XXL Nutrition

Zie door het bos de bomen niet meer - Karma voor de barmhartige samaritanen

True, maar bij rippetoe lijken de squatoefeningen onontbeerlijk, en dat kan ik nu net niet doen in mn gym. Heb alleen een smithmachine, maar heb hier gelezen dat dat niet ideaal is om te squatten.

Vraag me af of rippetoe nog veel effect gaat hebben als ik dat eruit laat (of alleszins minder doe dan de bedoeling is).

Bij dit push/pull programma is squat veel minder een vereiste.

Ik merk wel dat ik met behulp van een vast programma veel gemotiveerder ben. Je hebt namelijk iets om 'af te kruisen' wanneer je klaar bent.
Je doet steeds dezelfde oefeningen en hebt beter zicht op eventuele vooruitgang. Anders loop ik toch wat rond en doe gewoon elke oefening waar ik zin in heb op dat moment.

Squatten is efficient, veel spieren worden tegelijkertijd gestimuleerd, kan je je trainingsduur inkorten en sneller beginnen met recupereren. Als je niet kan squatten kies dan enkele andere oefeningen (liefst compounds) die samen een min of meer gelijkwaardige training als squatten geven (vraag me niet welke, maar zou er dan onder andere een leg press bij kiezen). De oefening waar je jouw spieren mee stimuleert maakt niet uit, wat uitmaakt is hoe je vooruitgang maakt op een oefening.

Welk schema hij volgt is toch niet belangrijk? Enige juiste antwoord:
Zorg voor een geperiodiseerd trainingsregime, kies compounds, eet voldoende.

Grote kans is dat Mistral gewoon lineair traint en dat zijn vooruitgang daarom (snel) gestokt is.

En idd Mistral, 20reps is niet echt het volume waarop je massa bouwt, maar het heeft misschien zijn nut om af en toe een periode zo hoog in volume te gaan.
Waarom is periodisatie nodig? En non-lineair trainen?

In de smith machine bedoel je?
Ik zie me niet snel een 60kg+ baar van op de grond even in mn nek leggen en beginnen squatten zonder rek of whatsoever.
Ik bedoel inderdaad in de smith;)

Er zijn er hier op het forum nog die geen squatrack hebben. Er zijn wel manieren. Sommigen gebruiken de dip stands. Moet je eens zoeken op het forum of via google. En andere gym zoeken als je kan.

• Topic Starter Topic Starter
Heb dan maar besloten een UB/LB scheme te gaan gebruiken, en 3x per week te gaan trainen. ABA

A: (Upper Body)
Bench: 5x10 (eerst 10 reps, dan 8, nog eens 8, 6 en 6)
Pull ups: 5x10 (lijkt me wat veel, eens proberen straks, anders 3 sets)
Military Press 5x10
Bicep Curls 3x10
Shrugs 3x10

B: Lower Body
Squat: 5x10
Deadlift: 5x10
Calf Raise op machine: 5x10
Dips: 3x10

Lijkt dit jullie wat?
Wetende dat ik vooral aan massa wil werken (daarmee ook de hoge reps)

Ik zou voor rippetoe gaan, gewoon 3 dagen per week, (bv: ma wo vr) rippeto doen. Koop/download starting strength van mark rippetoe zelf, hierin staat alles zeer duidelijk uitgelegd hoe het te werk gaat!

(Y)

zelf ben ik hier ook mee bezig omdat ik een lange tijd niet getraind heb. so far so good!

hier heb je een handig schemaatje voor 8 weken.

Dips bij lowerbody? Lijkt mij eerder bij upperbody.:)
Verder vraag ik mij af of je deadlift niet beter op upperbody zet.

• Topic Starter Topic Starter
Dips bij lowerbody? Lijkt mij eerder bij upperbody.:)
Verder vraag ik mij af of je deadlift niet beter op upperbody zet.

Je hebt gelijk :D niet goed over nagedacht blijkbaar..
Verander ik sowieso tegen de volgende keer.
Vandaag mn eerste training gedaan met dit schema, lijkt me wel leuk, de 5 sets chin ups waren zoals voorspeld veel te moeilijk :p

De 5 sets benchen lukt me ook maar met 30 kg ofzo :D

Maar heb er wel zin in!

Terug
Naar boven