MuscleMeat

Zelda's BB trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Mighty zei:
Ik vraag me af of het überhaupt wel verstandig is om te trainen dan of is dat chronisch? Het is toch net zoiets als Pfeiffer, alleen dan net ff anders? Zou eens navragen bij je huisarts (als je dat nog niet gedaan hebt), of het wel verstandig is om te trainen. Het zou namelijk je herstel kunnen verslechteren.

Ik loop bij een internist en die zegt dat ik alles mag doen wat goed voelt. Tot nu toe voelde het trainen wel ok, maar pas met die rustweek merkte ik hoeveel fitter ik was zonder te trainen. Ik ga nu dus maar een beetje kijken hoeveel ik precies kan trainen zonder dat het m'n conditie verslechtert. Het voordeel van m'n nieuwe schema is dat ik het prima 2 dagen in de week kan doen en toch elke spiergroep nog 1 keer per week aanpak. Als ik 2 dagen in de week trainen al niet meer aankan word ik echt gek, minder dan dat zie ik echt niet zitten. Misschien dat ik wel binnenkort weer een rustweekje neem, met de feestdagen.

En ja het is net zoiets als pfeiffer en gaat meestal binnen 3 maanden tot een jaar over.

stadsgenoot wat zijn dragon flags?? suc6 verder nog

oke succes en beterschap!!!!en als je niet meer kan zou ik gewoon nog effe rust nemen en dan weer knallen

punani zei:
stadsgenoot wat zijn dragon flags?? suc6 verder nog

Het is een behoorlijk zware oefening, en ik vind hem echt de allerbeste voor je buikspieren. In het begin haalde ik maar een stuk of 3 reps, nu dus tien. Ik heb trouwens nu nog spierpijn in mn buik na drie dagen. Hier een filmpje: www.dragondoor.com/images/v90.rm
Het is de eerste oefening die Pavel doet, die andere twee oefeningen lijken me trouwens ook gruwelijk!

die eerste is wel hetig woooooooooooooo
ik dacht dat ik al ver ging met decline maar dit damn ga het volgende week effe proberen karma komt binnenkort kon je nog geen geven

Zelda zei:
Ik vind het altijd lekkerder om spiergroepen om en om te trainen. Zo kan je een spiergroep bij de tweede en derde oefening nog wat intensiever trainen omdat die een paar minuten rust heeft gehad. :)

Ja, ik weet niet wat t is met die benen, je moet keuzes maken.

Maar je hoeft toch geen training over te slaan?

Je kan je benen dan toch gewoon op de dag doen wanneer je wel kan? En dan volgende keer je armen?

Jah ok het schuift dan allemaal op maar dat maakt toch niet uit?

Gekke Gijs zei:
Maar je hoeft toch geen training over te slaan?

Je kan je benen dan toch gewoon op de dag doen wanneer je wel kan? En dan volgende keer je armen?

Jah ok het schuift dan allemaal op maar dat maakt toch niet uit?

Ja dat is zo maar ik doe nu sowiezo een heel ander schema.

Ik heb het gelezen ja.Veel succes! :)

Ik zeg het niet graag - maar je hebt echt een bb-verhouding in je lifts. Met name je squats lopen ver achter. En waarom heb je een even hoog trainingsvolume op arm-oefeningen als op je totale beenoefeningen?

Verder respect voor je gains en successen - good luck!

Adema zei:
Ik zeg het niet graag - maar je hebt echt een bb-verhouding in je lifts. Met name je squats lopen ver achter. En waarom heb je een even hoog trainingsvolume op arm-oefeningen als op je totale beenoefeningen?

Verder respect voor je gains en successen - good luck!

Ja dat klopt, ik ben namelijk ook bb-er. ;)

Maar thanks anyway. :)

Nou eindelijk weer tijd gehad om te trainen. Normaalgesproken train ik nooit minder dan 3 keer per week en meestal 4, maar omdat ik flink wat verbeteringin m'n gezondheid merkte na die rustperiode ben ik niet overhaast weer er vol tegenaan gegaan.

Voor vandaag had ik me voorgenomen eens te kijken hoe ver ik zou komen met bankdrukken. Een maand of 2 geleden al een poging gedaan 90 kilo te drukken maar dat lukte toen nét niet. Aangezien ik thuis train betekent dat dus een 90 kilo barbell op je buik. :o Ik wilde dus enigszins zeker zijn dat de volgende poging wél ging lukken, vandaar dat ik tot nu toe niet meer boven de 80 kilo ben gegaan...

Bench press
12x50
8x70
8x80
8x80
2x90 PR
1x92 PR :banana:

Crunches
40xbw
40xbw

Flyes
8x22
8x22
8x22

Standing one legged calf raise
12x42+bw
12x42+bw
12x42+bw

Front press
8x42
8x46
8x48

Voor het eerst 90 kilo dus! En omdat ik voelde dat er nog een beetje meer in zat nog ff 2 kilo erbij gegooid. :)

Voor de rest ging het ook prima. Flyes ultra strict. Ik heb flyes ook wel eens met 27 kg kedaan maar dan gaat het wel erg cheaty, dit voelt beter aan zo. Front press doe ik sinds vorige keer weer voor het eerst. Ooit wel gedaan, maar ik weet niet meer met hoeveel kilo, die 48 kan best een PR zijn. Triceps train ik niet apart omdat die nogal de neiging hebben te overtrainen volgens mij, en ze doen zo al genoeg met BP en FP.

Tevreden dus. Waarschijnlijk vrijdag volgende training.

gaat lekker zelda op naar de honderd

goeie bench zelda, gefeli met je pr

Ik zou vandaag gaan trainen maar ik heb een kater die zijn weerga niet kent. Morgen dus.

Jij deed toch overhead triceps extentions met 27kg per arm? Hoe kan het dat je slechts 48kg military pressed?

Je bench max ligt btw veel hoger dan 92, maar je kiest er zelf voor door nooit op hoge percentages van je max te trainen - dus dat moet je zelf bepalen :)

Adema zei:
Jij deed toch overhead triceps extentions met 27kg per arm? Hoe kan het dat je slechts 48kg military pressed?

Ja klopt, maar ik laat m'n bovenarm dan niet verder zakken dan horizontaal. Op de meest gangbare manier kan ik gok ik maar een kilo of 20 hebben. Bovendien doe ik de MP pas heel kort, ik denk dat die de komende weken dus wel rap omhoog gaat.

Je bench max ligt btw veel hoger dan 92, maar je kiest er zelf voor door nooit op hoge percentages van je max te trainen - dus dat moet je zelf bepalen :)

Ik ga zometeen trainen, misschien ga ik ik dan wel ff maxen. :)

Ik heb zaterdag trouwens wel getraind (rug, benen, biceps) maar kon het forum niet op...

Bench press
12x50
8x70
8x80
4x85
3x90
1x95 PR

Dragon flags
12xbw
12xbw

Flyes