XXL Nutrition

Wortel gaat er helemaal voor!

Ik vind je verhouding kwa gewicht ook wel apart, je maakt fly's met 18kg db's en bankdrukken met slechts 40 kg? Heb je moeite met de vorm op de bench of speelt daar iets anders?

Is het bankdrukken 40kg aan schijven + 20kg stang (totaal 60) of 20kg schijven + 20kg stang? Zou wellicht iets verklaren?

• Topic Starter Topic Starter
aiii geen hamburgers, zure bedoeling, dat zou ik niet overleven :D Wat zijn nu je voornaamste protein sources, en hoeveel krijg je per dag binnen?

Mbt de scheve verhoudingen: Het kan eenmaal zijn dat je meer aanleg hebt voor bepaalde oefeningen dan andere, door bijvoorbeeld een sportachtergrond of een betere uitvoering van een oefening. Je zult echter zien als je straks een vast schema gaat volgen, je de "zwakkere" spiergroepen op dit moment snel zal verstrerken en alles snel in verhouding zal komen. Qua schema is het wel aan te raden te focussen op de compound oefeningen, zonder dat dat direct een powerlift schema is. Door eerst wat kracht op te bouwen, is het vervolgens makkelijker om meer sets op een hoger gewicht te doen, wat ongeacht je doel je progressie ten goede zal komen!
:D, Voornaamste proteine op dit moment, zijn shakes en kwark/yoghurt, tortilla wraps met bonen/kaas/sla/mais, en jalapenos., ik denk c.q. hoop dat het rond de 200-210 ligt.
Ja als ik heel eerlijk ben, moet ik ergens volgende week gewoon even stil staan bij wat ik doe, en wat ik wil doen. Een paar gegevens bij mekaar stoppen en noodzakelijke conclusies daaruit trekken om vervolgens door te gaan om een doel te stellen, (waarbij ik ook voor mezelf moet afvragen of ik me techniek nog verder wil ontwikkelen ten koste van reps/gewicht, wat me uiteindelijk progressie wel ten goede komt, maar me ego wel gaat schrammen).

Ik vind je verhouding kwa gewicht ook wel apart, je maakt fly's met 18kg db's en bankdrukken met slechts 40 kg? Heb je moeite met de vorm op de bench of speelt daar iets anders?
Ik ga een gok wagen wat het kan zijn, misschien mijn uitvoering op de fly, en misschien ook wel de bench press (al weet ik niet wat daar fout kan gaan, wat het makkelijker maakt om fouten te maken :P). Anders geen idee, ik zelf ben net begonnen met de gym, maar de fly en ik zijn al langer bevriend. En nog nooit is het in me opgekomen dat me uitvoering daar fout zat. Dus dit stimuleert me hierover na te denken.

Hij zie op de vorige pagina 2x10kg op de stang
Is het bankdrukken 40kg aan schijven + 20kg stang (totaal 60) of 20kg schijven + 20kg stang? Zou wellicht iets verklaren?
Excuus ik zie het, wist dat er iets mee was, had even beter moeten kijken :angstig:
Ik begin het idee te krijgen dat dit niet veel is in de ogen van meeste :D,thanks for standing up for me tho :D

Nou, ff een log. Was wel weer interessant en confronterend. Spieren die ik dacht te hebben bleken er niet te zijn, of slapend te zijn geraakt door onbruik. Voornamelijk de schouders waren echt vermoeid alsof ik ze in geen jaren had gebruikt. Dat terzijde, is het me eerste keer dat ik de squat deed, ik had de bar direct op me schouders neergezet, (wat bij mij wel chil iswant die schouders poppen een beetje uit), Ik zag echter een andere gast waarmee ik bevriend ben geraakt hem meer onder zijn schouders had geplaats. Dus dat ga ik ook uitproberen volgende keer. Vorm is erg belangrijk bij deze oefening, en ik denk het verkeerd te hebben gedaan, gezien ik later last kreeg van me onderrug (bij een ongeralateerde oefening). Zou er vermoedelijk mee te maken kunnen hebben dat me rug niet recht was, aldus me somalezische vriend.

Anyway, Without further adue:

Spierpijn: (van vorige training) Gluten (geruinneerd gewoon, kan niet eens meer chill opstaan, laat staan trappen), Borst, Biceps (overal kan ik zeggen dat ik kennelijk in tijde niet zo hard heb getraind)

-----
Squat (benen):
12 x 5 kg (dit was wel iets te licht, ook al ben ik doodsbang dat mensen me gaan doodgooien met commentaar dat lichter dan dit niet mogelijk is, en meeste mensen op 80 kg+ zitten, en ik kan ze niet anders dan gelijk geven, tis weinig, maar ik doe het ervoor).
10 x 10 kg
10 x 10 kg

Rowwing apparaat/upper back (rug):
12 x 30 kg
12 x 40 kg (even me gewicht zoeken)
12 x 40 kg (leuke oefening, echt decent)

Bench press (borst):Heb wel gebruikt gemaakt van MC, want anders voelde me borsten niet aangesproken zoals dat bij fly wel zo is.
12 x 10 kg
12 x 10 kg
12 x 10 kg (misschien is het tijd ''to up the dosage'' maar weet het nog niet zeker, gezien ik wel dodelijk vermoeid was na die laatse paar reps en dan bang word dat ik die stang niet meer terug krijg :P ook overkomt een soort dof gevoel in me onderarmen me)

Shoulder press, db:
5x 18kg (met een gebrekkige uitvoering, d.w.z geen volledige rom)/5x 14 kg (iets beter, wel zeer zwaar, alsof me spieren me verbaasd aankeken dat ik ze forceerde iets te doen, alsof ze net wakker waren)
8 x 14 kg (dood)
7 x 14 kg (hou me rom goed in de gaten, en heb er geen twijfel over dat ik ben afgezakt naar 14 kg dumbbels voor de schoulderpress :(, terwijl het op de machines me wel lukte om gemakkelijker een hoger gewicht te raken )

Curl (biceps): (begin me serieus af te vragen hoe deze oefening correct word uitgevoerd, beetje laat na 11 maanden maar goed)
10 x 16 kg
9 x 16 kg
5 x 16 kg ( :o:o)

Cable pull down (triceps):
12 x 15 kg (voelde goeie stretch in me triceps, en gewicht spoorde me aan goed te werken terwijl me vorm goed bleef
8 x 20 kg (naar de 20 kg toewerken is voor nu me doel bij deze oefening, tuurlijk blijft 40 kg het uiteindelijk streefgewicht (over een paar jaar)
12 x 15 kg

Barbell wrist curl (onderarmen)
12 x 15 kg
12 x 15 kg
15 x 15 kg (toch mezelf ff weer uitdagen :rolleyes:)
Heerlijk gevoel bij deze oefening, kan er geen genoeg van krijgen.

Heb weer en hele tekst volg geschreven, er is ook veel te vertellen. Ik denk dat ik door het schrijven van deze log in alle opzichten in de goeie richting word gestuurd. Mijn kennis is nog enigzins beperkt, maar ik word gecorigeerd door men die hier meer verstand van hebben. Het is een soort vang-net voor fouten die je hebt gemist. Dus bedankt alle participanten en alle die de moeite nemen me te corrigeren, :o

Laatst bewerkt:
Yo man, je moet niet onzeker zijn en lekker knallen. Durf in the gym aan de juiste personen ook raad te vragen. Geeft niets.

Yo man, je moet niet onzeker zijn en lekker knallen. Durf in the gym aan de juiste personen ook raad te vragen. Geeft niets.
Thx, solid advice.
Je hebt helemaal gelijk, soms voelt dat wel ongemakkelijk als de oefening heel makkelijk lijkt.

Thx, solid advice.
Je hebt helemaal gelijk, soms voelt dat wel ongemakkelijk als de oefening heel makkelijk lijkt.

Er zit erg veel tussen de oortjes. Als mijn mindset tijdens een training al niet 100% is (zoals vandaag) dan merk ik meteen dat het minder gaat. Maakt ook niet uit als je licht begint, als dat goed gaat heb je genoeg vertrouwen om te weten dat het de volgende keer wel lukt. En als het lastig wordt moet je gaan bijten om het te halen. En als je dan eens faalt dan geeft dat ook weer helemaal niets.
Eigenlijk heel simpel allemaal.

Licht beginnen is niets mis mee. Vraag tips en adviezen aan mensen. Gewoon doen. Je bent er met een doel en feit dat je vraagt is alleen maar goed. Als er mensen zijn die zich eraan irriteren en die je met rust moet laten.. ach die laten het wel merken. ;)

Dus gewoon je ding doen. Techniek is belangrijk en je kan met licht gewicht en langzame uitvoering een gewicht ook aardig zwaar aan laten voelen.
Dus oefenen oefenen oefenen.... Als je er eenmaal goed inzit krijg je er vanzelf meer vertrouwen in.

en mocht je nog wat hulp nodig hebben met voeding... kom dan met vragen. No problems om je daar ook mogelijk nog wat in te ondersteunen als dat nodig mocht zijn. :)

Er zit erg veel tussen de oortjes. Als mijn mindset tijdens een training al niet 100% is (zoals vandaag) dan merk ik meteen dat het minder gaat. Maakt ook niet uit als je licht begint, als dat goed gaat heb je genoeg vertrouwen om te weten dat het de volgende keer wel lukt. En als het lastig wordt moet je gaan bijten om het te halen. En als je dan eens faalt dan geeft dat ook weer helemaal niets.
Eigenlijk heel simpel allemaal.
Ja ik heb hier zelf ook last van. Ik merk dan vooral dat ik minder energie heb of de pijn groter lijkt (vooral bij cardio). Wat doe je zelf dan als je hiertegen aanloopt? T.a.v lichtere oefeningen, ik denk dat ik 2-3 ga zakken met een paar oefeningen om het dan vervolgens vanaf daar op te bouwen naar hogere (denk zelf richting de 2 kg per 3 maanden omhoog? dus) bv van 14 naar 22 kg in 1 jaar?, wil het zeker realistisch houden en tegelijkertijd wel mezelf pushen om hogere gewichten te halen.

Licht beginnen is niets mis mee. Vraag tips en adviezen aan mensen. Gewoon doen. Je bent er met een doel en feit dat je vraagt is alleen maar goed. Als er mensen zijn die zich eraan irriteren en die je met rust moet laten.. ach die laten het wel merken. ;)

Dus gewoon je ding doen. Techniek is belangrijk en je kan met licht gewicht en langzame uitvoering een gewicht ook aardig zwaar aan laten voelen.
Dus oefenen oefenen oefenen.... Als je er eenmaal goed inzit krijg je er vanzelf meer vertrouwen in.

en mocht je nog wat hulp nodig hebben met voeding... kom dan met vragen. No problems om je daar ook mogelijk nog wat in te ondersteunen als dat nodig mocht zijn. :)
Zeker, en ondersteuning zou ik erg fijn vinden. Qua techniek en uitvoering heb ik beetje het idee dat jullie me naar de darkside aan het trekken zijn van de ''technicianen', en alhoewel deze opvatting natuurlijk adequaat is, moet ik nog flink op ego inleveren wil ik met 8 kg van curven weetje :D hoe zwaar dat dan ook is, gewoon het idee alleen al

Het is weer tijd voor een mooie log op de zondag middag!

Vandaag lekker zitten pompen, Ik heb de DLgeprobeerd, ging niet al te best, maar niet voor lack of trying, (me bovenrug bolt)

Lunge (met db's):
3x20kgx20

Pull down (buikspieren)
9x 40 kg (per kant)
10x 40 kg
8x 40 kg (zwaar)

Low row (de rug oefening):
12x 40 kg (lekker rowing)
12 x 45 kg (slow ramp-up)
11 x 50 kg

Fly's met db:
12 x 14 kg (na 8-9 reps flink zwaar)
12 x 14 kg
9 x 14 kg

Bicep curl: (met bar)
11 x 30 kg (brandende ellepijpen)
5 x 14 kg (gestopt met de bar, voelde echt kut die ellepijpen)
6 x 14 kg

Tricep extension:
12 x 18 kg
12 x 18 kg
10 x 18 kg

Wristcurl: (onderarmen, deed ik tussen de tricep extensions door.)
12 x 20 kg
12 x 20 kg
8 x 20 kg

DL: Zag me kans schoon op even de DL uit te proberen, terwijl de gym uitgestorven was
3x 27.5 kg (per kant)
5x 27.5 kg (hziek/trots op mezelf)
3x 27.5 kg (bovenkant rug bolt de hele tijd, misschien moet ik wat dl clips kijken om wat verbetering aan te brengen)

Calf raises, op een omgekeerde leg pres machine:
12 x 30 kg (die voelde ik wel, begon me al zorgen te maken dat ik niet naar huis zou kunnen fietsen toen die gast waar ik het appraat ff van leende 20 kg erbij gooide, challenge accepted )
12 x 50 kg (phewie)
12 x 50 kg

Voor de rest nog zitten aanklooien met wat toestellen, maar niks bijzonders

Voor dat ik het vergeet, nog ff me gloed nieuwe voedingsschema posten en me doelen voor het komende jaar in de sportschool. (aanmerkingen zijn welkom @marina1975 )

Excuses als het er slordig uitziet.

Maaltijd 1: Eiwit: Koolhydraat Vet:
Rijst (60 gr) -------------------> 4 43 1.8
Broccoli (150 gr)-------------> boeie. niet vermeldbaar weinig.
Tuna (100 gr)-----------------> 23.5 0 0.5
Sausje (50 ML)---------------> 0 20 0

Maaltijd 2:
Whey Shake--------------------> 31 2.2 0

Maaltijd 3:
Kaas (geraspt) (100 gr)------> 23.8 2.6 29.2
Spaghetti (60 gr)--------------> 6.6 41.4 1
Ketchup (200 ML)------------> 2 38

Maaltijd 4:
200 gr bonen-------------------> 10 32 0
Kaas (geraspt) (50 gr)-------> 11.9 1.3 14.6
Wraps (2) (100 gr)-----------> 7.5 54, 7.5
Sla
Mais (100 gr)------------------> 2.7 11 1.4
Ketchup (10 ML)--------------> 0.1 1.9 0 .1<
Jalapenos saus (25 ML)----> 0.2 6.75 0

Maaltijd 5:
Magere kwark (250 gr)------> 20 13 0

Maaltijd 6:
2 Eitjes (100 gr)--------------> 12 0 9
2 sneetjes (getoast) (50 gr) 6.5 19 0
Wat boter (geen idee)

Subtotaal: 171.8 296.2 64
Kcal 687.2 1184.8 576
Totaal kcal 2447.8

feedback please

Enkele doelen die ik me zelf stel.

Ultiem doel: 12 maanden doel(29-10-2018): 3 maanden doel (29-01-2018):
Benen:
Squat: 150 KG 80 KG 30 KG (van huidige 10)
Lunge: 40 KG 28 KG 22 KG (van huidige 20)

Rug:
Low row 115 KG 70 KG 55 KG (van huidige 50)
Bent over-row's 40 KG 26 KG 20 KG (van huidige 18)

Borst:
Fly 40 KG 22 KG 16 kg (van huidige 14)
Bench press 85 KG 30 KG 15 KG (van huidige 10)

Schouders:
Shoulderpress 40 KG 22 KG 16 kg (van huidige 14)
Lateral raise 16 KG 8 KG 5 (van huidige 4)

Biceps:
Curl 50 KG 22 KG 16 KG (van huidige 14)
Preacher curl 50 KG 22 KG 16 KG (van huidige 14)

Triceps:
Tricep extension 40 KG 26 KG 20 KG (van huidige 18)
Tricep pushdown: 40 KG 26 KG 20 KG (van huidige 18)

Onderarmen:
Wrist curl 25 KG 15 KG 15 kg (van huidige 10)
Knijpertje 240 keer knijpen 80 keer 60 (van huidige 50)

Dat was voor het wel weer voor vandaag, prettige dag nog.

Klein tipje. Probeer biceps curl een keer met een EZ bar. Over het algemeen voelt dat beter aan dan een rechte bar.
En anders gewoon met DB houden.

Voor DL... probeer eerst de beweging eens goed door te krijgen met een lege stang. Misschien lullig *gooi die ego aan de kant* :whip: maar dan heb je in ieder geval de vorm goed. Dan kan je er wat gewicht bijhangen. Het zal wel even lastig zijn die ego aan de kant te gooien.. maar het zal je wel profijt geven! ;) Dus hoppa.... lekker basic en low weight om te oefenen.

Enne... DB curl ook ego aan de kant... curlen met een lichter gewicht en een goed euitvoering kan je ook weer veel meer opleveren.. Ego is een lastig dingetje... maar beter ego even aan de kant en een oefening goed doen toch? :rolleyes:

Qua voeding... 170 gr eiwit is wat aan de lage kant voor jou. Ik zou in de cut toch wel insteken op 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus dat mag wel wat omhoog. Vetten zijn ook wat aan de lage kant Advies is vaak 1 gr per kg lichaamsgewicht... maar 80 gram zou je toch wel minimaal moeten hebben als je rond de 100 kg weegt. Dus ook daar even een overweging waard.

Ik zou die 100 gram kaas halveren en door die spaghetti bijvoorbeeld nog wat kip of tonijn doen.. of je kan de kaas halveren en er ergens een bak kwark oid bijgooien. Heb je in ieder geval al wat meer eiwitten.
Voor de vetten kan je wat noten of pinda's erbij nemen of neem bij meal 1 wat kip erbij en een paar scheppen satehsaus.
Je moet een beetje puzzelen met je macro's om het net wat meer eiwit en vetten erin te krijgen. Dan zit je wel goed. En je hoeft ook niet elke dag hetzelfde te doen hoor. De ene dag wat meer eiwitten en de andere dag wat minder is ook niet erg. ALs je gemiddeld gezien maar een beetje uitkomt. Snap je?

Nou weer een lap tekst.. Kijk maar of je er wat mee kan. :D :o

200 ml ketchup? Is dat een typefout of ben je echt zo'n fan :p
Ik zou ook zeker wat fruit toevoegen aan je eetschema. Een banaan en een kiwi of zo.
150 gr kaas is aan de hoge kant en zou ik idd ook deels vervangen door iets anders

Klein tipje. Probeer biceps curl een keer met een EZ bar. Over het algemeen voelt dat beter aan dan een rechte bar.
En anders gewoon met DB houden.

Voor DL... probeer eerst de beweging eens goed door te krijgen met een lege stang. Misschien lullig *gooi die ego aan de kant* :whip: maar dan heb je in ieder geval de vorm goed. Dan kan je er wat gewicht bijhangen. Het zal wel even lastig zijn die ego aan de kant te gooien.. maar het zal je wel profijt geven! ;) Dus hoppa.... lekker basic en low weight om te oefenen.

Enne... DB curl ook ego aan de kant... curlen met een lichter gewicht en een goed euitvoering kan je ook weer veel meer opleveren.. Ego is een lastig dingetje... maar beter ego even aan de kant en een oefening goed doen toch? :rolleyes:

Qua voeding... 170 gr eiwit is wat aan de lage kant voor jou. Ik zou in de cut toch wel insteken op 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus dat mag wel wat omhoog. Vetten zijn ook wat aan de lage kant Advies is vaak 1 gr per kg lichaamsgewicht... maar 80 gram zou je toch wel minimaal moeten hebben als je rond de 100 kg weegt. Dus ook daar even een overweging waard.

Ik zou die 100 gram kaas halveren en door die spaghetti bijvoorbeeld nog wat kip of tonijn doen.. of je kan de kaas halveren en er ergens een bak kwark oid bijgooien. Heb je in ieder geval al wat meer eiwitten.
Voor de vetten kan je wat noten of pinda's erbij nemen of neem bij meal 1 wat kip erbij en een paar scheppen satehsaus.
Je moet een beetje puzzelen met je macro's om het net wat meer eiwit en vetten erin te krijgen. Dan zit je wel goed. En je hoeft ook niet elke dag hetzelfde te doen hoor. De ene dag wat meer eiwitten en de andere dag wat minder is ook niet erg. ALs je gemiddeld gezien maar een beetje uitkomt. Snap je?

Nou weer een lap tekst.. Kijk maar of je er wat mee kan. :D :o
:D Over het goed of fout zijn van ego zijn de meningen verdeeld, de een zegt dit, de ander zegt dat. Ik schipper nog een beetje in het midden zal ik maar zeggen.
Thanks for the encouragement though. Qua voeding snap ik wat je bedoeld. Het is een lastig biertje, bij mij verreisen noten een erg hoge mate van zelf-discipline, een half bakje doe ik niet moeilijk over en het is alsof me hand van zelf beweegt. Wat extra kwark is inderdaad te overwegen, en Satesaus, love it, maak je het zelf of koop je het duur per potje? Wat vind je lekkerder? (ja dit is een onderwerp wat ik erg interessant vind :P, ben een saus man :D)

200 ml ketchup? Is dat een typefout of ben je echt zo'n fan :p
Ik zou ook zeker wat fruit toevoegen aan je eetschema. Een banaan en een kiwi of zo.
150 gr kaas is aan de hoge kant en zou ik idd ook deels vervangen door iets anders
Nee, een bestaan zonder ketchup is onvoorstelbaar. Het zou het einde van de wereld betekenen voor mij.
Is er iets mis met kaas? Ik ben niet op de hoogte van vet structuren en de mogelijke kwalijke consequenties daarvan. (onverzadigd, meervoudige etc).
Leuk dat je een berichtje achterlaat, altijd leuk om nieuwe volgers te krijgen :D.

Wellicht idee om te switchen naar 50% minder suiker ketchup van Heinz? Die heb ik thuis liggen en smaakt primo i.m.o., scheelt toch weer wat haha!
Je moet ook denken aan je prijzen, is heinz niet 3x zo duur als gewone huismerk basic?
I

Over het goed of fout zijn van ego zijn de meningen verdeeld, de een zegt dit, de ander zegt dat. Ik schipper nog een beetje in het midden zal ik maar zeggen.
kan ik me voorstellen.. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. Maar vorm en techniek gaat boven het gooi en smijtwerk denk ik dan ;) Misschien halverwege gaan zitten? :D
Thanks for the encouragement though. Qua voeding snap ik wat je bedoeld. Het is een lastig biertje, bij mij verreisen noten een erg hoge mate van zelf-discipline, een half bakje doe ik niet moeilijk over en het is alsof me hand van zelf beweegt.
dat ken ik wel.... zakje is zo leeg.. oeps 200 gram weg :o (in mijn geval niet erg.. behalve dat mijn lijf het niet zo leuk vind. :( )
Wat extra kwark is inderdaad te overwegen, en Satesaus, love it, maak je het zelf of koop je het duur per potje? Wat vind je lekkerder? (ja dit is een onderwerp wat ik erg interessant vind :P, ben een saus man :D)
ehm... ik eet het zelf niet helaas... Pinda allergie :mad: Maar als je het zelf maakt is het wel het lekkerste. PIndakaas paar eetlepels opwarmen met wat kokosmelk en een lekkere schep sambal erdoorheen. Als ik eraan denk loopt het water me in de mond.. maar helaas... Not for me :sad:

Een ander lekker sausje is met zoetzure paprika:
Potje zoetzure paprikareepjes (is vaak al met zoetstof gemaakt en dus niet eens zo rijk)
Beetje provencaalse kruiden erdoor en opwarmen. Wat peper erbij en dan pureren... zalig bij rijst

nog een van mijn favo's... perzik/kerriesaus
paar halve perzikken uit blik pureren. Wat bouiloon erbij en een flinke lepel kerriepoeder. Op warmen en je kip in gaar pruttelen. Jummie :D

Of nog simpeler... thaise groene currypasta van pataks.. opmengen met cososmelk en je groente en kip erin gaar smoren....

Ook een simpele als je van kaas houdt.. Voor bij de pasta. Een kuipje slankie smeerkaas (20+) met sambal of kruiden of naturel (maakt eigenlijk niet uit) of een bakje (magere) roomkaas beetje aanlengen met water en door de pasta fl*kkeren. Hamreepjes/zalmsnippers erdoorheen en je hebt een heerlijke makkelijke pasta. Ja ik ben ook wel van het gemak! (al doe ik het voor mezelf met lactosevrije roomkaas)

Zo heb ik er nog wel veel meer. Ben er ook fan van!

Nee, een bestaan zonder ketchup is onvoorstelbaar. Het zou het einde van de wereld betekenen voor mij.
dat geld bij mij voor currysaus :o Maar alleen die van de aldi :D

Ego is een lastig dingetje... maar beter ego even aan de kant en een oefening goed doen toch? :rolleyes:

+1, ik merkte het afgelopen weekend. Squatten samen met iemand anders......in het begin ging het gewicht gelijk op, tot 120 kg.......ik kwam nog niet verder dan 1x5 x120 en hij ging door.......tot 140, grrrrr, alleen hij bleef ver boven parallel..........vorm is altijd beter dan gewicht!

Fatoe man :D

ehm... ik eet het zelf niet helaas... Pinda allergie :mad: Maar als je het zelf maakt is het wel het lekkerste. PIndakaas paar eetlepels opwarmen met wat kokosmelk en een lekkere schep sambal erdoorheen. Als ik eraan denk loopt het water me in de mond.. maar helaas... Not for me :sad:
sorry i mentioned it :( (dacht er pas later aan dat je me had vertelt over je pinda-allergie :( )

Een ander lekker sausje is met zoetzure paprika:
Potje zoetzure paprikareepjes (is vaak al met zoetstof gemaakt en dus niet eens zo rijk)
Beetje provencaalse kruiden erdoor en opwarmen. Wat peper erbij en dan pureren... zalig bij rijst
zeker ook heel gezond, ga dit zeker overwegen, is dit zelf gemaakt of pre-feb? zal het onthouden. Al heb ik voor mijn rijst als een sausje, en sausjes dont mix (vind ik iig, behalve misschien majo en ketchup)

nog een van mijn favo's... perzik/kerriesaus
paar halve perzikken uit blik pureren. Wat bouiloon erbij en een flinke lepel kerriepoeder. Op warmen en je kip in gaar pruttelen. Jummie :D
fkin love kerrie. (btw.. weet dat dit misschien onbeschoft is aan een oude forum bewoner te vertellen, maar je kan ook met je muis een sectie/lines ''blue lighten'' en vervolgens geeft het je de optie om dan op dat segment te reaggeren, dan hoef je niet zoveel kopieer en plak werk te verichten, (al vind je het misschien minder mooi)

Of nog simpeler... thaise groene currypasta van pataks.. opmengen met cososmelk en je groente en kip erin gaar smoren....
ik denk niet dat ik de enige ben die hier met water tandend aan het luisteren is..

Ook een simpele als je van kaas houdt.. Voor bij de pasta. Een kuipje slankie smeerkaas (20+) met sambal of kruiden of naturel (maakt eigenlijk niet uit) of een bakje (magere) roomkaas beetje aanlengen met water en door de pasta fl*kkeren. Hamreepjes/zalmsnippers erdoorheen en je hebt een heerlijke makkelijke pasta. Ja ik ben ook wel van het gemak! (al doe ik het voor mezelf met lactosevrije roomkaas)
jesus.. jij bent echt een fantastisch receptenboek :D word up

dat geld bij mij voor currysaus :o Maar alleen die van de aldi :D
ben kennelijk niet de enige op dit forum dat gek is :P

+1, ik merkte het afgelopen weekend. Squatten samen met iemand anders......in het begin ging het gewicht gelijk op, tot 120 kg.......ik kwam nog niet verder dan 1x5 x120 en hij ging door.......tot 140, grrrrr, alleen hij bleef ver boven parallel..........vorm is altijd beter dan gewicht!
Het is een discussie die zich al langer tijd afspeelt, ik enk dat ik wel kan stellen dat iedereen boven de 50+ zegt dat vorm het beste is en dat iedereen die onder de 20- is zegt van niet (of in ieder geval hoger gewicht belangrijker vind). Het is een ouderdoms dingetje, of een ervaringsdingetje liever gezegd. Zonder kennis van zaken smijt ik liever 15, dan 5 kilo van de grond zeker gezien het ego.

Tijd voor de log:
Vandaag voor het eerste getraint in het nieuwe filaal van FFF in A'dam noord, echt een mega success. Groot, mooie kleedkamer, 4 squat rekken (dus nooit wacht tijd), alle appratuur is aanwezig en gaat tot hoogste gewichten die ik tot nu toe heb meegemaakt (130 kilo op sommigen apparaten). Het was vrij rustig want ik ging i nde ochtend (het filiaal is letterlijk 3 meter van mij huis vandaan, dus dat is wel chill). Voor de rest goeie ervaring, kreeg nog hulp van een personal trainer die ik ff om wat hulp vroeg, enzij heeft me nog een beetje aangescherpt op me bench techniek (heeft echt geholpen, voel een veel betere stretch in me borst nu). Ook nog zitten squatten, wat een beetje gekloot was aangezien ik nog niet precies weet wat de juiste hoogte vboor mij is om de stang op te plaatsen, ik denk rond de 17-18, maar zeker weet ik het nog niet, denk eerder zelfs 16, gezien ik nu een beetje klungelig de bar terugplaats op de laatste rep. Voor het voor het eerst in me sportschool leven (of daarbuiten) me waterflesje vergeten, oh wat kut.. maar goed.. lesje geleerd. Vergeet nooit een waterfles mee te nemen (de fit for free verkocht ze zelf ook niet, tenzij ik een kokonsootwater abbonement nam en daar had ik geen zin in, al had ik bij nader inzien dat beter misschien wel kunnen doen)

Goed, without further adue:

Squat:
12 x 10 kg
12 x 10 kg (op full parallel/lowest point, enorme stretch in de dijbenen, me vorm werk ik enorm aan vooral onderrug werk door me buikspieren goed aan te spannen tijdens de oefening, hielp wel, aangezien ik geen last had van me onderrug afterwards)
12 x 10 kg (misschien volgende keer 5 kilo, 2.5 per kant, erbij doen)

Bending me over rows: (humor in de log, waar gaat dit heen??)
10 x 18 kg
10 x 18 kg
10 x 18 kg (holy shit, zwaar werk)

De bench press:
6 x 10 kg (grip met duim op de eerste ring, uitademen op lift-off, goeie tips die hielpen, die ga ik erin houden, voelde ook meer kracht bij deze adem-haal methode)
10 x 10 kg
10 x 12.5 kg(movin up)
10 x 12.5 kg

Schouderpress:
8 x 14 kg (met nieuwe vorm, armen iets naar voren om schouders te matchen)
8 x 14 kg
8 x 14 kg

Cable curl:
10 x 15 kg (pt kwam nog even naar me toe en zei dat me uitvoering incorrect was, wat het ook was kennelijk. Ik heb kennelijk deze oefening maand op maand, keer op keer verkeerd uitgvoerd met een te lange ROM van buik tot gezicht, terwijl het eigenlijk maar of slechts om een beweging van 45 graden gaat, van buik tot tepel, stretch was wel aanwezig, dus het was duidelijk dat ze wist waar ze het over had.. tsja de 15 kg is sad, aangezien het door tween moet en ik dus slechts 7.5 kg per arm heb zitten tillen maar goed.. ik kom er wel in, denk ik)
12 x 15 kg (ook nog iets geleerd van deze mevrouw dat kennelijk elke oefening die je doet ook een beweging is die door de core gaat, en dus je core meepakt, inclusief curls en ook de bench, je leert er elke dag bij)
10 x 15 kg (damn die voelde ik wel, vorm ging ook erg achteruit op laatste 2 reps met elleboog die gingen zweven)

Cable pushdown:
12 x 17.5 kg (vandaag deed ik veel meer dan vroeger/vorige week, vraag me niet hoe)
12 x 20 kg
10 x 20 kg

Barbell wrist curl:
6x 20 kg totaal (10 per arm), deed het met een bench press bar, nou.. dat doe ik nooit meer, was echt oer zwaar, bijna ontilbaar
10 x 10 kg wristcurl met dumbbell, foef erg zwaar, voelde de aderen overal en nergens verschijnen incl op me voorhoofd.zo'n dikke dwars door het midden
--hierbij gelaten. had dorst na een training zonder water :(

Thanks for reading, wortel out.

fkin love kerrie. (btw.. weet dat dit misschien onbeschoft is aan een oude forum bewoner te vertellen, maar je kan ook met je muis een sectie/lines ''blue lighten'' en vervolgens geeft het je de optie om dan op dat segment te reaggeren, dan hoef je niet zoveel kopieer en plak werk te verichten, (al vind je het misschien minder mooi)
deze even naar boven halen.... Als je gewoon 1 x op reageer klikt en even de quote weghaalt heb je de hele tekst in 1 x... nog makkelijker. Kan je er gewoon tussen typen. ;) Dus ik knip en plak helemaal niets :D

sorry i mentioned it :( (dacht er pas later aan dat je me had vertelt over je pinda-allergie :( )
ach ja... je kan niet alles onthouden he! ;)

zeker ook heel gezond, ga dit zeker overwegen, is dit zelf gemaakt of pre-feb?
alles zelf gemaakt :)
zal het onthouden. Al heb ik voor mijn rijst als een sausje, en sausjes dont mix (vind ik iig, behalve misschien majo en ketchup)
sausje van de groente kan ook bij de rijst he ;)
Heb ook nog een lekker receptje van kip in koffie.. of beenham in cola.. :D klinkt gek maar zoooooo lekker!

ik denk niet dat ik de enige ben die hier met water tandend aan het luisteren is..
ze kennen me hier al... ik kan alles wel lekker maken hoor :o al zeg ik het zelf :roflol:

jesus.. jij bent echt een fantastisch receptenboek :D word up
ach ja.. ik hou van lekker eten.. ;) :D ook al kan ik zelf niet veel hebben op mijn darmen... dan nog... ik kook wel graag

ben kennelijk niet de enige op dit forum dat gek is :P
ik ben zo gek als een deur :roflol:

Het is een discussie die zich al langer tijd afspeelt, ik enk dat ik wel kan stellen dat iedereen boven de 50+ zegt dat vorm het beste is en dat iedereen die onder de 20- is zegt van niet (of in ieder geval hoger gewicht belangrijker vind). Het is een ouderdoms dingetje, of een ervaringsdingetje liever gezegd. Zonder kennis van zaken smijt ik liever 15, dan 5 kilo van de grond zeker gezien het ego.
heee.. hooo es effe... Ik behoor bij geen van beide groepen. :fluit: (ik behoor eerder tot de groep :gek: :roflol:
Maar goede vorm en goede techniek met een zo zwaar mogelijk gewicht is het beste :p

Nice dat je wat hulp had in ieder geval! Kan je ook wat voordelen geven he. ;)

enne.. af en toe even een slok water uit de kraan nemen kon ook niet?
In ieder geval wel een lekkere training gehad zo te zien! :thumb:

Terug
Naar boven