Fitness Seller

XXL Base Fitness APP

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
De hele App is gebaseerd op de vrijheid die een kladblok heeft. Met als voordeel dat het de brains heeft van een computer. Als jij die vakjes juist prettiger vind is het toch duidelijk? Dan had je de App niet moeten aanschaffen. Maargoed als je de omschrijving van XXL Base had gelezen had je dat geweten, al is me wel duidelijk dat jij niet zo van het lezen bent;)

Het is me nu wel duidelijk dat ik 3 euro aan een kladblok heb gespendeerd ja.
Komop zeg, gebruiksgemak zou toch op 1 moeten staan bij app ontwikkelaars.
Beetje flauw om mij af te doen als slechte lezer, terwijl ik niets tegen een kladblok functie heb.
Dat kladblok zou een extra moeten zijn, niet je hele app, en zeker niet voor 3 euro.
Ik ben een echte nerd, heb zeer veel apps gezien/gebruikt en geef graag feedback als ik iets zie wat gewoon beter kan.
Doe ermee wat je wilt, mijn centen heb je toch al binnen.
Weet alleen dat je het hier echt niet mee gaat redden.

Beetje flauw om mij af te doen als slechte lezer, terwijl ik niets tegen een kladblok functie heb.
Dat kladblok zou een extra moeten zijn, niet je hele app, en zeker niet voor 3 euro.
Ik ben een echte nerd, heb zeer veel apps gezien/gebruikt en geef graag feedback als ik iets zie wat gewoon beter kan.
Ga eerst maar eens trainen.. Als je dat doet zul je begrijpen dat dit makkelijker is

Ik wil je niet afdoen als slechte lezer, maar de punten die je aanhaald, wat jij dus blijkbaar niet prettig vind stonden wel gewoon overal al beschreven dat die op deze manier werken.

Aan de andere kant is het ook niet netjes om de App nu af te doen alsof je voor 3 euro een kladblok krijgt. De gebruiksvriendeijkheid is zeker belangrijk, en wij proberen er ook zeker naar te streven XXL Base zo makkelijk mogelijk in het gebruik te laten zijn. Maar wij ontkomen er niet aan met de mogeijkheden die de App heeft dat daar even wat uitproberen aan vooraf gaat, tot je de App echt begrijpt.

Ga eerst maar eens trainen.. Als je dat doet zul je begrijpen dat dit makkelijker is

Ik train al jaren met Jefit, doet alles wat ik wil, ziet er top uit, werkt logisch en makkelijk en is gratis.
Kan vanaf mobiel of website, kan andermans schema's gebruiken, heeft ook een kladblok, repmaxes alles.
Gratis.
Heb deze app gewoon gekocht omdat ik Xxl een topsite vind waar ik graag 3 euro aan spendeer.
Wil deze app gewoon beter krijgen, niets meer.

Ik wil je niet afdoen als slechte lezer, maar de punten die je aanhaald, wat jij dus blijkbaar niet prettig vind stonden wel gewoon overal al beschreven dat die op deze manier werken.

Aan de andere kant is het ook niet netjes om de App nu af te doen alsof je voor 3 euro een kladblok krijgt. De gebruiksvriendeijkheid is zeker belangrijk, en wij proberen er ook zeker naar te streven XXL Base zo makkelijk mogelijk in het gebruik te laten zijn. Maar wij ontkomen er niet aan met de mogeijkheden die de App heeft dat daar even wat uitproberen aan vooraf gaat, tot je de App echt begrijpt.

Nee idd, ik chargeerde een beetje met mijn kladblok sneer, excuses.
Snap dat je iets beschrijft als een kladblok, maar ik zag dat meer als extra ruimte voor opmerkingen bij je workout.
Niet dat je echt kladblok-stijl een schema moet zien te maken.
Feitelijk geef je je gebruiker 3 lege regels en hoe je daar dan een overzichtelijk iets van maakt is voor mij iets teveel speurwerk. Als het voor mij in 10 seconden niet duidelijk is, ga ik naar de volgende app kijken.
In deze tijd is gebruiksgemak echt belangrijk, zeker met zoveel concurrentie.
Ik wacht gewoon een paar updates af, misschien wordt het meer wat ik voor ogen heb, en zo niet pak ik gewoon een andere app, even goede vrienden.

Ik train al jaren met Jefit, doet alles wat ik wil, ziet er top uit, werkt logisch en makkelijk en is gratis.
Kan vanaf mobiel of website, kan andermans schema's gebruiken, heeft ook een kladblok, repmaxes alles.
Gratis.
Heb deze app gewoon gekocht omdat ik Xxl een topsite vind waar ik graag 3 euro aan spendeer.
Wil deze app gewoon beter krijgen, niets meer.

We gaan hier op dit forum geen wedstrijdje houden welke App beter is. Ik denk dat er mensen zijn die vinden Jefit beter en je hebt mensen die vinden XXL base beter.

Ik denk alleen oprecht niet dat je weet wat XXL Base kan. Aangezien XXL Base echt meer mogelijkheden heeft.

Je punt is gemaakt, we waren nog steeds bezig met het makkelijker in gebruik maken van de App en daar blijven we ook nog mee doorgaan:)

Nee idd, ik chargeerde een beetje met mijn kladblok sneer, excuses.
Snap dat je iets beschrijft als een kladblok, maar ik zag dat meer als extra ruimte voor opmerkingen bij je workout.
Niet dat je echt kladblok-stijl een schema moet zien te maken.
Feitelijk geef je je gebruiker 3 lege regels en hoe je daar dan een overzichtelijk iets van maakt is voor mij iets teveel speurwerk. Als het voor mij in 10 seconden niet duidelijk is, ga ik naar de volgende app kijken.
In deze tijd is gebruiksgemak echt belangrijk, zeker met zoveel concurrentie.
Ik wacht gewoon een paar updates af, misschien wordt het meer wat ik voor ogen heb, en zo niet pak ik gewoon een andere app, even goede vrienden.

Ik snap je punt. Alleen jammer dat je om die reden een App aan je voorbij laat gaan die het meeste kan van alle andere fitness Apps die op de markt zijn..

We gaan hier op dit forum geen wedstrijdje houden welke App beter is. Ik denk dat er mensen zijn die vinden Jefit beter en je hebt mensen die vinden XXL base beter.

Ik denk alleen oprecht niet dat je weet wat XXL Base kan. Aangezien XXL Base echt meer mogelijkheden heeft.

Je punt is gemaakt, we waren nog steeds bezig met het makkelijker in gebruik maken van de App en daar blijven we ook nog mee doorgaan:)

Zal het morgen nog eens een eerlijke kans geven dan, keep it up:thumb:

Ik vind de kladbokfunctie in de XXL Base app juist zeer fijn! Dan ben je niet zo gebonden aan dingen. Verder staat er bij mij een voorbeeld boven in het logboek over hoe je oefeningen invoert en het duurde precies 7 seconden om dat door te lezen en te snappen. Daarna stelt het invoeren weinig moeilijks voor. Voor mij echt een uitkomst!

Ik heb gisteren na de workout even de tijd genomen om mijn training in te voeren bij het Training Log. Daarbij heb ik een paar opmerkingen.

Als ik iets invoer dan kan dat volgens mij enkel als
Ik heb reeds aangegeven dat ik het metriek stelsel gebruiken wil, maar moet wel telkens "kg" invullen. Ik denk dat je redelijk veilig bent als je de aanname maakt dat niemand met grammen of megagrammen werkt. Hetzelfde (maar dan anders) geldt voor de "x". Dit is telkens hetzelfde en zou daarom als invoer weggelaten kunnen worden. De app zou bijvoorbeeld met een 'input mask' kunnen werken:
___x ___kg (2x 3 karakters maximaal)
Op mijn Android toetsenbordje scheelt dat al heel vele switchen tussen letters en cijfers.

Ook probeerde ik op basis van mijn Training Log een schema te importeren, maar dat kon niet. Dit vind ik een stuk minder storend dan het bovenstaande, maar wellicht is het een idee om dit mogelijk te maken.

De lijkt de app niet te onthouden dat ik mijn Timer niet op 30 seconden maar 60 wil hebben.

Verder wil ik graag het geluid bij een nieuw PR uitzetten.

Ik heb gisteren na de workout even de tijd genomen om mijn training in te voeren bij het Training Log. Daarbij heb ik een paar opmerkingen.

Als ik iets invoer dan kan dat volgens mij enkel als

Ik heb reeds aangegeven dat ik het metriek stelsel gebruiken wil, maar moet wel telkens "kg" invullen. Ik denk dat je redelijk veilig bent als je de aanname maakt dat niemand met grammen of megagrammen werkt. Hetzelfde (maar dan anders) geldt voor de "x". Dit is telkens hetzelfde en zou daarom als invoer weggelaten kunnen worden. De app zou bijvoorbeeld met een 'input mask' kunnen werken:

Op mijn Android toetsenbordje scheelt dat al heel vele switchen tussen letters en cijfers.

Ook probeerde ik op basis van mijn Training Log een schema te importeren, maar dat kon niet. Dit vind ik een stuk minder storend dan het bovenstaande, maar wellicht is het een idee om dit mogelijk te maken.

De lijkt de app niet te onthouden dat ik mijn Timer niet op 30 seconden maar 60 wil hebben.

Verder wil ik graag het geluid bij een nieuw PR uitzetten.

Al je punten zijn herkenbaar als iets waar de app nog sneller/beter door kan worden. We waren er een beetje huiverig voor om meteen met autocorrectie te gaan werken.

1) Er zijn meerdere opties voor je eerste punt:
- je vult 2 getallen in het en de app past het aan (eerste wordt 'x', tweede wordt de eenheid) zodra je klaar bent met invullen
- de 'x' of 'kg' wordt toegevoegd nadat je 2x op spatie drukt (net als de punt aan het einde van een zin bij Android en ik geloof ook iPhone)
- de eenheid wordt pas automatisch ingevuld als je de oefening een keer eerder hebt ingevoerd (zeker niet iedereen werkt maar in 1 eenheid, zeker als je over tijd of afstand praat)

2) Training logs kun je idd niet als schema opslaan op dit moment. Je kunt wel een ingevoerde dag naar vandaag kopieren. Zullen we over nadenken of dat makkelijker kan.

3) Timer modus en tijd kunnen we inderdaad gewoon opslaan. Voegen we zeker in een volgende versie toe!

4) Snappen we ;) een simpele aanpassing die al op de planning stond is alleen een record geluidje als het een tweede invoer voor dezelfde oefening is. In het begin heb je namelijk heel wat applaus. Nemen we dus ook mee!

Nog een opmerking: de versie met spreadsheet output wordt nu voor Android en iPhone getest. Komt er denk ik dit weekend al aan!

Ik gebruik deze app nu een week en het bevalt erg goed! Kladblokfunctie geeft veel vrijheid, precies wat ik bij soortgelijke apps miste. Ik las dat je binnenkort de trainingsdata rechtstreeks naar excel kunt exporteren, dit zou helemaal ideaal zijn.

Ik gebruik deze app nu een week en het bevalt erg goed! Kladblokfunctie geeft veel vrijheid, precies wat ik bij soortgelijke apps miste. Ik las dat je binnenkort de trainingsdata rechtstreeks naar excel kunt exporteren, dit zou helemaal ideaal zijn.

Jep, de Android en Apple versie zijn nu geupdatet! Je kunt een spreadsheet exporteren door naar Instellingen te gaan -> Export Logboek -> Spreadsheet.

Wat ook handig zou zijn bij de zelfde oefening bv

Als je reps + gewicht ingeeft dat hij een voorstel doet om bovenstaande over te nemen.

Wat ook handig zou zijn bij de zelfde oefening bv
Als je reps + gewicht ingeeft dat hij een voorstel doet om bovenstaande over te nemen.

Bedoel je dat je bijvoorbeeld aan volume sets doet met sets waarbij je hetzelfde gewicht en herhalingen gebruikt?

Voorbeeld:

Barbell squat
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Jep, valt veel voor dat herhaling en gewicht het zelfde is, zo handig zijn moest de app dit op pikken en dat je bv dubbele spatie doet dat hij het in vult.

Ik wil net mijn trainingen van afgelopen week invullen (gebruik nog altijd pen en papier) maar het is niet mogelijk om de datum in te stellen in het trainingslog. Als ik iets invoeren wil dan moet ik dat perse op de dag zelf doen lijkt het. Misschien kijk ik erover heen (kalender rechtsboven doet niets) maar dit lijkt me nog wel een goede om te implementeren.

Ik wil net mijn trainingen van afgelopen week invullen (gebruik nog altijd pen en papier) maar het is niet mogelijk om de datum in te stellen in het trainingslog. Als ik iets invoeren wil dan moet ik dat perse op de dag zelf doen lijkt het. Misschien kijk ik erover heen (kalender rechtsboven doet niets) maar dit lijkt me nog wel een goede om te implementeren.

Hi Seroczynski,

je kunt de datum van een ingevulde dag veranderen door het zwarte datumvakje lang in te drukken. Er verschijnt dan een popup waar je een nieuwe datum kunt selecteren.
Mocht je dus vergeten zijn je trainingen in de app in te vullen, kun je gewoon vandaag invullen en daarna de datum aanpassen.

Hi Seroczynski,

je kunt de datum van een ingevulde dag veranderen door het zwarte datumvakje lang in te drukken. Er verschijnt dan een popup waar je een nieuwe datum kunt selecteren.
Mocht je dus vergeten zijn je trainingen in de app in te vullen, kun je gewoon vandaag invullen en daarna de datum aanpassen.
Bedankt, zal het vanavond meteen alsnog invoeren :)

Terug
Naar boven