AndroidHealthClinic

Wat voor grip doe je bij je front squat

Bezoekers in dit topic

Hij zegt niet dat het onmogelijk is. Juist dat het vergelijkbaar is.
 
Met straps in de smith :roflol:

Dat slaat echt helemaal nergens op
 
in de smith met straps en dan ga ik eerst nog even met 300kg in de front rack positie rustig mn tijd nemen om op 2 schijfjes te gaan staan
 
ik twijfelde, maargoed

straps in de smith, dan ben je echt helemaal gestoord ja
 
aangezien je helemaal rechtop zit?


en dat is onmogelijk bij een barbell fsq?

er klopt echt niks van wat jij hierboven vermeld





Heb je het al ooit geprobeerd ?


nee ?

dus ............
 
Ik heb ook nog nooit een knuppel in m'n kontgat gedouwd, goed argument
 
Heb je het al ooit geprobeerd ?


nee ?

dus ............

ja ik meerdere malen in de smith proberen te squatten. Maar het is gewoon ronduit kut, daarnaast is mijn enkel dorsie flexie de limiterende factor om rechtop te blijven en in de smith zal dat niet anders zijn
 
Ik heb ook nog nooit een knuppel in m'n kontgat gedouwd, goed argument

:roflol::roflol:

Heb het zelf ook nooit geprobeerd maar zie er ook het voordeel niet van.
 
ja ik meerdere malen in de smith proberen te squatten. Maar het is gewoon ronduit kut, daarnaast is mijn enkel dorsie flexie de limiterende factor om rechtop te blijven en in de smith zal dat niet anders zijn

Het gaat over een front squat
 
Zo lenig hoeven je polsen nou ook weer niet te zijn. In het filmpje wordt gebruik gemaakt van een fullgrip, waar zijn polsen duidelijk niet flexibel genoeg voor zijn. En fingertip grip is nog een middenweg, deze wordt erg veel gebruikt. Zelf gebruik ik hem ook, je hoeft de bar immers alleen maar op je schouders te houden, je hoeft hem niet op te tillen!
 
als ik een smith had , zou ik ze ook doen . minder stabilisatie ===>meer gewicht ====> meer overload

aangezien je helemaal oprecht zit , heeft de smith wel een aardig natuurlijke bewegingsbaan voor front squat

Je pakt zeker ook alles op apparaten?
Want minder stabiliteit....

Smith is voor poesjes. Zelfde dat ik ze military press zie doen in een Smith...
 
als ik een smith had , zou ik ze ook doen . minder stabilisatie ===>meer gewicht ====> meer overload

squat

Tot je ooit uit het pussy rack stapt en door de mand valt. Blijken o.a die 'stabilisatie spieren' belangrijker dan gedacht. Kortom; echt sterk word je er niet van.
 
Haha en vanwaar die straps? Ook nog belt om?

Mensen met ervaring weten dat de straps als handvaten gebruikt kunnen worden. Lees dit eens door

Mensen die lachen om methoden die ze niet kennen komen trouwens dom over.
 
Mensen met ervaring weten dat de straps als handvaten gebruikt kunnen worden. Lees dit eens door

Mensen die lachen om methoden die ze niet kennen komen trouwens dom over.

Dat ze als handvatten gebruikt kunnen worden is mij bekend. Mensen met ervaring weten dat mensen dit met een losse barbell doen. Ik zie niet in waarom je een handvat nodig zou hebben in een smith. Of je kan je eigen kont ook niet afvegen vanwege een mobiliteitsprobleem. Cheers.
 
Tot je ooit uit het pussy rack stapt en door de mand valt. Blijken o.a die 'stabilisatie spieren' belangrijker dan gedacht. Kortom; echt sterk word je er niet van.

Wel eens er aan gedacht dat de meeste BBrs de frontsquat doet om de quadriceps te accentueren en niet om sterker te worden, iets waar ze de "gewone" squat voor gebruiken.

Lekker belangrijk dus dat dat de Smith bij een accentuatie oefening minder stabilisatoren aanspreekt dan de losse variant.

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

Dat ze als handvatten gebruikt kunnen worden is mij bekend. Alleen dit doen mensen met een losse barbell. Ik zie niet in waarom je een handvat nodig zou hebben in een smith. Of je kan je eigen kont ook niet afvegen vanwege een mobiliteitsprobleem. Cheers.


Je komt steeds dommer over :( Zo dom zelfs dat ik van uitleg af zie.
 
Wel eens er aan gedacht dat de meeste BBrs de frontsquat doet om de quadriceps te accentueren en niet om sterker te worden, iets waar ze de "gewone" squat voor gebruiken.

Lekker belangrijk dus dat dat de Smith bij een accentuatie oefening minder stabilisatoren aanspreekt dan de losse variant.

Ik snap niet waarom je de behoefte voelt mij met een belerende toon uitleg te geven terwijl ik die uitleg niet vraag. Wat ik post blijft overeind. Of men nou wilt accentueren of niet. Dat zijn twee verschillende zaken.

Ik zal maar niet ingaan op het 'dommer overkomen'... Voorbeelden te over in jouw post historie.
 
Uit nieuwsgierigheid 3xl: waarom kies je voor front squats in de smith en niet een leg press bijv?
 
Back
Naar boven