Fitness Seller

1st Rippetoe logje

chukki

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
93kg
Hoi,

na wat nalezen toch maar besloten om rippetoe te volgen, ben vandaag gestart en dacht bijmezelf dat het gemakkelijk is om een logje bij te houden. Zo weet ik of ik vooruit ga of niet :) Ben 21 jaar, en train ongeveer een anderhalf jaartje. Zou graag boven de 100kg geraken, met zowel squat, benchpress als deadlift :)

Ben vandaag met workout A gestart:

Squat: 3 x 5 x 65kg
Benchpress: 3 x 5 x 55kg
Deadlift: 1 x 5 x 50kg
Dips: 2 x 2 :(

Ging wel lekker, voel dat ik wel meer aankan :) Maar zal maar niet te snel omhoog gaan zodat ik kan blijve stijgen.
Alleen die dips, ging voor geen klote :( Pijn in men linkerschouder, is dat normaal?
Ook deadlift 1 x 5 vind ik wat aan de lage kant, denk dat ik er 3 x 5 van ga maken. Of niet?

Je mag pas om de week gewicht verhogen niet? Hoeveel zouden jullie aanraden om te verhogen?

Laatst bewerkt:
je verhoogt elke training. En nee je moet geen 3x5 deadliften. Want dat ga je na een tijd niet volhouden. Over dippen, mischien komt het doordat je techniek niet goed is. Bijvoorbeeld dat je te laag gaat waardoor er veel druk op je schouders komt. Als het goed is moet je totdat je biceps paralel staat met de grond.

Persoonlijk denk ik niet dat jij gelijk deadlift squat en bench press boven de 100 ga halen ik denk eerst(zoals het bij de meeste mensen is)
Deadlift(aangezien je hier 5 kg per training toevoegd)
Squat: 3x in de week 2.5 kg per training
bench press: 1/2x in de week 2.5 kg per training

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk denk ik niet dat jij gelijk deadlift squat en bench press boven de 100 ga halen ik denk eerst(zoals het bij de meeste mensen is)
Deadlift(aangezien je hier 5 kg per training toevoegd)
Squat: 3x in de week 2.5 kg per training
bench press: 1/2x in de week 2.5 kg per training

hoeft voor mij niet gelijkertijd, zou ze gewoon ooit allemaal boven de 100 willen krijgen :)

goede keuze met rippetoe;) succes

Ik snap niet hoe het komt dat je deadlift lager ligt dan je bench, ben je net beginnen deadliften dat je vandaar je techniek nog wat wilt bijschaven mss ?

Ben vandaag ook met rippetoe begonnen, we verschillen niet zo heel veel in stats dus ik ga je logje ff volgen:)

Btw met hoeveel sets/reps doe jij je warmup? en doe je warmup voor elke oefening of alleen voor de eerste?

Nou iig succes ermee!

Ben vandaag ook met rippetoe begonnen, we verschillen niet zo heel veel in stats dus ik ga je logje ff volgen:)

Btw met hoeveel sets/reps doe jij je warmup? en doe je warmup voor elke oefening of alleen voor de eerste?

Nou iig succes ermee!

ik doe meestel voor elke oefening een warming up met licht gewicht, doe dan 1 a 2 sets met 10 reps. Met squat warm ik wel een beetje langer op.

Ik snap niet hoe het komt dat je deadlift lager ligt dan je bench, ben je net beginnen deadliften dat je vandaar je techniek nog wat wilt bijschaven mss ?

mij hebben ze stiff legged deadlift aangeleerd. Wil eerst de gewone deadlift wat aanleren zodat ik niks fout doe.

Vandaag schema b gedaan, ging eigelijk heel vlot.

MP: 3 x 5 x 29kg
Bent over row: 3 x 5 x 32kg
Chins: 2 x 4

Hoeveel zouden jullie mp en bor verhogen?
En lees juist per training? Dacht dat het om de week was dat je mocht verhogen niet?

Ga je log volgen Chukki!
Wil zelf ook kracht winnen. Volgend schema word wss ook Rippetoe of Billstar. Gezien je stats denk ik dat je deadlift zeker wel 70-80 kan hebben.
Succes!

Vandaag schema b gedaan, ging eigelijk heel vlot.

MP: 3 x 5 x 29kg
Bent over row: 3 x 5 x 32kg
Chins: 2 x 4

Hoeveel zouden jullie mp en bor verhogen?
En lees juist per training? Dacht dat het om de week was dat je mocht verhogen niet?

Rippetoe is normaal gezien per training
presses verhoog ik zelf met 2.5kg per training
row met 5, mr mss is dit te hard van stapel lopen en zou 2.5kg ook beter zijn

ok, vandaag weer getraind en wat gewicht bijgehangen zoals jullie zeiden.
Ging redelijk goed eigelijk.

Squat: 3 x 5 x 70 kg (+5)
Bench press: 3 x 5 x 57.5kg (+2.5)
Deadlift: 3 x 5 x 60kg (+10)
Dips: 1 x 5 / 1 x 2

Ben toch blij dat ik deze keer wat meer dips heb gedaan. Men schouder deed nimmer pijn en heb gedaan tot dat men biceps evenwijdig waren met de bar. Ging wel wat beter, blijven oefenen :)

Kan niet wachten tot volgende week, is echt een uitdaging altijd maar hoger en hoger te gaan.

ok, vandaag weer getraind en wat gewicht bijgehangen zoals jullie zeiden.
Ging redelijk goed eigelijk.

Squat: 3 x 5 x 70 kg (+5)
Bench press: 3 x 5 x 57.5kg (+2.5)
Deadlift: 3 x 5 x 60kg (+10)
Dips: 1 x 5 / 1 x 2

Ben toch blij dat ik deze keer wat meer dips heb gedaan. Men schouder deed nimmer pijn en heb gedaan tot dat men biceps evenwijdig waren met de bar. Ging wel wat beter, blijven oefenen :)

Kan niet wachten tot volgende week, is echt een uitdaging altijd maar hoger en hoger te gaan.
Hoe diep zijn die squats? Zorg dat ze full zijn he..

Ik blijf ze mooi vinden die rippetoe schema's.
Zelf wacht ik er nog 2 maandjes mee...

Ik blijf ze mooi vinden die rippetoe schema's.
Zelf wacht ik er nog 2 maandjes mee...

ja is een grote aanpassing voor mij wel, heb altijd split getraind met veel te veel isolatie oefeningen. Dit schema is veel beter naar mijn mening, al hoewel ik soms wel het gevoel heb dat ik bij men borst en rug nog graag een oefening bij wil doen. Maar ik ben er nog maar pas mee bezig dus mss voor in de toekomst iets :)

Je volgt een goed schema kerel! Lekker door blijven gaan! Niet te snel te veel verhogen, want dan loop je te snel vast en verlies je je motivatie... Rustig elke training proberen wat gewicht bij te gooien en gaat geleidelijk en gestaag zwaarder trainen.

Vandaag weer getraind, squat ging ietsje minder, rest ging vlotjes eigelijk :)

Squat: 3 x 5 x 75kg (+5)
MP: 3 x 5 x 31kg (+2)
Bent over row: 3 x 5 x 34kg (+2)
Chins: 2 x 6

Hoop dat ik woensdag men 80 kg haal met squat, ga daarna wsl maar verhogen met 2.5 ipv 5 :)

Terug
Naar boven