XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

@AK , geloof dat je een nieuwe klant hebt.

Iedereen moet lekker zelf weten wat die in z'n eigen gym neerzet..
Ik ben ook verkocht van de kwaliteit van atx en heb mn gym er volgens mee staan.
Als een ander z'n gym vol zet met AliExpress spullen is dat ook prima. Ik zou het ook niet vertrouwen eerlijk gezegd, maar ieder z'n eigen toch?

Joh kinderen geloof me mij nou het geen ene f**k uit. Het gaat allemaal een keer kapot.
Ik heb zo'n bijna 20 jaar in een hardcore gym gewerkt met toch wel wat grote namen zoals:
hammer strength, life fitness, panatta enz enz. Denk je dat daar nooit eens lasnaad doorbrak of wat dan ook?
Die jongen is gewoon blij met zijn nieuwe aanwinst. Laat hem lekker.
We kunnen ook een keertje bij zijn voor iemand toch i.p.v hem gelijk de grond in tetrappen hier.

Joh kinderen geloof me mij nou het geen ene f**k uit. Het gaat allemaal een keer kapot.
Ik heb zo'n bijna 20 jaar in een hardcore gym gewerkt met toch wel wat grote namen zoals:
hammer strength, life fitness, panatta enz enz. Denk je dat daar nooit eens lasnaad doorbrak of wat dan ook?
Die jongen is gewoon blij met zijn nieuwe aanwinst. Laat hem lekker.
We kunnen ook een keertje bij zijn voor iemand toch i.p.v hem gelijk de grond in tetrappen hier.
Iedereen moet ook doen waar die zelf zin in heeft, maar wil je optimaler trainen dan zijn kwaliteit apparaten wel belangrijk. Ik sport zelf nu met de nieuwste lijn van hamer strenght en de eigenaren kopen continue nieuw apparaten erbij, om ook te investeren in de klanten en ons happy te houden.

Daarbij heb ik hiervoor jaren lang bij een basic-fit getraind, wat gewoon ruk was Matrix is echt slecht en ook de range of Motion is poep. Altijd super druk en mensen die totaal niet serieus zijn en maar wat doen.

iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar wil je een goeie thuis gym met alle apparatuur die je nodig hebt, om optimaal te trainen is bijna onmogelijk qua prijs.

Natuurlijk is Vevor niet het beste van het beste maar zolang het doet wat het moet doen is het toch goed?

@ELTraint Ik vind het leuk hier af en toe een nieuwe aanwinst te showen, maar het maakt mij echt niet uit of iemand anders het acceptabel materiaal vind of niet. Daarnaast vind ik de reacties van AK gewoon respectvol. Ik ben het ook gewoon met AK en Ripo eens, het is wel echt budget home gym kwaliteit, je krijgt waar je voor betaald.

Kwalitatief is het ook echt een flinke stap beneden ATX. Ik moet wel zeggen dat het ding stevig zat voelt en ik er wel vertrouwen in heb. Stel er gaat iets kapot heb je altijd nog de buizen waarin de footplate schuift waardoor er mijns inziens weinig fout kan gaan (die gaan echt niet buigen). Het enige waardoor ik echt in gevaar zou kunnen komen is als die buizen als rietjes in elkaar zouden buigen (onwaarschijnlijk) of de footplate met stalen buis erboven buigt door (nog onwaarschijnlijker)

Als ik ruimte binnen had had ik de ATX vertical leg press allang gehaald. Ik hecht ook waarde aan de kwaliteit van mn equipment. Echter was dit ding 195 euro (ik heb cable attachments van rond die prijs) en heb ik enkel buiten ruimte. Ik zou echt geen apparaat van 8-900 euro buiten zetten, maar als dit ding na verloop van tijd verroest of kapot gaat kan het me niet echt interesseren en heb ik een aantal jaar plezier gehad van het ding.

Laatst bewerkt:
Als je goed zoekt is 2e hands panatta, technogym, etc soms goedkoper dan budgetmerk. Nu is de juiste tijd, veel fysiopraktijken en gyms wisselen inventaris. Ik heb tors, technogym, panatta, spartacus, watson, grunsport en ga zo maar door en bijna altijd goedkoper dan zelfs atx. Mijn laatste liggende legcurl van technogym van de isotonic line heb ik opgehaald voor 50euro. Ik zou daar altijd de voorkeur voor hebben.

Nieuwe aankoop voor de woonkamer tegenover de tv, klein maar fijn🙌🏻
IMG_2609.jpeg

@ELTraint Ik vind het leuk hier af en toe een nieuwe aanwinst te showen, maar het maakt mij echt niet uit of iemand anders het acceptabel materiaal vind of niet. Daarnaast vind ik de reacties van AK gewoon respectvol. Ik ben het ook gewoon met AK en Ripo eens, het is wel echt budget home gym kwaliteit, je krijgt waar je voor betaald.

Kwalitatief is het ook echt een flinke stap beneden ATX. Ik moet wel zeggen dat het ding stevig zat voelt en ik er wel vertrouwen in heb. Stel er gaat iets kapot heb je altijd nog de buizen waarin de footplate schuift waardoor er mijns inziens weinig fout kan gaan (die gaan echt niet buigen). Het enige waardoor ik echt in gevaar zou kunnen komen is als die buizen als rietjes in elkaar zouden buigen (onwaarschijnlijk) of de footplate met stalen buis erboven buigt door (nog onwaarschijnlijker)

Als ik ruimte binnen had had ik de ATX vertical leg press allang gehaald. Ik hecht ook waarde aan de kwaliteit van mn equipment. Echter was dit ding 195 euro (ik heb cable attachments van rond die prijs) en heb ik enkel buiten ruimte. Ik zou echt geen apparaat van 8-900 euro buiten zetten, maar als dit ding na verloop van tijd verroest of kapot gaat kan het me niet echt interesseren en heb ik een aantal jaar plezier gehad van het ding.

Joh is toch nergens voor nodig om je te verantwoorden. Ik vind het super interessant hoe je met weinig geld toch goed kunt trainen. Als ik veel geld had dan had ik alles van REP Fitness en ATX, maar ik heb nu IronMaster :emo: lekker boeiend :p

Laatst bewerkt:
Moet alleen nog schilderen.

Bijlagen

• IMG_1024.jpeg
    IMG_1024.jpeg
    394,4 KB · Weergaven: 144
  • IMG_1023.jpeg
    IMG_1023.jpeg
    395,5 KB · Weergaven: 130
  • IMG_1027.jpeg
    IMG_1027.jpeg
    401,3 KB · Weergaven: 138
  • IMG_1026.jpeg
    IMG_1026.jpeg
    391,7 KB · Weergaven: 125
  • IMG_1025.jpeg
    IMG_1025.jpeg
    358,3 KB · Weergaven: 130
  • IMG_1029.jpeg
    IMG_1029.jpeg
    405,2 KB · Weergaven: 126
  • IMG_1030.jpeg
    IMG_1030.jpeg
    410,7 KB · Weergaven: 126
  • IMG_1031.jpeg
    IMG_1031.jpeg
    421,2 KB · Weergaven: 136
1000028122.jpg

1000028123.jpg

1000028124.jpg

1000028125.jpg

1000028126.jpg

Zo, homegym begint ergens op te lijken 💪🏻

De laatste tijd train ik benen eigenlijk alleen nog in de ´normale´ gym, merk toch dat ik meer nodig heb, en ook een stuk meer plates, maar geen zin om wéér te investeren in de homegym haha.
Om die reden doe ik mijn legpress/hacksquat combinatie van Titanium Strength weg. Ik heb hem zo'n 6x gebruikt, nieuwprijs was €2600. Zit nog in de garantie, ik heb hem denk ik zo'n 8x gebruikt, nieuwstaat dus. Evt mag de leg extention/leg curl van Atletica ook weg.

Bij interesse: DM!

Ha luitjes, ik heb nou een paar weken mijn homegym ook alweer ingericht in het nieuwe huis.
Wij zijn in maart verhuisd naar een andere woning. In het vorige huis heb ik 19 jaar moeten sporten op de zolder. Nou was de voorwaarde bij aankoop van het huis of een fatsoenlijke slaapkamer of mogelijkheid om in de tuin een ruimt te bouwen. Het 2de is het geworden. Ik heb een overkapping gebouwd van 9 bij 3.5 meter. Waarbij het deel voor de fitnessruimte 3 bij 3,3 meter (binnenmaat) is.

Ik kan er alles kwijt wat ik bezit en nodig heb om te trainen. Is volledig geïsoleerd (vloer, wand en plafond) en voorzien van een infraroodverwarmingspaneel (wat rotwoord). Tzt moet ik het nog beetje opleuken met wat plaatjes maar dat heeft iets minder haast. Moet nog iets plaatsen waar ik klein spul kan ophangen maar ook dat heeft lagere prio. Ik kan iig sporten nou :-)

Voor het niveau waar ik op sport is dit voor mij helemaal super en ben er blij mee dus dacht deel het met jullie hier. Had ook een filmpje ergens maar uploaden lukt me niet vanwege formaat.

Bijlagen

• G3.jpeg
    G3.jpeg
    119,2 KB · Weergaven: 86
  • G4.jpeg
    G4.jpeg
    97,6 KB · Weergaven: 87
  • G5.jpeg
    G5.jpeg
    92,7 KB · Weergaven: 79
  • G6.jpeg
    G6.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 84
  • G7.jpeg
    G7.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 80
  • G8.jpeg
    G8.jpeg
    87,2 KB · Weergaven: 86
  • G9.jpeg
    G9.jpeg
    98,1 KB · Weergaven: 87
  • G2.jpeg
    G2.jpeg
    88,2 KB · Weergaven: 93
  • G1.jpeg
    G1.jpeg
    93,5 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Ha luitjes, ik heb nou een paar weken mijn homegym ook alweer ingericht in het nieuwe huis.
Wij zijn in maart verhuisd naar een andere woning. In de vorige huis heb ik 19 jaar moeten sporten op de zolder. Nou was de voorwaarde bij aankoop van het huis of een fatsoenlijke slaapkamer of mogelijkheid om in de tuin een ruimt te bouwen. Het 2de is het geworden. Ik heb een overkapping gebouwd van 9 bij 3.5 meter. Waarbij het deel voor de fitnessruimte 3 bij 3,3 meter (binnenmaat) is.

Ik kan er alles kwijt wat ik bezit en nodig heb om te trainen. Is volledig geïsoleerd (vloer, wand en plafond) en voorzien van een infraroodverwarmingspaneel (wat rotwoord). Tzt moet ik het nog beetje opleuken met wat plaatjes maar dat heeft iets minder haast. Moet nog iets plaatsen waar ik klein spul kan ophangen maar ook dat heeft lagere prio. Ik kan iig sporten nou :-)

Voor het niveau waar ik op sport is dit voor mij helemaal super en ben er blij mee dus dacht deel het met jullie hier. Had ook een filmpje ergens maar uploaden lukt me niet vanwege formaat.
Love it!!! Veel plezier daar

Ik zit er over te denken om een yoke te kopen die ook als slee gebruikt kan worden. Alleen ik heb geen plek er voor binnen. Denken jullie dat deze yoke ook geschikt is om gewoon buiten in de regen en zon, sneeuw etc te laten staan? https://www.fitness-seller.nl/atx-yoke/#ugc Of kan ik beter doorsparen tot ik een overkapping aan mijn homegym kan laten bouwen?

Zo niet, welke yoke plus slee raden jullie aan? De slee functie zou gebruikt worden op stenen terras tegels. Zou dit gaan of zou ik beter over de terrastegels iets kunnen leggen zoals dit? https://www.swissdeckvloertegels.nl/informatie-ribdeck-balkontegels/

Reden: Linkje update
Is het echt bedoelt voor buiten? Nee. Ik heb zelf een heel goedkoop virtufit half rack buiten staan en na verloop van tijd ga je het uiteraard wel zien. Maar met de integriteit van een 3mm staal yoke zal echt niet zo snel iets gebeuren

Misschien een raar idee en hopelijk gaan jullie me niet erg hard uitlachen.... maar je kunt via Temu of AliExpres zo'n groot BBQ cover kopen voor een klein tientje dacht ik.
Is daarmee makkelijk te bedekken (staat niet BBQ op geen zorgen haha) en wordt het iig niet nat.

Zelf bedek ik al jaren mijn "hobbyrookkast" op die manier buiten wanneer die niet gebruikt wordt. En ding is nog steeds in prima staat. Dat ding/zeil trek je er zo vanaf en je bedekt het zo weer na gebruik.

Van de fitness-seller topic! Tips gewaardeerd :)

Ik mag aanbouwen van de gemeente (eindelijk) voor 80m², nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen: ongeveer 9x9 meter in een vierkant of bv. meer rechthoekig zoals 6x13? Mijn tuin(achtererf) is ongeveer 20x20 dus het moet wel ruim erin passen, ik denk niet dat boven de 15m voor een zijde een goed idee is. Wat ik nu heb in mijn verrotte schuur is de FA hyperxpro, een half rack, een oly platform, 2 barbells, een FID bench en bumpers, maar dit gebruik ik eigenlijk alleen als ik niet naar de sportschool kan/wil gaan (drukte/tijdstip/lui/etc.). Het doel van dit nieuwe gebouw is om de sportschool volledig te vervangen.

Ik zat te denken aan een meer rechthoekige uitvoering, heb hieronder een snelle render gemaakt van 6x15 dus (2m te lang want rekenen is moeilijk voor mij blijkbaar, ik heb er een barbell van 2m20 gelegd zodat je het extra stuk makkelijker weg kan denken). Ik kon geen machines vinden dus ik heb treadmills gebruikt om machines te symboliseren + wat extra ruimte tussenin, lijkt erop dat ik 6-8 machines zou kunnen plaatsen. De 3Ds zijn ook voornamelijk Amerikaanse dingen aangezien er bv. geen renders van Europese dingen (bv. ATX) beschikbaar zijn maar qua diepte en breedte komt het +- allemaal overeen.

Qua machines zat ik te denken aan:

1. pec deck
2. echo bike
3. treadmill
4. GHD
5. rower (kun je verticaal opbergen dus heeft bijna geen oppervlakte)
6. misschien een chest supported t-bar row aangezien dit een vaste favoriet is in de sportschool, maar neemt veel plek in beslag en kan misschien ook gedaan worden met een rack attachment + landmine
7. een soort van multi-hip station (ook om het vrouwtje tevreden te houden)
8. ???

En dan nog wat extra ruimte voor opslag (cable/rack attachments etc.) en om misschien wat ringen van het plafond te hangen als ik eens in een crossfitbui ben.

In het midden kan ik een track hebben voor sled/sandbag stuff + een yoke voor carries en als een soort van DIY atlas stone systeem (want ik kan de lat van de yoke hoger of lager zetten en er schijven op leggen zodat het niet verschuift). Ik zou dan de rubberen atlas stones van Rogue gebruiken met de return pad, dit moet goed te doen zijn want de gevlinderde betonvloer gaat waarschijnlijk rond de 1250kg/m² zitten qua draagkracht.

1761642687532.png

Heeft iemand nog tips voor zo'n ruimte? Misschien dingen waar ik op moet letten? Ik bouw het van de grond op dus ik kan op zich met alles rekening houden. Een wastafel en airco komt er sowieso in evenals vloerverwarming voor ca. 3/4e van de vloer (zodat ik altijd nog dingen veilig vast kan zetten op het stuk waar geen vloerverwarming is). Ik sta ook open voor eventuele equipment tips van onze beste sponsor (ik heb training ADHD en ben ookal wat ouder (46 in februari) dus doe eigenlijk gewoon waar ik zin in heb op die dag en afhankelijk van welke spieren geen pijn doen :D)

Hoe dan zo weinig machines? Mijn nieuwe homegym wordt 30m2

De huidige is 15. Daar staat nu al in: dumbbelrek, platform met halfrack, echobike, latpulldown, ghr, reverse hyper, 45graden back extension. En op dit moment zelfs een seated leg curl. Toegegeven dan kan ik niet meer squatten maar om maar even aan te geven wat er in een ruimte past.

Ik ben van plan in de nieuwe er een liggende legcurl, legextension, chest supported row en preacherbench bij te plaatsen. Evenals het halfrack te wisselen voor het fullrack met smithmachine.

Oftewel iets beter tetrissen. Bij mijn grotere gym heb ik 3 platformen, 3 cages, 1 halfrack een loopgedeelte van 30m2 en daarnaast nog 14 machines en een stonesplatform, dumbbellgedeelte en powerstairs op 150m2

Ik zou sowieso voor een rechthoek gaan btw

Hoe dan zo weinig machines? Mijn nieuwe homegym wordt 30m2

De huidige is 15. Daar staat nu al in: dumbbelrek, platform met halfrack, echobike, latpulldown, ghr, reverse hyper, 45graden back extension. En op dit moment zelfs een seated leg curl. Toegegeven dan kan ik niet meer squatten maar om maar even aan te geven wat er in een ruimte past.

Ik ben van plan in de nieuwe er een liggende legcurl, legextension, chest supported row en preacherbench bij te plaatsen. Evenals het halfrack te wisselen voor het fullrack met smithmachine.

Oftewel iets beter tetrissen. Bij mijn grotere gym heb ik 3 platformen, 3 cages, 1 halfrack een loopgedeelte van 30m2 en daarnaast nog 14 machines en een stonesplatform, dumbbellgedeelte en powerstairs op 150m2

Ik zou sowieso voor een rechthoek gaan btw

Ja, denk je dat ik te conservatief ben met hoeveel machines ik kwijt kan dan? Iets waar ik last van heb bij mijn schuur nu is dat het veel 'tetrissen' is idd (en de temperatuur haha) en als ik het ene wil gebruiken moet ik eerst een heleboel opruimen en wegzetten.

Ik ben er vrij zeker van dat ik een soort van chest supported row machine wil zodat ik hoger kan rowen, want ik vind low rows die je ziet in van die functional trainer combiracks maar niets.

Welke reverse hyper heb je? Heb 1x een proefles gehad bij een gym een originele westside rev hyper had en die voelde erg fijn aan.

Qua leg ext / leg curl wacht ik waarschijnlijk op de leg developer van dialed motion, ik heb met ze heen en weer gemaild en ze gaan een EU distributor hebben. Ik gebruik nu de leg developer van de FA hyperpro en die voelt op zich ook wel goed aan, vind het vergelijkbaar met een machine alleen is het constant tetrissen met attachments en plates een beetje vervelend (en de bench heeft een center post design waardoor je altijd wat heen en weer bewegen krijgt, is overigens ook een 'probleem' met de GHD functionality). Ik zat te kijken naar een prime leg curl / leg ext maar dat is vrijwel onbetaalbaar (vooral selectorized) en dan nog eens verzendkosten erbij, + het heeft een grote footprint lijkt me.

Terug
Naar boven