Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Foto van zojuist. Schouders goed vol en hard
20191130_111321.jpg
En kuiten passen bijna niet meer in trainingsbroek. Lekker bezig!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.302
Inmiddels alweer ruim 2 weken geleden mijn laatste tren gezet. Nu cruisen tot eind februari en zodra de dbb contest begint ga ik weer blasten. De rek was er wel uit nu dus een mooi moment op de stoppen. Heb tevens wat kleine pijntjes die alweer twee weken aanhouden inmiddels dus kon toch sowieso niet voluit trainen. Misschien nog even de fysio opzoeken. Gisteren na 4 weken weer een gesquat en ging vrij aardig met 2 sets met 180. Eerste set 3 reps en de tweede set zelfs 5.

• #2.303
Tevens benen en kuiten eens opgemeten.
Bovenbeen 73 cm omtrek
Kuit 47 cm omtrek
20191218_200001.jpg

20191218_200134.jpg

Uitgaande van hoe snel die bar omhoog gaat kon je er wel meer dan 5 toch? Gaat easy peasy. Sterk.

Met kneewraps, cheater ;)

• #2.307
Momenteel gaat het even niet heel lekker. Ik had al een schouderklacht en een polsklacht en daarvoor kan ik morgen bij de fysio terecht. Alleen ben ik dinsdag opgestaan met enorme pijn in mijn onderrug met uitstraling naar mijn billen. Ik voel de pijn eigenlijk de hele dag door, maar slapen is vooral lastig. Geen idee waar dit opeens vandaan komt. Ik heb bijvoorbeeld de grootste moeite om mijn sokken aan te doen want zo ver bukken is vrijwel onmogelijk. Hopelijk is het geen hernia ofzo en kan mijn fysio het morgen verhelpen.

Momenteel gaat het even niet heel lekker. Ik had al een schouderklacht en een polsklacht en daarvoor kan ik morgen bij de fysio terecht. Alleen ben ik dinsdag opgestaan met enorme pijn in mijn onderrug met uitstraling naar mijn billen. Ik voel de pijn eigenlijk de hele dag door, maar slapen is vooral lastig. Geen idee waar dit opeens vandaan komt. Ik heb bijvoorbeeld de grootste moeite om mijn sokken aan te doen want zo ver bukken is vrijwel onmogelijk. Hopelijk is het geen hernia ofzo en kan mijn fysio het morgen verhelpen.
Klinkt zeker niet toppie.
Hopelijk slechts een gewricht in de onderrug ofzo en dat massage helpt!

Sterkte man! Hopen dat het snel verholpen kan worden.

Klinkt wel als een hernia helaas, ik hoop dat het goed uitpakt voor je :(

Oei dat klinkt niet heel goed. Succes morgen bij de fysio!

Ai, das minder.
Nvm... Snorrie :o.
Goeie moed, ik duim dat het slechts een verrekking oid is en geen hernia!

Laatst bewerkt:
@wovano is het zenuwpijn? Piriformis syndroom heb ik ook gehad

Klinkt wel als een hernia helaas, ik hoop dat het goed uitpakt voor je :(

Imo is dat nergens uit te halen, hernia’s stralen doorgaans niet uit naar de bil maar naar het been, daar gaan immers de zenuwen ook naartoe vanuit je rug. Ook wordt er zelden rugpijn ervaren bij een hernia. Dit klinkt meer als spit, niet minder vervelend, maar hopelijk wel van korte duur :)

Sterkte @wovano

Imo is dat nergens uit te halen, hernia’s stralen doorgaans niet uit naar de bil maar naar het been, daar gaan immers de zenuwen ook naartoe vanuit je rug. Ook wordt er zelden rugpijn ervaren bij een hernia. Dit klinkt meer als spit, niet minder vervelend, maar hopelijk wel van korte duur :)

Sterkte @wovano
billen, benen en zelfs tot aan je voet, verschilt tot persoon

Sterkte @wovano
Afhankelijk van de plaats in de nek of rug straalt de pijn van een hernia uit.
Met een beetje geluk, zit er iets klem wat met manuele therapie weer los gemaakt kan worden.
Eerst maar eens naar de fysio, dan weet je meer. Alvast beginnen met pijn bestrijden is beter dan scheef zitten of staan. Succes

Hij heeft pijn in de onderrug en uitstraling naar de billen, die zenuwen zitten niet in de onderrug, dan zou hij uitstraling naar de onderste regionen van zijn benen moeten hebben, niet naar de billen. En nogmaals een zere onderrug gaat zelden gepaard met een hernia en als dat zo is dan is de hernia zelf hier doorgaans niet de oorzaak van.

billen, benen en zelfs tot aan je voet, verschilt tot persoon

Het verschilt met de plek waar de hernia zich voordoet, elke zenuw vanuit de rug loopt naar een specifieke plek in het lichaam. Heb je op bijvoorbeeld L5-S1 een hernia (onderrug) dan zal de pijn doorgaans uitstralen naar de buitenkant en onderkant van het been. Zoek je het hogerop dan straalt het weer elders uit, doorgaans daar naar waar de betreffende zenuw zich uitstrekt in het lichaam :)

Correct zithouding is belangrijk. Wandelen kan helpen. Tijdens slapen zou je een kussen onder je knieën kunnen leggen, dat kan helpen. Ik ben geen dokter/fysio, dus zal niet verder speculeren.
Zelf vind ik de oefening waarbij je op je buik ligt en vervolgens met je bovenlichaam overeind komt wel prettig, maar wellicht is dat te belastend als je serieus pijn hebt.

Laatst bewerkt:
Het verschilt met de plek waar de hernia zich voordoet, elke zenuw vanuit de rug loopt naar een specifieke plek in het lichaam. Heb je op bijvoorbeeld L5-S1 een hernia (onderrug) dan zal de pijn doorgaans uitstralen naar de buitenkant en onderkant van het been. Zoek je het hogerop dan straalt het weer elders uit, doorgaans daar naar waar de betreffende zenuw zich uitstrekt in het lichaam :)
Bij mij was het dacht ik S4
Maar die zenuw loopt toch van je rug door je billen naar je benen, kuiten en voeten?
ik had soms wel pijn aan mn linker bil uitstralend naar mn linkerbeen tot aan de voet,
Ik geloof je , maar vertel alleen mijn ervaring :dunno:

Terug
Naar boven