Raphie
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.091
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 25%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat vind ik zelf niet zo’n prettig oefening. Ook vooral vanwege de beweging naar voren. Als ik straks weer hersteld ben zal mijn training er ongeveer zo uitzien qua oefening keuze:En Arnold press dan? Dat draaien werkte bij mij wel goed. En misschien ben ik old skool, maar voor mij is balans is ook wel onderdeel van de oefening imho.
anders kan je net zo goed op alle mogelijke manieren in een leg press gaan hangen![]()
6 oefeningen schouders? vind je dat niet een beetje overkill gezien je met borst en rug ook al flink schouders aanspreek?Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat vind ik zelf niet zo’n prettig oefening. Ook vooral vanwege de beweging naar voren. Als ik straks weer hersteld ben zal mijn training er ongeveer zo uitzien qua oefening keuze:
Hammer strength plate loaded press
Smith machine press
Side raise variant
Front raise variant
Facepulls/rear delt flyes
Shrugs
Heb voldoende variatie mogelijkheden verder, we hebben dumbbells, kabels, machines voor raises dus wat dat betreft keuze zat. En voor schouders is het (in mijn geval) toch een kwestie van veel volume pompen na eerst een zware press oefening.
Het zijn er 5, eentje is voor traps. Vind ik niet zo heel veel eigenlijk.6 oefeningen schouders? vind je dat niet een beetje overkill gezien je met borst en rug ook al flink schouders aanspreek?
Het is een ander verhaal als je zoveel oefeningen nog na borst doet op een pushday inderdaad, maar ik train schouders op een aparte dag dus dat is een ander verhaal.Het totaal aantal oefeningen voor schouders valt mee maar 3 oefeningen voor de front delts bovenop de schouder stress op chest day is best wel veel ja.
Ik doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant. En op chestday worden je front delts ook goed aangepakt. Lijkt mij persoonlijk niet echt gebalanceerd.Het is een ander verhaal als je zoveel oefeningen nog na borst doet op een pushday inderdaad, maar ik train schouders op een aparte dag dus dat is een ander verhaal.
Lijkt mij ook een beetje overkill voor front delts idd, zou zelf meer focussen op rear & sideIk doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant. En op chestday worden je front delts ook goed aangepakt. Lijkt mij persoonlijk niet echt gebalanceerd.
Hammer strength plate loaded press zijkant/voorkantIk doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant.
Denk dat @Biomek meer doelt op waarom je nog die front raise variant zou willen doenHammer strength plate loaded press zijkant/voorkant
Smith machine press zijkant/voorkant
Side raise variant zijkant
Front raise variant voorkant
Facepulls/rear delt achterkant
Zo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zoDenk dat @Biomek meer doelt op waarom je nog die front raise variant zou willen doen
Met je chest oefeningen pak je secundair ookal aardig wat front delt volume mee, ik train zelf echt nooit apart front delt

Ik heb nooit beweerd dat je geen goeie schouders hebt, broer. Echter als ik lees hoe vaak je het over je schouderblessure hebt zou ik kunnen concluderen dat je teveel press movements doet voor delts. Ook omdat je het over je elleboog had wat daar ook weer mee correspondeert.Zo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zo
Die schouderblessures zijn simpel te verklaren, namelijk door dumbbell press/bench press varianten. Niet een press beweging an sich. Mijn elleboogpijn komt door skullcrushers.Ik heb nooit beweerd dat je geen goeie schouders hebt, broer. Echter als ik lees hoe vaak je het over je schouderblessure hebt zou ik kunnen concluderen dat je teveel press movements doet voor delts. Ook omdat je het over je elleboog had wat daar ook weer mee correspondeert.
Die oefening is ook wel echt om te huilen, heb die op dag 1 al niet kunnen doen zonder last van mijn ellebogen te krijgen.
Goed nieuws! Hopelijk snel weer overheen.Fysio zei overigens dat de schade leek mee te vallen. Waarschijnlijk een verrekking.
Ik loop er nu al 2 maanden mee. Toen in de buitengym was het kabelstation bezet en ben ik als eerste oefening voor armen maar begonnen met skullcrushers. Erg dom achteraf gezienDie oefening is ook wel echt om te huilen, heb die op dag 1 al niet kunnen doen zonder last van mijn ellebogen te krijgen.
Goed nieuws! Hopelijk snel weer overheen.

anwb heeft gebeld , ze willen hun wegen kaart terug . vasculaire harry hierzoZo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zo
![]()