MuscleMeat

Gemiddelde hoogte alimentatie.

  • Topic starter RCZ
  • Startdatum
  • Reacties 122
  • Weergaven 6K
  • Volgers 20

Bezoekers in dit topic

ik betaal 320 voor me dochter, was niet getrouwd. Ik vind het redelijk hoog want ik weet gerust wel wat een kind in huis kost en dat is geen 3 barkie!!!
 
Je vader heeft in elk geval een goed salaris als hij 900 alleen voor 2 kids hoeft te betalen. Denk al gauw een 5-6 mille bruto per maand.
Maar is inderdaad een hoog bedrag.
Zou ik ook ziek van zijn, tenzij ik zou zien dat mijn geld ook echt voor de kinderen en huisvesting wordt gebruikt. Als ze het zouden uitgeven aan tv en dergelijke zou ik het niet tof vinden.
 
me pa betaald 1400, owned
 
geen idee wat me pa betaald, maar moet in ieder geval zelf me studie, kleding en sportschool betalen...
 
Tel deze ook ff bij de gemiddeldes op:

De tweede vrouw van de Italiaanse miljardair en ex-premier Silvio Berlusconi, Veronica Lario, krijgt elke maand 3 miljoen euro alimentatie.


Dit is bij de scheiding van Berlusconi en Lario door de rechter in Milaan bepaald, meldden Italiaanse media vrijdag. De 56-jarige Lario krijgt verder geen bezittingen of aandelen in ondernemingen van Berlusconi en zal het dus met 36 miljoen euro per jaar moeten stellen

Kassa.
 
het huis uitzetten terwijl jij er eerder woont ? en waar moet jij zelf dan naartoe ?

Yep de periode van 6 maanden is landelijk en kan door juiste bemiddeling flink korter worden. De partner mag namelijk niet zomaar een woning afwijzen. Wat in de praktijk dan weer wel voorkomt. Hmmm

Bullshit.
Je betaalt alleen partneralimentatie als je getrouwd bent geweest of een geregistreerd partnerschap hebt afgesloten. Alimentatie voor kinderen is een ander verhaal.

In principe heb je gelijk. Tenzij de partner kan aantonen dat ze haar baan of carriere heeft opgegeven voor jou. Komt dus voor bij mensen die ver uit elkaar wonen en werken. :rolleyes:

Gewoon goed nadenken over wat je doet. Niet zomaar je ding ergens insteken als je de gevolgen niet kan overzien. :p
Als je van elkaar houdt is er toch niks loos.
 
een hoop dingen waardoor je misogyn zou worden...
 
In principe heb je gelijk. Tenzij de partner kan aantonen dat ze haar baan of carriere heeft opgegeven voor jou. Komt dus voor bij mensen die ver uit elkaar wonen en werken. :rolleyes:

Bron ?

Ik betwijfel dit ten sterkste. Hoe gaat ze überhaupt bewijzen dat ze de baan heeft opgegeven dan ? Vooraf instemmen en achteraf janken dat ze haar carrière heeft opgegeven ? Juist daarom leggen mensen onderhoudsplicht ook vast in een samenlevingscontract. Heb je dat niet gedaan is dat je eigen verantwoordelijk en heeft ze dus pech.

Ik trouw juist niet om dit soort ellende te voorkomen. Als de relatie met mijn vriendin aan z'n eind zou komen, wil ik mijn eigen weg gaan en niet nog eens een hele tijd haar geld verschuldigd blijven. Uit = uit.
 
Als je een kind kunt baren kun je ook werken.
 
Bron ?

.........

Een close kennis van overkomen. Real deal. :( Er zit dan wel een tijdslimiet aan. 18 maanden. Maar toch. 55% van het bedrag is onderhoud partner.
 
Een close kennis van overkomen. Real deal. :( Er zit dan wel een tijdslimiet aan. 18 maanden. Maar toch. 55% van het bedrag is onderhoud partner.

In wat voor situatie zaten ze dan in ? Moet dan wel een heel uitzonderlijke situatie zijn lijkt me. Zoiets zal ook wel door de rechter bepaald moeten worden.
 
Dus vrouwen mogen na de scheiding het overgrote deel van de opvoeding voor hun rekening nemen, want daar komt het vaak wel op neer, en daar mag dan geen vergoeding tegenover staan?
image.png
 
Behoorlijk veel lijkt me... 900 euro per maand... Boven op je vaste laste.. Arme kerel.

Daarbij krijg je toch ook gewoon kinderbijslag? À 273 per 3 maanden... Misschien je uitgave patroon eens nakijken.. Anders ga je het nog zwaar krijgen als je op jezelf gaat ;)


woon op mezelf?
alleen tja dat geld stopt ook een keertje
 
Dus vrouwen mogen na de scheiding het overgrote deel van de opvoeding voor hun rekening nemen, want daar komt het vaak wel op neer, en daar mag dan geen vergoeding tegenover staan?

Is je kind opvoeden een last dan? Dan zou je geen kinderen genomen moeten hebben :o


Ik vind bedragen als 900 euro per maand echt belachelijk (tenzij hij echt heel veel verdient). kreeg jij nou echt 450 euro per maand OP? of een deel?
 
In wat voor situatie zaten ze dan in ? Moet dan wel een heel uitzonderlijke situatie zijn lijkt me. Zoiets zal ook wel door de rechter bepaald moeten worden.

Een goeie job en partner die door ziekte niet in staat was (inmiddels niet meer ziek) een baan erop na te houden. En een kind die de zaak bemoeilijkt. Kids zijn nadrukkelijk altijd de dupe.
Heeft 5 maanden in zijn huis verbleven en hij nodgedwongen de eerste paar maanden in een hotel.
En nu mag hij nog 18 maanden zijn partner onderhouden. En ja dit wordt bij/door de rechter beslist.
 
Maatje van me betaald ruim €600,-/maand. Buitensporig hoog dus. Die kerel levert daarmee dus een kwart van zijn salaris in. Als je dan bekijkt dat die ex van hem gewoon 4 dagen in de week werkt, in een goedkoop huurhuis zit en haar kindje op de basisschool (€20,-/jaar ouderbijdrage). Ik heb zelf een kind, weet wat het kost maar zeker geen 600 per maand. Als man ben je sowieso altijd de sjaak in Nederland, kind gaat meestal naar moeders en je betaald daar jaren voor.

K*t land.

Heeft er niks mee te maken of je een man bent of een vrouw, diegene die het meeste verdiende tijdens de relatie moet een bijdrage leveren aan de partner die door de breuk er op achteruit gaat.

Dit betekent echter niet dat de partner aan de ontvangende kant lekker thuis kan gaan zitten etc. Zij of hij is verplicht werk te zoeken en zodoende in zijn eigen inkomen te voorzien.
 
woon op mezelf?
alleen tja dat geld stopt ook een keertje

krijg je in ieder geval nog een jaar... en even aan je mams vragen want komt als het goed is 1 deze dagen binnen.. kinderbijslag dan ;)

ik doe het met 50 euro aan boodschappen per week ;) met zijn 3en:) dus 35 euro zou ook moeten lukken.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 11:12 ----------

Is je kind opvoeden een last dan? Dan zou je geen kinderen genomen moeten hebben :o


Ik vind bedragen als 900 euro per maand echt belachelijk (tenzij hij echt heel veel verdient). kreeg jij nou echt 450 euro per maand OP? of een deel?

tuurlijk is het geen last maar wel zwaar en daarbij als vrouw ga je minder werken omdat je nu eenmaal geen kinderen krijgt om ze vervolgens 5 bij kinderdagverblijf te dumpen dus je hebt al minder inkomen.
maar de bedragen vind ik ook belachelijk van zoals ik al zei krijg je kinderbijslag 1 keer in de 3 maanden en kosten kinderen echt geen 300/450 euro in de maand. zelf niet eens in het begin als ze nog in de luiers zitten.
 
krijg je in ieder geval nog een jaar... en even aan je mams vragen want komt als het goed is 1 deze dagen binnen.. kinderbijslag dan ;)

ik doe het met 50 euro aan boodschappen per week ;) met zijn 3en:) dus 35 euro zou ook moeten lukken.
.........

Wow hoe doe je dat? Hier gaat er echt wel 450 euro per maand door aan vreten enzo. En ik vreet veel. Op dit moment panga filet, 900 gram per dag. :)
 
krijg je in ieder geval nog een jaar... en even aan je mams vragen want komt als het goed is 1 deze dagen binnen.. kinderbijslag dan ;)

ik doe het met 50 euro aan boodschappen per week ;) met zijn 3en:) dus 35 euro zou ook moeten lukken.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 11:12 ----------



tuurlijk is het geen last maar wel zwaar en daarbij als vrouw ga je minder werken omdat je nu eenmaal geen kinderen krijgt om ze vervolgens 5 bij kinderdagverblijf te dumpen dus je hebt al minder inkomen.
maar de bedragen vind ik ook belachelijk van zoals ik al zei krijg je kinderbijslag 1 keer in de 3 maanden en kosten kinderen echt geen 300/450 euro in de maand. zelf niet eens in het begin als ze nog in de luiers zitten.

Ik kan dat nooit vatten. Dat is dus 7 euro per dag. Een stukje vlees, een boterham met kaas en een liter melk en je zit er al overheen. oh en dan zit ik nog per 1 persoon te rekenen. Kan niet.
 
Back
Naar boven