Fitness Seller

BCAA nodig als je gevarieerd eet?

Bezoekers in dit topic

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
608
Waardering
18
Hallo,

Wanneer je gevarieerd eet en je macro's op orde zijn. Zijn dan BCAA aanvullende supplementen dan nog een toegevoegde waarde?

Ik weeg zelf maar 68kg en kom met normale voeding (en whey) met gemak aan mijn eiwit behoefte. 70gram vet per dag en de rest aangevuld met koolhydraten.

Zijn BCAA's dan nog een toevoeging of is dat alleen handig als je in de cut zit en moeite hebt om aan je eiwit behoefte te komen zonder met je calorieën te hoog te komen?
 
in whey zitten ook al bcaa's

Bcaa 's extra nemen is geld weg gooien. Zouden zelfs in de cut niets van toegevoegde waarde hebben.
 
Oja ik zie dat het ook al in de whey zit. Thnx!
 
BCAA's zijn per definitie weggegooid geld. Doen zelfs het tegenovergestelde van wat alle supplementenboeren (en gymbro's) je willen vertellen.
 
BCAA's zijn pas nuttig als je zo diep in de cut zit en je in je eiwitbron moet gaan snijden om de calorie-inname nog lager te krijgen en je hierdoor 'te weinig' eiwitten binnen krijgt.

Dus eigenlijk anders gezegd: nee
 
BCAA's zijn pas nuttig als je zo diep in de cut zit en je in je eiwitbron moet gaan snijden om de calorie-inname nog lager te krijgen en je hierdoor 'te weinig' eiwitten binnen krijgt.

Dus eigenlijk anders gezegd: nee
Zelfs dan verlagen BCAA’s Muscle Protein Synthesis, hoewel er ook een kleine verlaging in Muscle Protein Breakdown is.
EAA’s zijn dan wel weer bewezen effectief wanneer het intra workout gebruikt wordt.
 
Zelfs dan verlagen BCAA’s Muscle Protein Synthesis, hoewel er ook een kleine verlaging in Muscle Protein Breakdown is.
EAA’s zijn dan wel weer bewezen effectief wanneer het intra workout gebruikt wordt.
Aha oke, dat wist ik niet!

Oftewel: compleet overbodig BCAA.
 
Back
Naar boven