AndroidHealthClinic

15 Jaar en hulp nodig

oke ben nu helemaal opnieuw begonnen heb er wat tijd in gestoken ik heb alles ongeveer goed behalve de calorien, ik zou echt niet weten hoe ik meer calorien binnen zou moeten krijgen, tips welkom! (moet er ong 2500-2600 hebben

ik ben geen veteraan maar alvast een uitleg over hoe en wat.
1.neem al die shit niet persoonlijk die hier wordt gezegd.
2.de reden waarom mensen zo reageren is omdat elke dag 1-10 mensen zulke korte en crappy forum topics aanmaken. het lijtk dan alsof ze een easy way out zoeken.
3.als je zo iets kort typt dan gaat niemand serieus reageren omdat het gewoon respectloos is.

maarja effe on topic voor je.

het is belangrijk om veel te lezen en veel te proberen.
van wat ik lees wil je 2 dingen tegelijk: spier aankomen en vet verliezen.
het is lastig om dit tegelijk te doen maar het is mogelijk.
hieronder maak ik wel een soort stappen plan.

1.maak een basis van een voedingsschemaheb je al ongeveer maarja, blijven lezen en leren is belangrijk want voeding is een lastig onderwerp.iedereen is anders dus iedereen doet ook dingen net iets anders.
2. zoek je schema. zelf was ik liever begonnen met 1 van deze schema's
Starting strength ---- of ---- Stronglifts 5x5
3.maak een voedings dag boek. dit kost veel tijd maar is het makkelijkst om je voeding goed te regelen.
hou dus elke dag je voedings dagboek bij.
4. als je je schema hebt gekozen en denkt dat je bijv ong 2500 kcal moet eten.
dan moet je gewoon gaan trainnen en elke week wegen.
5.als je veel afvalt en weinig omhoog gaat in strength dan moet je bijv 200 cal erboven omgooien.
ga je dan teveel aankomen kwa vet dan ga je weer iets omlaag in je kcal en andersom ook.

dat was het eigenlijk. ga eten ga trainnen en zorg dat je dingen eerst opzoekt voordat je het vraagt. maak je post respectvol naar andere dan zijn ze ook respectvol naar jou.

succes met trainnen en het bereiken van je doelen.

• Topic Starter Topic Starter
ik begrijp helemaal dat er zo gereageerd werd hoor :)
uhmm, verder, het is niet echt mijn doel om vet te verliezen.

dat voeding een lastig onderwerp is is 100% waar het is echt vreselijk hahah, maar iig ik heb dus nu dat schema en ik heb wat weinig kcal, maar de voedingsstoffen zijn wel helemaal perfect, ik zou het dus fijn vinden als iemand me helpt met veranderen zodat het goed uitkomt met de kcal.
verder waarom is het geen goed trainingsschema wat ik heb? want als ik op de site van stronglifts 5x5 kijk ziet het er uit als een of ander verkapte tellsell site, en ik heb alleen thuis 2 dumbbells, dus dat schema vond ik wel handig

Bijlagen

ik begrijp helemaal dat er zo gereageerd werd hoor :)
uhmm, verder, het is niet echt mijn doel om vet te verliezen.

dat voeding een lastig onderwerp is is 100% waar het is echt vreselijk hahah, maar iig ik heb dus nu dat schema en ik heb wat weinig kcal, maar de voedingsstoffen zijn wel helemaal perfect, ik zou het dus fijn vinden als iemand me helpt met veranderen zodat het goed uitkomt met de kcal.
verder waarom is het geen goed trainingsschema wat ik heb? want als ik op de site van stronglifts 5x5 kijk ziet het er uit als een of ander verkapte tellsell site, en ik heb alleen thuis 2 dumbbells, dus dat schema vond ik wel handig

als je zelf zegt dat de voeding die je gebruikt goed is, maar dat de hoevelheid niet genoeg is. dan kan je toch simel weg gewoon meer eten van de spullen die je al eet?
eerlijk gezegd kan ik je oefeningen en je set/rep ranges niet vinden.
ik ga nu nog een keer zoeken en dan post ik een EDIT:

okay gevonden EDIT:

je schema is goed maar staat nergens je tempo/TUT vind ik zelf belangrijk.
(voor zover ik kan zien)
van wat ik las stond er 4 sets 8 reps, 8 reps zit tussen stregth en massa.
begin aan dat schema en ga jezelf elke week wegen. stap naar paar maandjes over naar een ander schema. kijk wat voor jou werkt.

succes veder

Laatst bewerkt:
als je zelf zegt dat de voeding die je gebruikt goed is, maar dat de hoevelheid niet genoeg is. dan kan je toch simel weg gewoon meer eten van de spullen die je al eet?
eerlijk gezegd kan ik je oefeningen en je set/rep ranges niet vinden.
ik ga nu nog een keer zoeken en dan post ik een EDIT:

wat het is is dat de verhoudingen van carbs eiwitten koolhydraten dan weer uit balans gaan en ook dat ik bijv meer koolhydraten heb dan ik nodig heb, wat ik uitgerekend heb, of is dat niet zo erg allemaal?

en [Link niet meer beschikbaar]

wat het is is dat de verhoudingen van carbs eiwitten koolhydraten dan weer uit balans gaan en ook dat ik bijv meer koolhydraten heb dan ik nodig heb, wat ik uitgerekend heb, of is dat niet zo erg allemaal?

ik heb net een EDIT gedaan in me andere post xd.
maarja zorg dat je genoeg van alles krijgt. net ietsjes teveel is niet erg.
perfect in theorie betekent nog niet dat het in de praktijk ook perfect is.

8 reps zit tussen strength en massa, snap ik niet helemaal, kan je dat uitleggen?
ik ga vanavond dan even kijken voor mn voedingsschema te verbeteren dan, erg bedankt

Niet zo stressen eiwitten op 2 - 2.5gr per kg, vet op 1gr - 1.5gr per kg de rest koolhydraten .. Wat meer of minder maakt echt niet uit.

Vergeet die kcal formule want dat is niet meer dan een gemiddelde. Tel hoeveel je kcal nu op een dag eet, en stel die (naar boven) bij voor je nieuwe trainingen, doelen e.d.

Daarna zorgen dat je constant je beoogde kcal binnen krijgt, zodat je bij kan stellen indien nodig.

Verder zorgen dat je genoeg slaapt, goed traint en dan heb je alles wat je nodig hebt.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 15:24 ----------

8 reps zit tussen strength en massa, snap ik niet helemaal, kan je dat uitleggen?
ik ga vanavond dan even kijken voor mn voedingsschema te verbeteren dan, erg bedankt

Google is your friend. Snelle google geeft bv.:http://www.muscleandstrength.com/articles/truth-rep-ranges-muscle-growth

Verschillende rep ranges stimuleren verschillende vezels. In het begin is belangrijk vooral op kracht te focussen, kijk dus eens naar starting strength of bv. stronglifts http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224&page=1

nou het feest kan beginnen heb gelezen wat je had gepost en 8 reps blijkt dus een goede hoeveelheid te zijn. erg veel zin en benieuwd naar het resultaat.

Niet zo stressen eiwitten op 2 - 2.5gr per kg, vet op 1gr - 1.5gr per kg de rest koolhydraten .. Wat meer of minder maakt echt niet uit.

Vergeet die kcal formule want dat is niet meer dan een gemiddelde. Tel hoeveel je kcal nu op een dag eet, en stel die (naar boven) bij voor je nieuwe trainingen, doelen e.d.

Daarna zorgen dat je constant je beoogde kcal binnen krijgt, zodat je bij kan stellen indien nodig.

Verder zorgen dat je genoeg slaapt, goed traint en dan heb je alles wat je nodig hebt.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 15:24 ----------

Google is your friend. Snelle google geeft bv.:http://www.muscleandstrength.com/articles/truth-rep-ranges-muscle-growth

Verschillende rep ranges stimuleren verschillende vezels. In het begin is belangrijk vooral op kracht te focussen, kijk dus eens naar starting strength of bv. stronglifts http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224&page=1

ik raad het ook aan maar hij gebruikt alleen dumbbells he;)

succes met trainnen,

Als je meer calorieën wil dan vervang je toch gewoon je halfvolle melk door volle melk?
Eiwitten blijven hetzelfde geloof ik ( miss 0,2 verschil per 100ml ).
Liter volle melk is al 650kcal.

ah had ik zelf nog niet aan gedacht! erg goeie tip!

Terug
Naar boven