XXL Nutrition

Zipper's rippetoe Log

Mooie training
Maar bij dumo deadlift voel ik mijn onderrug niet zo hoor, alleen maar mijn benen.

Sterke training weer man:D En oppassen met je onderrug liever wat te veel rust dan te weinig. Voor je het weet zit je met een zware onderrug blessure.

Ziet er weer goed uit zipper.

Nou ik vandaag naar de trainer en gepraat over rippetoe's... Hij verwierp het al voordat ik klaar was met alles uit te leggen..:( Hij had het erover dat ik dus met Ripp´s ver boven me petje trainde (/prikkelde). En dat ik na een week of iets in die richting mezelf weer verder zou gaan afbreken dan opbouwen. Zelfs na hetaangeven van onze zipper week die niet.. Eens kijken waar hij mee aankomt::)

Dus gaat eens kijken voor een goed fullbody schema..:x

Laatst bewerkt:
Netjes die squats kerel, blijf het zeggen, maar om dit op je 15 al neer tezetten :eek:

Hey kijk wel uit voor je rug he. De meeste rugklachten gaan binnen 6 weken over dan is er niks aan de hand, dus hou dat even aan ter indicatie. Verder lekker getraind man, ben zelf ook met een rippetoe'tje bezig. Erg lekker trainen vind ik en zo'n 1kg per week massa erbij :)

Gaat goed man! Wat ging er precies mis bij je BP dat je failde?:)

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training
Maar bij dumo deadlift voel ik mijn onderrug niet zo hoor, alleen maar mijn benen.
Ik voel toch ook nog wel goed mijn rug, heb bij conventional meer het gevoel dat alles uit mijn rug moet komen en bij sumo dat het meer verdeeld is.

Sterke training weer man:D En oppassen met je onderrug liever wat te veel rust dan te weinig. Voor je het weet zit je met een zware onderrug blessure.

Hey kijk wel uit voor je rug he. De meeste rugklachten gaan binnen 6 weken over dan is er niks aan de hand, dus hou dat even aan ter indicatie. Verder lekker getraind man, ben zelf ook met een rippetoe'tje bezig. Erg lekker trainen vind ik en zo'n 1kg per week massa erbij :)
Ik denk inderdaad dat ik beter nu wat rustig aan kan doen, het wordt iedere training erger. Heb nu zelfs al moeite om iets van de grond te rapen. Dus beter doe ik nu rustig aan ipv door te gaan en straks een onderrug blessure op te lopen.

Vind rippetoe zelf ook een erg fijne manier van trainen. Kracht gaat ook goed vooruit met dit schema als ik zo terug kijk.

Netjes die squats kerel, blijf het zeggen, maar om dit op je 15 al neer tezetten :eek:

thx man. :D

Nou ik vandaag naar de trainer en gepraat over rippetoe's... Hij verwierp het al voordat ik klaar was met alles uit te leggen..:( Hij had het erover dat ik dus met Ripp´s ver boven me petje trainde (/prikkelde). En dat ik na een week of iets in die richting mezelf weer verder zou gaan afbreken dan opbouwen. Zelfs na hetaangeven van onze zipper week die niet.. Eens kijken waar hij mee aankomt::)

Jammer dat je geen rippetoe mag doen joh, lijkt me toch zeker wel een goed schema als je kijkt naar hoe goed mensen erop vooruit gaan. Ik dacht dat je de uitvoering van de oefeningen nog niet goed kende? Anders kon je misschien gewoon zelf aan rippetoe beginnen en die trainer maar laten denken wat hij wil. :rolleyes: :shoot:

Gaat goed man! Wat ging er precies mis bij je BP dat je failde?:)

Ik weet eigenlijk niet precies wat er mis ging. Volgens mij raakte ik uit balans waardoor de stang meer naar de onderkant van mijn buik ging. Hierdoor werd het erg moeilijk werd om hem uit te drukken. Had misschien nog wel een extra rep kunnen maken, maar ik was alleen en had hem dus maar terug gehangen. :roflol:

Dat is weer typisch. Een beginnersschema opgesteld en uitgevoerd door één van de beste strength coaches ter wereld, dat wordt verworpen door één of andere fitnessinstructeur in een health center zonder argumenten.
Ik betwijfel of het je de uitvoering van de oefeningen kan leren, dus als ik jou was zou ik hem gewoon negeren en rippetoe doen.

Volgende training ga ik over slaan omdat ik nog steeds last van mijn rug heb en deze goed wil laten rusten. Misschien is het tijd om aan een ander programma te beginnen?
Ander programma lijkt me niet veel te helpen als je rug moe is. Er zijn zoveel meer gevorderde schema's waarin je 3 keer per week je rug belast.

Als het moeizaam begint te gaan is het misschien geen slecht idee even op alles een paar kg te minderen en opnieuw op te bouwen (een nieuwe aanloop nemen)

Als het moeizaam begint te gaan is het misschien geen slecht idee even op alles een paar kg te minderen en opnieuw op te bouwen (een nieuwe aanloop nemen)
Daar ben ik het op zich ook wel mee eens. Ik heb dat zelf ook gedaan bij m'n beenspieren. Ik heb het twee trainingen een stuk lichter gedaan waarna ik weer hardcore ging.:thumb:

damm:eek: dat kind is sterk voor zijn leeftijd, hoe komt dat toch?

Ander programma lijkt me niet veel te helpen als je rug moe is. Er zijn zoveel meer gevorderde schema's waarin je 3 keer per week je rug belast.

Daar ben ik het op zich ook wel mee eens. Ik heb dat zelf ook gedaan bij m'n beenspieren. Ik heb het twee trainingen een stuk lichter gedaan waarna ik weer hardcore ging.:thumb:

Dat is het probleem niet, anders zou ik nu al 2 weken spierpijn hebben. Heb er zelfs bij de warmup setjes al last van. :rolleyes:

29-02-08

Military Press
10xbar
5x45(+1)*
5x45(+1)*
5x45(+1)*

voor de rest nog wat dingen gedaan maar is het niet echt het vermelden waard. Kan nog steeds niet verder met rippetoe vanwege mijn onderrug. :yell:

Damn, beter ga je naar de fysio nu!:eek2:

Zoals Fox al zei, die trainer van jou is een domme clown. Rippetoe heeft 25 jaar ervaring + 10 jaar persoonlijke ervaring als powerlifter en heeft de effecten van verschillende methodes op individuen van verschillende leeftijden nauwkeurig getest. Hij weet wat werkt en wat niet. Rippetoe's programma is niet "boven je petje trainen", integendeel. Je neemt nooit een gewicht op de stang dat je niet aankan. Schandalig dat mensen als die trainers in health centers jonge gasten als jij en ik de waarheid niet vertellen over krachttraining en ze niet laten kennismaken met methodes die werken, voor welk doel dan ook (kracht, massa, vetverlies). Maar soit... Zipper succes! en hoop dat die onderrug snel betert :thumb:

Weer een mooie training zipper! ik ga morgen andere sportschool zoeken:D

Mvg

Weer een mooie training zipper! ik ga morgen andere sportschool zoeken:D

Mvg

Tja kon alleen military press doen maar die ging wel lekker inderdaad :p, hopelijk vind je nu wel een goede sportschool. ;)

03-03-08

Workout A

Full Squat
15xbar
5x50
5x80

Bench Press
20xbar
5x50
5x65
5x65
5x65

Sumo Deadlift
-

Dips
8xBW+15
8xBW+15

Na 80 squat alweer gestopt vanwege onderrug, weer om te huilen dus. Ik zal mijn onderrug dan maar volledig ontzien totdat het beter is en de squats vervangen door legpress ofzo. :roflol:

Nette bench

Na 80 squat alweer gestopt vanwege onderrug, weer om te huilen dus. Ik zal mijn onderrug dan maar volledig ontzien totdat het beter is en de squats vervangen door legpress ofzo. :roflol:
De Squats tijdelijk vervangen voor Legpress is zo'n gek idee niet denk ik,:rolleyes:

Ja als het niet anders kan dan kan het niet anders. Maar vergeet dan niet iets extra van hamstringwerk te doen.

Terug
Naar boven