XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Hoe bereid je die pompoen? Ga het ook ff checken

• Topic Starter Topic Starter
ik gooi pompoen gewoon +- 10 mins in de airfryer op 200 graden, smaakt prima en idd te vergelijken met zoet aardappel voor weinig carbs..

Hoe werkt dat eigenlijk met het deelnemersveld?
Wordt er een aantal weken van te voren bekend wie er allemaal mee doet?
Niet dat dat verschil maakt voor in je prep, maar toch.

Je weet het eigenlijk pas als je op het podium staat.
Van te voren (paar dagen) weet je hoeveel er ingeschreven staan,maar daadwerkelijk opdagen is een ander verhaal.

Je kan ook nog hebben dat mensen switchen van klasse.
Bv van BB naar classic en vaak gebeurd het bij mens bikini en bikini dat de lengte die je
dacht dat je had daar anders is,dus val je in een andere groep.

Van te voren (paar dagen) weet je hoeveel er ingeschreven staan,maar daadwerkelijk opdagen is een ander verhaal.

Oké, thanks.
Blijft aparte verhaal, die bodybuild wedstrijden. :roflol:

Ga het dit weekend even proberen. Koolraap frieten moeten ook prima te haggelen zijn.
En vergelijkbare voedingswaarde als pompoen zie ik. Misschien ook eens proberen. Waar smaakt het naar?
:D
ik gooi pompoen gewoon +- 10 mins in de airfryer op 200 graden, smaakt prima en idd te vergelijken met zoet aardappel voor weinig carbs..
Goede tip, enige nadeel van de airfryer vind ik dat daar niet zoveel in past als in de oven in 1x. Ligt er ook aan hoe groot je apparaat is natuurlijk, maar ik heb een vrij grote oven.

Je kan ook nog hebben dat mensen switchen van klasse.
Bv van BB naar classic en vaak gebeurd het bij mens bikini en bikini dat de lengte die je
dacht dat je had daar anders is,dus val je in een andere groep.
Houdt het wel spannend :D
Hoor inderdaad wel veel mensen die twijfelen tussen Classic of open klasse. Vind ik persoonlijk een beetje raar. Bij beide klasses wordt iets anders gevraagd. Je hebt een Classic fysiek of je hebt het niet. Nu zie je vaker dat gasten die de massa missen voor de open klasse zich dan maar inschrijven voor Classic.
Geen olie of kruiden, buiten redelijk krokant en binnen zacht
In de oven ook inderdaad. Kruiden voeg ik achteraf toe.

Gister foto naar Jeff gestuurd en hij zei dat het er erg veelbelovend uitzag. Hij zei dat ik de komende 2,5 week niet weet wat ik ga meemaken en dat mijn shape nog veel beter gaat worden dan de uiteindelijke shape voor mijn shoot. Klinkt allemaal goed dus ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik gisteravond in de gym ook wel erg vol, droog en hard erbij stond. Werd door meerdere mensen steeds nagekeken. Aderen knalde overal eruit ook. Verder een heerlijke training neergezet. Voel me door de dag echt slap en energieloos, maar de trainingen gaan gelukkig nog erg lekker. Hopelijk hou ik dat nog even vol.

Ik heb het zelf wel een keer gekocht maar nooit van gekomen om te eten, maar vroeger aten wij het thuis wel eens als aardappel groente meal. En ik was net als jou een extreem moeilijke eter, en koolraap was een van de groente die ik wel weg kreeg. Dus moet wel te doen zijn. Sowieso momenteel op 3 weeks out smaakt alles goed denk ik :p

Ik heb het zelf wel een keer gekocht maar nooit van gekomen om te eten, maar vroeger aten wij het thuis wel eens als aardappel groente meal. En ik was net als jou een extreem moeilijke eter, en koolraap was een van de groente die ik wel weg kreeg. Dus moet wel te doen zijn. Sowieso momenteel op 3 weeks out smaakt alles goed denk ik :p
Ja zoals ik zei, die pompoen voelt voor mij net alsof ik gebakken aardappel zit te eten, stiekem het gevoel dat ik zit te cheaten :roflol:

Ik zit in dubio vandaag. Heb om 12.30u voor het laatst gegeten. Om 19.00u ga ik mijn poseerslip uitzoeken en om 19.30/20.00u ongeveer benen trainen bij muscletotaal. Ik heb nog 3 maaltijden. Zal ik die om 16.00u, 18.00u en na het trainen eten of 18.00u en de andere twee na het trainen? Mijn autistische brein slaat op hol als dingen niet lopen volgens mijn gewone planning :roflol:

Laatst bewerkt:
16:00, 18:00 en na het trainen :rolleyes:

En dat voor 15 kcals/100 gram en 2 gr koolhydraten.
Hier heb ik dus mijn twijfels bij! Inderdaad, die voedingswaarde staan op alle Nederlandse pompoenen en oop op NEVO.
Google je echter op de voedingswaarde van pompoen kom ik toch op de meeste sites 'veel' hoger uit (lees: 26 - 46 kcal per 100 gram). :scratch:
En om eerlijk te zijn lijkt dat mij ook realistischer. Ik bedoel, de meeste producten met 15 kcal/100 gram zijn echt veel minder 'melig' en wateriger of smakelozer dan pompoen.
Ik reken altijd met 26 kcal / 100 gram voor pompoen volgens deze: AH Pompoenblokjes.
Gevoelsmatig lijkt dat mij realistischer. En komt ook meer overeen met voedignswaarde van andere databases. Wat denk jij??

Pompoen is inderdaad lekker en makkelijk.
Ik zet echter soms mijn vraagtekens bij de voedingswaardes... die kant en klare zakken met voorgesneden stukken staat 15 kcal per 100 gram op.
Maar als je gewoon pompoen googled kom je op 35-40 kcal per 100 gram. Zal waarschijnlijk met de soort te maken hebben.
Deze had ik gemist. Maar gelukkig ben ik niet de enige die het is opgevallen. :D

Hier heb ik dus mijn twijfels bij! Inderdaad, die voedingswaarde staan op alle Nederlandse pompoenen en oop op NEVO.
Google je echter op de voedingswaarde van pompoen kom ik toch op de meeste sites 'veel' hoger uit (lees: 26 - 46 kcal per 100 gram). :scratch:
En om eerlijk te zijn lijkt dat mij ook realistischer. Ik bedoel, de meeste producten met 15 kcal/100 gram zijn echt veel minder 'melig' en wateriger of smakelozer dan pompoen.
Ik reken altijd met 26 kcal / 100 gram voor pompoen volgens deze: AH Pompoenblokjes.
Gevoelsmatig lijkt dat mij realistischer. En komt ook meer overeen met voedignswaarde van andere databases. Wat denk jij??

Deze had ik gemist. Maar gelukkig ben ik niet de enige die het is opgevallen. :D
Wat me wel is opgevallen.. heb beiden gehad. Maar de hele pompoen heeft een hele andere smaak dan die zakjes... De zakjes zijn veel wateriger en de hele pompoen is veel vezeliger en smeuiger (smaakt romiger zeg maar). Het kan aan de soort liggen misschien.. Maar op internet zie je dat nergens terug bij de verschillende soorten.
Maar ja... soms heb je ook bijvoorbeeld tuinbonen in de diepvries. De ene zak zegt 80 kcal per 100 gram... en een andere 45 kcal per 100 gram... Ook geen idee wat dan het verschil is zeg maar... :dunno:

@wovano sorry voor de topic vervuiling :o

Terug
Naar boven