MuscleMeat

Zijn 16 sets teveel voor rug?

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik zou morgen de volgende oefeningen willen doen:

dumbbell row(4)
close grip pulldown(4)
bor(4)
straight arm lat pulldown(4)
(shrugs:4 sets)

Deadlift doe ik op een andere dag(maandag)omdat het anders te dicht ligt bij de dag dat ik squat.
 
Waarom zou dat teveel zijn, hangt ook af van je rust tussen sets, je aantal reps en het aantal sets dat je bv op 90%-100% van je 1RM wilt zitten enz.

16 sets tussen 8-12 reps met normale rusttijden is no problemz.
 
Ik heb er vandaag zelf 12 gedaan, maar m'n broer, Spielmann (Rick) doet er bijvoorbeeld standaard 20 en dat 2x per week.
 
Tja, zolang je groeit zou ik zeggen:thumb:. Ik zelf groei het best op een setje of 8 voor de grote spiergroepen
 
doe er altijd 16 tot 20
 
je mag er imo nog meer doen ook, ik doe meestal minstens 5 sets per oefening
 
Ik vind 16 sets eigenlijk helemaal niet bijzonder veel.
 
Laatst bewerkt:
63h33q1.jpg
 
ik doe voor rug ook 5 verschillende oefeningen, waarvan 1 standaard DL is..
voor de rest doe ik ook zo'n 3 tot 4 sets, dus in totaal ook 16 tot 20 sets..

lijkt me normaal, gezien rug een hele grote groep is!
 
Van close grip pulldowns, straight arm lat pulldown en shrugs ga je sowieso niet zo "moe" worden, dus daar kan je gerust wat meer volume op doen imho.

Daarentegen zijn elke week 16 zware werksets deadlifts waarschijnlijk een minder goed idee.
 
16 op deze wijze is dat voor jou totaal geen probleem.
 
Daarentegen zijn elke week 16 zware werksets deadlifts waarschijnlijk een minder goed idee.

Hoeveel zware werksets DL met welke intensiteit vind jij een goed idee?
Laten we even uitgaan van een rug fatsoenlijke rug only training met daarnaast iig chins, bor en shrugs? :)

Zijn hier misschien goede vuistregels voor?
 
Hoeveel zware werksets DL met welke intensiteit vind jij een goed idee?
Laten we even uitgaan van een rug fatsoenlijke rug only training met daarnaast iig chins, bor en shrugs? :)

Zijn hier misschien goede vuistregels voor?

ik doe altijd 1 warming up set, en 4 werkende sets.. ( voor DL) en dat werkt ( voor mij dan):D!
 
Hoeveel zware werksets DL met welke intensiteit vind jij een goed idee?
Laten we even uitgaan van een rug fatsoenlijke rug only training met daarnaast iig chins, bor en shrugs? :)

Zijn hier misschien goede vuistregels voor?

Persoonlijk ga ik goed op 1 werkset per week voor de deads. Meer komt mijn (onderrug)herstel niet ten goede (oude blessure speelt dan weer op). Natuurlijk squat ik dan wel nog de nodige werksetjes 2 ker per week en worden de posterior chain nog genoeg getraind.
 

Dude, kun jij ook nog normaal posten? Dit plaatje hebben we ook al in zes andere threads van je gezien. Zet het lekker in het gare hanenhok met als titel "poes betrapt" of zo. Als je zo nodig wil dat we naar je plaatje kijken.
 
Ik zou morgen de volgende oefeningen willen doen:

dumbbell row(4)
close grip pulldown(4)
bor(4)
straight arm lat pulldown(4)
(shrugs:4 sets)

Deadlift doe ik op een andere dag(maandag)omdat het anders te dicht ligt bij de dag dat ik squat.

Lijkt me geen enkel probleem.
 
Ik zou eerder zeggen weinig, alhoewel dat ligt aan je aantal herhaling.
 
Back
Naar boven