Suicide Sid
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 252
True, maar bij rippetoe lijken de squatoefeningen onontbeerlijk, en dat kan ik nu net niet doen in mn gym. Heb alleen een smithmachine, maar heb hier gelezen dat dat niet ideaal is om te squatten.
Vraag me af of rippetoe nog veel effect gaat hebben als ik dat eruit laat (of alleszins minder doe dan de bedoeling is).
Bij dit push/pull programma is squat veel minder een vereiste.
Ik merk wel dat ik met behulp van een vast programma veel gemotiveerder ben. Je hebt namelijk iets om 'af te kruisen' wanneer je klaar bent.
Je doet steeds dezelfde oefeningen en hebt beter zicht op eventuele vooruitgang. Anders loop ik toch wat rond en doe gewoon elke oefening waar ik zin in heb op dat moment.
Squatten is efficient, veel spieren worden tegelijkertijd gestimuleerd, kan je je trainingsduur inkorten en sneller beginnen met recupereren. Als je niet kan squatten kies dan enkele andere oefeningen (liefst compounds) die samen een min of meer gelijkwaardige training als squatten geven (vraag me niet welke, maar zou er dan onder andere een leg press bij kiezen). De oefening waar je jouw spieren mee stimuleert maakt niet uit, wat uitmaakt is hoe je vooruitgang maakt op een oefening.

niet goed over nagedacht blijkbaar..