XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Voor beginners zou ik altijd aanraden om elke spiergroep zeker tweemaal per week te maken, maar misschien ook nog wel vaker als in een fullbody schema. Ik ben natuurlijk niet naturel en wanneer je kuurt haal je voordeel uit een langere periode van eiwitsynthese. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat ik het beste groei op hoog volume per spiergroep en tevens een hoge intensiteit. Daarom kies ik ervoor om een spiergroep per dag te doen op hoog volume. Als ik daarmee klaar ben heb ik met de intensiteit waarop ik train geen energie meer voor een andere spiergroep om die met dezelfde intensiteit te trainen. Ik ga bij vrijwel elke oefening tot het gaatje namelijk. Buiten dat dit voor mij goed werkt vind ik het ook een leuke manier van trainen. Ik vind het heerlijk om de sportschool uit te stappen met het gevoel dat ik een spiergroep volledig gesloopt heb. Dat heeft me een lekker voldaan gevoel.

Over de sets reps. Naar mijn mening is 4x8 of 4x12 hetzelfde. Het gaat om de uitvoering van de oefening en vooral de intensiteit waarop je traint. Ik probeer gewoon elke oefening tot het uiterste te gaan en soms haal ik dan 8 reps en soms zijn het er 12 of zelfs 14-15. Dat kan verschillen. Vooral de laatste een/twee sets ga ik echt tot het uiterste.

Ja hier sluit ik me volledig bij aan.

Het gaat inderdaad ook om het plezier. Als je een schema niet kan volhouden, simpelweg omdat het niet leuk is, kan het theoretisch gezien wel goed in elkaar steken maar in de praktijk zal het nooit werken.

Ja helemaal eens.

Uiteindelijk is voeding toch het grootste onderdeel. En hoeveel gram tren :trollface:

Als natty juist een hogere frequentie en als niet natty kom je juist goed weg met een spiergroep eenmaal per week.

Liet je je weer even meeslepen? :roflol:
Ja ! Wovy for champ 2020 !

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.142
Foto zag er ook goed uit IMO!:thumbs:
Thanks Marv, huid begint ook een stukje dunner te worden, aders komen beter door en het vet wordt minder. En dat is inderdaad steeds beter te zien ja :D
Nice. Ik kan mij grotendeels wel vinden in jouw manier van trainen en pak sinds kort mijn armen dan ook op een aparte dag omdat ik na borst of schouders niet veel energie meer heb. Je pakt overigens nog best veel oefeningen per spiergroep. Als ik echt tot het gaatje ga, wat ik vaak ook wel poog, ben ik na 3-4 borst- of schouderoefeningen echt wel op. Ik hou denk ik wel meer rust, want ben nooit binnen een uur klaar (borst/schouders pak ik wel op één dag samen).
Ook schouders doe ik apart. Afgelopen vrijdag nog een schouder training in 45 min gedaan en was echt een goede training. Voorheen zou ik dan nog 2-3 arm oefeningen erna doen, maar omdat de energie dan ver op is duurde dat altijd vrij lang en met matig gewicht. Dan trek ik er liever een aparte dag voor uit.
Fucking bodybuilders en het verkeerde gebruik van termen.

Sowieso meest belangrijke :roflol:
Verkeerde of ander gebruik van termen. Intensiteit betekent voor mij niks anders dan trainen op een intensieve manier, dus weinig rust etc.
Met aas hoef je niet te trainen er aan denken is genoeg.
:roflol:

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.143
Zal hem hier ook maar plaatsen
Screenshot_20191101-174546_Instagram.jpg

Lekker die veins. :flexgrin:

Ik train ook al jaren op soortgelijk schema
maandag rug
dinsdag borst
woensdag benen
donderdag schouders
vrijdag armen
zat rust
zondag benen

bevalt prima en in de praktijk krijgen schouders 2x in de week flink op hun donder, borst ook met de close grips en dips in mijn triceps routine etc etc
mentaal is voor mij hoog volume één groep, beter werkbaar gemiddeld 1.15u per workout.
ik ben 100% natty, nooit aas gehad en kan dit prima volhouden.

Ik train ook al jaren op soortgelijk schema
maandag rug
dinsdag borst
woensdag benen
donderdag schouders
vrijdag armen
zat rust
zondag benen

bevalt prima en in de praktijk krijgen schouders 2x in de week flink op hun donder, borst ook met de close grips en dips in mijn triceps routine etc etc
mentaal is voor mij hoog volume één groep, beter werkbaar gemiddeld 1.15u per workout.
ik ben 100% natty, nooit aas gehad en kan dit prima volhouden.
Ik ook zoiets, maar dan 2x rug, 2x benen, 1x borst/schouders, 1x armen. Bevalt lekker. Zeker tot failure trainen en dan nog een paar negatieve reps of rest pause en dan nog een paar reps eruit persen. :)

• #2.148
Zojuist de tweede borst training van mijn cyclus. Ging lekker :flexgrin:
Verder goed nieuws vandaag. Ben bij de fysio geweest en mag benen trainen weer oppakken, dus morgen de eerste legday. Alleen voorlopig geen kuiten en geen freeweight oefeningen en even rustig opbouwen, maar god wat ben ik blij. Merk ook echt dat mijn benen na 4 weken geen legday echt droog geworden zijn.

Flye machine
20x50
15x70
12x80
10x90
2x8x100

Incline dumbbell press
12x20
12x28
12x36
12x40
10x44
8x46

Bench press
12x90
10x100
8x100
6x100
poeh leeg

Cable flyes midden
4x12x25

Cable flyes laag
4x12x20

Chest press machine
3x8x40
echt helemaal leeg, zat niet meer in :roflol:

Lekker . Lijkt op het filmpje alsof er nog wel veel meer in zat en vrij korte ROM, maar misschien vertekent het beeld.

Laatst bewerkt:
Zojuist de tweede borst training van mijn cyclus. Ging lekker :flexgrin:
Verder goed nieuws vandaag. Ben bij de fysio geweest en mag benen trainen weer oppakken, dus morgen de eerste legday. Alleen voorlopig geen kuiten en geen freeweight oefeningen en even rustig opbouwen, maar god wat ben ik blij. Merk ook echt dat mijn benen na 4 weken geen legday echt droog geworden zijn.

Flye machine
20x50
15x70
12x80
10x90
2x8x100

Incline dumbbell press
12x20
12x28
12x36
12x40
10x44
8x46

Bench press
12x90
10x100
8x100
6x100
poeh leeg

Cable flyes midden
4x12x25

Cable flyes laag
4x12x20

Chest press machine
3x8x40
echt helemaal leeg, zat niet meer in :roflol:

Die cable fly laag, pak je dan van beneden naar boven? Soort frontraise maar dan handen naast heupen beginnen en handen richting plafond? (Nagels wijzen omhoog?

• #2.151
Lekker . Lijkt op het filmpje alsof er nog wel veel meer in zat en vrij korte ROM, maar misschien vertekent het beeld.
Thanks
Valt denk ik wel mee
Die cable fly laag, pak je dan van beneden naar boven? Soort frontraise maar dan handen naast heupen beginnen en handen richting plafond? (Nagels wijzen omhoog?
Ja katrollen naar de laagste plek verstellen en dan de kabels vanaf onder richting de hoogte van je hoofd bewegen.

26 sets op borst is behoorlijk intensief inderdaad, zeker in dat tijdsbestek. :thumbs: Als ik tot de limit train ben ik met 13 sets meestal al helemaal op, maar dan ga ik wel tot failure (d.w.z. dat m'n laatste 2-3 presses lelijk zijn en langzaam gaan en door ga tot ik de DB's moet droppen).

• #2.153
26 sets op borst is behoorlijk intensief inderdaad, zeker in dat tijdsbestek. :thumbs: Als ik tot de limit train ben ik met 13 sets meestal al helemaal op, maar dan ga ik wel tot failure (d.w.z. dat m'n laatste 2-3 presses lelijk zijn en langzaam gaan en door ga tot ik de DB's moet droppen).
Op dat filmpje had ik er ook echt geen rep meer uitgekregen. @Pleister moest al een heel klein beetje helpen bij de laatste rep. En zo gaat het bij elke oefeningen de laatste 2-3 sets.

Zeker tot failure trainen en dan nog een paar negatieve reps of rest pause en dan nog een paar reps eruit persen. :)

''The conclusion here is straightforward. This study in well-trained men confirms previous research that training to failure is rarely worth it and may even be harmful in higher-volume programs.

It adds a lot of fatigue for minimal extra muscle stimulation. For strength in particular, training to failure appears more likely to be harmful than helpful, probably because failed reps themselves are ‘junk volume’ for strength, as they inherently have poor technique. Moreover, the major neuromuscular fatigue they cause can reduce the effectiveness of the rest of your workout.''

Maar ik moet bekennen dat ik ook vaak tot failure train, en dat ook blijf doen ondanks bovenstaande. Uiteindelijk vind ik het belangrijker om met voldoening de gym uit te wandelen.. :)

Op dat filmpje had ik er ook echt geen rep meer uitgekregen. @Pleister moest al een heel klein beetje helpen bij de laatste rep. En zo gaat het bij elke oefeningen de laatste 2-3 sets.
Ja, dat zag ik. Ik heb dat meestal de laatste 2-3 reps, maar jij wist je tempo wel goed vast te houden, dat lukt mij dus echt niet als ik het echt zwaar krijg (m'n een-na-laatste rep gaat tergend langzaam en m'n laatste fail ik meestal). Rest Pause sets vind ik helemaal lekker, aangezien je na een aantal seconde rust doorgaans toch nog wel 2 reps eruit kan persen.

Overigens zeg ik niet dat dat een betere manier van trainen is, tot failure gaan is niet altijd goed en ieder moet vinden wat voor hem werkt. Ik ga nu langzamer negatief bijvoorbeeld om te kijken wat dat mij oplevert, ik voel het in ieder geval veel beter en kan minder zwaar gaan.
Ik weet natuurlijk ook niet wat jij ervaart en 'diep gaan' is zoiets subjectiefs dat je het niet met een ander kan vergelijken. Ik ben altijd wel benieuwd (ook met hardloopwedstrijden had ik dat vaak) hoe diep anderen gaan en het ervaren, want je kunt het niet altijd van buiten zien. Net zoals dat ik in het filmpje van jou het op het zicht wel mee vond vallen terwijl het in werkelijkheid misschien wel heel anders is.

Ik hoor vaak mensen roepen dat ze 'niet meer kunnen' of 'tot het gaatje zijn gegaan' en soms betwijfel ik dat (hiermee zeg ik niet dat dat bij jou zo is en het resultaat van jouw harde werken blijkt ook wel uit je foto's, zo'n fysiek hoop ik ooit te bereiken).

''The conclusion here is straightforward. This study in well-trained men confirms previous research that training to failure is rarely worth it and may even be harmful in higher-volume programs.

It adds a lot of fatigue for minimal extra muscle stimulation. For strength in particular, training to failure appears more likely to be harmful than helpful, probably because failed reps themselves are ‘junk volume’ for strength, as they inherently have poor technique. Moreover, the major neuromuscular fatigue they cause can reduce the effectiveness of the rest of your workout.''

Maar ik moet bekennen dat ik ook vaak tot failure train, en dat ook blijf doen ondanks bovenstaande. Uiteindelijk vind ik het belangrijker om met voldoening de gym uit te wandelen.. :)
Klopt helemaal. Het is vooral mentaal dat ik het gevoel moet hebben maximaal te zijn gegaan om voldoening ergens uit te halen. Net als dat ik met een 7'tje niet tevreden ben als ik weet dat er meer in had gezeten. Enkel oefeningen als Deadlift periodiseer ik tegenwoordig wel en probeer ik failure te vermijden (Squat tegenwoordig ook), aangezien m'n form anders helemaal naar de klote gaat. Ik ben het met jouw conclusie eens. Sommige trainingsvormen, zoals DC-training en ook John Meadows met z'n drops en partials zijn wel gebaseerd op trainen tot failure en menig persoon heeft daar goede resultaten mee behaald (dat zegt overigens nog niet direct iets en daarnaast speelt AAS een grote rol hierin).

Dit soort onderzoeken zijn wel vaak situatiegebonden en uitgevoerd op natty’s. Maar er zal inderdaad wel een kern van waarheid inzitten. Denk niet dat als je gear gebruikt dat je snel aan het ‘overtrainen/overreachen’ bent, ookal vind ik dat die termen sowieso veel te vaak en door de verkeerde personen worden gebruikt, maar das mijn mening maar ik ben ook nog een rookie :)

De vraag is ook wat echt trainen tot failure is. Kijk naar DC-training, dan ga je nog dieper en doe je echt geen 5 oefeningen per spiergroep.

Laat onze Rus dit niet lezen

De vraag is ook wat echt trainen tot failure is. Kijk naar DC-training, dan ga je nog dieper en doe je echt geen 5 oefeningen per spiergroep.

Ja maar dat is ook het N1 principe. Iedereen is anders. Sommigen doen het goed op high volume, sommige op low volume. Zo kun je nog wel even doorgaan. Er zullen best programma's/oefeningen/vuistregels zijn die je op een grote populatie kunt toepassen, maar ieder individu zal toch zelf moeten ondervinden wat het beste voor hem/haar werkt denk ik.

dit idd. Ik heb af en toe toch dat ik terugblik en merk dat ik eigenlijk nog een repje kon doen maar ik niet durfde aka geen failure dus.

Bij DC zal een failure set op borst minder impact (mbt fatigue) hebben op een latere rugoefening dan bijvoorbeeld een volgende borstoefening. Ik doe momenteel ook DC en haal leuke resultaten terwijl ik gear wise niets doe, moet wel bekennen dat 3x trainen per week wel lastig is. 4 keer vind ik toch optimaler

Terug
Naar boven