XXL Nutrition

Zipper's rippetoe Log

Als je met 5 herhalingen massa gaint, dan klopt het principe niet om tussen 8-12 herhalingen te blijven voor massa. ;)

• Topic Starter Topic Starter
week 4, day 1
11-01-08

Workout B

Full Squat
20xbar
5x50
5x72.5(+2.5)*
5x72.5(+2.5)*
5x72.5(+2.5)*

Military Press
10x25
5x40(+1)*
5x40(+1)*
5x40(+1)*

Power clean
5x50
5x50
5x50
5x50

Chin ups
8xBW+5(+5)
8xBW+5(+5)

* = PR

Opmerkingen:
Rug was alweer niet hersteld van de vorige keer. Ik heb het gevoel dat ik toch wat verkeerd doe ofzo. :dunno:

Laatst bewerkt:
Je powerclean-filmpje zag er toch wel redelijk uit vond ik, en je squat ging goed diep.

PC is gewoon een enorm moeilijke lift, ik heb er ook veel problemen mee, vooral met het racken, de bar landt elke keer op mijn sleutelbeen (auw!).

Hier nog wat nuttige filmpjes, weet niet of je die site al kende:
CrossFit Exercises

De powercleans staan bij de exercises, bij 'power lifts' staan een paar filmpjes van Mark Rippetoe die uitleg geeft.

Je powerclean-filmpje zag er toch wel redelijk uit vond ik, en je squat ging goed diep.

PC is gewoon een enorm moeilijke lift, ik heb er ook veel problemen mee, vooral met het racken, de bar landt elke keer op mijn sleutelbeen (auw!).

Hier nog wat nuttige filmpjes, weet niet of je die site al kende:
CrossFit Exercises

De powercleans staan bij de exercises, bij 'power lifts' staan een paar filmpjes van Mark Rippetoe die uitleg geeft.

Thx! deze kende ik nog niet zal ze eens bekijken. :cool:

Heb het gevoel dat de uitvoering van de power clean nog niet goed is. Weet niet of je hier ook een filmpje van hebt?

Die ziet er behoorlijk goed uit hoor (beter dan de mijne :o )
Zoals je nu doet is het trouwens een hang powerclean.Als je 50 kg pakt kun je ook gewoon die gele schijven pakken en op de grond starten.Niet dat hang cleans niet goed zijn hoor ;)

Die ziet er behoorlijk goed uit hoor (beter dan de mijne :o )
Zoals je nu doet is het trouwens een hang powerclean.Als je 50 kg pakt kun je ook gewoon die gele schijven pakken en op de grond starten.Niet dat hang cleans niet goed zijn hoor ;)

Huh, ik dacht dat je die vanuit de lucht deed? (heb de stang op 2 andere schijven gelegd zodat de stang op normale hoogte lag) Dat van die gele schijven heb ik vandaag gedaan is wel handiger inderdaad. :p

Huh, ik dacht dat je die vanuit de lucht deed? (heb de stang op 2 andere schijven gelegd zodat de stang op normale hoogte lag) Dat van die gele schijven heb ik vandaag gedaan is wel handiger inderdaad. :p

idd vanuit de lucht,je hebt gelijk ik had heel die schijven niet gezien in dat filmpje :p maar ze blijken er wel te zijn :o

Hier trouwens een filmpje van hoe je de power clean moet uitvoeren met commentaar van Mark Rippetoe himself:
YouTube - Power Clean

week 4, day 2
14-01-08

Workout A

Full Squat
20x20
5x50
5x72.5
5x72.5
5x72.5

Bench Press
20x20
5x45
5x60(+2.5)*
5x60(+2.5)*
5x60(+2.5)*

Deadlift
5x55
5x85
5x105(+20)*

Dips
8xBW+12.5(+1.25)*
8xBW+12.5(+1.25)*

BW
71.7(+0.6)

* = PR

Ging super vandaag! :D Veel energie en het ging best vlot omhoog. Deadlift weer verhoogd, had geen last meer van mijn rug. Heb gisteren ook een poging gewaagd om een telefoonboek door te scheuren. Zie hier mijn resultaat:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je weet hoe je moet scheuren is het eigenlijk vrij simpel. :p

Laatst bewerkt:
Eindelijk heb ik door waarom die (+1.25) er telkens achter staat. Wel een goede methode om aan te geven wat je volgende keer doen gaat. Wat het bankdrukken betreft, je hebt het iedere keer kunnen verhogen zonder enige problemen. Misschien kun je 's proberen om er in een keer (+5) bovenop te doen ipv (+2.5)??
Voor de rest gaat ie goed hoor!;)

Gaat goed man.
Vooral die deadlift

Lol dat telefoonboek:cool:

Eindelijk heb ik door waarom die (+1.25) er telkens achter staat. Wel een goede methode om aan te geven wat je volgende keer doen gaat. Wat het bankdrukken betreft, je hebt het iedere keer kunnen verhogen zonder enige problemen. Misschien kun je 's proberen om er in een keer (+5) bovenop te doen ipv (+2.5)??

Rippetoe is gebaseerd op progressieve overload, niet doen dus :thumbup:

Dat is zoals uitleggen waarom de lucht niet geel is, maar blauw. Dat is nu eenmaal zo.

Maar bon, ik zal je een plezier doen:
Voor massa moet je eten. In principe zal je op praktisch alle repranges groeien. Nu is er wel een ideale reprange voor massa, maar die hangt af van persoon tot persoon en spiergroep tot spiergroep. Je zal zo rond de 75% van je 1rm moeten zitten (als ik me niet vergis). Het aantal reps dat je daar mee kan maken kan vanalles zijn.

5kg erbij is meteen een verhoging van 8.3% is beetje veel denk ik want 5RM is 86% van je 1RM. :p Had in het begin misschien wel gekunnen. Maar ik denk dat het het beste is om zo te blijven verhogen.

Gaat goed man.
Vooral die deadlift

Lol dat telefoonboek:cool:

Hehe thx. Gewoon goed en veel blijven eten, dan komt het wel goed.
Telefoonboek doorscheuren is imo allemaal techniek. Het enige probleem is dat je maar net even een hoop oude telefoonboeken moet hebben liggen. :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven