XXL Nutrition

Wortel gaat er helemaal voor!

Bezoekers in dit topic

StrongLifts 5x5: The Simplest, Most Effective Workout Program
Het zou eigenlijk niet mogen dat deze site gratis is. Als je alles doet wat deze site zegt (het zegt alles over voeding, trainingschema en uitvoeren van de oefeningen), dan kom je heel erg ver :). Vooral als beginner.

Ik zie ook dat je graag 150kg squats wil. Dan is 5x5 een goed begin om te volgen.
 
StrongLifts 5x5: The Simplest, Most Effective Workout Program
Het zou eigenlijk niet mogen dat deze site gratis is. Als je alles doet wat deze site zegt (het zegt alles over voeding, trainingschema en uitvoeren van de oefeningen), dan kom je heel erg ver :). Vooral als beginner.

Ik zie ook dat je graag 150kg squats wil. Dan is 5x5 een goed begin om te volgen.


Ja want bij jou ging dat strikt volgen van het schema zo goed :p

Nee hoor je bent en blijft ziek sterk voor je lengte/gewicht.
 
Het is een discussie die zich al langer tijd afspeelt, ik enk dat ik wel kan stellen dat iedereen boven de 50+ zegt dat vorm het beste is en dat iedereen die onder de 20- is zegt van niet (of in ieder geval hoger gewicht belangrijker vind). Het is een ouderdoms dingetje, of een ervaringsdingetje liever gezegd. Zonder kennis van zaken smijt ik liever 15, dan 5 kilo van de grond zeker gezien het ego.

heee.. hooo es effe... Ik behoor bij geen van beide groepen. :fluit: (ik behoor eerder tot de groep :gek: :roflol:
Maar goede vorm en goede techniek met een zo zwaar mogelijk gewicht is het beste :p

Wat Marina hier zegt is natuurlijk helemaal het beste........hoog gewicht met goede vorm.

Ik vind het eerlijk gezegd lachwekkend als ik mensen in de gym zie stuk gaan met een hoog gewicht maar halve (of minder) ROM........ik heb meer respect voor diegenen die een goede vorm laten zien. En ik ben nog lang geen 50 hoor!!!!
 
12 x 10 kg
12 x 10 kg (op full parallel/lowest point, enorme stretch in de dijbenen, me vorm werk ik enorm aan vooral onderrug werk door me buikspieren goed aan te spannen tijdens de oefening, hielp wel, aangezien ik geen last had van me onderrug afterwards)
12 x 10 kg (misschien volgende keer 5 kilo, 2.5 per kant, erbij doen)

10 kg??? Een lege bar is al 20kg?
 
deze even naar boven halen.... Als je gewoon 1 x op reageer klikt en even de quote weghaalt heb je de hele tekst in 1 x... nog makkelijker. Kan je er gewoon tussen typen. ;) Dus ik knip en plak helemaal niets :D
Dan maak ik me voortaan geen zorgen meer om je :)

ach ja.. ik hou van lekker eten.. ;) :D ook al kan ik zelf niet veel hebben op mijn darmen... dan nog... ik kook wel graag
Never give up!!

heee.. hooo es effe... Ik behoor bij geen van beide groepen. :fluit: (ik behoor eerder tot de groep :gek: :roflol:
Maar goede vorm en goede techniek met een zo zwaar mogelijk gewicht is het beste :p
Ik weet dat je gelijk hebt, het is net zoiets als volwassen worden. Eerst leef je wild en ongebreideld en later.. word je de keurige man met een kantoorbaan, leren schoenen, goed gestreken shirt, goed verzorgde huisvrouw, met andere woorden met de juiste vorm. Maar voor dat je dat allemaal op prijs kan stellen moet je eerst hebben aangeblunderd. Denk ik iig.

Nice dat je wat hulp had in ieder geval! Kan je ook wat voordelen geven he. ;)
Ja erg fijn

enne.. af en toe even een slok water uit de kraan nemen kon ook niet?
Afgesloten :( had het nog gevraagd

In ieder geval wel een lekkere training gehad zo te zien! :thumb:
Dankje voor het compliment


StrongLifts 5x5: The Simplest, Most Effective Workout Program
Het zou eigenlijk niet mogen dat deze site gratis is. Als je alles doet wat deze site zegt (het zegt alles over voeding, trainingschema en uitvoeren van de oefeningen), dan kom je heel erg ver :). Vooral als beginner.

Ik zie ook dat je graag 150kg squats wil. Dan is 5x5 een goed begin om te volgen.
Ben er nog niet over uit of ik stronglifts wil gaan doen, ik denk er wel over na iig

Wat Marina hier zegt is natuurlijk helemaal het beste........hoog gewicht met goede vorm.

Ik vind het eerlijk gezegd lachwekkend als ik mensen in de gym zie stuk gaan met een hoog gewicht maar halve (of minder) ROM........ik heb meer respect voor diegenen die een goede vorm laten zien. En ik ben nog lang geen 50 hoor!!!!
Klopt, ik geef je geen ongelijk. Maar het oog wilt ook wat, en met 8 of 6 kilo dumbbells rond lopen is gewoon niet sexy.

10 kg??? Een lege bar is al 20kg?
Klopt, die rekening ik niet mee. Ik reken alleen een kant van de schijven mee (al met al is dat dus 10) in mijn beleving is dit accurater om te zeggen aangezien een been ook daadwerkelijk maar, in dit geval 20 kg pakt. (de stang meerekenen vind ik een beetje verwarrend)

Tijd weer voor een log:
Druk heeft een nieuwe betekennis gekregen om 17:30 in de gym, alle bankjes in het krachthonk bezet, gelukkig kon ik wel gewoon al me oefeningen doen al moest ik af-entoe hoger gewicht pakken omdat het lagere al uitgeleend werd.

Lunges (met db): Zou je het ook met stang kunnen doen in het squat rack?
24 x 20 kg (push it to the limit)
20 x 20 kg
20 x 20 kg

Upper back:
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg

Fly:(overwoog nog naar 16 kg te gaan maar dacht laat ik me maar aan me schema houden)
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg

Wristcurls (tussen de fly sets door)L
10 x 20 kg (dus 10kg per arm)
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Lateral raise:
10 x 4 kg
12 x 4 kg
10 x 4 kg

Db preacher curls: (moest de 16 pakken omdat de 14's op waren)
6 x 16
5/4 x 16 (5 rechts, 4 links)
4 x 16 (ik vermoed dat de onderarmen meespelen bij curls)

Tricep extension:
10 x 18 kg
10 x 18 kg
10 x 18 kg (Keihard werken voor de laatste 2)

That's it for now
:chocoslag::chocoslag:(Mmmmmm, that's good)
 
Klopt, die rekening ik niet mee. Ik reken alleen een kant van de schijven mee (al met al is dat dus 10) in mijn beleving is dit accurater om te zeggen aangezien een been ook daadwerkelijk maar, in dit geval 20 kg pakt. (de stang meerekenen vind ik een beetje verwarrend)

Mhmmmm okay? Zo verwarrend hoeft dat toch niet te zijn? Een bar is (meestal) rond de 20 kg en dat met 10 kg per kant betekend dat je squats doet met 40 kg.
 
Ach... eigenwijsheid kan ook goed zijn he! :p soms ga je net wat verder dan... en soms blunder je en kom je erop terug :D
Maar je zal met de tijd wel merken dat vorm echt belangrijk is. Maar ga gerust eerst maar even lekker voor wat meer ego hoor.. Zolang je jezelf maar geen blessures aantraint! ;)

DB lunges.... ja je kan ze met stang doen. Maar probeer ze eens walking... dan eens met grote stappen en afwisselen met kleinere stappen. Dan zal je ook een hele andere beleving hebben. ;) Beiden spreken ed spieren net even anders aan. De een meer quads en de ander meer hams... Dus ook leuk om te proberen als het niet te druk is ;)

Maar klinkt wel weer als een flinke training! Nice! :thumb:
 
Mhmmmm okay? Zo verwarrend hoeft dat toch niet te zijn? Een bar is (meestal) rond de 20 kg en dat met 10 kg per kant betekend dat je squats doet met 40 kg.
Als dat makkelijker is om te lezen, zal ik dat voortaan doen :P, mij maakt het nit veel uit

Ach... eigenwijsheid kan ook goed zijn he! :p soms ga je net wat verder dan... en soms blunder je en kom je erop terug :D
Zeker, deze ervaring deel ik met je.

Maar je zal met de tijd wel merken dat vorm echt belangrijk is. Maar ga gerust eerst maar even lekker voor wat meer ego hoor.. Zolang je jezelf maar geen blessures aantraint! ;)
Tsja.. niet naar de grond kijken gaat goed totdat je struikeld ;)


DB lunges.... ja je kan ze met stang doen. Maar probeer ze eens walking... dan eens met grote stappen en afwisselen met kleinere stappen. Dan zal je ook een hele andere beleving hebben. ;)
Leuke suggesties, ik ga al dood bij de gedachte

Maar klinkt wel weer als een flinke training! Nice! ]:thumb:
thx for the support, trouwens nog een vraag over kruiden. Ben je bekend met harrisapoeder? erg lekker spull, een echte aanrader voor iedereen, die van het fijne eten houd.

Vandaag voor het eerst lamger dan anderhalf uur getraint,. maar niet zonder lol en vele inzichten. Geleerd dat het beter is los te gaan en gewoon te kijken wat lukt ipv streng naar reps te kijken. Beter is te vragen voordat je aanneemt dat iemand een aparaat niet wilt delen, sommigen zijn zelfs zo vriendelijk eentje agf te staan (ok... begin een beetje te lijken op die gast uit southpark stan? die altijd een wijze les aan het eind van de aflevering verteld. Hoe dan ook, goeie shit vandaag, heb eveneens geleerd van een mede bb (of iig sporter) dat kennelijk cable oefening slecht zijn voor je, aangezien deze een singular motion zijn. Geen idee of dit waar is, maar het klonk wel aannemlijk, de jungle van browisdom is lastig door heen te ziften, wie vertrouw je en wie niet. Nou goed, story voor another day.

De log:
Duratie, 1 uur 45 min.

Squat: (totale kg's ipv van schijven tellen)
12 x BW+Stang (ff warm-up, vorm bekijken/controleren)
10 x 40 kg (vorm is goed, uitadmeen op lift up, knieenuit elkaar, en naar buiten toe terwijl door de heupen word gegeaan. Erg intens je net parallel breekt)
10 x 40 kg (balans houden is nog wel moeilijk, met alle andere dingen die ook door me hoofd heen spoken zoals uitademen en knieen naar buiten gaan, gelukkig zitten er van die ringen aan vast die gewichten op hun plaatshouden anders waren die regel recht op de grond gekwakt)
12 x 40 kg (dacht daag mezelf uit om 12 te doen, vorm ging slechter en voelde alsof ik dood ging)

Bor (bent over row):
10 x 18 kg
10 x 18 kg
9 x 18 kg (zware reps vanaf de 6)

French press:
7 x 12.5 kg (lukt nog net om de bar op de laatste tree te zetten en eronder te glippen terwijl me hoofdtelefoon van me hoofd af werd gestoot. Die fransen moeten flink sterk zijn)
5 x 10 kg (me mentaliteit is ruk denk ik want zo slecht press ik nooit :( )
6 x 10 kg (iets meer kracht uit hielen rukken)

Schouderdrukken:
-Realisatie- ik snap nu pas dat 14 kg ook best indrukwekkend is, zeker t.o.v eerdere gewichten en daarom verdien ik eigenlijk al respect voor dit gewicht
6 x 14 kg
6 x 14 kg (door me realisatie voel ik me echt 200% beter, ik geniet van de golven so to speak, ook geinspireerd door het nummer dat luisteren was, surfen van typhoon.)
-2de realisatie- Me ego=ongeduld=ozekerheid=ongelukkigheid=minder pressen-
10 x 14 kg (zelfs luxe 20 sec extra pauze genomen ^^)

Conclusie: Stress is onnodig, ik bereik nu toch al genoeg en me doelen liggen in het verschiet, zonder onzekerheid.

Cable curl:
12 x 15 kg
-realisatie- Ik haal wat ik haal, dat is het enige wat ik wil bereiken en zoals gezegd liggen me doelen al in me verschiet dus gaat helemaal goed komen.
11 x 15 kg
12 x 15 kg

Tricep Cable:
12 x 20 kg
12 x 20 kg
14 x 20 kg
Andere gast wilde ook het appraat gebruiken, dus hij zei van ik gebruik wel ff tussendoor wat andere gewichten, toen ik weg ging vroeg een andere gast naar de machine, en ik dacht nog van.. zal ik die andere gast roepen. Niet gedaan, voelde me wel schuldig/onbeleefd, dus nog ff excuses aangeboden. Mijn gym etiquette zijn niet aanwezig, misschien kan je daar een boekje over kopen, die db racks zijn bij ons ook altijd een chaos :o...

ff compenseren voor eerder falen bij chest oefeningen, zwakte vraagt om versterking:

Db benchopress
12 x 18 kg
6 x 18 kg
10 x 18 kg (zonder angst/druk om te ''presteren'', doe ik veel meer reps, gaat bijna vanzelf)

Calfmachine:
12 x 40 kg (te makkelijk)
12 x 60 kg (heerlijk dat gevoel alsof het onbeweegbaar is en dan met vol vaart omhoog word geknalt)
12 x 70 kg (nog onbeweegbaarder!!!)
12 x 70 kg (heerlijk)
18 x 70 kg (prachtig gewoon, ff lekker gek doen)

Legg press (deluxe edition workout)
12 x 60 kg (of 120 als je beide kanten meetelt)
12 x 80 kg
12 x 80 kg
20 x 120 kg (onderkant quadriceps voel ik stevig)
14 x 40 kg (beetje cool-down en die schijfjes weer opruimen voor sluitingstijd)

Db wristcurl:
12 x 8 kg (voelde alles weer lekker aanspannen)
12 x 8 kg
10 x 10 kg

Farmerswalk met 40 kg: (5 meter heen en weer ofzoiets) gewoon om het toekomstige gewicht vast te houden wat ik later wil gaan liften

Chestpress: Gewoon voor de leuk erbij, ff afdraaien
12 x 30 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg

Op en dood, pce
Wortel out
 
Niet zo druk maken! Het is niets meer dan gewichten verplaatsen..je hebt niets aan anderen te bewijzen, het gaat erom dat je een betere versie van jezelf neerzet...
 
Walking lunges zijn inderdaad een heerlijke om lekker dood te gaan.. zeker lekker doorgaan en als j edan op een gegeven moment niet meer omhoog komt.. dan weet je het wel :D

Harissa poeder is lekker. Net als rash-el-hanout.... of gewoon wat scherpe rode peper gemalen met kerrie. :D Gewoon lekker genieten.

Het gaat erom dat je lekker traint. Vragen kan altijd. Soms komen daar de beste adviezen en lekkerste trainingen uit voort. En cable oefeningen kunnen wel degelijk goed zijn. Maar kijk ook eens naar oefeningen met elastieken. De beweging wordt dan 2 kanten op veel zwaarder. Ook een leuke uitdaging. ;)

Je trainingen zijn wel erg lang... Kortere trainingen kunnen soms wel effectiever zijn ;) Hou daar ook eens rekening mee.
Je hoeft ook niet elke keer te verhogen he.. en je moet niet elke keer beter willen. Gewoon je oefeningen doen en niet te druk maken. Een keer 2 x hetzelfde gewicht pakken is ook niet slecht.. dan ga je de volgende keer weer omhoog. Je maakt er een wedstrijd tegen jezelf van. Dan kom je jezelf nog wel een keer tegen. Dus rustig aan.. het gaat om jezelf verbeteren.. niet elke keer het MOETEN overtreffen. ;) het hoeft niet week op week omhoog te gaan. Het gaat om progressie over de tijd. En hoe verder je komt hoe langzamer dat zal gaan. Dus niet zo druk maken en genieten van je trainingen. :)
 
Als dat makkelijker is om te lezen, zal ik dat voortaan doen :P, mij maakt het nit veel uit

Ja dat is makkelijker :p

Niet zo druk maken! Het is niets meer dan gewichten verplaatsen..je hebt niets aan anderen te bewijzen, het gaat erom dat je een betere versie van jezelf neerzet...

Hier ben ik het helemaal mee eens!
 
Niet zo druk maken! Het is niets meer dan gewichten verplaatsen..je hebt niets aan anderen te bewijzen, het gaat erom dat je een betere versie van jezelf neerzet...
Thanks!
Walking lunges zijn inderdaad een heerlijke om lekker dood te gaan.. zeker lekker doorgaan en als j edan op een gegeven moment niet meer omhoog komt.. dan weet je het wel :D

Harissa poeder is lekker. Net als rash-el-hanout.... of gewoon wat scherpe rode peper gemalen met kerrie. :D Gewoon lekker genieten.

Het gaat erom dat je lekker traint. Vragen kan altijd. Soms komen daar de beste adviezen en lekkerste trainingen uit voort. En cable oefeningen kunnen wel degelijk goed zijn. Maar kijk ook eens naar oefeningen met elastieken. De beweging wordt dan 2 kanten op veel zwaarder. Ook een leuke uitdaging. ;)

Je trainingen zijn wel erg lang... Kortere trainingen kunnen soms wel effectiever zijn ;) Hou daar ook eens rekening mee.
Je hoeft ook niet elke keer te verhogen he.. en je moet niet elke keer beter willen. Gewoon je oefeningen doen en niet te druk maken. Een keer 2 x hetzelfde gewicht pakken is ook niet slecht.. dan ga je de volgende keer weer omhoog. Je maakt er een wedstrijd tegen jezelf van. Dan kom je jezelf nog wel een keer tegen. Dus rustig aan.. het gaat om jezelf verbeteren.. niet elke keer het MOETEN overtreffen. ;) het hoeft niet week op week omhoog te gaan. Het gaat om progressie over de tijd. En hoe verder je komt hoe langzamer dat zal gaan. Dus niet zo druk maken en genieten van je trainingen. :)
Je hebt wel gelijk, ik denk dat ik pesoonlijk trainen altijd als een wedstrijd heb gezien. Weet niet hoe dat komt. Ten aanzien van langer trainen, bemerk ik juist dat ik hier meer plezier uit haal, en vermoeide naar huis ga., ook physiek gaat hierop vooruit denk ik. Thanks voor al je adviezen tot nu toe, die hebben me plezier gedaan

Nog woorden gewisseld met fit for free over een welkomst pakket, dat ik zou krijgen. blijkt dat er een verschil is tussen een welkomst pakket en een ''normaal'' pakket, waar ik nu de dupen van ben.geworden. Eind stand heb ik een bidon, tas en handdoek gekregen. Niet genoeg, maar goed de werknemer waar mee ik hierover sprak is erg aardig en ik wil het niet verder laten komen dan dit.


Lunge:
22 x 20 kg
20 x 20 kg
24 x 20 kg (ff uitsloven)

Bent over rows:
10 x 18 kg
10 x 18 kg
8 x 18 kg

Fly's :
12 x 14 kg
12 x 14 kg
10 x 14 kg

Lateral raise:
12 x 4 kg
10 x 4 kg
11 x 4 kg

Preacher curl:
10 x 14 kg
5/6 14 kg (links/rechts)
5 x 14 kg (misschien is 14 kilo te hoog voor me, al gaat de eerste set okay, daarna niet meer)

Tricep Extension:
12 x 18 kg
12 x 18 kg
10 x 18 kg (voelde goed)

Bb lunges: (op aanrade van Marina)
10 x stang
10 x 10 kg (beetje duizelig dus ik ben over gegaan op alleen stang)
26 x stang

Squat: (gevraagd aan iemand die daar werkt of hij naar me squat vorm kon kijken, en niet zonder success mijn vorm is nu veel beter, heb ik het idee in ieder geval)
3x stang (bar op schouderhoogte, duimen naar binnen toe, naar het grijze gebied, je voeten iets uit elkaar in een vloeiend beweging, alsof je in de club wilt poepen zonder de wc bril te raken)

Smith chest press:
10 x 5 kg
16 x 5 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg
12 x 10 kg

Leg curl:
12 x 40 kg (voelde een sterke hamstring message hierbij, en kneep ook fanatiek op het einde op de pressure eruit te halen)
12 x 40 kg (erg bevredigende oefeningen)
12 x 40 kg

Leg extension:
12 x 30 kg
12 x 35 kg (vliegen doet ie)
12 x 45 kg

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer.
 
Zolang je vooruit gaat is het toch prima!
Je leert met de tijd je lijf wel kennen en wat misschien beter bevalt en minder goed. Time will tell he!
Dus lekker je ding doen!

In ieder geval lekker getraind!

en bevielen de barbell lunges? :D
 
chickie in de buurt? :titty:
Hoe wist je dat?:P
Zolang je vooruit gaat is het toch prima!
Je leert met de tijd je lijf wel kennen en wat misschien beter bevalt en minder goed. Time will tell he!
Dus lekker je ding doen!

In ieder geval lekker getraind!

en bevielen de barbell lunges? :D
Erg zwaar, begon lekker te zweten, en werd na een tijdje ook erg duizelig dus dat was wel minder. Moet er erg aan wennen, het is zeker zwaarder dan normale lunges met dumbbels, dus dat is een leuke uitdaging voor in de toekomst. waar ik aan ga werken.Voor nu though ga ik lekker me bitterballetjes met satesaus eten, hoop jullie nog te spreken, laterzz
 
Weer tijd voor een logje!

Het was leuk in de gym, zeker rustig. Ik stoorde mij wel aan alle mensen die dumbbells te kust en te keur door de gym heen slingerde voor geen apparent reden. Ik probeer niet op dat soort negatief te blijven hangen, maar toch stoor ik me er aan en valt me oog er continu op.
Voor de rest weer goed opgewarmt met wat plank setjes, links/rechts en midden en had ik de luxe nog naar een aantal mooie dames te mogen kijken. :o

De training was de squat routine, en zoals gewoonlijk ging ik met een hoop moed naar het squat rek toe. Die werd wel ingeperkt doordat het erg zwaar was, gelukkig gaf ik niet zo maar over en heb ik toch nog wat mooie reps neergelegd, al zeg ik het zelf.
Vervolgens nog wat rowing gedaan, wat me eveneens niet gemakkelijk af ging, ik zat te zweten alsof het niks was. Gevolgd door wat bench pressing wat wel lekker ging voor een keer, al had ik het gewicht 5 kg lager dan normaal afgesteld, te meer vanwege eerder slechte ervaring op dat hogere gewicht. Toen geschouderdrukt, was wel grappig, gezien kennelijk de hele gym op dezelfde tijd deze oefening deed, dus was een beetje alsof iedereen het in unisom zat te doen. Daarna nog wat bicep curls waarbij ik me ego zwaar onder controle moet houden, en nog wat cable pushdowns als afsluiting.

Schematische weergave:

Squat:
12 x BW (warming-up, vorm controle)
12 x 40 kg (ging goed, al heb ik nu last van me nek, dus de bar zat iets te hoog op me schouders, breath control ging steady en ook parallel was in orde)
10 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg (ging nog maar een paar setjes door, had het gevoel dat een paar mooie dames aan het meekijken waren :P )
9 x 40 kg

Low Row:
15 x 50 kg
13 x 50 kg (zwaar)
11 x 50 kg

Benchpress:
12 x 40 kg
12 x 40 kg
8 x 40 kg

Schouderdruk:
8 x 14 kg
8 x 14 kg
6 x 14 kg
7 x 14 kg

Curl:
11 x 14 kg (beide handen tegelijk, dat hoort zwaarder te zijn)
8 x 14 kg (maar 8, maar dat is prima)
8 x 14 kg (net aan)

Cable pushdown:
12 x 17.5 kg
11 x 17.5 kg
15 x 15 kg (vorm oefenen)

Db wrist curl:
8 x 12 kg

Nog wat hardlopen op helling 11 snelheid 5.0 voor de kicks.

Doei, en nog een fijne dag, trouwe lezers, inclusief ik :P
 
Klinkt als een goede training! En dat je BP wat minder was komt ook door de vele setjes vooraf met squats en rows... je raakt toch wel enigzins vermoeid.
En beter goeie vorm dan ego ;) Dus goed dat je die effe onder controle hebt gehouden :p

Nu lekker genieten van de vrijdag avond! :thumb: je hebt goed gewerkt!
 
Klinkt als een goede training! En dat je BP wat minder was komt ook door de vele setjes vooraf met squats en rows... je raakt toch wel enigzins vermoeid.
En beter goeie vorm dan ego ;) Dus goed dat je die effe onder controle hebt gehouden :p

Nu lekker genieten van de vrijdag avond! :thumb: je hebt goed gewerkt!
Dankjewel.
Ik had geen idee dat squats of rows een impact hadden op je borst, ik voel me borst niet in ieder geval tijdens deze oefeningen, though on second thought voel ik me borst wel een beetje uitrekken met me nieuwe squat vorm (minder breed de stang vastpakken/schouder hoogte). Dankje voor deze informatie, dat compenseert me ego ook een beetje ;)

Ik heb het er niet makkelijk mee in de gym, veel vreemde ogen, vind moeilijk mensen direct in de ogen aan te staren. Ik weet van mezelf dat ik soieso wel ongemakkelijk word van veel onbekende gezichten, weet ook niet echt wat gepast is. Enerzijds ben ik constant bezig met mezelf en me eigen vorm en techniek omdat ik weet dat ik dit voor mezelf doe en dat andere mensen het niet aangenaam vinden als je zit aan te staren, anderzijds ben ik zeer geneigd om nieuwsgierig te zijn, al is dit misschien een vorm van ''checking out the competition'', waarschijnlijk omdat ik mezelf valideer door beter te zijn dan iemand anders in iets.
Heel psychologische verhaal terzijde, de 3de sportdag van deze week (ik log altijd later dan de dag waarop ik sport, dus deze log is eigenlijk van zaterdag)

Lunge (db):
20 x 20 kg
20 x 20 kg (ben erg op me vorm aan het letten)
20 x 20 kg

Bent over row's:
10 x 18 kg
10 x 18 kg
10 x 18 kg (de laatste heb ik er echt uit moeten sleuren)

Fly:
10 x 14 kg (goeie vorm erg zwaar, me borsten waren erg in shape alles ging wat makkelijker dan voorheen, had ook dagen last van me borstkas die nu voorbij waren)
10 x 14 kg
10 x 14 kg

Lateral raise:
10 x 4 kg (sleepy muscles :zzz: )
9 x 4 kg (pfoef)
10 x 4 kg (eind goed al goed)

Cable curl:
12 x 15 kg
12 x 15 kg
11 x 15 kg (deze kan volgende keer wel opgehoogd worden naar 17.5 kg voor meer gains)

Tricep cablepushdown:
12 x 17.5kg
12 x 17.5 kg
12 x 17.5kg (overwegen deze naar 20 kg te gooien)

Daarnaast nog even gejoggt op snelheid 8.0 voor 15 min ging goed op die snelheid, al stoote ik de hele tijd me poot aan dat voorste gedeelte van de band waar ik me aan ergerde. Was ook eens fijn een water fles bij de hand te hebben als je joggt, normaal doe ik het buiten en dan heb je die luxe niet. Motiveerde ook om iemand naast me te hebben die vrij hard liep.

Doei :hello:
 
Back
Naar boven