XXL Nutrition

Rebuilding Strength

Bezoekers in dit topic

30 pull ups :P gekkenwerk
 
30 pull ups :P gekkenwerk
G.woon pompen.

10-08-2018 (FB)

Squat (low bar, belt)
10x20
5x40
5x60
5x80
5x90
2x5x100
3x110
3x120
2x130
6x140
20x100
20x80
20x60 kotsmisselijk

Incline Bench Press
20x20
5x40
5x50
5x60
13x70 (14f)

Bulgarian Split Squat (L+R)
10x bw met 10 kg dumbbells
10x bw met 14 kg dumbbells

Pendlay Row
5x30
5x50
20x70

Pinwheel Curl
5x12
5x18
5x24
5x30

Commentaar: Deze training viel mij echt zwaar, ik was helemaal de weg kwijt na de squats...
 
Ja niet zo raar dat je de weg kwijt was na die squats...leipo! :p. Na die 20x100 kon je wel stoppen hoor ;)
 
Harde squat, binnenkort 150 easy double voorzie ik.

Ik geef toch de voorkeur voor een triple!

Lekker nummertje om mijn log wat op te vrolijken, heel goed.
Ja niet zo raar dat je de weg kwijt was na die squats...leipo! :p. Na die 20x100 kon je wel stoppen hoor ;)
Haha, ik was nog niet tevreden na de 20x100... Soms hoor je gewoon kotsmisselijk te worden tijdens de squats...

12-08-2018 (BW)

Push-up (close-grip)
40x bw
20x bw
2x15x bw
10x bw

Commentaar: Ik ben echt een stuk zwakker in deze opdrukvariant, triceps zijn duidelijk de zwakke schakel. Ze zijn ook non-existing, maar dat terzijde. De diamond push-ups zijn nog net een tandje zwaarder dan deze, alleen komt er bij die variant te veel stress op mijn ellebogen wat ik echt niet relaxed vind. De komende tijd dus werk maken van de close grips.

13-08-2018 (FB)

Squat (low bar, no belt)
10x20
10x40
10x60
10x75
10x90
10x100
2x10x90

Semi-sumo Deadlift (no belt, straps)
5x60
5x90
5x120
3x140
3x150
3x160
3x170 ging erg makkelijk, dat is mooi

Bench Press (paused)
20x20
10x40
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90
20x60 (niet gepauzeerd)

Lat Pulldown (underhand-grip)
8-reppers

Bilateral Dumbbell Curl
2x20x14

Lateral Raise
2x20x10

Commentaar: Weer een lekkere FB-training. Ik was duidelijk nog niet hersteld van afgelopen vrijdag, dus heb maar gewoon 10-reppers gemaakt en geprobeerd de reps zo vlot mogelijk achter elkaar te doen. Ging wel lekker.
 
14-08-2018 (BW)

Pull-up (close grip)
30x bw
8x bw
2x4x bw
3x bw
1x bw

Commentaar: 50 reps in 2:58 min, wat een pr is. Erg blij mee, jammer dat mijn bovenrug nog zo smal is. Sterker nog, mijn bovenrug is zo smal dat zelfs XXS shirtjes nog enorm los zitten. Volgende keer maar bij de kinderafdeling mijn shirtjes kopen.
 
Sterker nog, mijn bovenrug is zo smal dat zelfs XXS shirtjes nog enorm los zitten.
Overdrijven is ook een vak, he? :p

Wel mooi man, ik heb al moeite met setjes van 5....:o
 
Overdrijven is ook een vak, he? :p

Wel mooi man, ik heb al moeite met setjes van 5....:o
Ja, wellicht een klein beetje overdreven inderdaad. Het is zeg maar een uiting van mijn jarenlange opgekropte frustratie. Behalve sterk zijn wil ik ook gewoon een goed fysiek, maar ik kom gewoon net die 5 a 10 kg spiermassa tekort om echt impressive te ogen. Ik moet gewoon accepteren dat een rasechte ecto zoals ik nu eenmaal niet veel verder komt dan 5 kg boven z'n lengte met een acceptabel vetpercentage.

Gisteren voor het slapen nog wat foto's geschoten van mijn huidige shape. Ik schat dat ik momenteel zo'n 83 kg nuchter weeg, 5 kg boven mijn lengte dus. Vetpercentage is redelijk, ik schat rond de 12%.

IMG_20180815_003832.jpg
IMG_20180815_004047.jpg
IMG_20180815_003801.jpg
IMG_20180815_003710.jpg
IMG_20180815_003528.jpg
IMG_20180815_003630.jpg
 
Ik vind dat je een erg goed fysiek hebt. Maar 5 tot 10 kg spier zomaar erbij pakken zonder naar bepaalde middelen te grijpen zal waarschijnlijk inderdaad lastig worden als je al zolang traint. Lekker focussen op kracht, daar valt altijd wel ergens wat te halen!
 
Laatst bewerkt:
Goed fysiek ja en Idd wat Star zegt, focus op strength nu, volume maken met lower reps 5jes,3tjes..af en toe repout want dat werkt ook en you like tha pump! Verder wat extra kcals drbij ..wordt toch winter dus dat vp mag wel iets oplopen dan want je bent droog genoeg..
 
wat een onzin... Luuk traint wel al jaren maar daarvan vaak onconstant en nog veel vaker kapot.. Easy is anders maar met echt goede voeding, supps en slaap kan hier echt nog wel 5kg droge massa op hoor. Kost wel 5 a 10 jaar maar boeie, je bent toch pas 30 ofzo?
 
wat een onzin... Luuk traint wel al jaren maar daarvan vaak onconstant en nog veel vaker kapot.. Easy is anders maar met echt goede voeding, supps en slaap kan hier echt nog wel 5kg droge massa op hoor. Kost wel 5 a 10 jaar maar boeie, je bent toch pas 30 ofzo?
Nu zeg je toch ook gewoon dat het waarschijnlijk lastig gaat worden, of niet? ;)
 
Ik vind dat je een erg goed fysiek hebt. Maar 5 tot 10 kg spier zomaar erbij pakken zonder naar bepaalde middelen te grijpen zal waarschijnlijk inderdaad lastig worden als je al zolang traint. Lekker focussen op kracht, daar valt altijd wel ergens wat te halen!
Thanks man. Klopt wat je zegt, heel misschien dat ik de komende jaren er nog 1 a 2 kg droge massa bij kan plakken maar daarmee houdt het wel echt op. Krachtwinst valt er in ieder geval nog genoeg te behalen inderdaad.

Goed fysiek ja en Idd wat Star zegt, focus op strength nu, volume maken met lower reps 5jes,3tjes..af en toe repout want dat werkt ook en you like tha pump! Verder wat extra kcals drbij ..wordt toch winter dus dat vp mag wel iets oplopen dan want je bent droog genoeg..
Thanks man. Klopt, winter komt eraan dus het is niet erg als ik wat voller word, het zal mijn kracht alleen maar ten goede komen. Zoals je ziet ben ik langzaam meer zeker de focus meer op kracht aan het leggen, ik ben nog wel heel voorzichtig. Als alles heel blijft zal ik binnen niet al te lange tijd zware 5jes en 3tjes maken.

wat een onzin... Luuk traint wel al jaren maar daarvan vaak onconstant en nog veel vaker kapot.. Easy is anders maar met echt goede voeding, supps en slaap kan hier echt nog wel 5kg droge massa op hoor. Kost wel 5 a 10 jaar maar boeie, je bent toch pas 30 ofzo?
Klopt, ik heb ook veel periodes van inconsistent trainen gekend helaas. En inderdaad ook een hele waslijst aan blessures. Echter train ik tegenwoordig veel verstandiger dus als het goed is gaan mijn tegenslagen uit het verleden mij geen parten meer spelen in de toekomst. Desalniettemin denk ik dat 5 kg droge massa wel erg optimistisch is. Dan zou ik echt als een bodybuilding monnik moeten gaan leven en daar heb ik simpelweg geen zin in. Met 1 a 2 kg droge spiermassa (wat best veel is) erbij zou ik al redelijk content zijn. Vergeet niet, ik ben naturel met average genetics en een testosteronspiegel die, voor een krachtsporter met mijn leeftijd, aan de lage kant zit (heb ik laten meten: 17,3 nmol/L oftewel 500 ng/dl). Nu is 1 meting natuurlijk minder betrouwbaar dan meerdere metingen verspreid over een aantal maanden (ik weet goed dat je levensstijl veel invloed heeft op je testosteronspiegel) maar in het beste geval zal ik alsnog op een gemiddeld niveau zitten. Dit zeg ik allemaal niet om het goed te praten dat ik vrijwel geen spiermassa gains meer kan maken, ik zeg dit gewoon omdat ik realistisch ben. Op een gegeven moment houdt het gewoon op met de muscle gains en dat moeten we dan maar accepteren. Qua kracht valt er nog genoeg winst te behalen, belangrijkste is dat ik heel blijf. Ik ben 32 trouwens.

15-08-2018 (FB)

Squat (ATG, high bar, no belt)
10x20
10x40
10x50
10x60
10x70
20x80 nog steeds niet hersteld...

Incline Bench Press
10x20
5x40
5x50
5x60
13x70 jammer, geen verbetering t.o.v. vorige keer
3x10x60

Hammer Chin-up
33x bw lol
15x bw
4x8x bw
5x bw

Hyper Extension
2x10x bw +10 (one leg, L+R)
20x bw +10
50x bw zieke pomp

EZ-Bar Curl
10x20
10x25
20x30

Bilateral Dumbbell Curl
3x20x12

Commentaar: Een beetje een matige training. De squatsessie van afgelopen vrijdag zit nog goed in mijn lijf, volgende training even geen reguliere squats zodat ik maandag weer hersteld ben. Chins gingen wel goed gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
16-08-2018 (BW)

Push-up (close-grip)
45x bw
25x bw
2x15x bw

Paar uur later...

Pull-up (close-grip)
20x bw
2x10x bw
4x bw
2x3x bw

Commentaar: CG opdrukken weer iets beter dan de vorige keer, maar nog steeds zwak natuurlijk. Optrekken ging echt goed, 50 reps in 2:36 min. Een slimmere opbouw heeft tot een snellere tijd geleid. Volgende keer beneden de 2:30 min.
 
Laatst bewerkt:
Mijn inziens is Luukste een voorbeeld van wat je als 'true natural bodybuilder' kan bereiken. Voor trainee's die net om de hoek kijken kan het desillusionerend werken als ze opgroeien met voorbeelden als Pil Heath, Yorian Dates en voor de oudere generatie Ahnuld S. Tegenwoordig is de rol van wat voorheen de jaren 80 actie films lieten zien overgenomen door het interactieve landschap. Jewtube en instagram voornamelijk, bieden voor vele een podium om zich te profileren, als iemand als jij en ik in den beginne. Die connectie met het veelal naïeve publiek is belangrijk omdat zo de deur open wordt gezet naar ongebreidelde gains die je zou kunnen maken als je het krachtsport wereldje betreedt. En belangrijker nog, als je de e-celeb in kwestie maar volgt. Als het even kan ook nog de t shirts en gepimpte supplementen aanschaffen.

Na jaren beulen maak je de rekening op; blessures, het afzeggen van sociale gelegenheden, het volgen van routines als ripple tits en 5/3/1 met het bijbehorende fysiek van een aardappelzak vanwege de vele liters melk die je dient te consumeren, daarna een streng cut dieet om je schamele gewonnen kilo's als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen. Na al deze moeite mag je nauwelijks in de schaduw staan van je youtube held die je al die jaren trouw volgt. Dit terwijl je alles hebt gedaan zoals opgedragen? Dan pas gaat men onder ogen zien dat er ergens iets niet klopt. Dit kan voor vele een definitieve afkeer zijn van de krachtsport. Een logische keuze omdat men zich bedrogen voelt maar tegelijkertijd een cruciale fout omdat het trainen met gewichten een uitlaatklep kan zijn en het niet de vele gezondheidsvoordelen wegneemt.

Waar de schoen wringt is hier het acceptatie proces. Als de krachtsporter eenmaal in zijn zogeheten winter van zijn amateur carrière is kan deze beter aan zijn ego werken en aanvaarden dat het voorliegen van mensen onlosmakelijk verbonden is met deze industrie. En dat de realiteit is dat je na 2 jaar hard trainen 90% van je progressie al hebt geboekt. Voor velen die de Schwarzeneggeriaanse mindset zich hebben eigen gemaakt door de jaren heen valt dit maar moeilijk te bevatten. De persoon in kwestie moet gewoon met meer volume trainen, meer oefeningen doen, een hogere frequentie, meer supplementen gebruiken, hogere intensiteit. Het ligt altijd aan jezelf als je niet meer vooruit gaat. Nooit aan het systeem of de inherente beperking die de biologie aan het menselijk lichaam zich in sommige gevallen al snel oplegt. Een niet te verkroppen waarheid voor sommigen onder ons.

Welke van de twee opties op de langere termijn het meest gezond is voor lichaam en geest dient eenieder voor zich uit te maken. Wil je niet eindigen als de 35 jarige boomer die door de gym strompelt met zijn elbow sleeves, riem en andere attributen om zijn lichaam bij elkaar te houden, naarstig opzoek naar het squat rack om niet zozeer zijn spieren te trainen maar vooral zijn ego en daarbij zijn fysieke ongemakken negeert kan beter opteren voor het volgende: naarmate de jaren vorderen de frequentie terug te schroeven, het volume en enkele boeken van E. Tolle te gaan lezen. Wellicht een aantal lessen (hot) yoga per week en wat calisthenics en een vegetarisch dieet om ook de inwendige mens niet te vergeten. Op deze manier kan er nog jaren op een gezonde en voldoening gevende manier worden getraind, met het totale mens principe in acht nemende.
 
Wat een schitterend verhaal weer FadderMakker! Je hebt ook helemaal gelijk, ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Je zou eigenlijk ook echt wat met je schrijftalent moeten doen, menigeen amuseert zich kostelijk om jouw geniale teksten en het is dan ook jammer als het zich alleen zou beperken tot dit topic.

17-08-2018 (FB)

Bench Press
20x20
5x40
5x50
5x60
5x70
3x80
1x90
4x100 eindelijk weer eens een keertje 100 op de bench, voelde goed en ging nog best makkelijk

Squat (low bar, no belt)
10x20
10x40
5x55
5x70
5x85
5x100
5x110
5x120
3x130 easy, volgens mij nog nooit eerder 130 beltless gedaan
5x110
5x100
2x10x90
20x90 weer helemaal spacend na deze set, compleet de weg kwijt

Hammer Chin-up
32x bw
12x bw
2x10x bw
8x bw misschien had ik nog meer sets gedaan, ik kan het mij niet meer herinneren

Incline Dumbbell Press
20x18
20x22

Barbell Shrug
10x60
10x90
10x110
10x130
10x160

Rope Pushdown
Paar setjes high rep

Low Row Machine (plate loaded)
30x60
20x80 goede pomp

Commentaar: Veel te veel pre workout op (1080 mg cafeïne en nog een hoop andere gekke stimulanten) dat ik mezelf niet in bedwang kon houden en toch maar ben gaan squatten. Ik kan FadderMakker natuurlijk niet in z'n uppie laten squatten, dat is echt not done. Verder wel een goede training, de pomp zat er goed in. En oh ja, eindelijk weer 100 kg op de bench. Feels good.
 
goed verhaal faddermakker, maar te gay voor woorden. Ik denk dat jullie echt te weinig verwachten van jullie zelf. Ik zie dagelijks judoka's van doorsnee lengte 80-90kg droog zijn. Wellicht niet bodybuilding droog, maar goede abs en veins etc. Natuurlijk, als je 32 bent moet je wat rustiger en slimmer trainen als dat je 22 bent maar je moet het niet overdrijven. Vrouwen hebben geen tot weinig test (mits natty) en kunnen ook hard trainen.

Verwacht wat meer van jezelf man. Er is niks mis met slim zijn en heel blijven, maar op je 32e janken dat 3kg spiermassa als natty onhaalbaar is vind ik treurig als je niet ziek of ernstig geblesseerd bent.... just my 2 cents.
 
goed verhaal faddermakker, maar te gay voor woorden. Ik denk dat jullie echt te weinig verwachten van jullie zelf. Ik zie dagelijks judoka's van doorsnee lengte 80-90kg droog zijn. Wellicht niet bodybuilding droog, maar goede abs en veins etc. Natuurlijk, als je 32 bent moet je wat rustiger en slimmer trainen als dat je 22 bent maar je moet het niet overdrijven. Vrouwen hebben geen tot weinig test (mits natty) en kunnen ook hard trainen.

Verwacht wat meer van jezelf man. Er is niks mis met slim zijn en heel blijven, maar op je 32e janken dat 3kg spiermassa als natty onhaalbaar is vind ik treurig als je niet ziek of ernstig geblesseerd bent.... just my 2 cents.

Thnx Domi. Het is enigszins gechargeerd geschreven maar geeft wel aan hoe ik er momenteel over denk. Waarschijnlijk mede beïnvloed door de afgelopen jaren waarin mij ook de nodige blessures ten dele zijn gevallen. Aan de andere kant snap ik jou post ook wel aangezien ik in de begin jaren een andere mindset had en eigenlijk voortdurend full retard trainde. Toen was ik wel op mijn sterkst. Waarschijnlijk is zoals zo vaak en bij veel dingen in het leven, de balans iets wat een goed streven is.
 
Thnx Domi. Het is enigszins gechargeerd geschreven maar geeft wel aan hoe ik er momenteel over denk. Waarschijnlijk mede beïnvloed door de afgelopen jaren waarin mij ook de nodige blessures ten dele zijn gevallen. Aan de andere kant snap ik jou post ook wel aangezien ik in de begin jaren een andere mindset had en eigenlijk voortdurend full retard trainde. Toen was ik wel op mijn sterkst. Waarschijnlijk is zoals zo vaak en bij veel dingen in het leven, de balans iets wat een goed streven is.

Fadder, het doet me pijn om dit te lezen maar ik begrijp het wel. Denk je dat ik nog geen blessures heb gehad? Ik doe al 10 jaar strongman! En daarmee bedoel ik niet: 10 jaar geleden raakte ik voor het eerst een bar aan. Het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik mijn 1e wedstrijd deed. 50+ wedstrijden in strongman, pl etc. Natuurlijk komen er kilometers op de teller en natuurlijk is progressie niet voor eeuwig. Toch is er nog zoooooveel winst te behalen. Denk hierbij aan supps, goede voeding, betere rust, slimmer trainen, nieuwe methodes, herstelmethodes etc.etc. Tuurlijk is er een fysieke max maar ik geloof amper dat daar iemand bij in de buurt komt. Zelfs richting 40 (+) zijn nog zat verbetermogelijkheden. Daarvoor hoef je echt niet als een monnik of "full retard" te gaan maar gewoon steeds doorgaan en net iets slimmer/beter trainen/eten en rusten.

Kan Luuk 5+kg massa winnen? Natuurlijk. Kan ik nog 300 deadliften, ondanks dat ik al 7 jaar tussen de 240 en 270 hang? Natuurlijk! Gaat het gebeuren? Geen idee. Er zijn zat zaken, binnen en buiten je eigen cirkel van invloed, die invloed hebben op je lifts en je fysiek. Ik heb dus ook geen idee of Luuk 5kg GAAT winnen, aan vvm, maar ik weet wel zeker dat het KAN. En wat KAN daar moet je voor gaan!

De beste man heeft een prima fysiek, net zoals jij en als jullie niet veel meer gainen en gelukkig leven is daar niks op tegen. Maar de handoek gooien in je iron game? Broeder please! We moeten altijd al realistisch zijn... Ik word geen miljonair en ook geen president van Amerika. Ik ga geen topmodel als vrouw krijgen en ook mijn lul gaat geen 5cm meer groeien. Ik ga zelfs waarschijnlijk nooit een baard krijgen. Waar ik wel invloed op heb, of in ieder geval denk te hebben, is mijn strijd met de gewichten. Doelen veranderen, soms wil je power, soms looks, maar in deze game moeten we dromen en ervoor gaan. Realisme doe je godverdomme maar op je werk Faddermakker! En jij ook Luuk! Ga lekker realistisch zijn over de ADHD van je zoon over een paar jaar of over de, ondanks haar zwangerschap klein gebleven, tetten van je vriendin. Hier is daar geen plaats voor. Dit is onze wereld en jij gaat godverdomme om er het meeste uit te halen. Daarmee bedoel ik niet full-retard of monnik-style maar Luuk/Faddermakker stijl hard trainen, goed eten, slimmer worden en door. Tot waar het eindigd, geen idee en daarna doorgeven aan anderen wat jij geleerd hebt.

Het is net alsof Fortuna tegen Ajax speelt. Ze zijn geen favoriet en zullen achteraf niet mauwen om een 1-0 verlies, maar gaan er hopelijk niet naartoe om te verliezen. We zijn toch geen pussies goddomme! Ik heb gesproken, groetjes, Domie!
 
FadderMakker en Domie, ik waardeer jullie input zeer. Ik ga er later uitgebreid op reageren.

20-08-2018 (FB)

Paused Squat (belt, low bar)
5x20
5x40
5x60
3x70
3x85
3x95
3x110
3x120
3x130 matig

Incline Bench Press
20x20
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80 matig
3x15x60

Hammer Chin-up
20x bw (small)
20x bw (wide)
10x bw (small)
10x bw (wide)

Cable Row
opgewerkt naar een zware 8-repper

Bilateral Dumbbell Curl
8x14
8x18
8x22

Commentaar: Een matige training, ik had ook totaal geen zin.
 
Back
Naar boven