MuscleMeat

1000 24kg kettlebell swings per dag, 7 dagen lang. Resultaat foto

• Topic Starter Topic Starter
:d

Laatst bewerkt:
Zou je dit bij gebrek aan een kettlebell, ook met een dumbbell kunnen doen? Of is het effect toch anders?
Nice prestatie btw ;).

je zal met een dumbbell een groot comfort probleem tegenkomen
Ook ligt het zwaarte punt heel anders

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 13:29 ----------

Dus met kettlebells kan je spieren opbouwen en vet verliezen? Een wondermiddel dus, want dit is normaal gezien zo goed als onmogelijk. En op het filmpje in de beginpost zie ik gewoon een uitvoering van cheated front raises, dus ik heb mijn twijfels bij deze hype.
''When you lift a dumbbell the handle is directly in line with the wrist, which is the first point of axis. In other words there is a direct line of what is called “Applied Force.” This is because the dumbbell is symmetrical as a result of its balanced grip.
A kettlebell on the other hand is highly unstable and unbalanced because its design is asymmetrical. There is no direct line of applied force. The moment you pick up a kettlebell it triggers instability, which engages all 38-core muscles. When used correctly Kettlebells also engage all four major body systems - Nervous, Cardiovascular, Muscular and Skeletal.''

Niet magisch, logisch..
geen hype als je t aan mijn vraagt

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 13:29 ----------

Prestatie is sws anders: [Link niet meer beschikbaar]
Thanks;)

Ja, ik was serieus met mijn comment. Je doet de uitvoering van die oefening waarschijnlijk wel zoals het hoort, ik heb geen kennis van dergelijke oefeningen, maar als je dezelfde uitvoering doet met een dumbbell in elke hand zijn het gewoon front raises met een swing-beweging. En het is vooral de bewering: 'Droge massa erbij' en 'Super snel vet eraf' die mij stoort.

En wat probeer je te beweren met die quote?

Ohja, ik geloof best dat het zijn nut heeft voor bepaalde doeleinden, misschien zelfs voor bodybuilding als je het als onderdeeltje van het grote plaatje ziet, maar ik zou graag een verklaring hebben van die toename in spiermassa en afname in vetmassa. En geen anekdote, gewoon wetenschappelijk graag.

Btw hier een quote van Lyle over T-Nation (gaat wel niet over dit, maar over hoe hij over heel die site denkt)

The idea that adding a bit of overpriced leucine to a meal will do jack squat to a lifter eating lots of protein is typical bodybuilding comic book bullshit. But that’s all T-nation has ever been, a bodybuilding comic book aimed at selling overpriced ineffective supplements to people who still think that there are magic pills to be had.

Ja, ik was serieus met mijn comment. Je doet de uitvoering van die oefening waarschijnlijk wel zoals het hoort, ik heb geen kennis van dergelijke oefeningen, maar als je dezelfde uitvoering doet met een dumbbell in elke hand zijn het gewoon front raises met een swing-beweging. En het is vooral de bewering: 'Droge massa erbij' en 'Super snel vet eraf' die mij stoort.

Ohja, ik geloof best dat het zijn nut heeft voor bepaalde doeleinden, misschien zelfs voor bodybuilding als je het als onderdeeltje van het grote plaatje ziet, maar ik zou graag een verklaring hebben van die toename in spiermassa en afname in vetmassa. En geen anekdote, gewoon wetenschappelijk graag.

Btw hier een quote van Lyle over T-Nation (gaat wel niet over dit, maar over hoe hij over heel die site denkt)

Hij deelt hier z'n ervaring m.b.t. een experiment en jij begint T-nation af te kraken om bepaalde redenen? Ik zie geen logica.

Rah Rah Man, probeer dit eerst lekker eens zelf voordat je gaat lopen zeiken.

ironisch,
de quote was niet van t-nation, alleen het idee van het expiriment.

Ik zeg dat het voor MIJ dit resultaat had, negeer het, print het uit en hang het boven je bed of leg het naast je wc om je ondergedeelte mee af te vegen.. het interesseerd me allemaal weining.
Ik deel alleen mijn ervaring

Laatst bewerkt:
brb reet mee afvegen

:trollface:

Laatst bewerkt:
woops

:roflol:

Hoelang doe je over 1000? :p

Vandaag voor het eerst 500 reps gedaan met een kettlebell van 10kg.
Wat is dit ontzettend zwaar, de laatste 2 sets moest ik me doorheen bijten. Moet je nagaan wat jij hebt moeten doen.
Na de eerste set last van mijn onderrug. Andere houding aangenomen en trok het weg!

Maar man wat een prestatie echt knap hoor !

Vandaag voor het eerst 500 reps gedaan met een kettlebell van 10kg.
Wat is dit ontzettend zwaar, de laatste 2 sets moest ik me doorheen bijten. Moet je nagaan wat jij hebt moeten doen.
Na de eerste set last van mijn onderrug. Andere houding aangenomen en trok het weg!

Maar man wat een prestatie echt knap hoor !
Afzien heah!
Leuk dat je t ook aan het uitproberen bent!!

Laatst bewerkt:
Ben je van plan dit te blijven doen? Of is het meer iets wat je wil gaan doen op 't einde van een bulk of in een cut?

hoe bedoel je?
Kettlebell swings?
Ik doe er elke ochtend 200, gewoon om sterk te blijven in mn heup/core voor lifts en vechtsport

Ja, daar komt mijn vraag op neer.
Maar je blijft er niet elke week 7.000 doen?
hahahahahahahhaahaha,
Hell to the no. ik kon dag 7 amper afmaken. dit is een soort stootkuur dat ik aanhoud net voor toernooien om droger en sterker te worden...... en ik moet zeggen ik was gewoon benieuwd wat er zou gebeuren

Terug
Naar boven