MuscleMeat

16-18 kilo vetmassa in 4 maanden challenge!

Goed bezig kerel, prachtig resultaat tot nu toe!
Mag je trots op zijn!

• Topic Starter Topic Starter
Zou ik mijn eten naar 2100-2200 kunnen droppen zonder m'n metabolisme te vertragen?
Huidig is 2400-2500

Eten verlaag ik naar 2200 kcal.
Wel laag imho i.v.m. 400 kcal verbranden tijdens sport, maar er gaat niks af. Zal wel aan m'n metabolisme liggen.
Morgen staat een afspraak met de dokter over m'n rug..

als er niets afgaat eet je gewoon te veel, geloof de laatste tijd ook niet meer in trage of snelle metabolismen, eerder in onder of overschatting van je calorieen.

als er niets afgaat eet je gewoon te veel, geloof de laatste tijd ook niet meer in trage of snelle metabolismen, eerder in onder of overschatting van je calorieen.

Ik eet echt niet te veel. Ik houd me 100% aan m'n voedingsschemaen eet er niks buiten.
Indien het geval zou zijn dat ik er iets buiten zou eten - Ook zou het maar een extra 5 gram kipfilet zijn zou ik het in m'n mijn-voeding.nl zetten.
M'n onderhoud zit boven 3000. No way in hell dat ik ooit zo hoog ben geweest.

Ik eet echt niet te veel. Ik houd me 100% aan m'n voedingsschemaen eet er niks buiten.
Indien het geval zou zijn dat ik er iets buiten zou eten - Ook zou het maar een extra 5 gram kipfilet zijn zou ik het in m'n mijn-voeding.nl zetten.
M'n onderhoud zit boven 3000. No way in hell dat ik ooit zo hoog ben geweest.

Waarom denk je dat je onderhoud op 3000 ligt? ALs je niet afvalt op vb 2500 kcal dan zal j onderhoud daar wel ergens rond liggen.

Waarom denk je dat je onderhoud op 3000 ligt? ALs je niet afvalt op vb 2500 kcal dan zal j onderhoud daar wel ergens rond liggen.

Dat dacht ik dus, dus vandaar verlaag ik het naar 2200.
Maar het zou in principe niet mogelijk kunnen zijn dat ik niet afval.

Harris benedict;
2247 BMR - 3483 onderhoud

Katch McArdle
2141 BMR - 3319 onderhoud

Met alleen BMR + Sport zit ik al op 2600 dus..

die sportmultiplicators lijken me daarom ook altijd zo overdreven voor de recreatieve krachtsporter.

die sportmultiplicators lijken me daarom ook altijd zo overdreven voor de recreatieve krachtsporter.

Lijkt mij ook.
Maar als ik een BMR van 2247 pak. +400 van cardio alleen zit ik al op 2647.
Dan over de dag +-5 kilometer lopen op werk, 3km naar huis fietsen, naar de WC lopen om m'n darmen te legen LIJKT het me dat ik toch wel richting 3000 kcal onderhoud ZOU moeten hebben.

Of is er een mogelijkheid dat bijv. mijn lichaam niet de 'berekende' 2247 pakt, maar vrij 'energie zuinig?' is en maar 1700-1800 gebruikt om m'n lichaam draaiende te houden. Dan zou ik al heel wat dichter bij 2500 onderhoud komen.
+Karma by the way.

Die berekeningen zijn een indicatie en bij veel mensen klopt het niet. Het is een goeie weg om te starten.
Bij jou kan je onderhoud gewoon lager liggen.
Als ik kijk naar berekeningen voor mij zou ik iets van 1730 moeten eten voor onderhoud.. nou daar val ik dus megaveel van af.. ik eet nu rond de 2300 gok ik zo en blijf net aan constant.
Het is en blijft een schatting maar wat je lichaam in het echt doet zal je zelf moeten ondervinden.

Kijk het gewoon een weekje aan met 2200 eten en zie hoe het vordert.

Prima! Merci.
Zal morgen weer updaten met het plan van aanpak over m'n rug.

En geduld is ook belangrijk he! :)

Ben benieuwd hoe het zal gaan met je rug. Ik hoop dat hij met een oplossing komt.

Doorverwijzing naar Fysio. Was wel een dokter in opleiding want mijn eigen zat aankomende 2 weken vol..
De 'dokter' zei dat ik naar de fysio kon om mijn rug te versterken maar dat de hyperlordose niet zal veraderen. Weet niet hoe serieus ik dit moet nemen aangezien je rug niet vast staat in vorm en je het door een houding aan te neme / oefeningen in principe wel zou kunnen 'ombuigen'.

Donderdag 13:30 een afspraak bij de fysio.

Een betere houding en verminderde kromming is zeker te bereiken als je de spieren traint.
Probeer eens een carb refeed om je plateau te doorbreken.

Hmhm. Carb refeed vind ik nogal eng. Vocht alles.
Zal eerst 200 kcal minder eten, volgende week nog niks doe ik wel een carb refeed ;(

Beuuuuuuuuuh. Dik wel baaldag.
Dag #2 IF Keto. Gaat wel lekkah. S'ochtonds wel verschrikkelijk honger.. maargoed.

Vervolgens neem ik om 11:30 even een pilletje van Dexaprine.
12:00 blikje tonijn naar binnen werken, yes eat window.
Vervolgens dik duizelig, val ik flauw. Schijn ik 10-15min out geweest te zijn.. word ik wakker op een brancard bij de concierge. Al die k*t kinderen kijken van da ****. Nog een half uur daar gelegen, rustig weer op gang gekomen.
De hele boel uit zitten kotsen, vervolgens weer een blikje tonijn en 200gr grillworst naar binnen gewerkt.

Sport ging ruk, nog een beetje duizelig van het flauwvallen.
Vervolgens het meest genante moment van de afgelopen maanden bij fysio.
Was toch een flink knappe meid die ik als fysiotherapeut heb, 8/10 dbb standaard.
Ik moest dus mijn boxer een stuk omlaag doen zodat ze m'n rug goed kon bekijken.

En sinds m'n relatie op de klippen is gelopen (2 maandjes terug) heb ik /lazy gedaan over m'n aarsmat bijwerken.
NEEEEEEEEEEEEEEEEE. Schaamde me stuk. Ah well.

Wil ik net even eten snijden, snijd ik dik in m'n klauwen. Lekker bloeden.. bah.
Ook nog m'n post bezorging gemist dus kan ik straks 3.5km gaan fietsen naar de plek waar ik het tussen 17:00 en 18:30 kan ophalen. Vraag me af waar ik nu nog aan toe ben. Fiets lekke band? Ketting eraf? Aids?

*edit*
Op een vrolijkere note, ik zit hier lekker thuis in m'n onderhemd en joggingbroek.
Loop ik langs de spiegel en zie ik dat ik baby traps heb gekregen!

2em0wut.jpg

Toch wel wat vooruitgang daarin geboekt qua spiermassa.
BIGGER, BIGGER.

PS. Ik draag geen onderhemd in de sportschool. Met spekarmpjes sta je dan voor lul.
Ookal loopt elke ecto in de sportschool met een onderhemd.

Laatst bewerkt:
Het zit je wel tegen he.
Maar flauwvallen en gieren van de honger... eet je nu misschien niet te weinig dan?
Hoop dat het wel nu wat beter gaat en er even niets meer tegen zit.

maar ehm.. wil niets zeggen maar je gaat echt wel goed vooruit sinds je begonnen bent he!

enne.. zo ielig als ik ben.. lange broek en shirt met mouwen.. want ik schaam me juist voor het ielig zijn. Al hoor ik nu af en toe dat dat best meevalt... Maar goed...

zet hem op he. :)

Aarsmat? Do I even want to know?

Is t niet dexaprine die ervoor heeft gezorgd dat je flauwviel?

Jah, ga het dus ook niet meer gebruiken.
En hahaha awkward. Gewoon wat haartjes op onderrug die ik uit luiheid niet geschoren had omdat niemand het gebruikelijk ziet of ook maar in de buurt van komt.

Gruwelijke training achter de rug.
Had het geluk dat een personal trainer aanwezig was en mij tips gaf tijdens het deadliften en squatten.
M'n houding was verkeerd, knieen zakte te ver door en m'n rug stond te bol. Kan nu veel langer squatten.

Heb totaal zo'n 15 setjes van 10 reps gedaan met de stang alleen (20 kilo).
Houding is nu helemaal top. Super aardige kerel, kon goed uitleggen.

En daarna nog m'n gebruikelijke 3x8 40 kilo

Vervolgens bezig gegaan met deadlifts, 10 setjes van 10 reps met stang alleen (20 kilo)
Natuurlijk veel meer setjes en reps dan ik gebruikelijk doe, maar moest echt even pushen en doorzetten om de techniek perfect onder de knie te krijgen, van het moment gebruik maken toch.

Daarna doorgegaan met 3x8 back extension (85 kilo)
Bicep curls 4x15 9 kilo.
Pull Ups 6x met 20 kilo steun.
Dips 3x8
Bench Press 4x8 50 kilo
Ab crunch 3x15
Shrugs 4x10 20 kilo

Voor m'n onderug (Fysio)
Superman 10x 10 sec
En nog zo'n andere oefening, rug omhoog drukken en je been uitstrekken 10x 10 sec

Ook nog even 20min cardio gedaan.
En nog wat andere apparaatjes waar ik even de naam niet meer van weet voor m'n rug.
Nu zit ik hier gebroken in m'n stoel. Waarschijnlijk moet ik morgenochtond mijn mama erbij roepen om me uit het bed te trekken omdat m'n rug niet meer werkt.

Terug
Naar boven