AndroidHealthClinic

1000 24kg kettlebell swings per dag, 7 dagen lang. Resultaat foto

• Topic Starter Topic Starter
Thx haha

Wil je alle pluspunten en minpunten die je merkte en nog merkt is op een rijtje zetten? Als je tijd hebt :>)

Wil je alle pluspunten en minpunten die je merkte en nog merkt is op een rijtje zetten? Als je tijd hebt :>)
Course:)
+ punten:
Geweldige praktische krachtontwikkeling( Vechtsport)
Droge massa erbij
Super snel vet eraf
traint je doorzettings vermogen net zo erg als je lichaam
vele malen flexibeler

-Punten:
-Cortisol was skyrocketing, major stress. je moet echt actief stressmanagement doen die week(goed slapen eten koffie ect)
-Blessure gevoelig als je niet weet waar je mee bezig bent
-vreet tijd(so worth it)
-je moet een herstel periode van in mijn geval 2 dagen trainrust inlassen na zon week of hell
-dag 2 gaat je honger drastisch omhoog, tot extreem aan toe. voor kettlebell staat 1 minuut kost 22 kcal dus 22x(90-30minuten) = ONGEVEER 1320 kcal extra. (vond ik juist wel lachen)

:)

Raad je het iedereen aan?

als je eerst minstens 3 weken neem om de beweging rustig te masteren?
Zeker! ik zweer erbij. voor meer kracht en minder vet vooral. maar borst en armpjes worden niet echt anabool aangesproken dus het is geen vervanging!!

De mijne is besteld..ook een uitproberen!

Abbo zodat ik het niet vergeet. :P Misschien ook maar eens proberen dit, heb het ooit al eens overwogen zo'n Kettlebell aan te schaffen. Maar zal eerst eens op de sportschool kijken wat een goed gewicht zal zijn. :)

Abbo zodat ik het niet vergeet. :P Misschien ook maar eens proberen dit, heb het ooit al eens overwogen zo'n Kettlebell aan te schaffen. Maar zal eerst eens op de sportschool kijken wat een goed gewicht zal zijn. :)
in de lessen die ik geeft is het begingewicht voor mannen 16 kg en voor atleten/getrainde mannen 20kg. ik zou opzich geen 16kg bestellen want je groeit er snel uit!:)

Heb je nog tips voor het uitvoeren van de swing? Heb wel een paar filmpjes bekeken en heb een boekje (van fitness-seller, zat bij mijn kettlebells) waar wat in staat. Heb zelf een 16kg en 24kg kettlebell in mijn praktijk liggen. 16 omdat ik het zelf nog aan het masteren ben en omdat patienten niet zo snel wat met 24kg doen. ;)
Als ik wat verder in mijn cut zit zal ik het ook eens proberen. Maar dan rustig opbouwen, 500 per dag voor een week lijkt me al erg pittig!

Ik neem aan dat je het goed in de glutes/schouders en traps gaat voelen. Hoe zit dat met de benen/schouders en traps training in die 10 dagen? Gewoon door de spierpijn heen trainen?

in de lessen die ik geeft is het begingewicht voor mannen 16 kg en voor atleten/getrainde mannen 20kg. ik zou opzich geen 16kg bestellen want je groeit er snel uit!:)

Thanks! Dan weet ik iig waar ik ongeveer moet beginnen te kijken in de gym, zal ook eerst eens wat oefeningen op youtube bekijken. Is er nog een bepaald kanaal op youtube die jij in het begin vaak heb geraadpleegd of een website met oefeningen? (Om een beetje aan de kettlebell te wennen)

Heb je nog tips voor het uitvoeren van de swing? Heb wel een paar filmpjes bekeken en heb een boekje (van fitness-seller, zat bij mijn kettlebells) waar wat in staat. Heb zelf een 16kg en 24kg kettlebell in mijn praktijk liggen. 16 omdat ik het zelf nog aan het masteren ben en omdat patienten niet zo snel wat met 24kg doen. ;)
Als ik wat verder in mijn cut zit zal ik het ook eens proberen. Maar dan rustig opbouwen, 500 per dag voor een week lijkt me al erg pittig!
Ja tuurlijk,
als ik voor een beginners klas sta is het altijd hetzelfde verhaaltje.
-Zorg dat je heup naar achter beweegt met de beweging. dit kan je vergelijken met het aanraken van de muur met je kont terwijl je knieen gestrekt zijn en je ongeveer 30cm van de muur afstaat. strek in je hams en je doet het goed
-hou een neutrale ruggengraat, je gaat niet heel onnatuurlijk de hele tijd omhoog kijken, je kijkt dus op het lage punt naar de grond
-minimale kneebend, hoe minder hoe beter want anders word het quad werk ipv glutes en hams
-zie je glutes en hamstrings als het gaspedaal, en je buikspieren als de rem. controleer met je buikspieren dat de kettlebell niet boven neushoogte uitkomt

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 11:54 ----------

Thanks! Dan weet ik iig waar ik ongeveer moet beginnen te kijken in de gym, zal ook eerst eens wat oefeningen op youtube bekijken. Is er nog een bepaald kanaal op youtube die jij in het begin vaak heb geraadpleegd of een website met oefeningen? (Om een beetje aan de kettlebell te wennen)
Nee ik heb een kettlebell master opleiding gehad, geen youtube opleiding haha

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 11:58 ----------

Ik neem aan dat je het goed in de glutes/schouders en traps gaat voelen. Hoe zit dat met de benen/schouders en traps training in die 10 dagen? Gewoon door de spierpijn heen trainen?
na de 3e dag wen je eraan. dat ik gewoon een kwestie van door rammen en weten dat je na 7 dagen weer rust hebt. in de ring kan je ook niet zomaar stoppen dus hier ook niet!!!

Oke tof ;) Ik ga vanavond na m'n training even 150x ofzo met de kettlebell op de gym zwaaien. Even de techniek onder de knie krijgen.

Wat zijn de hoofdspieren die worden aangesproken? Zoiets:?

Traps
Schouders
Onderrug
Romboids
Glutes
Hamstrings
Quads
Abs

Zoiets?

Oke tof ;) Ik ga vanavond na m'n training even 150x ofzo met de kettlebell op de gym zwaaien. Even de techniek onder de knie krijgen.

Wat zijn de hoofdspieren die worden aangesproken? Zoiets:?

Traps
Schouders
Onderrug
Romboids
Glutes
Hamstrings
Quads
Abs

Zoiets?
onderrug en quads zijn ondersteunings spieren in deze oefening, het is niet de bedoeling dat je daar echt last van krijgt. verder klopt ie ja:)
Je kan ook een filmpje van je form maken? i'd be happy to check it:)

Laatst bewerkt:
Waarom deed jij 7 dagen i.p.v. 10 dagen, als ik vragen mag?

Ik heb er zaterdag 1000 gedaan maar mijn handen vonden dat niet zo aangenaam (9 bleinen)... Hier nooit last van gehad?

Ik heb ze wel alle 1000 met mijn 2 handen gedaan.

Waarom deed jij 7 dagen i.p.v. 10 dagen, als ik vragen mag?

Ik heb er zaterdag 1000 gedaan maar mijn handen vonden dat niet zo aangenaam (9 bleinen)... Hier nooit last van gehad?

Ik heb ze wel alle 1000 met mijn 2 handen gedaan.
ik heb er 7000 gedaan omdat ik 4 dagen erna een taekwon-do toernooi moest winnen haha.
Blaren totaal geen last van, maar mijn handen zijn heel heel erg ruw haha.
Student die mee deed had er wel last van!

Das een goeie reden!
Zal wel aan mijn zachte handjes liggen dan :( :D

Ik ga denk ik ook maar zo'n ding halen.

Terug
Naar boven