Verslag Krachtigfitcup
Weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik moet beginnen met mijn wedstrijd 2 weken geleden, toen zonder verwachtingen een harde shape neergezet en gewonnen. Daardoor waren de verwachtingen voor deze wedstrijd een stuk hoger, en dan vooral bij mezelf. Met name upperbody stond wat plat bij de Heroes cup dus het was de bedoeling om nog wat meer te gaan laden dit keer zonder die harde conditionering te verliezen. Afgelopen week was ik net een onzeker bikinimeisje. Ben geen moment tevreden geweest, in tegenstelling tot peakweek heroes cup. Gelukkig konden
@natty87 en
@Strive4muscle me dagelijks geruststellen maar toch had ik steeds in mijn achterhoofd dat het niet goed genoeg was.
Enfin, deze week weer op dezelfde manier begonnen als 3 weken terug. 3,5 dag depleten van maandag t/m donderdag en donderdag pre en post workout beginnen te laden. Dinsdag na de training en cardio was ik echt helemaal leeg en afwezig. Woensdag nog in extremere mate, zo erg dat
@natty87 maar even mijn bloedsuiker ging meten en toen bleek ik een hypo te hebben. Bloedsuikerwaarde 2,6... Niet heel gek eigenlijk na 3 dagen zero carbs en wel 2x per dag cardio en hard trainen. Meteen wat rijstwafels met jam gegeten uiteraard. Plan werkte verder uitstekend, trok helemaal plat. Donderdag al geladen in de avond. Ondertussen ook dagelijks minimaal 7 liter water. In de nacht van donderdag op vrijdag 5,4 kg lichter. Lichaam begon vanzelf al al het vocht uit te pissen. Vrijdag verder geladen en toen was het zaterdag. Vertrokken naar Hoogeveen voor de weging, ingewogen op 99,9 kg met kleren en 6 liter vocht op dus dat zei helemaal niks. In het hotel verder gegaan met laden en eigenlijk niet meer blijven tellen maar meer op verzadiging geladen zonder dat mijn buik te bloated werd. Resultaat was 94,7 kg vanmorgen met net zo'n harde shape maar 1 kg zwaarder en dus een stuk voller dan de heroes cup. Vanmorgen geen pannenkoeken want die vielen niet goed maar 150 gram rijst met spekblokjes en ketchup. Verder rijstwafels en suikerwafels met jam en pindakaas. Is in 2 dagen 700 gram jam doorheen gegaan, 4 pakken rijstwafels, 600 gram rijst, 16 suikerwafels en wat pindakaas. Uiteindelijk werd ik vandaag met het uur steeds voller en harder. Moet zeggen, de organisatie vandaag was top. Tijden waren duidelijk, iedereen werd goed omgeroepen dus dat was heel relaxt. Rond half 4 was ik voor het eerst aan de beurt bij Novice -102 kg. Hier werd ik 1e. Even getwijfeld of ik door wilde want ik was doodmoe maar wist dat ik spijt zou krijgen als ik het niet deed en wilde graag naast
@vntl staan natuurlijk dus erna door voor Regional -102. Wist al dat Siem Goossens daar mee zou doen dus 2e plaats was het maximaal haalbare. Verder stond Dirk er natuurlijk, een buffel van een atleet van Aron Winnelinckx en nog 2 atleten. Vergelijkingen duurde super lang. Er werd constant gewisseld en poses moesten steeds opnieuw. Maar ik mocht steeds in het midden blijven naast Siem dus een goed teken. Direct erna de routine en prijsuitreiking. Hier werd Dirk 3e, ik 2e en Siem uiteraard 1e. Siem zei me backstage dat hij hem kneep omdat ik er zo hard bij stond en hij wat minder. Zo zie je maar weer dat zelfs de beste atleten nog onzeker kunnen zijn.

Siem uiteindelijk ook verdiend de overall gewonnen. Ik ben megatrots want verliezen van Siem is absoluut geen schande.
Hoe nu verder? Vandaag een beetje losgegaan maar uiteindelijk had ik meer dorst dan honger dus niet extreem veel gegeten. Morgen ontbijt in het hotel, dan om 13.00u fotoshoot bij Fox gym Den Bosch. Daarna nog even een Bossche bol eten en in de avond uit eten met
@natty87. Dinsdag begin ik weer op schema met het rebound schema op 3400 kcal en is het de bedoeling om mijn lichaam weer in homeostase te krijg. Dan ga ik lang bouwen want in mijn klasse kan er zeker nog 7 kg op. De volgende wedstrijd is een pro qualifier dus daarvoor wil ik nog wat beef erop hebben.
Nog wat foto's: