Voor beginners zou ik altijd aanraden om elke spiergroep zeker tweemaal per week te maken, maar misschien ook nog wel vaker als in een fullbody schema. Ik ben natuurlijk niet naturel en wanneer je kuurt haal je voordeel uit een langere periode van eiwitsynthese. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat ik het beste groei op hoog volume per spiergroep en tevens een hoge intensiteit. Daarom kies ik ervoor om een spiergroep per dag te doen op hoog volume. Als ik daarmee klaar ben heb ik met de intensiteit waarop ik train geen energie meer voor een andere spiergroep om die met dezelfde intensiteit te trainen. Ik ga bij vrijwel elke oefening tot het gaatje namelijk. Buiten dat dit voor mij goed werkt vind ik het ook een leuke manier van trainen. Ik vind het heerlijk om de sportschool uit te stappen met het gevoel dat ik een spiergroep volledig gesloopt heb. Dat heeft me een lekker voldaan gevoel.
Over de sets reps. Naar mijn mening is 4x8 of 4x12 hetzelfde. Het gaat om de uitvoering van de oefening en vooral de intensiteit waarop je traint. Ik probeer gewoon elke oefening tot het uiterste te gaan en soms haal ik dan 8 reps en soms zijn het er 12 of zelfs 14-15. Dat kan verschillen. Vooral de laatste een/twee sets ga ik echt tot het uiterste.
Ja hier sluit ik me volledig bij aan.
Het gaat inderdaad ook om het plezier. Als je een schema niet kan volhouden, simpelweg omdat het niet leuk is, kan het theoretisch gezien wel goed in elkaar steken maar in de praktijk zal het nooit werken.
Ja helemaal eens.
Uiteindelijk is voeding toch het grootste onderdeel. En hoeveel gram tren
Als natty juist een hogere frequentie en als niet natty kom je juist goed weg met een spiergroep eenmaal per week.
Liet je je weer even meeslepen?