- Waardering
- 127
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 21%
Thanks for the support. Cool om te horen dat iemand op jou leeftijd nog zit te beuken, respect.Blessures ontstaan door van alles en nog wat. Door verkeerde werkhoudingen, slijtage van je lichaam (40+ hier) en soms overbelasting. En blessures in het algemeen zijn bijna niet te voorkomen als je sport (misschien bij schaken niet...)
Kijk gewoon eens rustig om je heen en lees je goed in over schema's als Stronglifts 5x5 en Starting Strength. Er zijn er in ieder geval genoeg (ook hier op dit forum) groot en sterk mee geworden.
Iets als starting strength zou ik overwegen, maar momenteel moet ik me nog erg orienteren in de gym dus kan ik het niet aan nieuwe gym aan te proberen, though I will keep it in mind (ben ook nog erg onzeker wat er bij mij past).
T.o.v schaken, kan je misschien ook rsi opbouwen, wie weet. Ben zelf erg gevoelig voor blessures aangezien ik vrijwel me techniek laat lieren op het moment dat het op zwaardere gewichten aakomt, ik ben nog erg in ego mode wat dat betreft en het kan me niet schelen wat de consequenties zijn (een van de voordelen van jong zijn).
Side plank:
45 sec, beide kanten
Front plank:
45 sec (rug recht, naar beneden kijkend)
Heup bewegingen:
5x5 (ik maak persoonlijk 1,2,3,4,5 met mijn benen doorin de lucht te schrijven)
Schouder bwegingen:
3x5 (ook 1 t/m 5 maar dan met de elleboog om de schouders vrij te krijgen)
Squat:
12 x stang (met stok onder hielen om rug rechter te houden)
12 x 30 kg (ik ben terug geschakeld van 40 kg ivm met pijn aan mijn onderrug (links in de zijkant) )
12 x 30 kg
10 x 30 kg
Bent over row:
10 x 18 kg
10 x 18 kg
10 x 18 kg
Bench press: (bedankt marina voor alle wijzen woorden, door jou vergeet ik niet dat hoger niet perse beter is, ook al spreekt dit mijn gevoel/ego erg tegen)
12 x 40 kg (lift off op uitademen)
12 x 40 kg
10 x 40 kg
Lateral raise:
12 x 4 kg
11 x 4 kg
10 x 4 kg (me best gedaan, meer hoeft niet)
Preacher curl:
10 x 14 kg
6/7 x 14 kg
6 x 14 kg (verbasend hoe weinig reps ik haal, aangezien ik op 16 kg precies dezelfde hoeveelheid reps doe)
Tricep extension (liggend op het bankje)
12 x 18 kg
12 x 18 kg
12 x 18 kg (voelde alsof ik meer kon, deze oefening is erg goed voor continu-uh stretch)
Bench press op smith machine:
12 x 40 kg (gewoon voor de leuk)
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Hangen:
3x 30 seconden zitten ''hangen'' aan een pull up rek om wat basale spieren op te bouwen voor de pull ups, die later gaan komen.
Leg extension: (met 30 sec rust tussen sets in ipv 2 min als normaal)
12 x 35 kg
12 x 35 kg
8 x 35 kg
Nog 5 minuten zitten boksen tegen een boksbal, erg geinig, zeker gezien hoe de punches die ik gooide zonder effort en met ontspanning de ball veel verer lieten vliegen dan die all out RAAAGHHHH slagen. was wel grappig dus, begon ook wel in de mode te komen an een tijdje en te dansen, met een boksbal maar goed.. je moet het doen met de romance die je hebt

Wortel, out

+
=sunglasses wortel)
zelf een aanvullend eiwitshakeje past niet meer in het budget helaas...