AndroidHealthClinic

X-box 360

EricR zei:
Slick graphics is natuurlijk waar de 360 het van moet hebben. Meeste games zijn niets nieuws, maar een boost in graphics kan veel goed voor bepaalde titels.

Farcry instincts, maar dan wel iets langer dan de huidige versie, zou ik zo kopen als die uitkomt op de 360.
Splinter Cell Chaos Theory ooit gezien op de Xbox? Daar valt mijn mond echt van open. Ziet er grafisch net echt uit, vraag me eigenlijk af hoe dat nog mooier kan :D

Metal_Wolf zei:
Doe dat maar niet ;)
Alleen de top games zullen herspeelbaar zijn op de nieuwe xbox. De onbekende spellen om het zo maar ff te zeggen zijn niet speelbaar op de nieuwe xbox.
Dit is omdat de Xbox 360 een hele andere processor en videokaart gebruikt dan de Xbox. Elk spel moet dus handmatig worden geport naar de Xbox 360, dus ik denk dat dat er maar een handvol zijn.
Daar in tegen is de PS3 wel beter omdat je daar alle PS1 en PS2 games op kunt spelen, ochja je kunt niet alles hebben ;)

grappige is dat het argument dat jij aanhaalt voor de onmogelijkheid van volledige backwards compabiliteit van de XBox 360 nog veel sterker geldt voor de PS3. De PS3 maakt gebruik van de Cell processor en dat is een radicaal ander processor als de voorgaande edities. Ook voor de PS3 geldt, dat deze niet volledig backwards compatibel zal zijn (heeft Sony laatst toegegeven).

Verder zullen de twee apparaten grafisch gezien niet veel voor elkaar onder doen.

XBOX 360 heeft voordeel dat ze gebruik kunnen maken van een uistekende API, waardoor het voor programmeurs makkelijker zal zijn om te programmeren en het beste uit het systeem halen.

PS3 in theorie erg snel, maar heel erg moeilijk te programmeren. De vraag is dus hoe goed programmeurs er mee om kunnen gaan.

Leuk detail. De processor van de PS2 was ook sterker dan die van de XBOX. En toch ownde de XBOX de PS2 gigantisch kwa graphics (vooral natuurlijk door de grafische kaart)

Goedie zei:
grappige is dat het argument dat jij aanhaalt voor de onmogelijkheid van volledige backwards compabiliteit van de XBox 360 nog veel sterker geldt voor de PS3. De PS3 maakt gebruik van de Cell processor en dat is een radicaal ander processor als de voorgaande edities. Ook voor de PS3 geldt, dat deze niet volledig backwards compatibel zal zijn (heeft Sony laatst toegegeven).
Verder zullen de twee apparaten grafisch gezien niet veel voor elkaar onder doen.
XBOX 360 heeft voordeel dat ze gebruik kunnen maken van een uistekende API, waardoor het voor programmeurs makkelijker zal zijn om te programmeren en het beste uit het systeem halen.
PS3 in theorie erg snel, maar heel erg moeilijk te programmeren. De vraag is dus hoe goed programmeurs er mee om kunnen gaan.
Leuk detail. De processor van de PS2 was ook sterker dan die van de XBOX. En toch ownde de XBOX de PS2 gigantisch kwa graphics (vooral natuurlijk door de grafische kaart)
Van ps3 wist ik niet.

Maar idd theoretisch gezien is de ps3 sterker, dat zeiden ze ook van de p2 maar het gaat immers om de praktijk. Ik denk dat Sony een groot marktaandeel gaat verliezen dit keer als blijkt dat Microsoft weer de mooiste plaatjes op het scherm kan toveren.

Metal_Wolf zei:
Splinter Cell Chaos Theory ooit gezien op de Xbox? Daar valt mijn mond echt van open. Ziet er grafisch net echt uit, vraag me eigenlijk af hoe dat nog mooier kan :D

als je nog veel mooier wilt zien, zou ik Gears of War gaan checken. Dat is het mooiste next-gen spel tot nu toe (draait op Unreal 3 engine, dus jah dan weet je het :D )

Ja maar da's next-gen. Chaos Theory is normale Xbox.

De xbox 360 is beter met specificaties dan de playstation 3. Het zal echter de vraag zijn wie er de betere spellen gaat maken.

Playstation zal echter snel met een opvolger komen van de playstation 3 die weer een stap verder gaat, en zodoende terein te winnen op intel met hun xbox.

Revolution intresseert me toch meer dan xbox360/ps3 omdat het vernieuwend is.
Don't know about you, maar 10+ jaar lang dezelfde soort games spelen zuigt wel een beetje...

Revolution vernieuwend? Krijgen we zeker Zelda 1845 en Supermario in tig verschijningen te zien? Nintendo kan ik nou niet echt als vernieuwers zien, die teren op namen uit de oertijd van de consoles.

Jopske zei:
De xbox 360 is beter met specificaties dan de playstation 3. Het zal echter de vraag zijn wie er de betere spellen gaat maken.

Playstation zal echter snel met een opvolger komen van de playstation 3 die weer een stap verder gaat, en zodoende terein te winnen op intel met hun xbox.

dat zal sowiezo niet gebeuren. Het duurt eerst nog een jaar voordat ze met PS3 komen. Vervolgens zal het minimaal nog 5 jaar gaan duren voordat er een opvolger komt. Het produceren van een console is een ontzettend dure zaak, dat doe je niet om de jaar. Consoles zijn er om een langere periode mee te gaan. Kijk maar naar hoe lang de huidige PS2 al mee gaat, die was 1,5-2 jaar eerder op de markt dan Xbox en het duurt ook nog een jaar langer voordat de PS2 een opvolger heeft.

En Xbox is niet van Intel hoor :p , hij is van microsoft. Voor het geval je de chip bedoelt, dat is ook geen intelprocessor maar een IBM PowerPC processor (3 processoren met een kloksnelheid van 4.0 GHz :cool: , IBM PowerPC's staan er ook bekend om dat ze meer snelheid leveren per klokcyclus i.v.m. x86 processoren, dus erg krachtig processortje)

EricR zei:
Revolution vernieuwend? Krijgen we zeker Zelda 1845 en Supermario in tig verschijningen te zien? Nintendo kan ik nou niet echt als vernieuwers zien, die teren op namen uit de oertijd van de consoles.

wel ik ben oldskool :cool:

EricR zei:

Ik heb het over de console en niet over de games. De console op zich is origineel, de games mss niet, maar wel de aanpak ;)

Goedie zei:
dat zal sowiezo niet gebeuren. Het duurt eerst nog een jaar voordat ze met PS3 komen. Vervolgens zal het minimaal nog 5 jaar gaan duren voordat er een opvolger komt. Het produceren van een console is een ontzettend dure zaak, dat doe je niet om de jaar. Consoles zijn er om een langere periode mee te gaan. Kijk maar naar hoe lang de huidige PS2 al mee gaat, die was 1,5-2 jaar eerder op de markt dan Xbox en het duurt ook nog een jaar langer voordat de PS2 een opvolger heeft.
En Xbox is niet van Intel hoor :p , hij is van microsoft. Voor het geval je de chip bedoelt, dat is ook geen intelprocessor maar een IBM PowerPC processor (3 processoren met een kloksnelheid van 4.0 GHz :cool: , IBM PowerPC's staan er ook bekend om dat ze meer snelheid leveren per klokcyclus i.v.m. x86 processoren, dus erg krachtig processortje)

Was dat niet 3,2 GHz

ja ik bedoelde natuurlijk ook microsoft :p geen idee waarom ik intel heb getyped :rolleyes:

EricR zei:

Zelda ocarina of time was de zoveelste zelda, en toch was hij echt een vernieuwende game geweest. Tzelfde geld voor de eerste zelda op de NES en sNES. The windwaker was uiteindelijk ook nog een beetje vernieuwend, maar dan wel met de nadruk op beetje.

De supermario games draaien ook al superlang mee, terwijl ze ook vernieuwend zijn. Denk maar aan Mario64 en mario bros. Sunshine, was niet vernieuwend maar bood wel nieuwe gameplay elementen aan. Iets wat je van FIFA niet altijd kan zeggen.

Bijna iedere Nintendo franchise is trouwens veel uitdagender, hardcore, moeilijker, afgewerkter,... dan vele van de volwassen franchises.

Kdenk wel dat de revolution gaat falen, zeker als hij graphics gaat bieden onder het niveau van de PS3/Xbox360. Ik vind graphics de eerste belangrijke reden om nieuwe hardware aan te schaffen. Ik ben niet van plan om een console in huis te halen met bijna dezelfde grafische capaciteiten als de consoles die ik al heb, maar met een andere controller en design.

Als ik een game in huis haal zal ik wel naar het totaal packet van gameplay, originaliteit, etc... kijken.

Guido20 zei:
Morgen maar ff gaan kijken dan, en dan hoop dat er niet teveel van die buitenlandse kleine ventjes (ho, zei ik dat?) staan...... Ik moet en zal morgen die 360 uitproberen!!!!

Anders ff bij de Gameshop kijken, die hebben hem ook staan en je kan ook spelen daar. Nog niet aan toe gekomen, want het was best druk. Maar wel ff gekeken en het zag er echt super strak uit :D

IK denk dat Microsoft een flinke inhaalslag op Sony gaat maken met de 360 qua marktaandeel. Als ik de meningen om mij heen zo een beetje peil dan gaat de overgrote meerderheid voor de 360. (niet dat ik zoveel mensen ken die een groter marktaandeel voor de 360 kunnen schetsen maargoed).

In ieder geval zullen de internet mogelijkheden weer goed geregeld zijn, wat bij Sony nog maar de vraag is. Maarja, ik denk dat ik eerst maar eens een flink lange tijd met de ps3 en de 360 moet spelen (Sony en Microsoft, stuur mij een paar van die consoles!!!) voordat ik een uiteindelijk oordeel kan vellen.

DavyO zei:
Anders ff bij de Gameshop kijken, die hebben hem ook staan en je kan ook spelen daar. Nog niet aan toe gekomen, want het was best druk. Maar wel ff gekeken en het zag er echt super strak uit :D

Ik stap nu in de trein naar Den Haag, ff een kijkje nemen bij de Mediamarkt, ik zal mijn bevindingen nog wel ff posten vandaag.

Terug
Naar boven