XXL Nutrition

Zijn jullie niet bang??

Nou ja..dat het spul gevaarlijk kan zijn.De reden dat ik destijds niet met steroiden ben begonnen was het feit dat een trainingsmaat die evenlang als mezelf trainde maar al twee jaar gebruikte ziek werd en de hele sportschool 3 maanden na constatering van zijn nierkanker met uitzaaiingen naar de lever aan zijn graf stond.Hij was pas 23.De oncoloog legde zeer duidelijk het verband met zijn steroidengebruik.De kanker had indien hij niet gebruikt had 30 of 40 jaar later aan het licht gekomen maar werd door zijn gebruik versneld in het leven geroepen.
Enige weken later werd een andere gebruiker van dezelfde sportschool ernstig ziek.

Voor mij was dit dus de reden om niet te gebruiken.

Daarom vraag ik dus of gebruikers hier niet bang voor zijn.
Ik was het destijds in ieder geval wel.

Ik begrijp wel waarom jij niet meer hebt durven kuren. Maar ik kan jou met zekerheid zeggen dat zijn overlijden niks met kuren te maken heeft gehad. Hij heeft slechts 2 jaar gekuurd (dus ws 2-3 kuurtjes). Die dokter kan mij niet wijs maken dat wanneer hij die 2 kuurtjes niet had genomen hij dan 40 jaar langer had geleefd. Sommige mensen sterven nu eenmaal vroeg, daar is gewoon niks aan te doen. Als het zo gevaarlijk was zouden er extreem veel doden vallen door het kuren, want tegenwoordig is het gewoon ''in'' om te kuren en snel ''breed'' te worden.

Ik kuur niet omdat ik bang ben van de gevolgen maar vooral ook omdat ik mezelf niets wil wijsmaken . Ik vind het een eer om naturel te trainen .

Zoals altijd op jouw manier omschreven :D
Bestaat zo een gezegde: je maakt van een ezel geen koerspaard.

Feit is dat als je met een eerste kuur 8kg pakt, je best al wat getraind hebt, want 8kg extra bij de gemiddelde niet trainende persoon is nog steeds skinny.

Waarom zou een skinny persoon in de eerste plaats kuren? Een beetje ecto pakt er tientallen kilo's bij in de eerste jaren, natural.

Waarom zou een skinny persoon in de eerste plaats kuren? Een beetje ecto pakt er tientallen kilo's bij in de eerste jaren, natural.

Tientallen is echt wel overdreven als je in VVM rekent. Als je natural ooit 25kg VVM (dus na jaren training, het max dat je ooit haalt) gaint aan een niet al te hoog BF (12% of lager) en hetzelfde als je begonnen bent, ben je heel goed bezig geweest.

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp wel waarom jij niet meer hebt durven kuren. Maar ik kan jou met zekerheid zeggen dat zijn overlijden niks met kuren te maken heeft gehad. Hij heeft slechts 2 jaar gekuurd (dus ws 2-3 kuurtjes). Die dokter kan mij niet wijs maken dat wanneer hij die 2 kuurtjes niet had genomen hij dan 40 jaar langer had geleefd. Sommige mensen sterven nu eenmaal vroeg, daar is gewoon niks aan te doen. Als het zo gevaarlijk was zouden er extreem veel doden vallen door het kuren, want tegenwoordig is het gewoon ''in'' om te kuren en snel ''breed'' te worden.

Hij heeft gruwelijk gebruikt.Dat was gewoon veel teveel.
Ik zag hem met de week groeien.Had benen van 72 cm.Armen van dik 50.Squats van 260 kg.

Maar ik ben daar zeker geen expert in.Dit is wat zijn oncoloog had te melden.

belangrijkste is dat als je het doet......................je toch ff die 5 tientjes neerlegt om je te laten controleren.Heb nu een jonge bij me sportschool lopen,staat vol,alles waar hij maar aan kan komen stopt hij erin.........ziet er waanzinnig uit,was een superstokbrood 13 weken terug.Hij vroeg ,....mart hoelang kan ik doorgaan.Ik zeg tijdje stopen en laat je ff prikken,kan jj leverwaardes ff laten bekijken.....antwoord.....ben toch niet geel ofzo,voel nix aan mijn lever........pfffff

Hij heeft gruwelijk gebruikt.Dat was gewoon veel teveel.
Ik zag hem met de week groeien.Had benen van 72 cm.Armen van dik 50.Squats van 260 kg.

Maar ik ben daar zeker geen expert in.Dit is wat zijn oncoloog had te melden.

Ook de oncoloog is hierin geen expert. Hij weet natuurlijk veel over kanker, maar van AAS weet ie geen drol! Ik vind het dan ook zeer slecht dat de oncoloog zei dat het door het kuren kwam, want hij weet het ook niet zeker. Kijk excessief kuren kan wellicht het proces versnellen, maar het feit blijft dat hij het toch wel gekregen ( genetische aanleg) zou hebben kuren of niet. En op welke leeftijd tja, dat weet niemand........

• Topic Starter Topic Starter
Tientallen is echt wel overdreven als je in VVM rekent. Als je natural ooit 25kg VVM (dus na jaren training, het max dat je ooit haalt) gaint aan een niet al te hoog BF (12% of lager) en hetzelfde als je begonnen bent, ben je heel goed bezig geweest.
Ik heb geen superaanleg gehad om massa op te bouwen.
Heb 23 kg in 25 jaar opgebouwd aan spiermassa =0.9 kg per jaar.
Echt opschieten doet dat natureltrainen natuurlijk niet.???

Als je na een kuur nog steeds dun bent ben je gewoon een loser. Die gasten hebben moeten kennelijk maar eerst eens eten en trainen voordat ze met spuiten beginnen.

Mh, ik heb me niet goed uitgedrukt want wat jij zegt is precies wat ik bedoel!

Ik heb geen superaanleg gehad om massa op te bouwen.
Heb 23 kg in 25 jaar opgebouwd aan spiermassa =0.9 kg per jaar.
Echt opschieten doet dat natureltrainen natuurlijk niet.???

Nette prestatie!
Massawinst is toch niet lineair verlopen, laatste jaren gain je wss bijna niet meer?

Ik ben een theoretische AAS 'kenner' en in de maanden dat ik me inlees heb ik gezien dat je ook hier alle voorbeelden kan vinden die je wilt. Gebruikers na 15 jaar die nog kerngezond zijn, niet-gebruikers die aandoeningen krijgen die men vooral linked met aas en dus ook gebruikers die de aandoeningen kregen. Zoals met veel zaken vind ik ook in deze materie dat geldt: eerst geloven dan zien! Als je wilt geloven dat aas slecht is dan zie je de bewijzen vanzelf, en andersom.

Ik heb ook geleerd dat veel mensen toch gaan kuren (het moet sneller) maar niet 1 of 2 jaar willen investeren in (praktische) kennis. De gebruiker die jaren gebruikt en eenmaal weet hoe zijn/haar lichaam reageert stelt de stacks en training/voeding steeds bij. Al doende leert men. Ik heb het idee dat als je 'verantwoord' kuurt (als dat al bestaat, ik bedoel hiermee dat je niet overal de grenzen van moet opzoeken maar meer aan de voorzichtige kant moet blijven) dat de gevolgen dan prima in de hand zijn te houden. Hier moet je dan wel bv (bloed) onderzoeken bij hanteren imo zodat je ook echt serieus en verantwoord bezig bent. Veel mensen laten dat links liggen imo want "iedereen zet toch twee ampullen test....", das dan niet slim.

Kuren kan best verantwoord maar ook daar moet je het werk verzetten om de kennis te vergaren.

d

Btw de endocrinoloog die me zwart op wit kan zeggen dat er een verband is tss AAS gebruik daar sta ik nog op te wachten. Ze kunnen sugereren wat ze willen maar een nicht van me heeft op haar 4e ook kanker gehad. Had ze toen 2 kuren gedaan had jouw endocrinoloog ook wss het verband kunnen leggen.

Persoonlijk sta ik dagelijks stil bij de gevolgen maar dmv bloedproeven kan je snel vaststellen als er iets mis aan het gaan is. Normaalgezien laat ik ongeveer 2x per jaar prikken; Het zou nu in ieder geval interessant zijn van nu te checken want heb 14w lang aan oa 60mg orals gezeten/dag. Wil bevestiging krijgen of het echt zo schadelijk is van orals langer dan 8w te nemen. Volgens mij zullen mn leverwaarden nog steeds binnen de waarden zijn. Iemand met een leverafwijking zal hier echter minder goed vanaf komen, ene persoon is de andere niet

Beetje rondgekeken op de anabolen afdeling.
Schrik wel een beetje van wat er zoal gebruikt wordt.:o
Wat ik me afvraag...zijn jullie niet bang van de gevolgen voor later van het kuren?
Is nl wat mij 20 jaar geleden ervan afgehouden heeft om eraan te beginnen.Ik had mijn eerste kuur thuis in een doos liggen maar ben er uiteindelijk niet aan begonnen(weggegooid geld haha)
Ik neem aan dat iedereen op de hoogte is van de evt. gevolgen.
Schakelen jullie die gedachten gewoon uit of nemen jullie welbewust het risico????

een kuur is minder slecht voor de lever dan wat de jeugd van tegenwoordig doet hè...die liggen met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis, de aankomende alcoholistjes
neem aan dat jij nooit drinkt :)

Ik kan me niet inbeelden dat roïdgebruik in direct verband zou staan met kanker, en dan zeker niet op korte termijn. Op lange termijn kan overdreven gebruik idd leiden tot hart- en vaatziekten en tal van andere kwalen, maar als niet wordt overdreven, en men zijn lichaam telkens de tijd geeft om te herstellen, denk ik niet dat er ernstige gezondheidsproblemen op de loer liggen !

Wat ik wel geloof is, dat als iemand een sluimerende kanker heeft of cellen die voor kanker vatbaar zijn, reeds voor hij met AAS begint, hij door het gebruik de groei ervan kan stimuleren !

Das weer een duidelijk voorbeeld van de angst en beschermings politiek.
Ik zeg niet dat je er bij fout gebruik niets zal mee tegenkomen, maar bij een wel overwogen gebruik en gecontroleerd gebruik vallen de nadelen op lange termijn binnen de perken te houden. Geef ff een vb hier in België na de dioxine crisis iedereen moet zelf kippen houden dat zijn gezondere eieren nu iedereen kippen heeft moet je weer eieren in de winkel halen omdat onze eigen eieren kanker verwekkend zijn. Ik wil maar zeggen een volk in angst is makkelijker te besturen dan een volk zonder angst. In het geval van een ziekte als kanker gaan ze vaar zoeken naar de makkelijkste oorzaak, rookt u dan komt het daar van, rookt u niet dan drinkt u, drinkt u niet dan komt het van asbest, dat ook niet dan bent u een lasser, ook niet dan van de AAS,.... zo vinden ze steeds wel iets. Vroeger toen iedereen nog geloviger was kwam alles omdat je iets des duivels had gedaan. Ik wil maar zeggen dat ze ons steeds dom en bang willen houden omdat ze ons dan makkelijker kunnen controleren en sturen.

Terug
Naar boven