Fitness Seller

Zelda's BB trainingslog

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Ik zit voor het eerst sinds lange tijd in een rustweek. Mooi moment om ook eens te beginnen met een trainingslog. Ik zal in deze openingspost maar eens beginnen mijn trainhistorie samen te vatten.

We schrijven juni 2004. Na jaren van inactiviteit heb ik langzaam maar zeker een horeca-spoiler ontwikkeld. Heb niet eens een fiets, doe alles met de auto en OV. Ik eet zoals de gemiddelde student: slecht dus, veel chips, fastfood en bier. Maar er begint binnen in mij een stemmetje steeds harder te roepen dat het zo niet langer kan. Als ik in mijn auto over een drempel rijd voel ik mijn borst en buikvet meedrillen. Ik schrik van vakantiefoto's: ik ben hard bezig die vadzige kl***zak te worden die ik me had voorgenomen nooit te zullen zijn! Er moet iets gebeuren. Op dat moment weeg ik 88 kilo en is mijn vetpercentage ongeveer 25%.

Ik weet vrij weinig van voeding en beweging, maar besluit eens op internet te gaan kijken. Ik kom terecht op sites zoals die van het voedingscentrum en leer alles over caloriën, vetten, koolhydraten en eiwitten. En over hoe je die weer zo optimaal mogelijk verbrandt. Ik heb al enige tijd geleden een mooie mountainbike op de kop getikt, en besluit nu die maar eens te gaan gebruiken...

Het is inmiddels juli 2004. Drie dagen in de week fiets ik een stukje door de bossen en duinen van het Haarlemse achterland. Hard. Ik heb nooit veel geduld gehad dus dat vet moet er snel af. Ondertussen leer ik mezelf een nieuw voedingspatroon aan. Chips en friet worden definitief afgezworen. Net als frisdrank. Bier blijf ik wel drinken, dat vind ik te lekker om te laten staan. En warempel: het werkt! M'n conditie is met sprongen vooruitgegaan. Ik fiets mijn vaste trajecten steeds sneller. We gaan dus grotere stukken pakken. Begin augustus fiets ik ongeveer 20 km in drie kwartier.

Nu begin ik de smaak van het bewegen te pakken te krijgen. Ik zie op het strand een jongen met geweldige armen. Dat wil ik ook. Een goede vriend van me traint al 10 jaar en is ziekelijk gespierd in mijn ogen, zo wil ik natuurlijk nooit worden, maar hij weet vast wel hoe ik moet beginnen met krachttraining! Ik koop twee haltertjes, en ga aan het werk. Algauw begin ik een aanzielijke krachtstoename te zien. En het lichaamsgewicht gaat nog steeds rap omlaag!

En dan is het 31 augustus 2004. Ik schrijf me in op het dutchbodybuilding forum. Dat is informatief! Eind september weeg ik 78 kilo bij een procent of 14. Ik koop een drukbankje (daarvoor behelpen met krukken, stoelen enz). Een barbell en steeds meer halterschijven volgen...

In juli 2005 was m'n VVM met 10 kilo gestegen, van 63 naar 73 kilo. Maar toen kreeg ik toxoplasmose, een ziekte vergelijkbaar met Pfeiffer.

En nu is het december 2005. Ik weeg 83 kilo bij 9%. Niet echt veel gegaind door de ziekte, maar het gaat de laatste weken weer wat beter. De progressie gaat erg langzaam, maar staat niet helemaal stil. Eten gaat nog niet van harte. In kracht ga ik wel redelijk vooruit.

Mijn huidige krachtstats:
BP 8x80 kg :( Borst blijft met voorsprong zwakste punt...
DL 3x140 kg
SQ 5x100 kg
barbell curl 8x58 kg :) Biceps gaan wel erg goed...
dumbbell row 8x47 kg
barbell front raise 8x38 kg
side raise 8x17 kg
bent over raise 8x17 kg
Zie ook mijn [Link niet meer beschikbaar] voor foto's.

Ik train nog steeds thuis. Na de rustweek wil ik weer een nieuw schema gaan volgen, ik zit nog te twijfelen wat voor schema.

Keep you posted.

Laatst bewerkt:
Leuk verhaal, goeie stats heb je al. scu6 met je log

:thumbs: Goed verhaal, denk dat veel mensen zich hier in herkennen!

goed verhaal man ga zo door ik train ook thuis lekker gevoel geeft dat altijd succes met je log

• Topic Starter Topic Starter
Dit is het schema dat ik van september tot nu heb gevolgd:

Maandag: borst, buik, voorkant schouders
- Decline dumbbell press 12-10-8-6
- Crunches 3*50
- Incline bench press 12-8-8-8
- Dragon flags 3*12
- Barbell frontraise 3*8
- Flyes 3*8

Dinsdag: rug, achterkant schouders
- Deadlift 12-8-5-5-3-3
- Bent over raise
- Chin up 3*12
- Barbell shrugs 3*10
- Dumbbell row 12-8-8-8

Donderdag: benen
- Squat 12-10-8-8
- Good mornings 12-10-8-8
- One legged calf raise 3*8
- Leg extensions 3*12
- Leg curl 3*12

Vrijdag: armen, zijkant schouders
- Barbell curl 12-10-8-8
- Smal bankdrukken 12-8-8-8
- Side raises 8-8-8
- Concentration curl 4*8
- One arm tri-extension 3*8

Benendag is eerlijk gezegd de eerste die ik oversla als ik geen tijd heb om 4 dagen te trainen. Maar meestal haal ik de 4 dagen wel.

Mooi, dat je een log begonnen bent. Ziet er allemaal goed uit en is heel herkenbaar!:D
Wat je schema betreft, dat je vandaag gepost hebt. Ziet er goed uit, maar ik vind alleen de volgorde op de maandag een beetje vreemd. Je doet crunches tussen je borsttraining door en ook schouderoefeningen. Waarom is dat? Tevens zeg je, dat je benen als eerste laat vallen, terwijl dat je belangrijkste spiergroep zou moeten zijn. Dat zou ik dus aanpassen, maja dat is subjectief.:D

Mighty zei:
Mooi, dat je een log begonnen bent. Ziet er allemaal goed uit en is heel herkenbaar!:D
Wat je schema betreft, dat je vandaag gepost hebt. Ziet er goed uit, maar ik vind alleen de volgorde op de maandag een beetje vreemd. Je doet crunches tussen je borsttraining door en ook schouderoefeningen. Waarom is dat? Tevens zeg je, dat je benen als eerste laat vallen, terwijl dat je belangrijkste spiergroep zou moeten zijn. Dat zou ik dus aanpassen, maja dat is subjectief.:D

Ik vind het altijd lekkerder om spiergroepen om en om te trainen. Zo kan je een spiergroep bij de tweede en derde oefening nog wat intensiever trainen omdat die een paar minuten rust heeft gehad. :)

Ja, ik weet niet wat t is met die benen, je moet keuzes maken.

Zo, vandaag m'n tentamen gehad (was nogal belangrijk). Ik heb door al het studeren nog geen tijd gehad om een schema uit te werken, maar ik heb wel besloten dat het nu maar weer eens een twee split schema wordt. Alle spieren in twee dagen dus. En dan niet afhankelijk van de weekdagen, maar 1 dag op en 1 of 2 af. Lekker flexibel dus. In het verleden heb ik hier ook de beste gains mee behaald.

Het wordt iets van:

Dag 1: Borst, vk+zk schouders, triceps, buik, kuiten.
Dag 2: Rug, ak schouders, biceps, hams & quads.

Succes kerel..

2 daags split schema ben ik geen voorstander van..
Maar je moet doen wat jezelf het lekkerste vind en waar je het meeste mee gaind.

Ik ga deze cker volgen. :D

hm jij ook succes. ik heb in het verleden ook de beste gains met een 2-split gehaald, maar de eerste maanden gain je op élke trainingsvorm

Ok, eerste training met nieuwe schema is achter de rug:

Bench press
12x50
8x70
8x80
8x80

Dragon flags
10xbw
10xbw
8xbw

Incline flyes
8x22
8x22
8x22

Standing one legged calf raise
12x42+bw
12x42+bw
12x42+bw

Front press
8x40
8x42
6x44

Ik ben rustig aan begonnen, op de meeste oefeningen onder m'n 8 RM gewicht gebleven (behalve BP).

Alles ging dan ook erg soepeltjes.

Donderdag volgende training.

Laatst bewerkt:
ziet er lekker uit heb dit zelf nog nooit geprobeert een 2dag split

Donderdag: rug biceps ak schouders (benen)

Ik was niet ech fit, de energie die ik kreeg door de afgelopen rustweek lijkt na een training al weer verdwenen. Ben toch maar gaan trainen, maar ging niet echt van harte. Ik heb de squat dus maar overgeslagen, dat zat er echt niet meer in. Ik kijk voorlopig even aan hoe het gaat, als het echt niet gaat hou ik het voorlopig bij twee trainingen in de week. Volgende training zaterdag als ik me goed voel, anders een of twee dagen later.

Deadlift
10x70
8x100
5x115
3x125

Bent over raise
8x17
8x17

Chin up
8xbw
8xbw
8xbw

Shrugs
10x90
10x90
10x90

Barbell curl (lang niet gedaan)
8x48
8x52
8x52

Goeie training. Volgende keer gewoon weer squatten natuurlijk, he!:D

Gister de hele dag moe na het trainen, gaat echt niet lekker zo. Ik dacht vorige week toen ik niet trainde dat ik eindelijk beter aan het worden was. Ik ben door de toxoplasmose denk ik veel sneller overtraind dan normaal, en heb de afgelopen maanden dus misschien constant in een staat van overtraining gezeten. Dat kwam dus nog bovenop de vermoeidheid van de ziekte zelf. Het is maar een theorie natuurlijk. Maar het zou een hoop verklaren. Ik ga dus denk ik pas volgende week weer trainen, maar misschien dat ik nog wel ff ga squatten morgen omdat ik die gister gemist heb.

Ik vraag me af of het überhaupt wel verstandig is om te trainen dan of is dat chronisch? Het is toch net zoiets als Pfeiffer, alleen dan net ff anders? Zou eens navragen bij je huisarts (als je dat nog niet gedaan hebt), of het wel verstandig is om te trainen. Het zou namelijk je herstel kunnen verslechteren.

Terug
Naar boven