MuscleMeat

Zelda's BB trainingslog

Zelda zei:
Ik vind het altijd lekkerder om spiergroepen om en om te trainen. Zo kan je een spiergroep bij de tweede en derde oefening nog wat intensiever trainen omdat die een paar minuten rust heeft gehad. :)

Ja, ik weet niet wat t is met die benen, je moet keuzes maken.

Er staat toch in je titel te lezen dat je een BB bent? Dan gaat het eerder over uitputten van de spieren. Door lange pauzes te laten vult de ATP voorraad zich terug aan en ben je meer op kracht bezig dan massa.

Zelda zei:
Bench press
12x50
8x70
8x80
4x85
3x90
1x95 PR

je zou ook eens een keertje kunnen gaan toppen. Dus dan geen setjes maken met 8hh, maar gewoon een paar hh en dan steeds erop blijven gooien. Dan kom je heus wel boven de 100kg uit.

• Topic Starter Topic Starter
calibre zei:
Er staat toch in je titel te lezen dat je een BB bent? Dan gaat het eerder over uitputten van de spieren. Door lange pauzes te laten vult de ATP voorraad zich terug aan en ben je meer op kracht bezig dan massa.

Ja ik ken de theorie, maar ik sta daar toch niet helemaal achter. Anders zou je ook kunnen zeggen dat een 3 dagen in de week full body schema (zoals HIT of HST) ook meer een kracht schema is, omdat je maar 1 of 2 setjes per spiergroep doet en dan 48-72 uur rust. Ten opzichte van een 3 of 4-split schema put je je spieren daarmee ook veel minder uit. Je hebt wel een punt maar ik weet niet wat nou zwaarde weegt, het feit dat je intensiever an trainen of het ATP verhaal.

M@rsel zei:
je zou ook eens een keertje kunnen gaan toppen. Dus dan geen setjes maken met 8hh, maar gewoon een paar hh en dan steeds erop blijven gooien. Dan kom je heus wel boven de 100kg uit.

Ik was ook min of meer aan het toppen zou je kunnen zeggen, ik denk niet dat die 100 nog lang duurt. :)

Zelda zei:
Ja ik ken de theorie, maar ik sta daar toch niet helemaal achter. Anders zou je ook kunnen zeggen dat een 3 dagen in de week full body schema (zoals HIT of HST) ook meer een kracht schema is, omdat je maar 1 of 2 setjes per spiergroep doet en dan 48-72 uur rust. Ten opzichte van een 3 of 4-split schema put je je spieren daarmee ook veel minder uit.

Ik denk dat je het "uitputten van de spier" niet te letterlijk moet bekijken. Volgens een fysio waarop ik deze theorie baseer dus het uitputten van de ATP voorraad (zie hieronder)

Je hebt wel een punt maar ik weet niet wat nou zwaarde weegt, het feit dat je intensiever an trainen of het ATP verhaal.

Tjah ik als krachtsporter heb het makkelijk. Moet er op letten dat ik voldoende rust neem tussen men setjes. Ik denk dan een BB een beetje zelf een balans zal moeten opstellen. Maar volgens die fysio mag hij niet volledig gerecupereerd zijn van zen vorige set voor hij aan zen volgende begint.

et zit m in de pauze; doordat je max. 2 minuten pauze neemt is de spier niet in staat zijn brandstofvooraad te herstellen, de atp-reserves. dit probleem omzeilt de spier enkel door vezeldikte toename, conditieverbetering heeft bij zo'n korte pauze geen zin. bij de tweede set ben je dus nog moe van de eerste set en zou je hartslag rond de 120 slagen/minuut moeten zitten (wanneer je aan de volgende set begint)
wacht je langer dan 2 minuten dan zal de spier weer in kracht toenemen waardoor je in het meest ongunstige geval even sterk bent als bij de eerste set. de aanpassing van de spier is gericht op snellere aanvulling van de brandstofvooraad en een betere vascularisatie (vatenstelsel wordt ontwikkeld) met als gevolg dat er minder vezelgroei plaats vindt omdat de spier bij elke set bijna even sterk is als bij de set ervoor. als je die tijd sterk verkort tot maximaal 90 seconden dan heeft aanpassing in de vascularisatie geen zin, de spier gaan onmogelijk binnen 90 seconden volledig recupereren waardoor de vezels gedwongen worden tot groei als kompensatie.

geschreven door hercules op bstrong

Interessant, thanx!

Deadlift
12x70
8x100
5x120

Chin up
8xbw
8xbw
8xbw

Dumbbell curl
8x23
7x23
6x23

Bent over raise
8x17
8x17
8x17

Shrugs
10x90
10x90
10x90

Deadlift moet hoger ;)

Is het trouwens een pull training? Dan mis ik nog een BB/DB row

calibre zei:
Deadlift moet hoger ;)

Is het trouwens een pull training? Dan mis ik nog een BB/DB row

Ik weet het, m'n PR ligt op 140 (ook al niet best), maar ben nog steeds niet de oude helaas. :(

Ook ben ik nog steeds erg snel overtraind, dus vooral met zware compounds doe ik het nog ff rustig aan.

Wat geen pull, maar rug, biceps, ak schouders.

Morgen benen.

Vandaag was het dan zo ver: ik ging voor de 100 kg bench. Ondanks dat ik vannacht nauwelijks heb kunnen slapen door nachtdienst toch gedaan.

Bench press
12x50
8x70
8x80
5x85
3x90
1x95
1x100 PR :banana: :rocker: :woot:

Dragon flags
12xbw
12xbw

Standing one legged calf raise
3x47+bw
3x47+bw
3x47+bw

Front press
8x50
8x52 PR
6x52

Side raises
6x16
6x16

Crunches
50xbw

Ik hoor nu dus eindelijk bij de club van 100. :cool: Zou tijd worden ook, de laatste tijd begint het borstje eindelijk een beetje bij te trekken.

Ik ben verder niet echt tevreden met dit schema, ik doe woensdag nog een rug-benen-biceps training en dan ga ik over op een HIT schema gedurende een paar weken, en misschien ga ik daarna toch een keer HST proberen.

de beste wensen en een gezond 2006
ziet er flex uit zelda ik doe nu ook HIT gaat wel lekker maar benen gaan er niet zo goed bij maar jah doorknallen

Mooi PR kerel, hoe voel je je nu je de 100 kilo BP hebt gehaald?:D

Maar er zit zeker meer in als je een betere set up gebruikt.

gefeli zelda, 100 is idd een mooi pr

WuLee zei:
Mooi PR kerel, hoe voel je je nu je de 100 kilo BP hebt gehaald?:D

Maar er zit zeker meer in als je een betere set up gebruikt.

Mijn dag kan niet meer stuk. :cool:

Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb hiervoor eigenlijk nooit echt getopt, vond het niet echt nodig, maar het kan je natuurlijk ook over een plateau heentillen. Wat voor setup had jij in gedachten?

beste wensen nog kerel en gefeliciteerd met je pr!
op naar de 200kg benchpress!
succes!

op naar de 1000kg!
dat kan natuurlijk helemaal niet ;) maar je kent me; een grappenmaker pur sang.

Zelda zei:
Mijn dag kan niet meer stuk. :cool:

Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb hiervoor eigenlijk nooit echt getopt, vond het niet echt nodig, maar het kan je natuurlijk ook over een plateau heentillen. Wat voor setup had jij in gedachten?

Idd mooie PR, als set up zou je ongeveer dit kunnen proberen:

(lange rust pauzes tussen de sets, 3-5 minuten)
10x30kg
6x50kg
3x75kg
1x80kg
1x90kg
1x100kg
1x Wat je denkt nu te kunnen drukken, bv 105 of 110kg

Met tegenzin door kater:

Squat
12x50
8x70
5x80 (auw mn knieën)
5x80

Dumbbell curl
10x21
8x23
7x23
6x23
6x23 negatieven

Chin up
8xbw
8xbw
8xbw

Bent over raise
8x17
8x17
8x17

Barbell shrugs
15x70
10x100
10x100
10x100

Squat gaat nog steeds k*t, om m'n knieën niet te slopen rustig aan.

Squat moet idd hoger, maar beter rsutig aandoen met je knieen; wel goede curls

Terug
Naar boven