XXL Nutrition

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Mijn riemen zijn alledrie 10cm breed :)

Mijn obliques en traps waren nog goed kapot van de training zaterdag (en beetje last met grip links door de farmers), maar morgen ga ik waarschijnlijk niet kunnen trainen, en tot woensdag wachten is me een beetje te lang tussen 2 trainingen, dus dan maar vandaag trainen. Had in de loop van de dag een beetje schrik dat het veel te zweterig weer ging zijn om goed te kunnen trainen, maar het is ondertussen gelukkig al redelijk afgekoeld.

Log press training

Log (elke rep clean bij de werksets)
5x60kg
3x80kg
3x100kg (Laatste press eerst gemist. Dan op een of andere manier toch een goede hap lucht kunnen nemen en daardoor de rep kunnen afmaken)
2x100kg (nog een 3de keer op de schoot genomen maar ik voelde al dat ik niet naar boven zou raken)
2x100kg (nog een 3de keer gecleaned maar press fail, lucht op. Toch mooi volume PR. 1 rep meer dan de 3x2x100kg waar ik per set slechts 1 clean deed!)

Strict DB press (elke arm afzonderlijk)
5x25kg
5x40kg (zwaar, maar lekker! En PR)

Bench press
10x70kg
10x80kg
8x90kg (zou een volume PR kunnen zijn. Weet het niet)

Dips (tussen 2 barbells in de cage)
8x
8x
8x
Damn, superlang geleden dit. Toch wel een gevoel in je triceps die je met andere oefeningen niet krijgt. Ik had misschien een paar reps meer kunnen halen, maar dit was al zwaar genoeg. Even wennen weer. De laatste set ging ook duidelijk vlotter dan de eerste.

Dikke training :) Techniek bij de log (press) iets aangepast. Ik draai de log nu iets verder door. Mijn handen staan daardoor hoger, en er ligt ook log op mijn schouders (daar waar anders een gat van de handvaten zat). Op die manier komt mijn (kleine) leg drive er iets beter door, en het lijkt ook dat door de andere handpositie ik automatisch iets meer naar achter duw, wat er voor zorgt dat mijn kop sneller onder de log zit waardoor ik dus makkelijker dan doorpressen. Win!

Filmpje 100kg log:
http://www.youtube.com/watch?v=MC7lBNvj-QM
 
Vandaag deadlifttraining gedaan, maar ging weer nergens over. Nuja, straps vorig weekend in Aalst vergeten, riem die meer in de weg zat dan dat hij me hielp, dus zonder gedaan, en dan een PR proberen trekken. Had ik zo kunnen voorspellen natuurlijk. Daarna nog talloze pogingen gedaan, af en toe wat gewicht er af en weer talloze pogingen die allen failden doordat ik me daarvoor al helemaal had leeggetrokken, en de frustraties liepen hoog op. Uiteindelijk opgegeven, maar toen zat ik wel met een hoop frustratie en adrenaline die ik echt kwijt moest. Ik moest een oefening hebben waar je zonder techniek toch zwaar kunt op gaan, en toen kwamen squat lockouts uit de bus. Tot 350kg gegaan voor 8-9 seconden, en toen was ik van mijn adrenaline verlost. Meer gewicht kreeg ik helaas ook niet op mijn bar, die zat vol.
Tja, domme training. Zaterdag proberen goed te maken door dan een supertraining neer te zetten.
 
domme trainingen zijn nodig, om een slimme trainin te herkennen, best ene brutaal grote log of ben jij gewoon klein>?
 
Ik ben 1m64 om precies te zijn :p
 
Toch wel solide log lifts man!
 
J-men, probeer je deadlift wat op te bouwen met 8*3 / 5*3/ 3*3,stuff like that. ik denk dat als je telkens wilt maxen het wat averechts werkt. Overplanning is niet goed, maar een soort template is niet slecht ;)
 
Tja, ik had een soort van alles of niets plan opgesteld om op de finale de 240kg te halen, en aangezien dat al dichtbij is, is er geen tijd om rustig te beginnen. Maar ik denk dat ik dat plan nu ga laten varen en toch terug lichter ga beginnen. Ik zal op de finale dan maar tevreden moeten zijn met 220kg.
 
Tja, ik had een soort van alles of niets plan opgesteld om op de finale de 240kg te halen, en aangezien dat al dichtbij is, is er geen tijd om rustig te beginnen. Maar ik denk dat ik dat plan nu ga laten varen en toch terug lichter ga beginnen. Ik zal op de finale dan maar tevreden moeten zijn met 220kg.


wattafak is dit voor gelul,,,gewoon maximaal scheuren ik zeg opwarmen; 5/3/1/1/1/tot falen...

elke week proberen de 5/3 rep-setjes met 5 kg te verhogen en dan gevoels matig singles inschatten en verdoemme uitvoeren erna..en mischien beetje techniek wijziging in de deadlifts. kijken of dat wat oplevert...daar kan je in de warming mooi mee mee kloten...
 
don't panic, all out maxen op de reguliere DL moet ge op de wedstrijd doen niet op training. Je hebt nog een week of 4

Als ik kijk hie ik het aangepakt had voor de voorrondes. (8 weken voor de wedstrijd begonnen: 3 weken volume en 3 weken inesity op DL varianten, 2 dagen voor de wedstrijd nog een heavy pull gedaan tegen chains (niet all out)


week1: 8 of 6 sets van 3 (conv DL)
week2: reverse band DL
week 3 block pulls (6cm) of deficit DL
week 4: heavy single (tegen chains)

tis wat improviseren maar het heeft me toch wat geholpen
 
Tja, 20kg erbij met nog 3 trainingsweken te gaan, is een beetje veel lijkt mij :p Maar ik ga er eens goed over nadenken en dan zie ik wel hoe ik het aanpak :)
 
Tja, 20kg erbij met nog 3 trainingsweken te gaan, is een beetje veel lijkt mij :p Maar ik ga er eens goed over nadenken en dan zie ik wel hoe ik het aanpak :)
is vooral mentaal bij je denk ik,gewoon op de finale proberen die 240 te trekken.wat heb je te verliezen?ik had ook niet gedacht die 240 te halen op de voorrondes.gewoon doen!
 
Event training

Yoke
150kg 2x15m
230kg 15m
300kg 15m (drop na ~13m, PR op deze yoke! Manier van stappen iets veranderd en ging goed)

Duckwalk
115kg 15m
135kg 15m (PR, viel op zich wel mee)

Daarna even mijn maaginhoud er langs de verkeerde weg laten uitkomen. Die duckwalk kwam me net iets te snel na de yoke, en dan al dat geschommel... Even bekomen terwijl de anderen aan het deadliften waren.

Fat DB press
opwarming
0x42kg links (strict geprobeerd. Ging nogal uit balans, denk dat het anders wel kon)
1x52kg rechts (easy)
1x57kg rechts (ook vrij easy, PR! Nog een 2de geprobeerd, na eerst de sluitingen weer goed te steken, maar enkel op de schouder gelegd en niet gepresst, hij lag niet echt goed en wou geen risicos nemen)

Atlas stones
3x90kg 1m40
3x90kg 1m40 (goeie explosiviteit en ze gingen er vlot over. Na de tegenslagen van de vorige weken geeft dit terug vertrouwen om nu weer de zwaardere te pakken. Weet nu ook goed hoe hoog ik ze precies moet doortrekken om over die 1m40 te komen)

Dan even de hussafelt stone van 190kg naar buiten gesleept en in groep op een lege bierbak gezet, en vandaar dan proberen optillen. Ik had hem naar mijn gevoel in een goede positie vast waarmee ik een lichtere stone vrij goed zou vasthebben en er wel een eindje mee zou kunnen stappen, maar hij was gewoon (veel) te zwaar. Kwam nog geen cm los :)

Tire flip
5x220kg back to back met Vermeirio
5x220kg idem
1x370kg zwaar, maar blij dat het na de slopende training nog lukte :)

Goeie training!
 
Zalig dat die hussafeld nog een 'nieuwe' challenge is. Goeie training ook man 300 yoke nice.
 
Damn, getting strong Woopy :-)

Hopelijk tot deze zomer nog eens (zie FB)
 
Ik mis iets denk ik :p
 
Even niet meer gecheckt. Gaat goed man. 100 log is playweight. Binnekort zal ik deze ook terug moeten opbouwen (lees donkmeer 100 op reps).

Finale is 110 op reps zeker ? Ga je volgende week reps op 100+ doen ?
 
wat ik me afvraag: kunnen die logs ook gejerkt worden? of is dat te onhandig, lijkt me dat je dan zwaardere loads aankan.
 
Koef:
Deze week 102,5, week erna 105, week daarna 107,5, en dan op de finale idd 110kg. Pretty straightforward opbouwen dus :)

Silentio:
Kan wel, maar vraagt een hoop techniek en die gaat bij mij bij hoge gewichten steeds de mist in op dat vlak. De manier waarop ik nu press, bevalt me wel. Savickas drukt zijn wereldrecords ook op die manier, dus zal wel zo slecht niet zijn :p Koklyaev duikt er dan wel weer onder, met zijn weightlifting achtergrond. Kwestie van voorkeuren denk ik.
 
Log press training

Ik mocht de training eerst al beginnen met de zoektocht naar 1 van mijn wrist wraps. Blijkbaar had één van mijn katten het een goed idee gevonden om die mee te nemen naar de tuin en hem daar te verstoppen...

Log press (bij werksets elke rep clean)
5x62,5kg
3x82,5kg
0x102,5kg (1 clean en 2 press fails. En toen leek het mij een goed idee om de log even neer te leggen en een mentale reset te doen)
2x102,5kg
2x102,5kg
2x102,5kg (volume PR :) zo zie je maar hoe overhead onderdelen mentaal zwaar kunnen zijn. Slechts 2,5kg boven de 100kg, en ik begon al met fails..)

Strict DB press (1 hand per keer)
5x25kg
5x40kg (zware reps, een 2de set was geen goed idee geweest)

Bench press
10x70kg
10x80kg
8x90kg
3x100kg (gezien wat ik hiervoor al gedaan heb, ben ik hier best tevreden mee. Slechts 1 rep onder mijn all time volume PR met 100kg :) )

Towel pull up
5xBW
5xBW
5xBW

Good train!
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven