, dus gestopt)

Machine row
5x weinig gewicht
5x bijna full stack


Reverse curl met pulley
20x zelfde gewicht als daarnet
20x hetzelfde
20x hetzelfde

Calve raise op leg press
heel veel x80kg
heel veel x80kg
heel veel x80kg (recovery ftw!)

K*ttraining!
Ik weet nu waarom mijn bench de vorige keer ook zo slecht ging, het ligt aan dat rack. Ipv verstelbare pinnen, heeft dat rack over de gehele hoogte verschillende haken, zoals bij een smith. Probleem is dat op hoogte x de bar net te hoog ligt voor mij, zodat ik mijn spanning kwijt ben door de bar uit te nemen. Als ik dan een haak lager neem, dan zit ik de hele tijd met die bar tegen de haak erboven te stampen en ben ik mijn spanning ook kwijt. Niet geweldig dus. Bovendien vond een of andere ecto het nodig om zijn flesje water, waar hij na elke set bb curl van dronk, aan de andere kant van het rack te zetten, waar absoluut niets te doen is, maar waardoor hij wel constant in de weg liep.
Daarna eens dips gedaan aangezien er een dipstation is. Om een of andere reden zijn die handvaten echter belachelijk hoog, zodat je je met een sprong in positie moet zetten. Zonder gewicht geen probleem. Als er echter wat schijven rond je middel hangen (er is een dip belt, dat is dan weer positief), is dat minder praktisch, vooral omdat die belt dan half los hangt door te springen.
Peck deck eens gedaan voor de fun, maar wat een k*tmachine. Slaat nergens op dat je die gewichten van zo ver achteruit moet gaan halen...
Pull down was grappig. Ik had iets meer dan de helft van de stack. Geen idee hoeveel dat is want er staan geen getallen op. Maar goed, allemaal mooie reps. Lichaam stil houden, bovenarmen stil houden, enkel onderarmen bewegen en snelle reps. Als ik klaar was, wou een of andere neger bewijzen dat hij dat ook kon. Met hetzelfde gewicht begon hij dus. Met heel zijn lichaam zat hij daar aan te sleuren. Elke rep begon ver boven zijn hoofd en zijn navel was het eindpunt van de ROM. En dan als hij klaar was met een grote grijns naar mij zitten kijken. Ik heb er maar niet op gereageerd.
Machine row gedaan omdat mijn pols lastig deed bij pendlay row en ik toch rug wou trainen, maar wat een k*tmachine is dat! Dat ding laat je echt naar je schouders trekken, en die handvaten zijn ook nog eens volledig beweegbaar zodat je niets van stabiliteit hebt. Wie bedenkt zo'n dingen?? Daarmee ben ik er maar niet te ver in gegaan...

Nu rust houden tot dinsdag, dan kan ik weer thuis trainen, ik zal blij zijn als ik dat kan doen. Trainen in een gym is toch echt niets voor mij.
 
Als alles goed gaat, zit ik morgen rond 21u weer thuis. Ik zal mijn foto's dan nog proberen uploaden. Ik heb ongeveer 200 foto's (waaronder enkele "vakantiefotos", maar vrees niet, dat zijn er niet zoveel :p). De helft van mijn foto's is van de laatste finaledag heb ik gezien :p Van Jimmy heb ik jammer genoeg niet zo heel veel foto's. Ofwel stond ik op een slechte plaats, ofwel deed hij niet veel (zoals met de car walk :p) zodat ik geen tijd had voor een foto, ofwel was ik teveel aan het roepen :D
 
kijk al uit naar de foto's en het eindverslag :D
 
Er staan wat stukjes tekst in het WSM topic, ik was niet van plan om hier nog een uitgebreid verslag te typen eigenlijk :p Tenzij er nog dingen zijn die je graag weet.

Binnen een uur komt de bus me ophalen trouwens, en ondertussen zit ik me dik te vervelen :p Beetje internetten dan maar...
 
Wel beetje vermagerd zie ik, aan je stats. Was het eten niet zo lekker misschien?
 
Komt door die plotse groeispurt die ik gekregen heb, al mijn energie is daar in gegaan :) Volgens de dokter ga ik de komende twee weken nog 14cm groeien!
 
mooie foto's man!
 
Respect kerel!
 
De "lichte" cut gaat goed, misschien een beetje te goed. Mijn voeding daar in Malta trok uiteraard op niets, te weinig en te slecht.
Vanochtend gemeten en gewogen, en ik ben nu op iets meer dan 2 weken tijd zo'n 4kg afgevallen. 2cm op mijn benen en 1cm op mijn armen er af. Buik weet ik niet exact hoeveel die 2 weken geleden was, maar ik zat goed in de 90cm, en nu zit ik daar gemakkelijk onder, dus dat is wel positief. Als ik hem intrek, kom ik zelfs bijna aan 80cm :p
Nu ik weer "normaal" ga eten, verwacht ik wel dat er tegen volgende maandag weer iets bij is. Zo niet, dan zal mijn cut heel snel afgelopen zijn :)
 
Bench press training

Bench press
10x20kg
5x60kg
3x80kg
5x90kg (had de bar te breed vast, voelde alsof ik mijn triceps niet goed kon gebruiken zo)
4x90kg (5F, met die laatste rep zeker 10 seconden halfweg blijven hangen)
10x60kg
9x70kg (10F)

Band pushdown
20x blauwe band
20x blauwe band
20x blauwe band

Pendlay row
5x60kg
7x80kg (goddamn k*tpols, weer moeten stoppen)

Dan nog curls willen beginnen, maar ook daar deed mijn pols lastig.
Slechte training. Pols voelde vandaag de hele dag al niet helemaal in orde, en dat merkte ik ook wel bij de bench (minder stabiliteit in de pols), maar dat is geen excuus voor deze zwakke prestatie. Buiten mijn pols, had ik ook niet echt veel energie. Het komt gewoon door die k*tcut. Dit heb ik er echt niet voor over, voor die paar percentjes vet. Ik voel me trouwens ook niet helemaal goed bij die cut, voelt een beetje alsof mijn lichaam langzaam verdwijnt.
Vanaf morgen ga ik gewoon weer bulken. Terug naar mijn dagelijkse 4500kcal, of als ik nog plaatsjes vind waar extra voedsel bij kan, misschien nog meer. Cutten zal ik wel eens doen als ik echt dik begin te worden en als ik er heel veel zin in heb. Deze cut is gewoon nutteloos en doet me meer kwaad dan goed. Hopelijk kan ik vanaf volgende week weer deftige trainingen neerzetten.

Morgen deadlift. Plan is 5x175kg en als dat vlot gaat, een PR poging. Ik heb echter zo'n gevoel dat dat PR er niet echt inzit.
 
wat was je bedoeling om te cutten?je hebt toch niet zoveel bf?
en is het niet normaal dat er bij cutten kracht verloren gaat omdat je minder cal binnenhebt?
 
Ik wou er ongeveer 5kg aan vet af, om daarna zonder zorgen (dat ik te dik zou worden) weer vrolijk verder te kunnen bulken. De bedoeling was om dat heel op het gemakje te doen. Mocht gerust 2-3 maand duren, om zo geen krachtverlies te krijgen. Echter door in Malta slecht te eten, is dat gewicht er op hele korte tijd afgegaan, en nu trekken mijn trainingen op niets meer, merkte ik in Malta al.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat ik het niet leuk vind om mezelf smaller te zien worden, ook al is het grotendeels vet dat er af is.
Nu dus weer bulken, ben al volop bezig met plannen hoeveel ik wanneer wil wegen. Plan is 90kg tegen 1 mei, maar ik zie net dat dat moeilijk kan worden. Langs de andere kant zal ik wsl in no time weer op 85kg zitten (vocht dat er terug bijkomt enzo), en dan moet het wel te doen zijn. Ik zie wel hoe het de komende weken loopt, en pas de plannen wel aan indien nodig.
 
Hmm, trainingsverslagje van gisteren is er blijkbaar niet doorgekomen. Hier nog eens dan maar:
Daarnet een deadlift training begonnen, maar ik kreeg 175kg niet gehoffen, terwijl het plan was om easy 5 reps te maken. Het is me nu duidelijk, het krachtverlies is niet (enkel) te wijten aan die snelle cut, ik heb gewoon dringend een weekje rust nodig. Ik weet al niet goed meer wanneer ik nog eens een week echt gerust heb, dus het is wel eens tijd.
Nu heb ik voor overmorgen wel een event training geplanned natuurlijk. Deze gaat nog altijd door, maar ik ga zelf niet heel veel doen waarschijnlijk. De zware band eens proberen, kort log lift, klein beetje atlas stone techniek, en buiten dat vooral de anderen wat helpen. Of er het weekend daarna event training is, zie ik dan nog wel.

Terug op gewicht komen verloopt alleszins goed.
Woensdag: 80,1kg
Donderdag: 80,9kg
Vrijdag: 81,6kg

Ik hoop tegen maandag binnen 10 dagen weer ergens tussen 83 en 84kg te zitten. Dan ben ik weer waar ik was.
 
Hmm, trainingsverslagje van gisteren is er blijkbaar niet doorgekomen. Hier nog eens dan maar:
Daarnet een deadlift training begonnen, maar ik kreeg 175kg niet gehoffen, terwijl het plan was om easy 5 reps te maken. Het is me nu duidelijk, het krachtverlies is niet (enkel) te wijten aan die snelle cut, ik heb gewoon dringend een weekje rust nodig. Ik weet al niet goed meer wanneer ik nog eens een week echt gerust heb, dus het is wel eens tijd.
Nu heb ik voor overmorgen wel een event training geplanned natuurlijk. Deze gaat nog altijd door, maar ik ga zelf niet heel veel doen waarschijnlijk. De zware band eens proberen, kort log lift, klein beetje atlas stone techniek, en buiten dat vooral de anderen wat helpen. Of er het weekend daarna event training is, zie ik dan nog wel.

Terug op gewicht komen verloopt alleszins goed.
Woensdag: 80,1kg
Donderdag: 80,9kg
Vrijdag: 81,6kg

Ik hoop tegen maandag binnen 10 dagen weer ergens tussen 83 en 84kg te zitten. Dan ben ik weer waar ik was.
Nice gains al :D
Mijn doel is om na het komende powerliftingseizoen ook naar de 90-91 te gaan. Nu hou ik het nog eventjes met een 82-83
 
Als je meer dan een week echt weinig gegeten hebt en dan weer normaal gaat eten, kan het snel gaan :p
Nu ik een week niets ga doen, zal het waarschijnlijk ook wel vlotjes gaan.
 
  • Like
Waarderingen: kane
Leuke pics man, wel cool samen met Z op de foto. :D

-blij
-niet blij

:roflol:
 
Gezien de slechte trainingen de laatste tijd, vandaag een training met geen te hoge gewichten, en dan maar wat meer voor snelheid/techniek gegaan. Nu een weekje rust.

Event training

Yoke
110kg 75-100m
110kg 2x15m goed snel
160kg 2x15m snel
160kg 2x15m snel
160kg 2x15m snel

Log lift
opgewarmd met biervat (65kg), paar presses, paar cleans
even clean techniek uitgelegd met fat bar van 50kg ofzo, voelde al meteen dat mijn pols deze oefening niet graag had
1x85kg (2F, push press was enorm slecht, wou ik even overdoen maar ging al niet meer)
1x85kg (easy)
Biervat is niet geschikt voor opwarming van de log. Qua clean lijkt het er nog wel wat op, maar die is bij mij meestal het probleem niet, ging vandaag ook heel easy. Ik moet vooral opwarmen voor de push press, en dat gaat met dat vat niet. Volgende keer met fat bar opwarmen.

Tire flip
5x220kg (band was een beetje nat, ging niet geweldig, maar nu ook niet enorm moeilijk)
0x370kg (verschillende keren geprobeerd, uiteindelijk goeie lifttechniek gevonden en hem een goeie 10cm kunnen heffen, maar verder niet. Ben benieuwd of ik hem op een goeie dag wel geflipt krijg. Alleszins hele slechte grip op die band, zoals me al verteld werd.)

Log lift
1x85kg (easy, even demonstratie voor de papa ;) )

Farmers walk
2x50kg 15m (joggen)
2x70kg 15m (snel)
2x80kg 15m (snel)
2x80kg 15m (snel)
2x80kg 30m (turn na 15m, minder snel dan de vorige sets maar nog steeds vrij snel)
Denk dat ik volgende keer wel de 60m in 1 keer haal met dit gewicht. Had weinig problemen met deze afstanden.

Atlas stones
5x65kg over yoke (~1m40) (geprobeerd om hem omhoog te "smijten", wou niet helemaal lukken maar hij heeft toch weinig de yoke aangeraakt)
5x65kg (idem)
5x65kg (geprobeerd in 1 beweging boven mijn hoofd te pressen, wou ook niet lukken. Lastige techniek toch wel. Als ik rustig herpak kan ik hem wel pressen)

Opruimen
yoke 110kg goeie 100m over gras
farmers walk 2x80kg 10m
kruiwagen 200kg ofzo 100m
Opruimen is al een training op zich :p

Nu dus een weekje rust, en volgend weekend nog eens goed zwaar trainen. Wel tevreden over mijn farmers.
Mijn lesgeef skills overigens ook nog wat kunnen oefenen met strong1976. Deed het lang niet slecht voor een eerste keer :)
Ander nieuws: Ik krijg mijn riem in het 4de gaatje, terwijl de laatste keer het laatste gaatje al nipt was :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven