MuscleMeat

Zipper's rippetoe Log

• Topic Starter Topic Starter
week 4, day 3
16-01-08

Workout B

Full Squat
10xbar
5x50
5x72.5
5x72.5
5x72.5

Military Press
4x40 ???

Power Clean
3x50
3x50
3x50

Cable Row
8x60
8x60

Zeer slechte training, kreeg de 5e rep bij military press gewoon echt niet meer omhoog. :mad: Terwijl dit het zelfde gewicht was als de vorige keer. Kreeg ook last van mijn rug want die trek ik helemaal hol omdat ik anders mijn armen niet boven mijn hoofd kan krijgen.
Bij power cleans heb ik geen second pull heb ik gemerkt. Ik trek hem gewoon van de grond direct op mijn schouders, hier moet nog aan gewerkt worden dus.
Het zat er weer aan te komen dat het een keer minder ging, volgende keer beter.

Tja wel nette squats or.
Maar je kan niet eeuwig PR's maken anders waren we allemaal zo sterk als Ciko:P

5kg erbij is meteen een verhoging van 8.3% is beetje veel denk ik want 5RM is 86% van je 1RM. :p Had in het begin misschien wel gekunnen. Maar ik denk dat het het beste is om zo te blijven verhogen.
Daar heb je gelijk in. Zo had ik het niet bekeken, ik verhoog namelijk ook telkens met 5%!:P

Hee, volgende keer gaan we fietsen vouwen ipv telefoonboeken scheuren!:roflol:

week 5, day 1
18-01-08

Workout A

Full Squat
15x20
5x50
5x75(+2.5)*
5x75(+2.5)*
5x75(+2.5)*

Bench Press
20x20
5x45
5x62.5(+2.5)*
5x62.5(+2.5)*
5x62.5(+2.5)*

Deadlift
5x55
5x85
5x110(+7)* (Hier werd het zwart voor mijn ogen)

Dips
8xBW+13(+0.5)*
8xBW+13(+0.5)*

* = PR

Uitvoering van sommige oefeningen ging niet zoals het hoort, dus volgende keer hetzelfde doen en kijken of het dan beter gaat. Bij de deadlift werd het wel even zwart voor mijn ogen en ik had opeens last van grip problemen omdat de stang glad was. Ik had dit trouwens alleen aan me rechter hand omdat 1 vinger daar van niet meer functioneert. :( Verder wel blij met de PR's natuurlijk. :D

als je uitvoering niet goed is mag je het eigenlijk niet als een pr rekenen omdat je dan jezelf voor de gek houd, maar suc6 verder.

Probeer eens met wat talk voor die grip !

als je uitvoering niet goed is mag je het eigenlijk niet als een pr rekenen omdat je dan jezelf voor de gek houd, maar suc6 verder.

Daarom doe ik het de volgende keer ook met hetzelfde gewicht. Mijn rug was bij de laatste rep van DL niet helemaal recht meer. Ik reken het toch als PR omdat ik vind, dat als het gewicht omhoog komt het ook een PR is. (Zo lang de vorm er niet TE veel onder lijdt natuurlijk)

Probeer eens met wat talk voor die grip !

Met talk bedoel je van die magnesium blokjes neem ik aan? Zal eens vragen of we die op onze sportschool mogen gebruiken. Heb die hier nog wel wat liggen namelijk. thx. ;)

Gaat heel goed!!
Maar zorg dat de uitvoering goed is anders verpest je het alleen maar voor jezelf als je een blessure krijgt.

Gaat heel goed!!
Maar zorg dat de uitvoering goed is anders verpest je het alleen maar voor jezelf als je een blessure krijgt.

Is wel belangrijk idd, heb laatst ook al last gehad van de aanhechting van mijn quadricep, gelukkig was dit wel zo weer weg maar toch. :o

Soms is het alleen even een kleine ontsteking in de spier. Maar ook dat kan natuurlijk voorkomen worden!:thumb:

Off topic: Ik heb trouwens telkens last van m'n rechterenkel na het trainen van de beenspieren. Ik heb namelijk een half jaar geleden m'n enkelband gescheurd.:(

Weet jij daar iets op?

Soms is het alleen even een kleine ontsteking in de spier. Maar ook dat kan natuurlijk voorkomen worden!:thumb:

Off topic: Ik heb trouwens telkens last van m'n rechterenkel na het trainen van de beenspieren. Ik heb namelijk een half jaar geleden m'n enkelband gescheurd.:(

Weet jij daar iets op?

Ik zou het echt niet weten, ze zeggen dat het heel lang kan duren voordat dit volledig genezen is. Misschien stevige schoenen aan trekken tijdens het trainen?

week 5, day 2
21-01-08

Workout B

Full Squat
10xbar
5x50
5x75
5x75
5x75

Military Press
10xbar
5x40(+1)*
5x40(+1)*
5x40(+1)*

Power Clean
3x50
3x50
3x50

Cable Row
8x65(+5)*
8x70(+10)*

Dumbbell Press (eerste keer)
1x22*
1x26*
1x30*
1x32*

* = PR

Weet niet hoe je deze moet noemen maar ze zien eruit zoals in dit filmpje (wel met minder leg drive) :

YouTube - Big Loz pressing the Inch dumbbell

BW
72.1(+0.4)

Military press wel gepakt deze keer zoals het hoort. :fire: Power cleans niet hoger gepakt gewoon weer totaal geen explosiviteit vandaag. Dumbbell press was voor de fun, ging vrij makkelijk. :p

gaar bezig met die oldschool moves

Netjes man
Maarre deed je die dumbbell press eerst met links en dan met rechts, of deed je maar 1 arm?:P

Haha ik zou idd ook je andere arm gebruiken, al moet je dan mischien wel iets minder gewicht nemen?
trouwens die dumbbell press is toch meer een kracht oefening dan een massa oefening of niet?

Haha ik zou idd ook je andere arm gebruiken, al moet je dan mischien wel iets minder gewicht nemen?
trouwens die dumbbell press is toch meer een kracht oefening dan een massa oefening of niet?

Wat ik nu deed, 1 rep, is eigenlijk meer ego lift dan wat anders imo :roflol: . Maar het lijkt mij dat je hier ook wel goed massa mee kan bouwen als je hoger in reps gaat. (niet dat ik veel bb'ers deze oefening zie doen daarvoor) Deed nou ook gewoon maar voor de fun even testen welk gewicht ik de lucht in kon krijgen, was niet echt bedoeld als onderdeel van mijn training. :p

Wat ik nu deed, 1 rep, is eigenlijk meer ego lift dan wat anders imo :roflol: . Maar het lijkt mij dat je hier ook wel goed massa mee kan bouwen als je hoger in reps gaat. (niet dat ik veel bb'ers deze oefening zie doen daarvoor) Deed nou ook gewoon maar voor de fun even testen welk gewicht ik de lucht in kon krijgen, was niet echt bedoeld als onderdeel van mijn training. :p
hehe, ik snap wat je bedoeld. Ik heb het ook ooit gedaan en dan gewoon 1 rep. Is leuk joh:)

Terug
Naar boven